2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Ha meg tudtad álmodni, meg is tudod tenni!

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Kipattant az agyamból egy szép napon úgy 3 éve hogy én teherautó sofőr szeretnék lenni. Elkezdtem összegyűjteni rá a majdnem 400ezer forintot ami ahhoz kellett hogy ne csak a kicsi kocsinkat vezethessem hanem valami szebb darabot is.
Épp nézegettem az autósiskolákat, hogy melyiknél is veselkedjek neki a dolgoknak mikor jött a hideg zuhany. A korhatárt felemeltél 18-ról 21 éves életkorra. Több mint fél évig a péntek szombat estéim úgy teltek el, hogy telefon csörög bocs nem tudok menni. Felemelő érzés volt a tudat hogy hány jó szalonnasütést és beszélgetést hagytam ki.
Munkahelyek jöttek mentek szám szerint 2 :) de nekem még mindig jöttek az apró szikrák, hogy én kiszeretném próbálni ezt a műfajt.Teltek múltak a napok hetek hónapok majd egyszer csak eljött az idő, hogy megszerezzem azokat a kötelező papírokat, hogy egyáltalán elmehessek suliba.
Ez a menet kezdődik az orvossal aki ugyanazokat a vizsgálatokat megcsinálja mégegyszer csak épp drágábban és 10 év helyett 5 évre adja meg a 2.csoportú orvosi igazolást.
Papirral a kezembe jöhetett a jelentkezés pályaalkalmassági vizsgálatra. Ennek a menete, hogy letöltöd kitöltöd majd elküldöd postán a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak. Megérkezést követően nagyjából 1hónapra rá kapsz egy levelet ahol leírják, hogy melyik nap kell megjelenned. Vidékiként felutazol Budapestre ha szerencséd van tudsz rokonnál aludni ha nem akkor nem tudom hogy ki ér fel 9-re ha 3óra a vonat és akkor még nem beszélünk késésről illetve hogy a vasútállomástól elkell menj a corvin pláza környékére.
A vizsgálatról találtok infót az interneten nem mennék bele annyi hogy nagyon rálehet parázni mivel nem tudsz rá gyakorolni nem tudod mire számíts, de így utólag nem volt vészes.
Ismét egy kis várakozás után 4hónappal 21éves kor betöltése előtt elkezdtem kressz tanfolyamra járni. A 80 órás tanfolyamot sikerült úgy 2hónap alatt végigülnünk nem voltak kapkodó idegbetegek de sebaj korom miatt ráértem. Sikeres kressz vizsga után ami 75 kérdés jön a rutin mert tehergépkocsi kategóriánál ez megmaradt nem úgy mint "b"-nél ahol ezt eltörölték. De ez már gyakorlati vizsgának számít így egy hónapot vártam, hogy végre megjelenjen még plussz két szőrszál a mellkasomon. (Régen vártam már ennyire egy szülinapot).
Majd jött egy újabb padban ülős biztonsági üzemeltetés ami arról szól, hogy cserélj kereket tanuld meg az autó felépítését nem mellesleg 30éves vizsgatételek tehát lehet hogy egy IFÁnak már teljesen más a felépítése.
Közben levezettem a kötelező forgalmi 24 órát.
A biztonsági üzemeltetés vizsga nem picit elcsúszott de addig forgalmi vizsgát nem tehettem amíg nem mutatom be hogy kell izzót cserélni egy autóba.
Meglepő módon ez meglett elsőre pedig szóban való vizsgázás enyhén szólva se az erősségem.
Forgalmi vizsgán természetesen az első 200méterre lévő lámpánál átkell menjek a sárgán így ez ismétlés lett. Eddig túl szépen vettem az akadályokat kellett valami ami a koromon kívül még belém rúgjon egyet.
A következő vizsga 2hétre rá simán ment.
Nehéz volt elhinnem, hogy végre belevésik a jogosítványba hogy én vezethetek teherautót.
