2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Gls futár - Avagy miért NE válaszd!

Írta: | Kulcsszavak: Gls . biztosítás . csomagfeladás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Tisztelt olvasó!

Tavaly november folyamán rendeltem csomagszállítást Angliába online.
Kis keresgélés után regisztráltam egy netes oldalra,ahol több futárcégtől is tudok rendelni.
A választásom a gls futár lett,kötöttem 100ezer Ft-os biztosítást is a csomag mellé,elvileg a biztosítás kötése már törékenynek is nevezi a csomagot:"A TÖRÉKENY jelzés gondosságra int, de nem jelent kiemelt kezelést és nem védi az árut a csomagszállítás során."
(Azért csak 100,mivel kárigényt csak számlával tudnak elszámolni)
Kb. 3 nap alatt ki is érkezett lerakták az ajtó elé,mondván jól van úgy,a parasztjának még telefonálni se kell,arról nem beszélve,hogy az otthon megszokott email értesítést se kaptam.
Mint később kiderült,itt kinn nem jár gls jármű(valakikkel szerződésük van).

Semmi gond idáig kb 2 órával "csomagérkezést" követően hazaértem,és nem lopták el,de kibontva a monitorom berepedve találtam, a pc ház két oldalán látható behatással egyetemben.(A másik oldalon ugyanebben a vonalban meghajlott az oldallap)


Arról nem beszélve,hogy valami rejtélyes oknál fogva,ahogy kivettem a videókártyát,megnézni nem lett-e baja,és simán leszedhettem a pci-e sínt a helyéről...
De én csak a monitorra tudtam és kértem kárigényt.(számla hiányában)

Elkezdődött a kérdezősködés:
Kárigény,hogy-s,mint megy a dolog.Kicsomagolásnál készítettem videót.
De az nem jó emailben nem tudnak mit kezdeni vele,képek kellenek,leírás,hogy volt csomagolva mindent elküldtem,ahogy kell.
Majd közölték 1 héten belül választ kapok!

2 hét múlva felkerestem őket,akkor azt mondták 1 hónap a kivizsgálási idő.
Kb 1 hét múlva írtak,hogy végignézték kamerán,nem történt semmi,küldjem el a videót(amit azóta töröltem mivel azt mondták az nem az játszik) :C
Akkor ezután futottak még 1 kört azzal,amit már az elején mondtam,hogy a kézbesítés "szakszerűen és korrektül" lezajlott.
Ezt is ignorálták... :K

Karácsony után jött az újabb kör kitöltöttek velem egy értéknyilatkozatot.
Februárra révbe ért a dolog indítottak egy nemzetközi kárvizsgálatot.
Már-már úgy látszott véget ér a huza-vona,újabb papírok kellettek.
Erre megint visszadobták,és közölték,hogy sajnálják az aláírás problémát,beszéljem meg a kézbesítővel,hogy miért hamisított! :Y

Én közvetlen Gls-el nem tudtam tárgyalni mivel leráztak,hogy az ő megbízójuk az online felület,ahol rendeltem.
De telefonáltam(jó pár órám benne van), emaileztem is velük pár kört.
Kérés,pereskedési szándék,semmi nem hatotta meg a céget!

Röviden,ha külföldre kéred nem biztos megkapod,ne köss biztosítást,nem fognak vele mit kezdeni!

Még hezitálok vigyem-e perre a dolgot,mivel azt csak magyarba lehet,és eddigi infók alapján,csak időt és újabb pénzt bukok a perrel is.

De szívesen várok ötleteket,javaslatokat.

Köszönöm,hogy meghallgattál! ;)

Update:
2 hét levelezés,telefonhívás után az alábbi választ kaptam:
MI nem tudunk segíteni,forduljak az európai fogyasztóvédelemhez,vagy jelentsem fel a kézbesítőt ott helyben,vagy per.
Magyar fogyasztóvédelem,már az elején el lett magyarázva,hogy külföldi dologról van szó,de azért szívatták az ember 1-2 hétig... :W

Hozzászólások

(#1) Bird


Bird
addikt

Bazz. Részvétem....

Egyébként homár gyanús poszt én elküldeném Hildának....

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#2) GAbre válasza Bird (#1) üzenetére


GAbre
veterán

:R
?Bocs,az utolsó mondatot nem vágom!

[ Szerkesztve ]

Avatar

(#3) Speeedfire válasza Bird (#1) üzenetére


Speeedfire
nagyúr

+1 a homárnak

[ Szerkesztve ]

Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com

(#4) Met


Met
nagyúr

A dobozon volt sérülés? Rendesen be volt csomagolva a cucc?
Mondta a GLS-es futár nekünk, hogy jó ha ragasztunk törékeny matricát a csomagra, Ő mondjuk figyel rá de a depoban már lesz@rják.

