2020. február 27., csütörtök

Gyorskeresés

Szerintetek milyen 125ccm-s motort érdemes venni?

Írta: | Kulcsszavak: motor 125 b125 mz etz

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Hali. Az a helyzet, hogy elgondolkoztam azon, hogy megcsináljam a "b125"-ös jogsit, amivel vezethetnék 125ccm-ig, max. 15 lóerős motort, ha jól tudom. Sajnos az én "szaktudásom" nem igazán engedi, hogy magamtól tudjak értelmesen választani, kb. fogalmam sincs, hogy mi jó, vagy mi nem. Régebben volt babettám, meg simsonom, de most azért valami komolyabbra gondoltam, amivel megoldható lenne azért normálisan a közlekedés, városon kívül is.

Sajnos sok pénzem nincs a dologra, kb. 100-120k-ra gondoltam, természetesen használtan. Ahogy nézegettem a használt piacot, rájöttem, hogy ennyiből nem túl nagy a választék. Amire van forgalmi, meg papírok, az kb. az MZ ETZ 125, mondjuk ebből 100k körül már egész szépnek tűnő darabok is vannak.

MÁS: Nézegettem, hogy sokan 50-es papírokkal árulnak komolyabb, 125ccm-s motorokat. Ezek közül azért volt egy-két szimpatikus, nekem valahogy az MZ ETZ teljesítménye kevésnek tűnt. Ezekről viszont nézegettem videókat és rájöttem, hogy egy 25 lóerő körüli motor már nagyon szépen megy, s így elvileg rendszám sem kéne rá, s még a b125-öt sem kéne megcsinálnom, mert ugye vezethetném simán b-s jogsival. (Pl: Honda NSR 125, Gilera MXR 125...)
Ez vajon mennyire járható út?

Sőt ahogy néztem, van egy-két egész értelmes 80ccm-s, kb. 15 lóerős motor is, amik azért elég szépen mennek. Esetleg érdemes lenne ezeket is átgondolni?

Bármilyen értelmes ötletet, véleményt szívesen fogadok :)

Hozzászólások

(#1) fezlergabor


fezlergabor
(addikt)

:K

(#2) blackrulz


blackrulz
(veterán)

hát az 50-es papirozás már elég komolyan büntetve van, próbálkozni lehet, ismerősi körben elég sok ilyennel járnak gond nélkül, de én nem kockáztatnék.

125 kétütemű már nem csúszik ki a lóerő korlátból? jó gondolom kw le van azon is papírozva okosra, de szintén a baráti társaságból kiindulva én tuti nem vennék, mennek mint a meszes hiba nélkül, de nagyon szervízigényesek amikkel ők járnak.

125 négyüteműből van pár finom darab, amikkel városban el lehet rohangálni, de ezek alapon olyan 90-es utazót tudnak végen, ami országúton már itt ott rideg tud lenni (nagyobb emelkedő, szembeszél, akármi). én egy 125 ös ktm duke-ra játszok szép lassan, de az a baj hogy mocskos drága, használt meg nincs még piacon nagyon.

hol használnád? milyen stílusú kéne? sport, supermoto, enduro, stb? nézz szét hasznaltauto-n motorkeresőben

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#3) Winner_hun


Winner_hun
(félisten)

Ha van (márpedig van) B-s jogsid akkor nem kell letenned 125-ösre az egészet az elejétől a végéig. [KLIKK]

Motoros topic

[ Szerkesztve ]

► "Kicsit olyan webcaritas" ◄ ヅ

(#4) KYZRR válasza fezlergabor (#1) üzenetére


KYZRR
(senior tag)

80ccm-ből a Honda MTX lenne a jó választás.

125ccm-nél az NSR a legjobb, bár az 27le, nem 15. (japán motor párti vagyok.)

You can only die once, make sure it is worth it...

(#5) fezlergabor válasza blackrulz (#2) üzenetére


fezlergabor
(addikt)

"nézz szét hasznaltauto-n motorkeresőben"

Igen, ezt csinálom 1-2 hete már, csakhát nem tudom sajnos, hogy mi az ami jó, s mi az ami nem :)

Használva városban és országúton is lenne. Arra gondoltam, hogy a 90km/h-t azért kényelmesen vigye, de azért, hogyha megakarok előzni valakit, aki 80-al megy előttem, akkor azért egy 110-et még el tudjon érni.

Stílust nem lőttem be igazán, leginkább sport vagy túramotor kategóriára gondoltam. Igazából a cross kategórián kívül nem nagyon van semmi kilőve.

Sajnos a lóerő korlát tényleg elég szűk. Sajnos a legtöbb ami tetszik a videók alapján szinte mind 15 felett van.

Lehet, hogy inkább csinálnom kéne A korlátozottat, s akkor az egészen 25kw-ig engedi a teljesítményt, úgy már egész jó gépek beleférnek. Csak ugye az sajnos megint sok idő, s pénz..

Winner_hun: Igen, ezt én is tudom, emiatt kaptam leginkább kedvet ahhoz, hogy vegyek valamit. Írtam is a bejegyzésben :K

(#6) DeFranco válasza fezlergabor (#5) üzenetére


DeFranco
(nagyúr)

Szerintem először tanulj meg rendesen motorozni, aztán akard az aszfaltot szaggatni. Az, hogy veszek 10 kötelező órát, az nem elég. Legyen elég a b125 lóereje, aztán majd váltasz, ha minden helyzetet biztonságosan tudsz kezelni ezzel.

(#7) D1Rect


D1Rect
(félisten)

Mire használnád?

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#8) fezlergabor válasza D1Rect (#7) üzenetére


fezlergabor
(addikt)

Mindennapi használatra kéne, városban és országúton is. (Nem nagy távolság, 30km a visszaúttal együtt).

(#9) D1Rect


D1Rect
(félisten)

125-ös robogó.

Viszont egy jó állapotút ennyiért nem adnak.
Az MZ-t én 2011-ben nem fognám be mindennapi használatra.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#10) kaskader


kaskader
(őstag)

120-ért használható 125-öst nem igazán kapsz.
Talán valami nagyon régi Aprilia AF1 125-öst, vagy Yamaha DT-t.

Viszont ennyiért már vehetsz egy szép 125-ös MZ-t. Ha gondozták, akkor igenis egy megbízható motort.

Fontos, hogy kétütemű legyen?
Mert pl. egy Aprilia RS 125 meg tud enni 6-7 liter, plusz mivel kétütemű, a karakterisztikája olyan, hogy azt csak imádni vagy utálni lehet. :DDD
8500-ig csak hörög, dadog, akkor kinyit a power, és megindul, mint a barom.

Az A1-es jogsi szerint csak maximum 15 lóerős lehet a motor.
Egy négyütemű ezt nem is lépi át, de egy modern kétütemű igen...

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2020 PROHARDVER Informatikai Kft.