Persze akkor már tudtam, hogy ezzel még mindig maximum a békát húzom a gyárban mert tehergépkocsi alapképesítés nélkül (gki) megnem moccansz egy teherautóval.
A forgalmi vizsga valamikor július végefelé volt de gki vizsga agusztusba nyugaton nem volt mert a vizsgabiztosok a hasukat süttették a Riviérán. Végül újabb jó pár alkalom ahol végigseggelsz egy fél vagy akár egy napot ahol már azér tanulsz olyat is ami segíthet az utakon hogy ne a sitten végezd. (30perc túlvezetés százezrek és ha egyszer kiszednek valami miatt találnak ott még sok ropogós Deák Ferencet ha akarnak.)
Elérkezett a Gki vizsga agusztus 30.-án aminek a menete, hogy ikszelgetsz 3x40 kérdésre majd megírsz egy 10 kérdéses esettanulmányt. Ha ezek megvannak félredobod a tollad és elmész szimulátorra. Amin leesik az előtted haladóról pl egy csomag és ha 0.6mp-n belül nem ugrassz rá a fékre bizony bukta. Ilyen és ehhez hasonló dolgokkal állítanak kihívás elé. Birod-e a monoton dolgokat de ha úgy adódik elég gyors vagy-e kikerülni fékezni lehúzódni stb...
Mihelyt megvan a szimulátor már ugrassz is a teherautóba és gyakorlatilag megcsinálod mégegyszer a forgalmi vizsgát amiről te egyszer már megkaptad a papírt, hogy bizony te tudsz vezetni. Annyi a különbség hogy pestről jön a vizsgabiztos. 7-ből 4-et meg is húzott. Ha túléled a forgalmi vizsgát miután megálltál húzol még 3 szóbeli tételt. Majd felbattyogsz és megtudod, hogy az írásbeli feladatok sikerültek-e. Ha minden sikerült akkor isten hírével mehetsz haza majd küldik a plasztikot. Ez a kis szösszenet vizsga 9-kor kezdődött és 15:00!!! környékén sétáltam el azzal a tudattal hogy sikerült minden. Leírva sima ügynek hangzik de aznap nem keveset füstöltem el. Tudtam ha valamelyiken meghúznak újabb egy hónap várakozás és semmittevés. Na de hála isten minden meglett fura érzés volt, hogy 1 hét múlva mikor megjött a gki kártyám nem kell már több plasztik nem lesz több képzés végre vége.
Pontosan nem tudom de valamikor március környékén ültem be az első órára és most vagyok ott, hogy két hete várok, hogy találjanak embert a helyemre, és végre cégen belül csatlakozzak a teherautós társasághoz.
Ez idő alatt beleöltem számomra nem kevés pénzt időt és sok sok stresszes napot éltem túl abban a tudatban, hogy lehet elkezdek végre dolgozni és lehet nem fogom szeretni vagy nem fogom tudni csinálni. Mert ez nem olyan, hogy elkezdesz a számítógép előtt programozni és megszereted elmész annak. Nagyából az ismeretlenbe ugrottam bele bízva abba, hogy szeretni fogom amit csinálok.
Igazából saját magam miatt ragadtam billentyűzetet, hogy ha ezt elolvasom beugorjon, hogy mennyi akadály volt amit ide még lese írtam, hogy mi szívás volt egy 3-4 évvel ezelőtti gondolat. Gondolok itt ilyen apróságokra, hogy az okmányirodába írtam a kérvényt, hogy minél előbb megjöjjön a jogsi mert anélkül gki-t se kezdheted el. Így utólag teljesen feleslegesen. Lehet egyébként, hogy olvasva nem tűnnek ezen sorok küzdelmesnek de az volt.. Félreértések elkerülése végett ez még mindig nem az a kategória amikor egy nyergest elvezethet az ember ahhoz még kell egy tanfolyam.
Nem vagyok jó nyelvtanból illetve nem tudok úgy írni mint itt sokan hogy nekiállok egy cikknek és arra eszmélek hogy már vége is a 20 oldalas szösszenetnek így kérem mellőzni a pont vessző szókincsi és nyelvtani hiányosságaimat.
Köszönöm hogy végigolvastad.

