2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

minivan,egyteru

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Szoval az egyteruek... (#209280 Dare2Live - Milyen autót vegyek?)

Nekunk fontos volt az, hogyha lesz masodik gyerek akkor be tudjon ulni a felesegem(163cm/52kg) a ket gyerek koze. Alapesetben azt gondolna az ember hogy egy Passat vagy egy Superb a tokeles valasztas de nem. Hiaba szelesek ezek az autok, az ISOfix csatlakozasi pontok kikepzes olyan hogyha beraksz 2 gyerekulest, akkor alig (kb 30-35 cm) marad hely kozottuk. (Vekony az asszony, de nem ennyire :) )
Markatol fuggetlenul ez a problema minden kombinal fennall. Szoval a megoldas a minivan/egyteru. Nem szeretnek nagyon belemenni hogy mi szamit pontosan minivannak, de ha a varosi praktikum(normalis fordulokor, nem tul hosszu, nem tul szeles,stb.) is fontos akkor nem idealis a tul nagy auto. Ezek alapjan kerultek kepbe a kompakt-auto platformon alapulo egyteruek. Hogy ne legyen olyan egyszeru a valasztas benzines egyteru automataval Ausztriaban(dieselland) COVID idejen :D
(Legalabb surgos nem volt :) )

1. A Zafira(C/Tourer) volt az elso jelolt. Reszben azert, mert van opel szervizes a csaladban, masreszt pedig volt is egy Zafira a barati korben amit ki tudtunk probalni. A belso ter, foleg hatso labter es a csomagtarto tekinteteben oriasi.(pedig rovidebb mint a J Astra kombi :Y ) A sprimonitoron szereplo adatok viszont kicsit letortek a kezdeti lelkesedest, mert meg a diesel valtozatok is bo 1literrel tobbet esznek mint a versenytarsak. A kinalat 85%-a dizel volt szoval ez sem segitett az ugyon, de ugy voltam vele, hogy valahol muszaj kompromisszumot kotni. Nagyjabol kepben voltam az opel motorokkal, mert korabban Insigniam volt es tudtam mire lehet szamitani:

- 1.6CDTI (136LE)
+ eleg csendes
+ relative jol fogyaszt
- cserebe nem megy (a teljesitmeny keves a sulyhoz)
- egy vagyon a vezerlescsere (hiaba lancos 60-120e kilometernkent kell)
- nincs hozza automata

- 2.0CDTI euro 5 (163LE)
+ hangos durva jarasu motor
- kezdeti szeriaknal(>2015) olajszivattyu > csapagyproblema
- Euro5 
- rovid utakat kevesbe toleralja mint az 1.6CDTI

- 2.0CDTI euro 6 (170LE)
+ sokkal kellemesebb hangra es karakterre mint a 163LE-s valtozat
- NOx szenzor problemak (draga szenzorcsere)
- update utan magas ADblue fogyasztas (nemet forumokon voltak beszamolok olyanoktol akiknek 20e km utan mar kifogyott)

- 1.4T (140LE)
+ nem direkt befecskendezos
+ nincsenek dizeles problemak (reszecskeszuro+adblue)
- automataval vegyesben 9-10literes fogyasztas

-1.6 SIDI (136/170LE) (ezt nem tudtam kiprobalni)
+ nincsenek dizeles problemak (reszecskeszuro+adblue)
+ nyomatekosabb mint az 1.4T
+ picivel kevesebbet is fogyaszt
- ritka mint a feher hollo (en leginkabb a 136 lovasat kerestem mert ausztriaban adozasi szempotbol eleg markans a kulonbseg)

A Zafiras „vagyakat“ a COVID vege fele tapasztalhato arrobbanas zuzta szet. A korabban 16-18ezer euroert hirdetett autok 21-22 ezer euro korul kerultek fel. (nehany honapja raneztem ezekre es 24-25ezer euro volt az aruk)
Erre meg rasegitett az is hogy a korabban 1Euro/L benzin ebben az idoszakban indult meg felfele (1,5euro/L)
Szoval hiaba bejott a tologathato kartamasz es a Lounge mode a hatso uleseken a Zafira kiesett.

