2019. március 25., hétfő

Gyorskeresés

Hearthstone Arena - Rogue elemzés

Írta: | Kulcsszavak: Hearthstone . Blizzard . CCG . F2P

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az alábbi szöveg nincs frissítve a Naxx és GvG részekkel!

Ebben a bejegyzésben a Rogue kaszt előnyeit és hátrányait elemzem, kizárólag arénát figyelembe véve.

Rogue aréna elemzés
Egy druida jó az arénában és a constructedben is, egy mage jó az arénában, de (jelenleg) nem jó constructedben, egy hunter erős constructedben, de az arénában nagyban függ a drafttól. A rogue jelenleg egyik téren sem tartozik a top 3 kaszthoz, és ennek bizony oka van: szinte minden kártyájánál találunk jobbat más kasztoknál. A rogue kaszt sajátossága, hogy némelyik lapja ún. combo képességgel rendelkezik, mely azt jelenti, hogy ha azt a lapot az adott körben csak másodiknak vagy később játsszuk ki, akkor a combo képesség kerül aktiválásra. (Például az Eviscerate első lapként kijátszva 2, de később kijátszva 4 sebzést okoz.)
A kaszt már a WoW idején is a gyors ölésre lett tervezve, így itt is az early és mid game-ben kell megnyerni a küzdelmet, az elhúzódó csaták esetén csökken a nyerés esélye. Kulcskártyái így az Eviscerate, a Backstab, és a Deadly Posion, amivel a játék elején megfelelő előnyt tudunk kiépíteni.

Hero képesség
2 manáért kapunk egy 1-et sebző daggert, melyet 2x tudunk használni. Bármit tudunk vele támadni, viszont mi is sebződünk tőle. Mindig érdemes meggondolni, hogy az adott körben használjuk-e a képességet, vagy mentsük át a töltetet a következő körre.

A kaszt előnyei
-Élvezetes játék a combo képességek miatt.
-Olcsó spellek.

Hátrányai
-Hiányos late game.
-Gyenge kaszt specifikus minionok.
-Combo képesség kijátszása a játék elején nehézkes.

Top kártyák
Backstab: 0 manáért 2 sebzés egy teljes hp-n lévő minionba. Önmagában is jó lap, hiszen ez általában elég egy 1 illetve 2 manás lény leszedésére, a hero képességgel pedig egy 3 manásra is. Emellett nagyon jó a combo aktiválásra is. Akár 3-4 is bekerülhet a deckbe.

Deadly Poison: A hero képességért kapott dagger, illetve bármelyik későbbi fegyvernek ad +2 támadást 1 manáért. Szintén alkalmas combo aktiválásra. (Az igazsághoz tartozik, hogy valójában 3 manáért kapsz egy 3/2-es daggert, ami a Fiery War Axe-hez hasonlítva +50% költséget jelent!)

Eviscerate: 2 manáért 4 sebzés, ha combo-ban használjuk. Lényegében bármennyit beválaszthatunk, hiszen hősre és lényre is elsüthető.

Assassin's Blade: 5 manáért 12 sebzés, illetve 6 manáért (+Deadly Poison) 20 sebzés eldöntheti a meccset, csak az ellenfélnél ne legyen Ooze / Harrison.

Perdition's Blade: 1-2 manás lények leszedésére alkalmas, ha a combo jól jön ki, akkor akár 3 lényt is le tudunk vele szedni.

SI: 7 Agent: 3 manáért 3/3 nem túl jó, de combo-val sebez 2-t, akármire. Nehéz a 3-ik körben kijátszani, hacsak nincs nálunk backstab, viszont coin-nal a 2-ik körben kirakva tempo előnyt szerezhetünk vele. Jó esetben akár egy Yeti-t is el tudunk vele trade-elni.

Közepes kártyák
Assasinate: 4 manáért a mage polymorph spellje egy 1/1-es barit hagy maga után, így 5 manáért jónak tűnik egy lény teljes megsemmisítése. Sajnos a spell nem silence-eli a célpontját, így az előző állítás csak a deathrattle nélküli lények ellen állja meg a helyét. Emellett a magasabb mana költség miatt az adott körben jó eséllyel nem tudunk mást játszani, így ez a kártya csak közepes lehet. 1 - 2, max 3 darabot válasszunk belőle.

