2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Autócsere teljes tanácstalanság mellett

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ma szembejött velem a Totalcar egyik cikke: "Kereskedő: így rontod az esélyeidet autóeladáskor". Egyből megnyitottam, mert itt áll egy szép autó, amit képtelen vagyok eladni és nem értettem (halványan sejtettem) az okát. A cikkből egyetlen egy vonatkozik az autóra: a tuning.
Szóval, ismét autócsere, megint páromnak nézünk valamit. Az ok a kényelem, valami komfortosabbra vágyik és az sem baj ha több a vezetésbiztonságot növelő rendszer az autóban.

Amit el szeretnénk adni: fehér BMW 320d 2012-ből, 148.500 km-rel. Valamelyik előző tulaj felpimpelte kívül-belül, kicsit hülyegyerek-autó kinézete lett, de szép, jó, mégis elképesztően nevetséges ajánlatokat kapok rá. 10.000 Euróért árulom, rendre 6.500 és 8.000 körüli ajánlatokat kapok miközben 9.000 alatt nincs is eladó F30. Kicsit meguntam ezért elvittem egy kereskedésbe, ahol kinéztünk egy Volvo V60-at, félve megkérdeztem a kereskedőt beszámítaná-e BMW-t, már az sem érdekel ha sokat bukok csak a sok hülyével ne kelljen beszélnem. Megnézte, kipróbálta, lekérte a szerviztörténetet, kiolvasta a hibakódokat (1 volt), pár óra múlva hívott, hogy 9.000-t ad érte és elenged 500-at a Volvo árából. A 9.000-t adja érte akkor is, ha a Volvot nem viszem el.
Még utolsó "döfésként" megjegyezte, nem érti, hogyan nem tudtam eladni ezt az autót 3 hónap alatt.
Én sem tudom. Párom szerint a képek is rosszak. Ok, valóban jobbakat szoktam készíteni, rendes géppel nem telefonnal, de szerintem azért nem rosszak, főleg nem annyira, hogy ne legyen normális érdeklődő csak álmodozó meg 1 autón meggazdagodni vágyó ügyeskedő.

Tehát ott tartunk, hogy egy kereskedő jelentősen kedvezőbb ajánlatot adott, mint a privát vevők. Teljesen értetlenül állok a dolog előtt. Lehet a covid miatt óvatosabbak vagy éppen pénztelenebbek az emberek és persze az is benne lehet, hogy ez az autó egy szűkebb réteget céloz az átalakítások miatt. Nem tudom. A csávó szerint ő 2 hét alatt tutira eladja (ami nekem teljesen mindegy, mivel előre fizeti a vételárat).

Szóval ez a sztori egyik fele. A másik, hogy mi legyen helyette?
Néztünk tegnap egy CC-t, párom imádja a VW -ket, de 100m után mondta, hogy erre nem fogja lecserélni, valahogy nem volt OK az autó, sok kis apró jel utalt arra, hogy ezt a példányt el kell kerülni.
Nagyon tetszett a fenti V60: fekete, automata, bőrös, ülésfűtéses, 2015 végi, 107.000km, 1 év teljes gari 13.000 Euróért, tehát 4000 Eurót kér mindösszesen a kereskedő a BMW-n felül.
Azonban összehasonlítva a 2015-ös Mondeómmal, a belső tér minőségét/megoldásait és a menetdinamikát leszámítva mindenben kevesebbet ad a Volvo. A Mondeo sokkal kényelmesebb (ülés és futómű egyaránt), ez szinte sokkolt, továbbá a Titanium alapból több hasznos extrát tartalmaz mint a Volvo R-Design Business. De ha 2 Mondeo lesz, akkor megszűnik az autó-cserebere, amit rendszeresen csinálunk mikor kicsit a másik autójával mennénk mert picit meguntuk a sajátunkat, ez is a Volvo mellett szól.

Volt még egy gondolatunk: lehet marad a BMW, a rugókat kicsit hosszabbakra és komfortosabbakra cseréljük, repül a 19-es felni és megy rá egy 18-as magasabb gumikkal, így talán a komfort is nő.

Szóval, V60, Mondeo, Superb és hasonló tulajok véleménye érdekelne, ki mennyire és miért elégedett a saját gépével. BMW csak azért nem, mert nem fogott meg különösebben, bár egy automata kényelmesebb rugózással lehet elgondolkodtatna.