Pozitivumok:
+ rengeteg hely
+ jo zacsillapitas
+ 7 uleses opcio
Negativum:
- nincs 3 teljeserteku ules hatul (a felesegem kozepen meg pont elfert, de a kozepso ulesen nincs engedelyezve a gyerekules rogzitese!)
- nagy suly > magas fogyasztas
- jo futomu (nem erzik busznak)

2. Touran (>2015 Typ 5T)
A Touranos kitero eleg rovid volt tobb ok miatt is. Egyreszt mert a Touran hasznaltan(Ausztriaban) mindig is dragabb volt mint egy hasonlo parameterekkel rendelkezo Passat. Beulve viszont ezt nem erzed. Nekem inkabb a Golfhoz volt kozelebb belter minoseget illetoen(igazak a tesztekben szereplo kigrammolt minosegerzetre vonatkozo allitasok) mint a Passathoz a hatso 3 (kulonallo egyenerteku) ules pedig egyszeruen nem tudta kompenzalni a 10-15%os felarat.
A masik problema a DSG. Tudom hogy van akinek ez a vilag legjobb valtoja de en egyszeruen nem szeretem. Engem zavar a lassu valtas R es D kozott, zavar hogy 1200-on tartja a fordulatot, zavar hogy van benne kuplung es lendkerek, zavar hogy sokszor lassan reagal. (lampahoz gurulva zoldre valt a lampa, korforgalomhoz gurulva meg eppen befernek)
Aztan ehhez jon meg a halmozottan hatranyos helyzetu szaraz-kuplungos DSG amit az 1.4TSIhez raknak es az egeszet megfejeli meg a tartossagot csokkento konstrukcios hibakkal.
Viszont ugy voltam vele ha sikerul egy 1.4TSI-t kifogni jo aron akkor egye fene felreteszek a valtora. A nezelodes itt is hamar kedvemet szegte. A Touran benzinnel mar akkor 22ezer euro volt mikor a Zafira 16. Ultem bennuk, vezettem oket es nem latom hogy mitol erne tobbet 6000euroval egy Touran mint egy FL Zafira. (2-3 ezret meg tudnek magyarazni a modernebb platformmal es a kicsit jobb osszeszerelesi minoseggel)

- 1.6CRTDI
+jol fogyaszt
- kisse gyengusz
- EGR problemak nem kerulik el
- szaraz DSGvel van

- 2.0CRTDI
+ nehany evjaratot leszamitva stabil
+ kulturalt, jol fogyaszt
- nagyon nagy felar
- rovid tavokat ez sem szereti

- 1.4TSI
+ kulturalt, jol fogyaszt
- szaraz DSG

- 1.2 TSI
+ kulturalt, ovijarathoz eleg
- picit gyenge
- szaraz DSG

A VW csoportnal hiresen draga extrak sem segitettek azon hogy talaljak egy jo peldanyt, foleg ugy hogy a kinalat 95 szazaleka dizel. Aztan a COVID „arboost“ miatt vegleg kikerult a kepbol.

Pozitivumok:
+ sok hely
+ jo zacsillapitas
+ hatul 3 kulonallo ules
+ 7 uleses opcio
Negativum:
- extrem felar
- belter minosegerzete nem feltetlenul tukrozi a felarat

