2019. július 24., szerda

Gyorskeresés

„Autót külföldről sose vegyél” De miért is?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ez a történet nem arról szól hogyan vertek át, vagy mennyi buktatója van egy külföldről behozott autóvásárlásnak, hanem arról, hogy nekem hogyan sikerült megoldani a helyzetet.
A család bővülése miatt szükségessé vált eladni a jól bevált és újkora óta nálunk lévő „kisnagyautót”.

Ő az. Szerettük, de több kellett.

Nem akartunk családi egyterűt vagy buszt, mert hát, azért mégis na. Valamennyire maradjunk már tökösek.

És valljuk be, egy Albán Hondával ez elég nehéz lenne.

A kiszemeltek között 4 típusra szűkült a kör.

Toyota Avensis II.

(Ez volt az elsődleges célpont)

Mazda 6

(Ez volt az asszony kedvence)

Opel Vectra C

Volkswagen Passat VI

Első körben benzinest szerettem volna, nem ismerem a dízeleket és csak az lebegett a szemem előtt, amit másoktól hallok: Kettőstömegű, meg részecskeszűrő, meg 600.ezer forint a javíttatása, meg amit megspórolsz üzemanyagon, azt ráköltöd a szervizre. Meg a gázolaj különben is egy melléktermék, meg gyökér, meg anyámkinnya. Mivel a szűk baráti körben nem volt megfelelő autó, rávetettem magam a használtautó.hu-ra.

A fontos keresési paraméterek, amik az elvárások voltak:

Ár: Max 1.700.000. ennyiért nem akartam venni, de beleszámoltam egy kb. 10-15% alkut is.
Évjárat: 2003+
Kilométer: 250.000 alatt. (itt már azon gondolkodtam, hogy majd egyszer el is kell adni és a 300 ezer kiveri a vevők szemét. Még ha tudják is, hogy valószínűleg több van benne, akkor is nyugodtabbak, ha kevesebbet látnak.)
Váltó: csak manuális.
Szín: mindegy csak ne legyen elképesztő sárga vagy ezüst. De végül is nem zárok ki semmit.
Sérülésmentes előélet és persze makulátlan belső. (Itt jegyezném meg, hogy attól, hogy valami 10+ éves még lehet normális állapotban. A Yaris amit eladtunk ilyen volt. Ezért nem akartam lejjebb adni. A parkolási sérülések nem számítanak, de azért a váz legyen sértetlen és javításoktól mentes.)
ISOFIX: a gyerek miatt fontos.
Klíma :ezt később kivettem a szűrésből úgy, ahogy az Isofixet, mert sokan nem állítják be, mint extrát és ezért a találati lista nem pontos. A gyerekülés weboldalán úgyis csekkoltam már az összes autót, amiben van

A keresési feltételek megadása után világos volt, hogy a Passat kiesik a sorból. Csak pár darab akadt, és az is dsg váltóval. És az alsó ársávból nem szerencsés válogatni. Maradt viszont rengeteg Mazda, Vectra, Toyota.
A Mazda 6 valahogy soha nem lett a szívem csücske. Jó autó, átlagon felüli megbízhatóság, de magas alkatrészárak jellemzik, úgy ahogy a Toyotát is. Viszont alig találni olyan példányt, amiben nem az a rettenet plüss belső van. Emiatt olyan az ember érzete minta egy 20 éves autóban ülne. Azért természetesen megnéztem párat, és kaptam is az infót, hogy dízelt ne vegyek, mert nem jók. Tök mindegy, végül is nem láttam olyat, amibe beleszerettem volna, de azért elmentem megnézi egy kék 5 ajtóst.
A kereskedés zárva volt, vártam majd 30percet, ácsorogtam, próbáltam jelezni, hogy:

-hahó! Itt van egy vásárló, de sehol senki. Léptem is.

A következő egy ezüst, makulátlan Mazda 6 sedan. Az eladó udvariasnak éppen nem volt mondható és készségesnek sem mutatkozott, de azért körbejártam a kocsit. Tényleg szép volt. Kívül-belül rendben volt.

-Állapotvizsgálatra elvihetjük? Jött a kérdés.

-Nekem erre nincs időm. Jött a válasz.
-Hozzon ide, akit akar, szerelőt vagy havert, nézzék meg és kész.
-Kinek a nevén van az autó? Jött a következő kérdés
-A német tulajdonosén.

