2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Táp és iRacing :D

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Előző bejegyzésem apropóján a topikban a hsz-ek elszaporodtak és végül odáig fajult a dolog, hogy nem csak a VGA-t cseréltem le hanem a CPU/alaplap/RAM triót is... :D szóval most egy elég jó kis gépem van, amihez nem igazán akarok hozzányúlni 2-3 de inkább 4 éven keresztül. Az eredeti tervem az volt, hogy majd akkor cserélek LGA775-ről ha kijön a Skylake, de be kellett látnom, hogy a régi gépem nem volt elég arra amire nekem kell - 3 monitoros játék.
Egy mondat erejéig előző bejegyzésem konklúziójára visszatérve: a 400 wattos táp elég a GTX 780 alá, a kulcsszó a MINŐSÉG. ;)

Szóval most hogy van egy gyors gépem és (könnyen lehet, hogy csak időszakosan, de) sikerült "szerválni" egy gyors netkapcsolatot immár készíthetek szimulátoros versenyvideókat is. Valójában már korábban is foglalkoztatott a gondolat, de az 1 mbit-es feltöltési sebességemmel (Vidanet :C :U ) inkább nem vállalkoztam rá...

Tehát a lényeg, hogy elkészült az első versenyvideóm, és ha nem unok rá és lesz aki egyáltalán nézze, akkor lesz még több is. Az iRacing (maga a program, a játék) egy versenyszimulátor.

Hozzászólások

(#1) Dany007


Dany007
veterán

Érdekes volt!

Megmondom őszintén, beletekertem, hogy lássam a végét. :D

Itt nincs védekezés? Másikra ráhúzni az autót, kicsit lökdösődni?

Mert az alapján amit láttam végülis nem volt más, mint időmérő futam versenyzőkkel együtt. Elvégre ha valaki beért valakit, akinél gyorsabb, akkor lazán elengedte és viszlát.
Csak mert a Miheliszes futamokat nézve ott azért van zúzás rendesen! :) Azt gondoltam ez is valami hasonló lehet.
No mindegy, de ez legalább szimulátor volt. Amúgy kéziváltó van vagy csak billentyűs?

(#2) fLeSs válasza Dany007 (#1) üzenetére


fLeSs
nagyúr

iRacingen van egy pontozásos büntetőrendszer. 17 "hibapontot" lehet max összegyűjteni, utána kizárnak a versenyből
1x (hibapont) ha kimész 2 kerékkel a pályáról vagy kis kontakt
2x elveszted a kontrollt az autó felett (megpördülsz) vagy nagyobb kontakt
4x komolyabb kontakt vagy ütközés

Minél kevesebb hibapontot szedsz össze a versenyeken, annál magasabb licenszet érhetsz el, annál többféle autóval versenyezhetsz és annál inkább biztonságosnak tekinthető a vezetésed. Szóval itt a többi szimmel ellentétben a biztonságos vezetés az elsődleges, de attól még ha van két hasonló időt futó versenyző akkor láthatsz előzéseket köztük, de (többnyire) ütközések nélkül. A leszorítás meg blokkolás és hasonlók büntethetők a verseny után, szóval ezt nem fogsz itt látni. A valóságban sem tartanak fel egy 1-2 mp-cel gyorsabb versenyzőt, mert nincs értelme.

Amúgy ha felmész egy pub rFactor/Assetto Corsa szerverre versenyezni azt fogod látni, hogy az első kanyarban eltűnik a mezőny fele vagy mégtöbben, mert széttörik egymás autóját. :D Ők a T1 herók (turn1/első kanyar hősök, az első kanyarban akarják megnyerni a versenyt). Épp emiatt jó az iRacing, mert itt az ilyenek (idióták) nem jutnak feljebb a "ranglétrán" szóval a feljebbjutottaknak már nem kell az ilyenektől félnie (általában, mert véletlen ütközések mindig vannak).

Itt most egy olyan versenyt sikerült felvennem, amiben az orosz emberke lényegében ugyanolyan gyors volt mint én (elég ritka az ilyen), szóval ő sem tudott megelőzni és én sem tudtam tőle elhúzni.

Ez az autó (Mazda MX-5) elvileg manuál H-váltós, de én bekapcsoltam játékban az autó-kuplungot, szóval a kormányom paddle-váltójával (nemtom magyarul hogyan mondják) váltottam.