3. Renault Scenic(>2016 4. gen)
Az uj Renault design-on mar regota megakatt a szemem. A Scenicnel (kulonosen Grand) pedig szvsz. a legjobban sikerult. A tervezok valahogy osszehoztak hogy ne legyen doboz(szegeny touran).
Mivel a felesegemnek es nekem is ez tetszett a legjobban, el is mentunk megnezni egy GrandScenicet itt a kozelben. Az adott Renault kereskedesben megneztunk a rovid Scenicet is. A csomagtarto ez utobbinal epp meg elfogadhato, de a labter hatul egyenesen kicsi, szoval ez 5 perc utan kiesett.
A kiprobalt GrandScenic Bose(1.3TCE EDC) kivitelu volt, tehat eleg jol felszerelt, de valahogy sem a „Grand“-ot sem a minoseget nem ereztem igazan. Persze van benne hely, de kulso meretei tekintve valahogy nagyobbra szamitana az ember, a szubjektiv benyomas alapjan egy Zafira valahogy szellosebbnek erzodik. A probakor alatt meggyozo volt az auto, a hatalmas kerekek ellenere sem razott a futomu , autopalya temponal is relative csendes es az 1.3-as 160 lovas motor is eleg fickosnak tunt.
Bele is astam magam a forumokba ahol a motort illetoen nem is talatam kulonosebb problemakat (bar az elgondolkodtato hogy miert volt valtoztatas az 1.3TCE-n 2020-ban… 1332cm3>1333cm3), viszont az EDC-rol annal inkabb. Volt nehany valtocserelt peldany amik hiaba kaptak meg a javitott verzioju valtot meg igy is elofordult rangatas es egyeb funkciozavar.

- 1.33 TCE (140/160LE)
+ jol fogyaszt
+ jol megy
- tartossagrol meg nehez nyilatkozni mert viszonlag friss motor

-1.5DCI (110LE)
+ nagyon jol fogyaszt
- kisse gyenge

- 1.6DCI (130/160LE)
+ jol megy
+ jol fogyaszt
- nemet forumokon lehetett olvasni motorcseres darabokrol
- 160lovasnal turbo problema

Pozitivumok:
+ jo zacsillapitas, csendes motor
+ 7 uleses opcio
+ Design (bar ez szubjektiv)
Negativum:
- belter minosegerzete
- helykihasznalas
- nem allithatoak kulon az ulesek es csak 2/3 1/3 aranyban donthetoek
- draga gumik (20Zoll!)
- EDC nem problemamentes

Vegig benne volt a kalapban a GrandScenic, talan ennel nem volt annyira durva az aramelkedes mint a fenti 2 masik autonal, de vegul nem ez lett.

4. C4 Picasso/Spacetourer (2. Gen)
A felesegem nem is akarta eloszor megnezni, mert az osztott lampas design neki nagyon nem jott be. Amikor sikerult rabeszelni hogy legalabb nezzunk meg egyet belulrol, akkor egy alacsonyan felszerelt, nem megvigyazott darab volt a kozelben es csak tovabb rontotta a velemenyet.
Teltek viszont a honapok es az(tavaly) oszi COVID hullammal az autok ara is nagyon megindult felfele. Szukult a kinalat amikor is felkerult egy C4 Picasso minden extraval elfogadhat aron (16e euro), de termeszetesen az orszag masik vegen, 300km-re. Aztan teltek a hetek es elkezdett csokkenni az auto ara. Egyik nap mikor jott az ertesito hogy az auto mar „csak“ 15e euro ugy dontottem hogy elmegyek es ha jo megveszem magamnak, az asszony meg keres valamit maganak.
Az adott het szombatjan terveztem odautazni, de az auto mar szerdan elkelt. Aztan megint honapok teltek el amikor mar kinomban elektromos autokat es dizel picassokat is neztem, de valahogy mindegyik tul nagy kompromisszumot kivant.
Iden februarban viszont felkerult egy ketszinu(fekete/feher) Picasso 1.2 THP EAT6 egy nem tul messzi kereskedonel. A forumokat atporgetve a valto(Aisin AWF6F25) stabil szerkezetnek tunt. A korai 1.2PT tulajok viszont csak a fogyasztasert lelkesedtek, a olajban feloldodo vezermuszijjert mar nem annyira :)
Nehany 100 forumbejegyzes atolvasasa utan ugy tunik hogy a tobbszor modositott vezerles a 2017 aprilis utan gyartott motorokon lett stabil. Elvileg az olajbetolton keresztul ellenorizheto hogy uj szijj van-e benne(sarga feliratu).
Nehany nappal kesobb fel is kerekedtunk megnezni az autot. A probakor meggyozott mindkettonket, az 1.2THP enyhe terhelesnel csendes(taposva viszont eleg nyers) az automata szepen valt praktikum(sok nagy tarolo) pedig talan az ossze kozul ennel a legjobb. A hatul 3 kulonallo ules nem csak egyenkent tologathato de a tamlak szoge is tetszolegesen allithato. A helykinalat az alapteruletet tekintve szinte hihetetlen. A Telejesen hatratolt ulesek mogott boven marad meg csomagtarto.
Az automata valtozatoknal tovabbi elony hogy az elovalszto kar a kormany mogott van igy nem kell lenezni es a kozepkonzol is kiszedheto.