Hozzászólások

(#1) Lomha 8V


Lomha 8V
addikt

Gratulálok, hogy végigvitted. :K Milyen fuvarokat csinál a céged?

(#2) fesii válasza Lomha 8V (#1) üzenetére


fesii
aktív tag

Egy fix fuvarral ki németbe hétfőn aztán onnan uniózoshoz hasonló téma de 90%-ban hétvégére hazahoznak. Ritkán esik meg hogy valaki kinnt ragad ha akarja ha nem :)

(#3) Honkydoo


Honkydoo
őstag

Grat! :C :C
Így kell ezt csinálni.. Megálmodni valamit aztán véghezvinni! :) Remélem szeretni fogod amit csinálsz, bár ha már ennyit küzdöttél érte, e felől nincs kétségem. :)

"Légy olyan, mint bárki más, tégy olyat, mint senki más."

(#4) Lauda


Lauda
félisten

Csak igy tovabb! Sok balesetmentes km-t kivanok!

(#5) fesii


fesii
aktív tag

Köszönöm reméljük menni fog :)

(#6) Stonerice


Stonerice
őstag

Hát én csak lestem. Nem tudtam hogy szimulátoron is kell veszélyhelyzetekből vizsgázni.
Minden elismerésem. :R
Annyit hozzátennék, hogy lakott területen is elég határozottan mennek a tehergépkocsik. Sokszor rövidnek tűnő féktávval kajtatnak a személygépkocsik után. Bár lehet hogy jobban ismerik a gép képességeit, mert azért csak több és erősebb fékberendezés van rajtuk mint egy átlagos személygépkocsin.

Pénz beszél, kutya utal! Aktuális főkomponenseim: 5600X / Msi B450 Gaming Plus Max / 16GB 3733 cl16 / Sapphire Nitro Rx480

(#7) fesii válasza Stonerice (#6) üzenetére


fesii
aktív tag

Igazából pont azt tanították, hogy teherrel nem lendületből megyünk mint személyautóval hanem erőből.
Baromi idegőrlők voltak az első órák amikor 200méterre a kanyartól már lassíts lassíts gyorsan mész. Ez elég idegesítő nem tudom megtudom-e tartani ezt a fajta stílust.
A vonatozás akár autópályán de lakott területen is eszméletlen mintha gyorsabban odaérne ha az ember seggébe van ezt sose fogtam fel mért jó.
Az biztos hogy egy millió km-es sofőr jól ismeri az autó képességeit de lehet az akármilyen csúcsteher nem állsz meg előbb vele mint egy személyautó az is biztos.

(#8) Lauda válasza fesii (#7) üzenetére


Lauda
félisten

Majd a gyakorlat megmutatja, hogy lenduletbol megyunk. ;]

(#9) Vladi


Vladi
nagyúr
LOGOUT blog

Ez korrekt hozzáállás, a képzésedbe fektetett energia mindig megtérül.

Ez minden szakmában így van, ha agysebész vagy, akkor is. Gratulálok, hogy sikerült, remélem meló is akad. :K

Ha meg később ficeregni támad kedved, akkor saját kocsi, vállalkozói, fuvarozás. stb. :DD

mod: jah a szimulátor az királyság lehet! Tudom, hogy horribilis lenne, de én minden jogsinál csináltatnék ilyen vizsgát! :K

[ Szerkesztve ]

Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!

(#10) fesii válasza Vladi (#9) üzenetére


fesii
aktív tag

Köszönöm!
Nagyon jó beülni 3 40colos tévé elé és megnézni mi a helyzet ha abs nélkül mész havas,száraz,vizes úton vagy abs-el, de kb 5perc után ha kidőlnek az emberek az ülésből mert hányingerük van szédülnek a hihetetlen "ultra hd felbontás" miatt úgy már nem annyira buli. ;] Szupermárió egy grafikai csoda a szimulátoréhoz képest. :DDD
Lauda: Én is azt tartom valószínűbbnek. :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.