Szóval ez úgy megy, hogy a nepper ír egy adásvételit a kinti tulajdonossal, amivel hazahozza a kocsit. Itthon aztán nem íratja át, mert akkor vagyonosodási illetéket kellene fizetni. Ergo egy hamisan kitöltött adásvételit irat alá velem, ami köztem és a német tulajdonos között történik. Jó mi? Ő még a kanyarban sem szerepel.

-Ha gond van, akkor kihez megyek reklamálni? Az állítólagos német tulajdonoshoz? Akinek az aláírását rá hamisította az adásvételire?
-Használt autó és már több mint 10 éves, így nincs rá garancia. Jött a frappáns válasz.

És ez így is van, hihetnénk neki, de miért tennénk. Hiszen az eladónak jogilag igenis van kötelezettsége az eladott gépjármű után. Hiszen ha olyan hibára derül fény, ami az eladás pillanatában fennállt és nem kopó alkatrészekről van szó, akkor hibás teljesítésért el lehet marasztalni. Persze ezt rendkívül nehéz és körülményes bizonyítani. Ezért kell minden részletére pontosan kiterjedő adásvételit írni. Még ha bele is írják az adásvételibe, hogy nem vállal garanciát akkor is van kötelezettsége. Nem is beszélve az ikresítésről és egyéb visszaélésekről, amit a kintről behozott autóval lehet csinálni. Szóval semmiképpen nem akartam olyan autót venni, amit nem személyesen a tulajdonostól veszek át.
A Mazda ugrott. Pedig milyen szép plüss belső volt benne istenem.

Találtam viszont egy jónak tűnő C Vectrát. Kitűnő állapotban hirdették, de a képeken már látszott, hogy karcos és az első lökhárító cserés volt. Nem baj nézzük meg.
Kereskedésben van a kocsi. (Na, már jól kezdődik) A testvér mondja, hogy várjak, mert most vitték el lemosatni, mindjárt itt lesz. Hmm. Hamarosan megérkezik, és már az esti szürkületben látszik, hogy véres a torka. Az ülés úgy ki volt ülve, hogy majdnem magába szippantott. A hátsó üléseken cigarettától származó égés. Az ülések alatt pelenka. Csak reméltem, hogy nem használt. A csomagtér ajtó abban a pillanatban romlott el, ahogy kinyitottam és többet nem akart lecsukódni. Körben karcos és a felségjelzés is hiányzik. De legalább ott van a hátsó ülésen. Ahogy alánéztem az ajtónak még látszódott a korábbi sárga, taxira utaló fólia maradéka. Itt volt az a pont ahol megköszöntem, hogy eljöhettem 50 kilométert egy kitűnő autóért.A testvér csak ennyit kérdezett:

-Nem ezt keresed, mi?
-Hát nem, de legalább le lett mosva.

A következő egy 2005 évjáratú Avensis. Fekete sedan. Megnéztem, de a 15”-os kerekekkel és a kissé viseltes belsővel meg a kőkemény kuplunggal nem volt túl vonzó 1,5 milláért.
Jött egy újabb Vectra. Kívül belül gyönyörű. Full extrás. De olyan cigiszaggal ami csak egy teljes belső cserével orvosolható. És ennyiért inkább már az Avensis. Tulajdonképpen a Vectra csak azért volt képben, mert hasonló felszereltséggel újabbat és olcsóbbat reméltem találni, mint Toyotát.
Ismét egy Avensis. Emil Freinél. Beszólok a srácnak:

-Megnézném az autót.
-Melyiket?
-Azt a Toyotát, amit 1,4-ért hirdettek.
-Oké kint van, mindjárt megyek, addig nézd meg kívülről.

Megnéztem. Szar az egész. Nincs egy elem, ami egyforma színű lenne. Karcok, horpadások, logó lökhárító és lötyögő lámpák. Belül tiszta gány az egész. Szélvédő repedt.
Jön az ember is közben.

-1,2 szeretnék kapni érte. –Kezdi. Pedig még nem is mondtam semmit. Gondolom érezte, hogy a kocsi finoman szólva is túlárazott.
-Ügyvédnőé volt. és most lett kitakarítva azért van félig lehúzva az ablak. A katalizátor nem működik.
(oké haver folytasd csak, így kell értékesíteni)

Basszus belül a kocsi tiszta fehér kutyaszőr volt. Az elemek lógtak mindenhonnan. Az ajtó burkolata hámlott és a kormányhoz kapásból odaragadtam. Nem vicc. Annyira retkes volt, hogy megmarta a kezem.

