2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Malév Szárnyakat adunk értékeinek 1. rész

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A repülőtér az egyik legbiztonságosabb létesítmény. Fokozottan felügyelt és többszörösen átvilágított minden dolgozó és a területére belépő személy. Éppen ezért sokan nem is sejtik a mai napig milyen jól szervezett bűnözés folyik az egész területen.

Kezdhetném azzal, hogy statisztikákkal traktállak titeket. Ettől most tekintsünk el. Később talán szót ejtünk róla. Most csupán történeteket kívánok megosztani veletek. Sok történet lehet, hogy ismerősen cseng majd, hiszen sokat lehetett egy időben hallani a reptéri szarkák munkáiról.
Talán úgy gondoljátok, hogy nem igazak ezek a „legendák”. Ezt nem tisztem bizonygatni, mindenki majd eldönti mit hisz el és mit nem.
Történetünk főhőse egy korábban a reptéren dolgozott rakodó lesz. Nevezzük JO-nak.
Nos Jo átlagos fickó, nincs különösebben bűnözői múltja sem. Egyszerűen csak a reptér közelében lakott, így halotta az onnan származó pletykákat és csodálatosan meggazdagodó emberek történeteit. Úgy gondolta, hogy jövedelmező lehet ott dolgozni.

A reptérre bekerülni nem könnyű. Zárt világ. Pont azért, mert aki oda bekerül, nagyon vigyáz a munkahelyére és nem szívesen dolgozik rendőrökkel. És akit oda felvesznek, de nincs egy ismerőse sem a bentiek között az tuti rendőr. Legalábbis ez volt az általános vélemény.
Jo helyi gyerek volt így őt elég sokan ismerték kintről, nem is volt gond a beilleszkedéssel.
Hamar bekerült egy brigádba harmadik embernek.

Harmadik ember vagy „figyelő”.

Ez az első lépcső, amin bizonyítani kell. Ez azt jelenti, hogy ha már megértél arra a szintre, hogy az öregek kivigyenek, a géphez akkor te maradsz lent a raktérajtónál és pakolsz/figyelsz.
Természetesen kikerülni a géphez nem egy gyors folyamat. Előtte szalagvégen pakolhatod a poggyászt vagy rakhatod a csirkés gépet a Cargonál. De erről majd később.
Alapesetben hárman mennek ki egy géphez. Brigádvezető, és két melós. A kopasz lent marad és figyel. De mint az állat. Azt is jelzi, ha egy veréb szarik egyet 500 méteren belül. Az ő posztja nagyon fontos. Ha valamit elnéz, kattan a bilincs mindenkin. Persze amíg nem tanulja ki a szakmát addig az egyik öreg is lent marad segíteni neki. Nem könnyű munka, hiszen a segédhajtómű üvölt ezerrel. Fülhallgató nélkül megzavarodsz két perc alatt. Jobbról, balról, elölről és hátulról is odajöhet bárki a géphez. Tehát 360 fokban kell figyelni, de mindezt úgy, hogy ne legyen feltűnő.
Ha valaki közelít, akkor beszól a raktérbe.

-NEM JÓ.

Ha van ideje, akkor hozzáteszi, hogy ki jön.

-Nem jó Rampa vagy Nem jó rendész.

Az előbbi esetben a benti kollégák csak behajtják, a csomag fedelét az utóbbi esetben mindent elpakolnak gyári állapotra.

Csak, hogy érzékeltessem, kikre kell figyelni.
-Szerelő
-Rampa tiszt
-Pilóta
-FBÖ (Fegyveres Biztonsági Örség)
-Rendészek
-Rendőrség
-Nyomozók
-Vámosok
-Posta

Szóval Jonak volt dolga rendesen.

A menet a következő:
A Cargoról elhozzák a rakodók az árut, az osztályozóból a poggyászt és a postás hozza a postát.
A rampás megmondja, hogy melyik raktérbe mit rakjanak. Ezután elkezdődik a bepakolás folyamata.
Egy figyelő lent a másik kettő fent. A fentiek közül egy pakol egy „túr”. Vagyis átnéz mindent, amire ideje van. Egyesével kinyit, átnéz és visszazár minden csomagot, ami a keze ügyébe kerül.
Természetesen osztályozva. A drága, jó poggyászok mehetnek elsőnek fel. Az első csomag általában egy nagyobb méretű. Ez lesz a takaró fal, ami mögött lehet tevékenykedni. Aztán jöhetnek sorban a keményfedeles Samsoniteok, Delseyk, stb.
Számzáraz pilótatáska? A legjobb.

Kis párbeszéd az elején.

