2023. február 4., szombat

Gyorskeresés

Az otthon odakint van! - Mass Effect Andromeda vélemény

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Mass Effect szűz voltam ezidáig. Az Andromeda már régóta a célkeresztemben volt, így egy leárazás keretében sikerült rá szert tennem (Steam-es verzió). Nem tudtam mibe fogok csöppenni, minimális gameplay-t láttam csak róla (leginkább az elejéről), no meg, 2016-ban, amikor a játék megjelent, csak az folyt a csapból, hogy milyen szarul sikerült az animáció. Még talán az is felmerült, hogy a Bioware-nek annyi.
De az évek múltak és gondolom patch-ek is érkeztek bőven a játékhoz. Szóval milyen lett a játék egy ME szűz szemével 5 év távlatából?

Nem kritikaként szánom ezt a bejegyzést, csupán az élményeimet szeretném megosztani veletek.

SPOILERES TARTALOM! Ha végig akarod játszani, hagyjad a cikket!

Történet
A történet valahol 2185 körül kezdődik, amikor – hátrahagyva sok mindent – egy csillagközi utazásra indulunk az Androméda galaxisba, azon belül a Habitat-7-re, amihez nagy reménységet fűzött az emberiség. Mint kiderül, semmi se úgy alakul, ahogy előzőleg terveztük. Egy idegen civilizációba botlunk, akik nem a vendégszeretetükről híresek, apánk pedig feláldozza magát a saját érdekünkben. Ezek után a nyakunkba hullik a Pathfinder (Úttörő? Helyes ez a fordítás?) cím és e teher, na meg apánk elvesztése okozta trauma súlya alatt kénytelenek vagyunk meghozni bizonyos döntéseket (amik a sztori kapcsán lényegesek), más fajokkal kapcsolatot létesíteni, felfedezni és lakhatóvá/lakhatóbbá tenni egyes planétákat, tanulmányozni a Remant technológiát és keresni a Meridian-t. Az utazásaink során egy mesterséges intelligencia (SAM) lesz majd a segítségünkre.

Kezdjük azzal, amik nem tetszettek a játékban:
- Először is a játékban még mindig vannak nagyon furcsa animációk, amik nem összeegyeztethetőek a karakter érzelmi világával (értsd: rossz mimika stb...). A kocsmai verekedésről, illetve a Krogan bunyóról (Morda és Strux) ne is beszéljünk, mert szerencsére mindkét átvezető olyan nevetségesen szarul sikerült, hogy azt tanítani kéne. Tényleg.
- Lakhatóvá/lakhatóbbá tesszük a bolygóinkat, még se történik rajta különösebb változás azonkívül, hogy alacsonyabb vagy magasabb lesz a hőmérséklet, vagy kevesebb a sugárzás stb... Jó lett volna mászkálás közben gyakrabban (igen, mert akadt 1-1 kivétel) találkozni emberekkel, utazókkal, kutatókkal és így tovább. A fel és leszálló űrhajók az outpost-on meg „színtelenek”, senki se száll ki és be és a végén beleszállnak a hegybe (esetenként onnét is jönnek), ha az épp útban van.
- Amikor az első bolygóra letelepedtél (outpostot hozol létre), akkor választanod kell, hogy katonai vagy tudományos legyen. Onnantól tudtommal fogva nem lehet ezen változtatni. Én a tudományosat választottam, de egy másik bolygón simán a katonai lett volna, hogy megnézzem van e különbség.
- Ebben a „modern” világban miért nincs egy rohadt drón sem? Miért kell nekem a legutolsó hegy tetejére is felmásznom SAM egyik emlékmaradványáért?
- Sokat használtam az Assault Turret-et, egyetlen negatívuma, hogy nem mozog... pedig menő lett volna.
- Rengeteg az átvezető az utazások között. Úgy értem, egy adott rendszerben még oké, mert Tab-al át lehet ugrani, de a galaxisok között... ráadásul attól a villódzó szartól szemrákot lehet kapni. De ha outposton landolunk, akkor is nyugodtan elmehetünk vacsorát készíteni. Persze, tudom, tölteni valamikor és valahol kell.
- Általában leszállásnál a Tempest is körül is furcsa fények mozognak.
- A Remantok után kicsit vesztettek a bolygók a jellegzetességükből. Szerintem.
- Azt is észrevettem, hogy kb. csak én viselek sisakot, kint az űr közepén, más-más bolygókon mindenki mindenhol anélkül mászkál. Liam-al volt olyan jelenet, mondjuk ott én is anélkül voltam, ahol az űr vákuuma próbált kiszippantani minket (azt hiszem közvetlenül mögöttünk nyitották ki az ajtókat) és természetesen ott se került elő a sityak, csak bizonyos helyzetekben.
- Alapból elég kevés a ruha, tudtommal venni, készíteni meg nem lehet.
- A Research-nek meg a Deveploment résznek játék közepétől sok értelme nincs, mert annyi pénzed van, hogy megveszed a dolgokat a boltokban. Persze, gondolom csak akkor, ha csinálod rendesen a mellékküldetéseket. Meg ott a loot-olás lehetősége is.
- Néhány helyen olyan pixeles, elmosott foshalmazok felszínrészletek, a talaj (talán tárgyak is akadtak), a távolról nézett dolgok, hogy viszontláthatod az ebédedet.
- Sok bolygó van, de minél többet nézel meg, annál többször támad deja vu érzésed.
- A karakterek, ha messziről meglátnak valami lényt, néha késztetést éreznek, hogy megtámadják... nem okoz nehézséget kinyírni, csak, ha már többször is belefutsz ilyenbe, szerintem idegesítő.
- A románcból mutathatnának kicsit többet.
- Párszor volt olyan érzésem, hogy jó lenne egy lámpa. Volt, amikor magától felkapcsolta Ryder, de manuálisan is jó lett volna kapcsolgatni.
- SAM is néha zavaró. Folyamatosan figyelmeztet mindenért: meleg, hideg, frankó minden, bányászterület...
-Miért nem lehet úszni? Komolyan, nyakig érő vízben sétáltam Kadara-n... másfelől, ha beugrok egy tengerféleségbe, egyszerűen kidob onnan.
- A Nomad képes lecsúszni Kadara egy Fast Travel pontján (fogalmam sincs, hogy más helyeken is, ez maradt meg).
- A Tempest fedélzetén gyakorlatilag sok mindent nem lehet csinálni a főbb (emailek, strike missionok stb...) elemeken kívül.
- Semmi epicség nem jellemzi a játékot.
- Más bolygókon is ugyanúgy megtaláltad ugyanazokat az élőlényeket (állatokat), akiket esetleg pár csillagrendszerrel arrébb.
- Voltak olyan hullák, amiken semmilyen külső sérülés nem volt.
- A történet nem vált meg világot, azt hittem a vége sokkal „problémásabb”, kockáztatósabb lesz, de nem. Értem ezalatt, hogy például a Scott életébe kerülhet, ha rosszul döntök vagy, ha nem végzek valamit el időre. (nem tudom, hogy a játék során hozott döntések mennyire befolyásolják (a szövetségeseken kívül) a végkimenetelt.
- Ryder karaktere személytelen.

