2020. április 7., kedd

Gyorskeresés

A motorom, keletnémet gépezet :)

Írta: | Kulcsszavak: MZ . ETZ

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Idén (2015. január utolsó hetében) vettem meg rég vágyott motoromat, egy MZ-t! Egy jóbarátomé volt a motor, aki sajnos már nincs köztünk :(
1,5 évig állt a motor az eset óta, így én megvettem.

Egy 1989-es MZ ETZ 251-esről lenne szó. Sokan összvérnek mondják, ami lényegében igaz is rá: nagyvonalakban a 250-es és a 125/150-es ETZ-t gyúrták össze egy motorrá. Minimális eltérés van a blokkban az eredeti 250-es-hez képest, de teljesítményben ez nem mutatkozik meg.
Amit tudni illik, hogy ebből a típusből igen keveset gyártottak (a 250-es ETZ-hez viszonyítva), mindössze kb 68.000 példány készült belőle.

Akkor az én motoromról pár szót:
A motoron eredeti DDR 250-es ETZ dob van, mivel az első gazdája olyan ügyesen kiégette a 251-es saját dobját, hogy elcsöppent a belseje.... :U
Csomagtartó nélkül vettem a motort, de mivel viszonylag sokat motorozok, nyáron pedig megjárom majd vele Erdélyt, így kell felület, ahová pakolom a cuccokat. így hát vettem rá egy Krausert, és hátsó dobozt rá... Ám mivel ez nem egy 250-es ETZ, a hátulja rövidebb annál, az irányjelzőket át kellett alakítani, konkrétan lecserélni kisebbekre, mert nem fért volna el a csomagtartó az eredeti indexektől...
Hátsó dobozt is dobtam rá, így el tudom zárni a bukómat, kesztyűmet és még pár apróságot (elsősegélycsomag, láthatósági mellény, gyertya + gyertyakulcs)

És akkor jöjjenek a képek!

Ahogy vettem a motort:

[/P]

És ahogy most kinéz:

Tudom, a kipufogókönyök...
Eredeti gyárit egyenlőre nem találok, utángyártottról pedig nem sok jót olvastam :U
Télen, mikor majd áll a motor, leveszem és lehomokszórom, aztán látom majd, hogy érdemes-e újrakrómoztatni, mennyire ette meg a korrózió.

A csomagtartóra szerelt irányjelzőt nem olyan soká cserélni fogom egy picit klasszikusabb kinézetűre, ezt azért tettem rá, mert éppen ez kéznél volt, nem kellett rendelni...

2015.június 07. Update

Hátsó, csomagtartós irányjelzők lecserélve:

Valamint kipufogókönyök cserélve, gyári lámpaidom 1990-ből beszerezve :)

És a végén egy "Ilyen volt - ilyen lett" kép :)

Hozzászólások

(#1) Lauda


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Gratulalok a motorodhoz, sok balesetmentes km-t kivanok! ;) En ebben a korban nottem fel, mikor az etz-k, simsonok voltak a csucs gepek. A Tiednek ugy emlekszem a tankja es az attetele is mas volt, mint a 250-nek. Termeszetesen akkor is ritka volt a 251-es etz, szinte csak a 250-es tipussal talalkozott az ember, a kis 125-150-es pocskoszoruk mellett. Tesomnak egy 150-es etz-je volt, szerette nagyon, nem volt igazan problema vele, talan akkut kellett benne cserelni. Jogsim nem volt ra, ennek ellenere azert motorozgattam en is vele a kornyeken es a hatarban, akkoriban egy ilyen motor is nagy dolog volt. :)

[ Szerkesztve ]

(#2) Francia91 válasza Lauda (#1) üzenetére


Francia91
(veterán)

Én pl Honda CBF500-ason tanultam és vizsgáztam, de mindig is a 2 üteműek felé húzott a szívem :)
Fateromnak is egy 250-es ETZ-je volt, gyerekként jópárszor ültem mögötte a motoron, vitt vele. A hangját máig imádom a 250-es MZ-knek :)
Valahogy a régebbi technika a járművek terén jobban vonz, mint az újak. Nem is éreztem, hogy nekem egy 500-as motor kéne, pláne nem az újabbakból :)

[ Szerkesztve ]

"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/

(#3) joamilestoné válasza Francia91 (#2) üzenetére


joamilestoné
(addikt)

Majd a hegyekben érdekes lesz, egy kétüteműnek nem barátja a motorfékezés.

(#4) Francia91 válasza joamilestoné (#3) üzenetére


Francia91
(veterán)

Nem egy, és nem kettő MZ-s ismerősöm túrázott már Erdélyben, semmi gond nem volt velük az egész út alatt. Biztosan más stílus kell a hegyekben, mint egy négyütemű 600-as motorral, de ez ilyen :)

[ Szerkesztve ]

"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/

(#5) Lauda válasza Francia91 (#2) üzenetére


Lauda
(félisten)
LOGOUT blog

Nekem csak seged motorjaim voltak. Tesomtol "orokoltem" egy romet kadet-et, volt rigam rovid ideig, az egy hulladek volt. Aztan simsonom 3 db es vegul maradt a babettam. :D A romet se volt egy problemamentes motor, valamit szinte mindig kellett rajta molyolni. A simsonokkal es a babettaval nem volt gond, utobbiakat nagyon szerettem. En is ugy vagyok vele mint te, a regebbi motorok jobban megmozgatnak. Mar mashol is irtam errol, hogy pl szivesebben motorozgatok a babettammal, mint pl egy piaggio robogoval. ;)

[ Szerkesztve ]

(#6) Ed3r_X_


Ed3r_X_
(nagyúr)

Nagyon jó motorok ezek még mindig. Apámnak is volt egy 150-es MZ-je, csontra felújítva. Majd elkérem a képeket tőle holnap :)

"The best things in life aren't things"

(#7) Francia91 válasza Ed3r_X_ (#6) üzenetére


Francia91
(veterán)

Épp ma mentem vele 310 km-t (Szegvár - Dunaújváros), pöcc-röff, semmi probléma, stabil 100-110-es tempóval mentem :)

"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/

(#8) tboldi


tboldi
(veterán)

Én csak sz*ptam a 125-össel, de örülök, hogy neked nincs vele problémád. Sokat számít, hogy milyen(ek) volt(ak) az előző gazda(ák). :)
És ha esetleg érdekel az aláírásomban szereplő, tessék: [link]. :))

(#9) Francia91 válasza tboldi (#8) üzenetére


Francia91
(veterán)

Batmotor majdnem :)

"Nincsenek példaképeim. A munkát, az elkötelezettséget és a versengést csodálom." /Ayrton Senna/

(#10) creation


creation
(senior tag)

Üdv a TZ-t használók körében :R

Majd 2 évig hajtottam az én kis vasamat. Okulásként pár írásommal megdoblak:

[link], [link], [link]

Van benne egy-két technikai probléma és azok kielemzése, részleges vagy teljes megoldása.

Remélem te boldogabban használod majd, mint én a végén.

Ha szükséged van rá, akkor valahol van egy általam épített fesszab is (kicsit többet bír mint amit utángyártottan lehet kapni). De ha az nem is lenne meg, a rajza biztosan meg van :)

:R

Széles utat, Gumi fákat!

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.