Fentről: Mi a helyzet? Dolgozunk?
JO: Aha jó vagy nyomjad.
Fentről: Jól van szemed a pályán.

Aztán csak mennek a motyók szépen lassan, kimérten, de egyenletes sebességben. Nehogy feltűnjön valakinek. (mondjuk a teraszról kukkoló, látogatónak álcázott nyomozónak)

JO: Nem jó rampa!
Fentről: Az jó gyerek semmi gond.
Rampa: Na? mi van fiúk? Azért haladjon a pakolás is? Mert jön még 260 csomag.
Fentről: Nem gond megleszünk.
És a pakolás/túrás megy tovább szépen.

Néha még megzavarja a rakodást egy szerelő vagy egy pilóta, de ezt leszámítva eseménytelenül lezajlik.
A végén a srácok fentről lejönnek, felvágódnak a poggyász kocsira és berobognak az osztályozóba.
Ha volt valami, akkor megtárgyalják és lehet elrejteni a cuccot.
És ez így ment minden egyes gépen, minden egyes napon.

Folyt köv.

Hozzászólások

(#1) ricinus13


ricinus13
senior tag

Nagyon jó volt olvasni, jöhet még több. Meg esetleg mivel lehet ez ellen védekezni? Első szabály persze hogy feladottba semmi érték. De mégis mit tehet ilyenkor az ember?

(#2) Vakegérke


Vakegérke
veterán

Étvágygerjesztőnek jó, bár hosszabb is lehetett volna. :)

Szép szolidan, szép szolidan, elvégre nem vagyunk otromba állatok... (KFT) Birodalmi Szóvivő és Békenagykövet (:L topic)

(#3) #56573440 válasza ricinus13 (#1) üzenetére


#56573440
törölt tag

ne ilyen bőröndöt használj.

kétlem hogy körbefóliázott, vagy műanyag cuccokknál kétlem hogy szöszölnének a kivágással meg feltöréssel... elég sokat mentem már, soha nem volt bajom, kivéve amikor hugi fuvoláját sikerült ott hagyni a reptéren, még taxiztunk bőven amikor visszacsörögtünk hogy héhá gyerekek plíz. persze már nem volt ott... persze. mondjuk utolsók között mentünk be és ferihegy azon részén kb senki nem volt... kamera felvétel sajnos nem készült...

(#4) extasymajom


extasymajom
tag

Ez csak a bemelegítő volt. Szó lesz arról is hogyan nyitják ki a poggyászt, árut, postazsákot.Mit miből vesznek ki.
Hogyan tünnek el 100milliók. Hova lett Senna sisakja.

És persze a végén arról is hogyan lehet védekezni ellene.

Minden csak annyiért lehet eladni amennyiért megveszik

(#5) extasymajom válasza #56573440 (#3) üzenetére


extasymajom
tag

Ja igen. Tök mindegy milyen bőrönddel mész.
Nincs biztonság. Csak max tovább tart. De majd ezt is megírom hamarosan.

Minden csak annyiért lehet eladni amennyiért megveszik

(#6) Stanlee


Stanlee
őstag

Amiket irsz az BUD specifikus, vagy esetleg mas repterekre is igaz? En eleg sokat jartam MUC-rol, es nem volt gondom sose. Igaz ratyi kinezetu a taskam, mert tobb, mint 100 szegmens utan nem a legujabb, de sose probalkoztak kinyitni, nem hianyzott belole sose semmi, szerencsere.

“Never run after a bus or a stock. Just be patient – the next one will come along for sure.” - André Kostolany

(#7) Cowardly Dog


Cowardly Dog
csendes újonc

Ezert van ott a poggyasz foliazo. Garantaltan nem fog senki sem azzal veszodni, mivel 100% os a lebukas eselye.

(#8) EczkE


EczkE
addikt

En sose feltettem az alsogatyaimat meg a zoknikat. ;] :DDD

Asszem mindenféleképpen!

(#9) D1Rect


D1Rect
félisten

Mit érdemes ellopni?
Ki téríti meg a kárt?

(#10) kmisi99 válasza EczkE (#8) üzenetére


kmisi99
addikt

+1. Nekem mikor 2 hónapra mentem angliába, a legnagyobb érték ami a gép csomagterébe ment az nagyjából egy pendrive volt. Igaz a hátam majd szétrohadt 10kg nyi érték alatt. :DDD

Amúgy nagyon várom a folytatást tanulságosnak ígérkezik. Főleg a postai lopásokat, mert nem kevés cuccom tűnt már el külföldi vételnél, és nyilván nem eltűnt merő véletlenségből.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.