Ott hibáztak hogy aláírás nélkül otthagyták a csomagot és ha mondjuk sérült volt a csomag akkor ott helyben tudtatok volna jegyzőkönyvet felvenni.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#5) Bird válasza GAbre (#2) üzenetére


Bird
addikt

Kolléga alant leírta.... Elküldeném az egész storyt képekkel a homar.blog.hu szerkesztőjének (Hilda), valamint egyúttal írnék a futárszolgálatnak is, jelezve, hogy nagy nyilvánosság elé vitted az ügyet. Én biztos, hogy a fogyasztóvédelemnél is bejelenteném....

Rákerestem a "Gls" szóra fenti blogon. Ajajjjjjjjjjjj. :W

[ Szerkesztve ]

.:A konzolozás körülbelül olyan, mint a Canon / Nikon: amelyiket előbb veszed a kezedbe, azt szokod meg.:.

(#6) Nordic válasza Met (#4) üzenetére


Nordic
Közösségépítő

Mit sem számít ,hogy aláírás van-e vagy nincs. nekem a csomagomat bedobták az udvarra(se csengetés se dudálás nem volt, pedig ketten is otthon tartózkodtunk). Rákérdeztem, hogy ugyan ezt meg hogy, ki vette át? Erre közölték e-mailben, hogy többször volt csengetve, senki nem válaszolt. Rákérdeztem ,hogy akkor ez a módi, hogy bedobom az udvarra, hátha a kutyám ki van engedve, és szétkapja a csomagot, és ráadásul az aláírás is kellene hogy átvettem, vagy valami. Erre már válaszolni se válaszoltak. Ennyit a GLS-ről. Ha netán közlöm velük, hogy a csomagon nem érkezett meg, szerintem akkor se csináltak volna semmit.

(#7) GAbre válasza Met (#4) üzenetére


GAbre
veterán

Volt rajta 1-2 nyomódás,de semmi hirtelennek tűnő nyomás.Sztem vmik szépen lassan nyomást helyeztek csomagra a törött plexi felől,vagy felől is 2 oldalt,és szépen szétnyomta a monitort.
De számomra fent említett biztosításhoz járó törékeny jelzésnek kezelésnek a nyomát se látom.
Nehezen nyomódhatott be doboz,mivel a pc ház majd "kitöltötte" a dobozt(azért került a ház széleihez habszivacslap 1-1).
Plusz monitorhoz is,és körberakták ruhákkal is.
Egy szót nem szólt gls a képekre,hogy kevés a csomagolás.

Nordic

Már bánom,hogy nem azt mondtam,h nem kaptam meg.
100ezer huf-ból kijött volna a monitor az alaplap,meg 1 új ház is talán.
Kíváncsi lettem volna ilyenkor mi van,de esélyes,h hasonló hozzáállás lett volna...

Az a baj,h nagyon megdolgoztatják otthon őket,nem 1x jött gls futár izzadva,meg "kapkodva" a sok meló miatt.
De mindíg korrekt volt velem.
De magyarba útközbe azt a telefont igazán megnyomhatta volna,h:"hello beraktam a csomagot házhoz,bocs siettem..."

[ Szerkesztve ]

Avatar

(#8) Met válasza Nordic (#6) üzenetére


Met
nagyúr

Azért kellene az aláírás hogy egyrészt igazolva vannak hogy átadták valakinek a csomagot és ha esetleg kérdés akkor meg tudják mondani hogy ki vette át. Mert mondjuk a kolléga nem mondta annak aki várta a csomagot hogy átvette.
Nem is értem hogy egy futár hogy engedhet magának ilyet.

GLS-el szerencsére nincs ilyen rossz tapasztalatunk, csak a DPD-vel.
1 hétig állt náluk a depoban a cucc, megkérdeztük hogy mégis mi ennek az oka, az volt a válasz hogy nem volt elég csomag hogy arra menjen az autó :W
Pedig úgy van a szerződés hogy ma feladom, holnap az ügyfélnél van a csomag.

GAbre Az teljesen kizárható hogy nem eleve sérült cuccot küldtek?

[ Szerkesztve ]

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#9) total90


total90
veterán

Csak is DHL, velük van a legkevesebb gond.
DPD-vel volt perem is, hasonló szitu, csak nekem futár eltette a csomagot és aláírt helyettem.
Megnyertem a pert...

Ha nincs jó, ló a szamár is.

(#10) GAbre válasza total90 (#9) üzenetére


GAbre
veterán

Külföldi szitu szintén?
Én se kétlem,h nyernék,csak kérdés megéri-e az ügyvédi költség,a kivasalható összeg belőlük stb.
Eddig annyit tudok,h 6% illetéket minimum kell állnom,meg baranyából pestre fel az útját.(gondolom nem 1-2 alkalom)
És már szia 100ezer huf.

Avatar

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.