2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

KRESZ vs Valóság

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ki mit nem úgy csinál, mint ahogy a "nagy" könyvben meg van írva?
Jól tudjuk, hogy a vezetés alatt illik mindent tökéletesen betartani, de kikerülvén a valóságba teljesen másképp működnek a dolgok és onnantól azt a morált kell követni, amit kialakított a közlekedő közösség, függetlenül attól, hogy a KRESZ szerint az mennyire szabályos vagy sem.

Hadd mondjak egy példát: Itt a közeli városban lévő Tesco-nál, ahogy beérsz a parkolóhoz, egy tábla jelzi a jobbkéz szabály jelenlétét... kettőt találhattok, hogy ki tartja be. :K A közösség hozzá van szokva ahhoz, hogy van egy hosszú egyenes út, ahonnét parkolókhoz lehet lekanyarodni és onnét az az út elsőbbséget élvez az onnét kikanyaródokkal szemben. Innentől az embertől és a helyzettől függ, hogy ki mikor, hogy és miképp alkalmazza a szabályt.

De én pl. hogy az első kérdésemre válaszoljak, az indexet nem szoktam 100%-ban rendeltetésszerűen használni. Ha jól tudom, a Kresz kimondja, hogy minden irányváltoztatásnál alkalmazni kell, így elvileg, ha kikerülsz valamit akkor is. Legalábbis tudtommal vizsgán így van valahogy.
Én kikerüléseknél igyekszek csak bizonyos helyzetekben alkalmazni ugyanis szerintem rendkívül félrevezető tud lenni. Én is értettem már félre... jött egy autó, került ki egy autó sort, indexelt folyamatosan és nem jött annyira nagy sebességgel sem (látszólag), így arra gondoltam, hogy az óvodához fog befordulni, és így kitolattam a házunk elől, mikor egyesbe raktam és elindultam, meglepődtem, hogy mögöttem van :Y De nem dudált le vagy ilyesmi.
És szerintem fordítva is volt már így.

Bár olyan is volt - akkor nem én vezettem - hogy az autós kolléga balra indexelt, ki is húzódott a felezővonalhoz, majd bekanyarodott jobbra ;]

Hozzászólások

(#1) Lauda


Lauda
félisten

A közösség hozzá van szokva ahhoz, hogy van egy hosszú egyenes út, ahonnét parkolókhoz lehet lekanyarodni és onnét az az út elsőbbséget élvez az onnét kikanyaródokkal szemben.

Ezt sosem értettem miért. Egyik emberke akit megkérdeztem miért így közlekedik ott, azt válaszolta, mert én egyenest haladok. Aha, olyan szabály sosem volt, hogy aki egyenest halad annak van elsőbbsége. Szóval nem értem honnan vesznek ilyeneket. Nálunk már régóta át van alakítva táblásra a tesco parkoló, azóta megszűntek az ilyen problémák.

(#2) Lalikiraly


Lalikiraly
addikt
LOGOUT blog (1)

Én azt nem értem hogy rengeteg kereszteződésnél a jobbra kanyarodáshoz elég lenne egy sima elsőbbségadás tábla. Ezzel drasztikusan csökkenthetők lennének a dugók. Külföldön van ilyen. Külön kis táblákkal jelölik.

Lalikirály nem szép ember; de Gavallér!!!

(#3) ncc1701


ncc1701
veterán

Jaja, jobbra kanyarodásnál én engedném piros lámpa ellenében is a haladást, nyilván feltéve, h nem jönnek.

Részemről a stop táblákat ignorálom ott, ahol szerintem nem indokolt. Ott állok meg, ahonnan látok is valamit.

(#4) Lauda válasza ncc1701 (#3) üzenetére


Lauda
félisten

a stop táblákat ignorálom ott, ahol szerintem nem indokolt. Ott állok meg, ahonnan látok is valamit.

Megállás helyét jelző vonal hiányában ez így a szabályos.

(#5) TheLázs


TheLázs
csendes tag

Én Simsonozom, szóval a sebességhatárokon kívül kb. mindent megszegek :D

Viccet félre téve, a kihalt, teljesen üres, belátható bicikliutakon néha szoktam menni.

Aztán, ha állnak az autók és van elég hely, akkor előre megyek, de ez legális. Ha gurulnak, akkor már nem, de erre nem is szokott sor kerülni, mert attól parázok.

Mivel viszonylag hosszú a féktávom, sárgába inkább belerepülök minthogy megálljak.

Aztán, egy lista amivel rendesen a szart is kiijesztik belőlem néha a közlekedőtársaim:

Nem indexel le hirtelen megállás előtt...
Nem kerül ki megfelelő távolságra országúton...
Nem lát és kijön elém...
Nem a saját sávjába kanyarodik (jobbra kis ívben bekanyarodik a belső sávba) és ezzel elsodor...
Meg akar előzni városban - mert ez csak egy szaros simson - de nem rendelkezik a megfelelő hellyel és sebességkülönbséggel, ezért jól rámhúzza, hogy az első olyan helyzetben (Fekvőrendőr, szűk kanyarok, körforgalom, ki kell kerülni valamit) úgy hagyjam ott, mintha állna. Ezt akkor is eljátssza, ha 60-al megyek lakott területen, mert meg akarja mutatni, hogy kinek a f@rka hosszabb.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#6) ncc1701 válasza Lauda (#4) üzenetére


ncc1701
veterán

Valami rémlik, h ilyenkor a tábla vonalában kellene megállni. :)

(#7) Lauda válasza ncc1701 (#6) üzenetére


Lauda
félisten

Csak vasúti átjárónál van ez. Egyébként a kereszteződésbe való behaladás előtt kell megállni. ;) Ennek helye nyilván nem maghatározható, azt szokták tanítani, hogy ott álljunk meg, ahonnan a keresztező forgalom belátható.

(#8) tope


tope
addikt

Az oktatóm azzal kezdte, hogy ha úgy vezetek mint Ő, akkor megbukok. És valóban, nem lehet minden szabályt maradéktalanul betartani, illetve lehet, de azzal meg a forgalmat fogod feltartani, illetve egyéb szituációkat fog eredményezni, így marad a forgalommal való haladás, és bizonyos esetekben a szabályok be nem tartása...

(#9) elektrotank válasza Lauda (#7) üzenetére


elektrotank
tag

Nekem úgy rémlik, hogy stop tábla előtt megálltunk, majd előregurultunk. Aztán lehet tévedek. :D

szerk:

tope: Igen, ez olyan, mint amikor 30-as tábla kint van, de az emberek nem épp annyival mennek :D

[ Szerkesztve ]

Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov

(#10) D1Rect


D1Rect
félisten

Nem ellenőrzöm a napi elindulás előtt a féket, irányjelzőt, tompított és távolsági fényszórót és egyebeket.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.