- 1.2 THP (131LE)
+ jol fogyaszt (120tol viszont meredeken no a fogyasztas)
+ nyomatekosnak erzodik
- hidegen/taposva kisse nyers

- 1.6 THP (156/165LE)
+ eros,kulturalt
+ fogyasztas a teljesitmenyhez/dinamikahoz kepest kedvezo
- ez a tipikus "NE VEDD MEG" motor. (folyamatos vezerles es olajzasi problemak, igazi idozitett bomba)

- 1.6HDI (120LE)
+ nagyon jo fogyasztas
- Nox szenzor es Adblue problemak elofordulnak

- 2.0HDI (150LE)
+ jol fogyaszt
+ nyomatekos
- varosra nem idealis
- Nox szenzor es Adblue problemak elofordulnak

Pozitivumok:
+ 3 kulonallo ules
+ praktikum, helykihasznalas
+ ar/ertek arany
Negativum:
- a fenti haromhoz kepest kisebb csomagtarto (erre megoldas a Grand Spacetourer)
- picit (szel)zajosabb mint a Scenic
- megoszto design

A cikk igeny szerint frissul...

Hozzászólások

(#1) Zirowe


Zirowe
nagyúr

A hátsó hely azért függ a választott babaüléstől is, kiszámoló blogon volt szó platformos egybeépített babaülésekről, amiből 3db is elfér kisebb autóban.

Mi egy 2011-es C4 picassot (faceliftes) vettünk robotizált váltóval.
Magas felszereltség, de sokat pimpeltem rajta utólag (tolatókamera, androidos fejegység, stb).
Nagyjából megegyezik a későbbi picassokkal, nekünk csak 1 gyerek van, viszont jó nagy babaüléssel a nagyobb biztonság miatt, ennek ellenére két felnőtt kényelmesen elfér hátul.
Jó nagy a raktér, viszont most nyáron, amikor 2 hétre elutaztunk, szembesültem azzal, hogy bizony azt is meg lehet rendesen tömni és jól jönne még egy kis hely. :)

Magam részéről sajnálom, hogy az egyterű, mint kategória kivezetésre került és cserébe csak batár suvok vannak.

[ Szerkesztve ]

We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!

(#2) Petika_


Petika_
csendes tag

Esetleg Kia Carens?
2013-ban vettek testvéremék Németországban egy Csehországból importált, keveset futott autót (fullfapad, klíma, tempomat, kanyarfényszóró benne, de kihangosító nincs), 1.6 GDI (benzin, közvetlen befecskendezés), vételkor volt rá még garancia. A kritérium az volt, hogy két felnőtt kényelmesen elférjen egy gyerekülés mellett a hátsó sorban, meg legyen nagy csomagtartó.
Eddig a kötelező szervizeken kívül egy autópályán bekapott kő miatt volt a szélvédő cserélve.
Van 2.0 GDI automatával ill. 1.7 dízel, létezik forgalmi szerint 7 személyes is.