Sap: 2 manáért visszatesz egy lényt az ellenfél kezébe. Értelemszerűen 2 manánál drágább lényekre érdemes elsütni, melyeknek nincs battlecry effektje. Tempót nyerünk, de kártyát vesztünk vele, így 1-2 db-nál többet nem érdemes választani belőle.

Shiv: Ugye, hogy mennyivel jobb a Wrath spell a druidánál? Igaz, hogy ezt az ellenfél hősére is el tudjuk nyomni, de ez az esetek 95%-ban hiba. Főleg akkor érdemes használni, ha a hero képességet nem tudjuk/akarjuk használni, illetve szükségünk van további kártyára a pakliból. Max 1-2 darab bőven elég.

Cold Blood: 1 manáért 2, combózva 4 sebzés nem rossz, de jó eséllyel ezzel aláírjuk a buffolt lényünk halálos ítéletét, és így 2 kártyát veszthetünk egyszerre. Csak akkor használjuk, ha támadni is tudunk vele.

Fan of Knives: Önmagában nem sokat ér, spell dmg-vel használva már nem rossz, de ahhoz kell spell dmg-s minion is. A kártyahúzás menti meg attól, hogy rossz kártya legyen.

Betrayal: Nagyon ritka az, amikor 3 lény van egymás mellett és ezzel a spellel 2-t le tudunk szedni. Viszont ilyenkor kártyaelőnyt ad. Általában 1 lényt (a gyengébbet) tudjuk vele leszedni, ami végül is nem rossz 2 manáért.

Sprint: 4 lapot húzunk vele, de 7 manáért, így jó eséllyel tempót vesztünk vele az adott körben. Elég lenne 3 lap / 5 mana, de az sajnos egy druida kártya.

Vanish: Nagy board hátrány esetén fordíthatunk vele, de akkor igazán jó, ha az adott körben tudunk a saját minionokkal támadni / le tudunk valamit tenni a boardra. Ha az ellenfélnek sok battlecry lénye volt lenn, akkor sem érdemes használni.

Defias Ringleader: 2 lény 2 manáért nem tűnik rossznak. No de a Bandit 2/1-es, ami kb 0.5 manát ér, míg a Ringleader 2/2-es, ami meg 1.5 manát. És mindehhez még a combo-val is küzdeni kell. 1. körben kicoinolva nagyon jó, de később már keveset ér.

Headcrack: Sokak szerint ez rossz kártya, ám a 6-7-ik körtől használva erős nyomás alá helyezhetjük vele az ellenfelet.

Patient Assassin: Nehéz jól használni, hiszen a kirakás utáni körben él először, illetve bármilyen területre ható varázslat megöli.

Edwin VanCleef: Constructedben jónak számít, arénában nehéz jól kijátszani, illetve egy silence-szel könnyen elintézhető.

Master of Disguise: 4 manáért egy 4/4 nem rossz, és még stealth-t is ad egy minionuknak. Pech, ha épp semmit nem szeretnénk elrejteni.

Blade Flurry: Miért sebezzünk csak 1 lényre, ha az összeset támadhatjuk, az ellenfél hősét is sebezzük, és mi nem sérülünk? Ez így nagyon szépen hangzik, de ha 1-nél több töltet van a fegyverben, akkor nem érdemes használni.

Shadowstep: Egy battlecry vagy charge minionnal használva meglepetést okozhat.

Rossz kártyák
Sinister Strike: Kártyahátrányt okoz, így hiába olcsó, kerüljük.

Conceal: Nagyon szituációs jellege miatt kerüljük.

Kidnapper: Az egyik legrosszabb epic class kártya. A Sap képessége 2 mana, így a "maradék" 4 manáért kapunk egy 5/3-at. És mindezt még combozva kell kijátszani. Szinte biztos, hogy a felajánlott másik 2 epic lehetőség csak ennél jobb lehet.

Preparation: Eleve olcsók a spellek, így sokat nem nyerünk vele, inkább csak kártyát vesztünk.

Rogue-val jól kombózható minionok:
Acolyte of Pain: sebezhetünk rajta egyet pl Shiv-vel, vagy 2-t Backstab-bel.
Kalóz kártyák: Minden, ami fegyverrel kapcsolatos, jó lehet.
Gadzetan Auctioneer: jól kombózható a rogue olcsó spelljeivel.

Hozzászólások

(#1) F-ECT$


F-ECT$
(Jómunkásember)

Trump elemzése, szerencsére sok a hasonlóság :)

Dive ever, work never.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.