Amik tetszettek:
- A Tempest. Baromi jól néz ki minden szeglete, a világ végére is el utaznék vele. Tetszett a Plants Vs Zombie utalás.
- Helyenként rendkívül jól néz ki a játék. 2021-es szemmel is szép.
- A bolygóknak a Remantok előtt van egy egyedisége, amitől „embertelen” lesz és csak egy kicsit, de meg akar ölni. Így a gameplay is változatosabb, igaz, többet is el tudtam volna képzelni, de így is jó volt.
- A harcrendszer fasza. Szerettem lövöldözni. Egy csomó skillt lehet aktiválni, amiket tovább tudsz fejleszteni. Te fejlesztheted az osztagod képességeit is. A dodge baromi jó volt, bejött az ugrás megoldás és az ugrás közbeni lassítás is. A fedezékrendszer is jól működött.
- Lehet kiegészítőket is tenni a fegyverekre.
- Fegyverekből volt jó pár, nekem nem volt gondom a számukkal. Az is tetszett, hogy nem kellett leváltani mindig a megszokott fegyvert, hanem annak is voltak magasabb szintű változatai.
- Armor-ból nem sok változatosság van, de legalább lehet színezni őket.
- Lehet fejleszteni/tuningolni a Nomadot.
- Heleus bolygói talán annyira nem változatosak (és, hogy miért van annyi kőzetbolygónak gyűrűje, miközben a legtöbbje akkora kb. mint a Mars?!), de mindegyik bolygóhoz van egy leírás, átmérő stb. csatolva. Azért akad köztük olyan bolygó is, aminek van „effektje”... pl villámok felvillanása hurrikánoknál.
- A csillagból sem csak egyfélét kapunk.
- A különböző csillagrendszerekben esetenként vannak más felkutatható dolgok is, mint például műholtak, roncsok, mentőkapszulák stb...
- Viszonylag sokat lehet beszélgetni a karakterekkel.
- Tetszett, hogy a legénységem cukkolja egymást vagy a Nomad-ba bepattanva beszélgetni kezdenek.
- Az embereink nem csak „üres” lények, van személyiségük. Egyszerűbb szavakkal: szerethetőek. A személyesebb küldetések is jók voltak (érdemes ilyenkor az adott karaktert magunkkal vinni).
- Bizonyos döntéseknek érezhető következménye van.
- A Nomad reagál a környezetére: a jégen kipörög a kereke, bizonyos emelkedőn csak 4x4 vagy 6x6 kerékmeghajtásba tudsz felmenni. Eos-on például jól nézett ki, ahogy felhajtva egy homokos emelkedőre, elkezd hátrafelé csúszni és a kerék nyomot hagy maga után.
- Aya múzeumába ott a Tempest hologramja és egy leírás, hogy mikor is landoltunk először a bolygójuk felszínén. Apróság, de menő.
- A galaxis közepén lévő fekete lyukat is meg lehet lesni, ahova elutazva a kurzor mozgása is lassabbá válik.
- Vannak benne nyomozós, hackelős részek.
- Elég sok küldetést kapunk, és a map-ok is nagyok, így bőven lehet császkálni, ha nem akarod a FT pontokat használni.
- Több ellenféltípus is van (számuk nekem megfelelő volt) és van, amelyik külön taktikát igényel (más helyre kell lőni, meghatározott időben, mert előfordulhat, hogy enélkül sebezni se tudod).
- A játék vége felé, amikor megtámadják SAM-et, ugrál a GUI-nk is. Őszintén, ez egy baromi kreatív ötlet volt.
- Voltak vicces mommentumok a játékban, ahol derültem egy jót.
- Vannak utalások az előző rész(ek)re.
- Jobb klikkel lehet közelíteni.
- Közelről jól kidolgozott a páncélzatunk.
- Vannak gyűjthető űrhajók.
- Vannak benne tudományos dolgok (igaz, nem ebből áll a játék), illetve volt egy jelenet, ahol a sugárzás szövetekre gyakorolt káros hatását részletezték.