Kérdeztem is:
-Miért érzed úgy, hogy az „ügyvédnőé volt” kijelentésed értéknövelő jelen esetben. Mert ha ez most van kitakarítva, akkor nagy a baj.
-Mennyit adnék érte?
-Semennyit.

Jobbnak láttam lépni mielőtt elkapok valami Zika vírust a kocsitól.
Az autóvadászt beállítottam és közben persze azért olvasgattam is. Az összes Népítélet hozzászólást és vezess.hu cikket elolvastam.
Minden kereskedést végigjártam Budapesten és vonzáskörzetében. Így volt összehasonlítási alapom a végére jócskán.Terveztem hát egy kört vidéki autók irányába.

Reggel 9re. Bonyhád utána Kiskunhalas majd Kiskunfélegyháza, Kecskemét és végül vissza Pestre.
Szoros menetrendet akartam tartani. Egy autó max fél óra. Na, ez már az első autónál csúszott.
A legtávolabbival kezdtem és az tűnt a legígéretesebbnek.

Bonyhád

Ezüst Avensis, minden kényelmi extrával felszerelve, bőr, új turbó, új kuplung. Egyszóval, na. Megérkeztem és tényleg szép volt. Volt rajta fújt elem, de semmi komoly sérülés. Pár karc és ennyi. Mondom, az embernek:

-Ma 4 autót akarok megnézni, és mind Toyota, de ez az első. Vigyük ki próbaútra.
-Nem visszük, mert most lett kikozmetikázva és koszos lesz.
-Mi lesz koszos, a kerék? És akkor mi van, majd lemossátok megint.

Basszus nem is értem, ott vagyok potenciális vevő és nem akarja elvinni próbakörre, mert szaros lesz a gumi.

-Nézd meg a többi autót is, és ha ez a nyerő, akkor gyere vissza és kivisszük próbakörre.
-Nem gondolod, hogy egy próbakörért visszautózok több 100 kilométert?! Ide legközelebb akkor jövök vissza, ha már konkrétan kifizetem az autót.

Na, végül is elvittük a kicsikét és tényleg jónak tűnt. Komolyan esélyes volt a vételre. Igaz a 1,6millás fix ára még elgondolkodtatott.A következő kiszemelt Kiskunhalason már nem volt ennyire szemrevaló. Azért mentünk egy próbát is. Ott legalább kinyalták a seggem az értékesítők, és ezt várom el.

-Próbaút? Persze, már hozom is a kulcsot.

Szegénynek nagyon erőtlen volt a motorja és kemény a kuplung is. Megköszöntem a lehetőséget és irány a következő város.

Kiskunfélegyháza. Autókereskedés. Már messziről látszik az Avensis. (Az A vensis.)

Kívülről hibátlan. Már-már aggasztóan tökéletes. Sehol egy karc, parkolási sérülés, illesztési hézag.
A srác még egy rétegvastagság mérővel is ellátott, amivel le is csekkoltam körben az elemeket.
Kulcs elkér, nem nyílik. Gombot nyomom, de semmi. Pedig világít, mi a szar van.?
Biztos lemerült az elem. (aha azért világít) A kereskedő nem tudja, miért nem működik a távirányító, de látszólag nem is nagyon érdekli a dolog. Kulcsos nyitásra viszont old az összes zár, szóval ez jó hír, mert biztosan nem a központi szar. Belül makulátlan. Nincs kivaxolva. Karc és kopásmentes, jó illatú belsőtér. Minden a helyén. Minden visszajelző és kapcsoló működik. Kesztyűtartóban ott a szervizkönyv.
Az autó olaszból érkezett. Első tulajtól. 2009ig vezetett szervizkönyv. Benne a tulajdonos nevével, címével, telefonszámával.
209ezret mutat az óra. Kivisszük hát egy futamra. Szépen és egyenletesen jár, vesz minden sebességi fokozatot. Rendesen és erőteljesen gyorsul. Kézifék kicsit gyengélkedik, de ezen és a kulcson kívül semmi hibát nem találok. Oké téli gumi nincs és február van, de mediterrán földről érkezett mit várok.
1,5 az ára.

-nagyon szép a kocsi nem tudok belekötni, de ezért az árért tudok Bonyhádon bőrös, új kuplungos, új turbós verdát.
-Mennyire gondoltál?
-1.350.000 az ajánlatom.
-Annyiért nem megy de… az átírás és forgalomba helyezés költségeit átvállalom.

Majd 100 ezer forint. Végül is nem rossz ajánlat érte. Tekintve, hogy a kocsi már a kereskedés nevén van, nem egy kinti ismeretlen tulajén. Minden tiszta a papírokkal, be van jelentve az autó. Illetékek megfizetve.