(#3) footy válasza Zirowe (#1) üzenetére


footy
addikt

Hallottam mar a multimac-rol, de ketlem hogy ugyanolyan biztonsagos lenne mint egy hagyomanyos magas kategorias babaules. Nekunk korabban reboarderes ules volt, az is oriasi konnyebbseg egy kis gyerekkel, de nem ezek az opciok mind kiesnek ha nincs eleg hely hatul. Szoval a multimac biztos jo ha semmikepp nem akarsz kocsit cserelni, de szerintem meg minding inkabb szuksegmegoldas borzaszto dragan....

Magam részéről sajnálom, hogy az egyterű, mint kategória kivezetésre került és cserébe csak batár suvok vannak.
En sem ertem az embereket hogy miert vesznek SUVot sokkal kevesebb hellyel amikor a minivanak 100x praktikusabbak.

(#2) Petika_
A Carens nalam azert esett ki, mert mikor neztem akkor 2 db volt elado. Az 1.7dizellel mar neztem i40est, de nem volt tul izmos es a korai evjaratok nem is voltak problemamentesek. Az 1.6GDI pedig nagyon erosen kokszolodik es szivot amugysem szerettem volna. (dombos videken lakunk)

[ Szerkesztve ]

(#4) Goose-T


Goose-T
veterán

Azzal számolj még, hogy a gyerek 6-7 éves kora után már nem sok értelme van a gyerekülésnek, elég egy ülésmagasító. Még 1-2-3 év, és már az sem kell.

Van ülésmagasítóból is isofixes, nekem is olyan volt, de a fiam már kinőtte, a lányom pedig még kicsi hozzá. Így most a fiam már csak simán a hátsó ülésen ül 9 évesen (135cm fölött lehet), a 6 éves lányom pedig még gyerekülésben. Bár mostanában sokat nőtt, lehet megpróbálom nála is az ülésmagasítót.

Ja a kocsi: tavaly még egy Ford Mondeo MK4 kombi volt, most egy új Skoda Superb kombi van. A feleségem a Mondeoban is elfért a gyerekek között, még két isofixes gyereküléssel is. Bár ott már egy kicsit kényelmetlen volt neki. Elég vékony ő is, 167cm, 55kg. A Superbben már simábban elfér, bár azt már az elejétől fogva csak egy gyereküléssel használjuk.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#5) Somatom válasza Goose-T (#4) üzenetére


Somatom
veterán

Ezért nem szabad matchboxot venni. Egy rendes családi autóban úgy tolod, döntöd, forgatod az üléseket, ahogy akarod. :)

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

(#6) tthom válasza Goose-T (#4) üzenetére


tthom
senior tag

Hát ez olyan dolog, hogy ha elfér és a gyerek is elfogadja / szereti, akkor plusz egy védelem, eleve passzentosabban ül benne a kölyök, mint egy felnőttre tervezett hátsó ölésen. De tény, hogy elvannak anélkül is.

(#7) kmisi99


kmisi99
addikt

Nekem vw golf sportsvan van, érdemes lehet arra is ránézni, hátul táncolni lehet, és egymástól függetlenül lehet a hátsó üléssort tologatni is. Kb touran kategória csak a csomagtartóból van lecsípve.

(#8) ZS3NI


ZS3NI
őstag

Köszi a cikket, hasznos volt, ugyanezt a kategóriát vadászom épp. Ford S-Max-ban nem gondolkoztál?

A cikk igeny szerint frissul... - Nekem lenne igényem tovább olvasni. :)

IDDQD ( ͡° ͜ʖ ͡°)

(#9) Goose-T válasza ZS3NI (#8) üzenetére


Goose-T
veterán

Azt én is akartam említeni, de az S-Max nem kompakt alapú, az inkább a C-Max.

Rockbandám: https://fb.me/scharlotterhodes *** Gitárelektronikai műhelyem: https://www.fb.me/goosetgitar

(#10) Somatom válasza ZS3NI (#8) üzenetére


Somatom
veterán

Ha egyterű, akkor inkább Galaxy. Illetve Sharan, vagy Alhambra,, ha kell a tolóajtó.

Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.