Szárazabb részletek
Én Sara Rydert választottam erre a kalandra (ha minden igaz Security traning-el). Bár van lehetőség a játékban karakter készítésre, én az alap karakterrel mentem. A játékon belül is inkább a Combat skilleket használtam és fejlesztettem, néha kicsit a Tech-et, de a Bio-t gyakorlatilag hanyagoltam, nem jött be.
Kb. a történet 50-60%-nál már meglehetettek a végleges fegyvereim (pisztoly, rifle és shoti, a 4.-et egy spinpernek tartottam, de azt nem oldottam még fel). Felfedeztem a Heleus 97%-t, a maradék 3% meg egyéb megoldatlan mellékküldetések áll össze (gondolom én), ugyanis egyes küldetések vagy beragadtak (meglehet azért, mert sokat mászkáltam, kalandoztam és nem feltétlen a questekkel foglalkoztam és néhány küldetésbe csak úgy belerohantam, amit random feldobott...) vagy nincsenek még meg (pl. remant data cores).
A Steam szerint 55 teljesítményből 33 van feloldva (60%) és 131,1 órám van a játékban, míg a játék szerint 117:30:06 a mentésem (igen, akadt 1-2 óra, amikor sajna üres járatban ment a játék), és 64-es szintű vagyok. FullHD-n, maximális beállítások mellett játszottam. Bugokkal csak elvétve találkoztam.