-Rendben legyen, de minden kopó és cserélendő alkatrészt beszerzési áron hozol hozzá. (idő közben kiderült ugyanis, hogy a Bárditól veszik az alkatrészeket 50%-os kedvezménnyel.)

És elvisszük egy állapotvizsgálatra is az autót.

-Rendben. Szemben van, egy vizsgára felkészítő műhely oda elvihetjük.

A legközelebbi Toyota kereskedés ugyanis Kecskeméten volt, de azt nem vállalta.
Át is vittem az autót. Kicsit kételkedtem, mert ismerték a kereskedőt és hát ez nem túl jó jel. De végignézhettem a vizsgálatot. Kívül belül átnézték az autót és összeírták a hibákat:

-A féktárcsák még átmennek a vizsgán, de cserére szorulnak hamarosan. És a betétek is.
-Az ablaktörlő gumik kukák.
-Alul szivárog az olaj, nem nagyon, de folyamatosan mert még friss.
-A nyári gumik már lassan cserések lesznek.
Minden más diagnosztika határértéken belüli. Nincs rozsda, nincs huzatópad nyoma, nincs jele buherálásnak.

Szóval megállapodtunk 1.480.000 kp-ban+ az összes olyan alkatrész, ami nekem kell beszerzési áron.
Úgy döntöttem azért elkérem a szervizkönyv másolatát és futok még vele egy kört. Megnéztem az interneten az előző tulajt, tehát ami a szervizkönyvben volt név, cím elérhetőség az maximálisan stimmelt. Felvettem a kapcsolatot az Olasz Toyota kereskedéssel ahol elvileg szervizelve volt a kocsi és közben felhívtam a Kecskeméti Toyotát is. Itt aztán elmondták nekem, hogy a központi rendszerben 2006-tól vannak adatok amennyiben a külföldi hajlandó feltölteni azokat. Ő annyit lát, hogy a kocsira 5év extra garanciát kötött az eredeti tulaj. Hmm. Ez mondjuk, jól hangzik. Ha valaki ilyet tesz, valószínűleg igényes az autójára és pénze is van gondosan karbantartani. Azt is elmondta továbbá, hogy 2009-ben volt egy garancia időn belüli önindító cseréje az autónak. És az akkori kilométeróra állást is látja. Ez az adat és a könyvben lévő teljesen egyezett.
Lekérdeztem még a Kiskunfélegyházi kereskedést is, hogy minden tiszta-e a céggel. Zöld volt.
Innentől már nem volt kérdés, hogy megvegyem az Avensist.
Kifizettem az előleget és vártam, hogy hívjanak. Párnap múlva kész volt az autó, friss rendszámmal és minden névre írt papírral várt a kereskedésben. Átvétel előtt még felraktak rá teljesen új ablaktörlő lapátokat, csak úgy kedvességből. Az alkatrészek, amiket rendeltem hozzá:

CAS 208‐1 CASTROL Magnatec Di 10W‐40 (1L) olaj
J1332015 NIPPARTS Üzemanyag szűrő
JDI235 JAPANPARTS Féktárcsa 2db
JFA278 JAPANPARTS Levegőszűrő
JFAATY7 JAPANPARTS Pollenszűrő
JFO297 JAPANPARTS Olajszűrő
JKDD205 JAPANPARTS Vezérműszíj készlet
JPA206AF JAPANPARTS Fékbetét
Mindez egyben 128.000ft lett volna.

Amikor mentem az autóért szépen ott sorakoztak a csomagtartóban. Kivéve az olaj, mert abból másik fajtát vettek meg, azt hiszem 5w-40-et.
Az összes alkatrészért fizettem végül 50et.
És végül a választott:

A többi kép itt megnézhető.

Mindent összevetve a kereskedéssel maximálisan meg voltam elégedve, mind a kommunikáció, mind a segítőkészség terén azt nyújtották, amit elvár az ember egy autóvásárlásnál.
Azóta is többször beszéltünk és jelezték, ha további alkatrészekre lenne szükségem, akkor szóljak és beszerzik azokat is, természetesen jutányos áron ismét.
A kulcsot közben sikerült beprogramoznom egy youtube video segítségével, így az is megoldódott.

Az autón elvégeztük a vezérlés és olajcserét, valamint az összes szűrő cseréjét természetesen. Kapott négy új téli gumit és hamarosan beszerelésre kerülnek a fékbetétek és tárcsák is.
A kereskedés nevét szándékosan nem írtam le mert ez nem a reklám helye, de aki vásárlás előtt áll és érdekli annak privátban megadom a címet és elérhetőségeket.