Továbbá ha valaki tudja mi a tuti módja a BMW rugózásának kényelmesebbé tételének, ne fogja vissza magát, lehet költenénk rá, mert végülis szeretjük és semmi gondot nem okozott. :)

Szerk: szeptember óta árulom, érdemleges ajánlat alig jött, leszámítva a dílert. Mialatt megírtam ezt a bejegyzést, 2 meggondolandó is beérkezett FB marketen keresztül, este jönnek megnézni. Ha tudom, hogy csak ide kell írnom, hamarabb megteszem. :DDD


A vérmes fenevad (a macska tüsszentésétől összeesik ijedtében) és a Mondeo


Az eladhatatlan


A kiszemelt kicsit uncsi családi

Hozzászólások

(#1) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

utána kellene nézned motorkód szerint, hogy ez-e az, ami folyton leég. mert ha a leégős, akkor gyorsan szabadulj meg tőle, bármennyit is fizetnek érte. [link]

a másik, hogy 320d m-es matricával kifejezetten nevetséges. ha m-es matrica, akkor legyen benne olyan motor, ami megaláz minden mást.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#2) futo001 válasza bambano (#1) üzenetére


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Nem, ez a láncszakadós. De új a vezérlés, nincs benne 5000km se. A gyulladás sem gond ha tudod, hogy számítani kell rá, csak legyen mindig szalonna és nyárs a csomagtartóban. :D

Amúgy érdekességként, a Volvo D3 és D4 motorjában is van egy gyenge hajlam önhamvasztásra.

Itt elég sok nem M BMW-n van gyárilag is az M, gondolom ezért is tolta fel rá az előző tulaj. Írek imádják a külsőségeket. Előbb rendel extra küszöböt mint ülésfűtést. De leginkább nem is rendelnek extrákat.
Köszi az észrevételt, ez mégegy strigula az átalakítás mellett, mint ok.

[ Szerkesztve ]

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#3) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Vannak típusok amikkel együtt jár az előítélet. Nem a márkára gondolok, hanem konkrétan a 320d-re. Mivel elég jól megy és ezt ki is szokta sok tulaj használni nagyon sokan rettegnek a széthajtottságtól - szerintem.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#4) futo001


futo001
senior tag
LOGOUT blog

Jó meglátás, lehet valahogy bele kéne tennem a hirdetésbe, hogy nem boyracer a tulajdonos. Erre gyorsan kitalálok valami nem bántó leírást (mert akárhogy nézzük a boyracer a célcsoport leginkább).

I'm a man with a plan... the plan is to booze as much as I can! ¯\_(ツ)_/¯

(#5) UnA válasza futo001 (#4) üzenetére


UnA
Korrektor

Írd bele, hogy családi autó volt ;)

(#6) Goose-T


Goose-T
veterán

A BMW-nek ne nyúlj a futóművéhez, csak rosszabb lesz. Kerékcsere sokat segíthet, minél ballonosabb a gumi, annál komfortosabb lesz. A Volvo V60 nagyjából egy Ford Mondeo, csak eggyel régebbi a tiednél, azért is érezheted kevesebbnek.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#7) Hieronymus válasza futo001 (#2) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"Amúgy érdekességként, a Volvo D3 és D4 motorjában is van egy gyenge hajlam önhamvasztásra."

Minden komolyabb dízel motor átmehet önmegsemmisítő üzemmódba. Üzemanyag helyett kenőolajat szív a motor, ahenger és a dugattyú gyűrűk között.
Az elején még meg lehet fogni. Teljes fék mellet a kuplung felengedése sebességben lévő váltóval. Lehetőleg azt a fokozatot választva, amelyik már képes lefullasztani a motort. ;]
Utána már csak a motor felújításhoz kell elvontatni az autót. De ez kevesebb költség, mint a krematórium játék a járművel.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#8) zozo1414


zozo1414
csendes tag

Szia,

Mintha meg lenne ültetve a BMW, próbáld meg visszaállítani az eredeti állapotot, vagy az M futóművet lecserélni, ha az van benne és 17" felniket tegyél alá; ballonosabb gumik és a gyári (nem M) magasabb rugók miatt a komfort érzet is sokkal jobb lesz. Nekem F10 van 17" kerekekkel, Monroe rugókkat és valami fejedelmi a kényelem, úthibákat így se szereti (köszi Mo.), de nagyban segít a csillapításában.

(#9) bitpork válasza Hieronymus (#7) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Amiről írsz az jellemzően a runaway turbo ami a kopott tengelyen keresztül szívja a motorolajat és nyomja az égéstérbe amitől megnő a fordulat és öngerjesztő kör jön létre. Amit te leírtál az a kopott kompresszióhiányos motor - kivéve ha levegő szívó oldalon van tömítés probléma és a turbó azt dolgozza be.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#10) #90088192 válasza Hieronymus (#7) üzenetére


#90088192
törölt tag

Kiegeszites, nem a dugattyu/gyuru illesztesi hezagai okozzak a problemat, hanem a kartergaz visszavezetes. Akkor mar nagyon-nagyon el kell kopnia a motornak, hogy ott annyi olaj felkeruljon.

ami tortenni szokott a turbo tomitese megy tonkre, es ott kerul kenoolaj a rendszerbe, ami ongerjeszto folyamatot indit be. Pont most nezegettem, a CAT nagyobb generatorokban van egy csappantyu a turbo utan pont emiatt. Ha a turbo beadja a kulcsot akkor le lehet allitani.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.