[ Szerkesztve ]

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#3) Bjørgersson


Bjørgersson
félisten

Mivel veszel fel videót?

As if all this was something more than another footnote on a postcard from nowhere, another chapter in the handbook for exercises in futility...

(#4) fLeSs válasza Bjørgersson (#3) üzenetére


fLeSs
nagyúr

dxtory-val, mert a shadowplay nem támogatja a surroundot.

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#5) Dany007 válasza fLeSs (#2) üzenetére


Dany007
veterán

Áhhá! Így már érthetőbb a dolog.
A rendszer maga szűri ki a szabálytalanságot meg az ütközéseket ezáltal.
Ami azért tényleg nem rossz.

Csak nekem valamiért a MIhelisz féle túraautó mutatvány jutott eszembe, ahol az első kanyarban rommá törik egymást, de ahogy látom itt is van ilyen csak a kezdők között :D

De egyébként így tényleg pozitívum.
Viszont tényleg csak a sebesség játszik? Ügyesség mondjuk... hogyha hibázik a másik, akkor betudsz előzni és hiába ő a gyorsabb, ha tudsz akkora előnyt szerezni ami kitart a verseny végéig akkor már meg is verted elvileg.

Ami még feltűnt, hogy mondtad az elején, hogy a gumik még nem elég melegek(!)! Most arra gondolsz, hogy a játékban olyan fizika van, ami még a gumik hőmérsékletét és az ettől függő tapadást is képes szimulálni? : o Mert kezdem eldobni az agyam!

Nekem a szimulátor dolog megakadt a life for speed (asszem így hívták)-nél és ennyi.

(#6) Cathfaern válasza Dany007 (#5) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

"Most arra gondolsz, hogy a játékban olyan fizika van, ami még a gumik hőmérsékletét és az ettől függő tapadást is képes szimulálni?"
Ilyen már a Gran Turismo 3-ban is volt, pedig az már barátok közt is 13 éves játék :)

(#7) fLeSs válasza Dany007 (#5) üzenetére


fLeSs
nagyúr

Ha két hasonló sebességű vezető közül az egyik hibázik egy nagyot akkor nyilván a másik megelőzi és akkor ha ő nem hibázik a verseny végéig akkor elől marad. :D elég egyszerű. Ezen a versenyen amúgy az orosz emberke egyszer hibázott, a rajtnál beragadt mert ő indult 3. helyről én meg 4. helyről. Én megelőztem a legelején és onnan nem tudott visszaelőzni, ennyi történt. :D

A szimulátor attól szimulátor, hogy mindent megpróbálnak szimulálni benne. :D igen, a gumik hőmérsékletét, kopását is, aerodinamikát, lengéscsillapító stb. Amíg a gumi hideg addig csúszós, ha túlmelegednek mert farolgatsz vagy ilyesmi, akkor is csúszósabb. A kopás meg abban jelentkezik, hogy egyre nehezebb bevenni kanyarokat -> lassulsz szóval nő a köridőd.

Volt régen Need for Speed (arcade) és Live for Speed (szimulátor), ez még most is nagyon jónak tekinthető, főleg az FFB-je.

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#8) fLeSs


fLeSs
nagyúr

Btw a második videó jóval érdekesebb lesz sokkal gyorsabb autókkal, igazi high-end masinákkal... :D és elég sok előzéssel a multiclass versenyből kifolyólag.

Azt kéne kitalálni, hogy miért van ez az enyhe visszhangzás felvétel alatt.

[ Szerkesztve ]

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

(#9) Dany007 válasza fLeSs (#7) üzenetére


Dany007
veterán

Jajaja értem. Nem semmi.
Jó, nekem kb nulla infóm volt eddig a simulátorokról. Az LFS-t próbáltam, de az első kanyart se tudtam bevenni... :U
Azért más ha az ember nem érzi a fizikát... könnyebben tapossa a lába a gázt. :)

Na, jól hangzik akkor a köv. videó. Kíváncsi leszek rá. Ezt is majdnem végignéztem am, mert a kommentelés tetszett... :D (még a végén Tirexi nyomdokaiba törsz! ;] )

[ Szerkesztve ]

(#10) fLeSs válasza Dany007 (#9) üzenetére


fLeSs
nagyúr

Ki az a Tirexi és mit csinált?

"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.