Továbbá hasznos oldalak, amik segítséget nyújtottak a vásárlással kapcsolatosan:

Webes ügysegéd itt lehet lekérdezni a gépjármű nyilvántartásban lévő adatait. Amennyiben benne van a hazai rendszerben. Évjárat, KM, Stb. Ügyfélkapu regisztrációhoz kötött.
Online céginformáció itt lehet lekérdezni a kereskedést vagy céget, akitől vásárolnánk.

Mindenkinek sok sikert az autóvásárláshoz.

Hozzászólások

(#1) Speeedfire


Speeedfire
(PH! félisten)

Jó volt olvasni. Ez az avensis meg egyszerűen gyönyörű.
Sok balesetmentes kilométert! :K

Fotóim https://www.flickr.com/photos/speeedfire85/ || IG: http://instagram.com/toth.szabi.85 || Weblapom http://tothszabi.info || Linkkatalógusom http://weblapkeszites.ro

(#2) szente


szente
(PH! addikt)

Abba a kombi C Vectrába úgy feketében konkrétan szerelmes vagyok. Ilyen jó segget még életemben nem láttam. :D

(#3) x_o_n


x_o_n
(PH! kedvence)

Grstulálok,a történet sem semmi :)
Én amugy mindig ezen akadok ki hogy otthon miért ennyi az átirás,forgalomba helyezés stb és ha még rendszám is kell..hajjaj...és a jó pár órás procedura....
itt az otthon megszokott miatt némi rettegéssel vettünk autót...döbbenve tapasztaltam hogy az átirás,forgalomba helyezés,rendszám,és biztositás megkötése 15.000 ft volt és 1,5 óra...3 helyszinen...

(#4) P.e.t.ya.


P.e.t.ya.
(senior tag)

Örülök,h Toyota lett a végén :K (Én lexust választottam)
Sok balesetmentes kilómétert kívánok :R

(#5) Speeedfire válasza x_o_n (#3) üzenetére


Speeedfire
(PH! félisten)

Ez hol merre?
Én teljesen beszoptam tavaly. A motor szám el volt félig rozsdásodva, így nem akartak papírt adni eredetiségvizsgán. El kellett külön vinnem a központiba. Ahol igaz, hogy nem nagy összegért, de adtak papírt róla. Így annyi előnye van, hogy motor cserénél nem kell új forgalmi...

Fotóim https://www.flickr.com/photos/speeedfire85/ || IG: http://instagram.com/toth.szabi.85 || Weblapom http://tothszabi.info || Linkkatalógusom http://weblapkeszites.ro

(#6) x_o_n válasza Speeedfire (#5) üzenetére


x_o_n
(PH! kedvence)

Német.o/Bayern cakk pakk 49 eu volt a müvelet 3 helyszinen 1,5 óra..otthon volt hogy másfél nap elment erre a 3 manöverre

(#7) erkxt


erkxt
(tag)

erre nem tudok mit mondani. Profi autóvásárlás. :)

customtech.hu Tesztek, hírek, bemutatók

(#8) Speeedfire válasza x_o_n (#6) üzenetére


Speeedfire
(PH! félisten)

Hát igen, annyi nekem is elment. 1 nap eredet, 1 nap átírás. Igaz én tulajtól vettem.

Viszont ha jól tudom, akkor ott kint a fenttartás a drága. Vagy nem?

Fotóim https://www.flickr.com/photos/speeedfire85/ || IG: http://instagram.com/toth.szabi.85 || Weblapom http://tothszabi.info || Linkkatalógusom http://weblapkeszites.ro

(#9) blackrulz válasza x_o_n (#3) üzenetére


blackrulz
(PH! nagyúr)

írtam egy meghatalmazást a mellettünk lévő kereskedésnek, a teljes átírási költség +5k-t fizettem ki, másnapra névre írva állt a kocsi. egy perc melóm nem volt, és nem álltam sehol sorba :DDD

a vagyonszerzési illeték meg eleve nevetséges. azzal viszont nem lehet mit kezdeni, ez van, ebből kell főzni...

Rohadtok egész nap a levegőn és labdáztok, vagy leültök a gép elé és csináltok valami értelmeset?

(#10) plömplöm


plömplöm
(őstag)

"-Alul szivárog az olaj, nem nagyon, de folyamatosan mert még friss."
:))

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.