Mitől lenne jobb a játék?
Mint írtam, epicség nincs jelen a játékban. Nem tudom, hogy az előző Mass Effect játékokban is ez e a tendencia, de a világűrről van szó és úgy éreztem, hogy egy csomó lehetőséget kihagytak a készítők. Ha az emlékeim nem csalnak, egy kettős csillagrendszerrel sem találkoztam, holott az univerzumban ezek a leggyakoribbak. Milyen jó lett volna egy-egy ilyenhez odatévedni, esetleg két napot látni az égen vagy azt nézni, ahogy egy fehér törpe (vámpír csillag) elszívja a másik csillag anyagát. Jó lett volna egy szupernova robbanást látni vagy annak a maradványát, fényjelenségét, esetleg egy olyan élettel teli bolygót, amin ki kell menekíteni az ott élőket, mert a sugárzás telibe kapná őket és élettelenné válna a planéta. Vagy simán megnéztem volna egy bolygó ütközést (megemlítve a Theia-t). Na és hol van a Tejút halovány fénye az égboltról?
A gameplay változatossága lehetne jobb is. Igazából csak egyes elemekkel (a Remant után) kell megküzdenünk: meleg van, hideg van... miért nincsenek vulkánkitörések vagy gigantikus viharok? Vagy aszteroida becsapódás?
Ha már a Tempest az otthonunk, miért nincs egy szoba, ahol ki lehet kapcsolódni? Úgy értem, ahol mondjuk lehet biliárdozni a csapattagokkal stb... miért nem lehet aludni? Edzeni? Persze ezeknek különböző hatása is lehetne.Zuhanyzás és öltözködés? Amivel pl. diplomáciai kapcsolatok esetén nőne a karizmánk. De mondhatnék medencét is, de ahhoz ugyebár az úszást is le kéne animálni...
A fegyvereket lehetne jobban moddolni. Festhetővé tenni és egyedi felszereléseket tenni rá. A páncél felhozatal is lehetne gazdagabb.
Esetleg űrcsaták? Volt néhány jelenet, ami hajazott rá, de az inkább menekülés volt. A végén volt hasonló csata (meg a Meridianon belül), ami a Nomadból felnézve jól nézett ki. Mondjuk ezt simán meg lehetett volna szórni lezuhanó űrrepülőkkel stb...
Esetleges komolyabb témák? Mint SAM biztonságos kezelése? Az implantok előnye és hátránya? A faji megkülönböztetések? Időutazás kérdése, ha már a fekete lyuknál tartunk?
Robotok? Amik mondjuk bázist építenek. Sehol nem látok belőle semmit. Egy olyan AI-val, mint SAM, nem hiszem, hogy a vezérléseknek meg ilyesmiknek gondot kéne okoznia. Nexus-nak is csak néhány műholdja kering.
Valami komolyabb dráma is beleillene. Mert legyünk őszinték, nem igazán volt benne semmi. Az elején apánk elvesztése minden, csak nem drámai. Játékosként még csak nem is kötődtünk hozzá. Hol vannak Ryder megfelelési kényszerének vagy apja elvesztésének részletezései? Érzelmek? Miért ilyen személytelen Ryder karaktere? Róla kéne tudnunk a legtöbbet. Ha más nem is, hol egy napló, ami leírja a benne szunnyadó érzéseket? Mint játékos, hogy döntsek, ha nem értem a karakterem szentimentális jellegét, a motivációit, az elképzeléseit stb... miért nekem kell meghatározni, hogy milyen kapcsolata volt az apjával? Azt neki kéne tudnia...

Összegzés
Félreértés ne essék, ez egy jó játék. Nem kitűnő, nem hibátlan és nem áll leejtős. Egy jó, viszont felejthető játék is. Én mindenképpen megveszem a Legendary Editiont, hogy végigjátszam az első három részt is. Én úgy gondolom, hogy az Andromédát muszáj folytatni és minden lehetőségük adott, hogy helyrehozzák a hibáikat az Anthem és a Andromeda csúf megjelenése után. Az Andromédánál jól látszik mit hibáztak, úgy gondolom (vagy legalábbis bízok benne) ők is tudják. Tudom jól, hogy a Frostbite engine-t most használták először, ennél a játéknál. Remélem a következőnél sokkal összeszedettebbek lesznek a dolgok. Ebből még simán ki lehet hozni egy maradandó alkotást, mert annyi puskapor van még abban a hordóban, hogy világegyetemet lehet vele robbantani. Én mindenesetre pozitívan állok hozzá, mert érdekel a világűr, érdekel az RPG műfaj és úgy gondolom van helye a mostani játékfelhozatal mellett is ezeknek a témáknak. Sőt, kell, hogy helye legyen. Engem ez a 100+ óra játékidő lekötött és a hibái ellenére is tudtam élvezni.

Értékelés: 7/10

Ha valahol tévedtem vagy valami nem stimmel, akkor támadjatok meg nyugodtan, mert előfordulhat, hogy a gyenge angolom vagy a figyelmetlenségem, felületességem végett kihagytam valamit, amit például negatívumként hoztam fel!

Képek


Jól néz ki!


Kis bug!


Furcsán fekszenek itt a hullák.


Valami hiányzik.


Lebeg!


Aya-n a Tempest!


A kadarai úszóbajnok!


Wow!


Vetra és Sara Ryder.


Az elmosott kövek.


A sértetlen hulla. Már csak a mosoly hiányzik.


Selfie a Tempesttel.


Aya-n, a múzeumban.


Az Andromeda térkép. Jól néz ki!


A Meridian.


A csata.


A finálé.


Gyönyörűen kidolgozott felszín.


A Meridian látkép.

The Steed is pale but tireless will I ride,
Where e'er the wind and hills will have me roam.
I fear no evil, nor misery abide,
I am not lost, the journey is my home.

/az én borzadályos fordításom/
A paripa sápadt, de fáradhatatlanul lovaglok,
Merre szelek és dombok kóborolnak.
Nem félek a gonosztól, sem a nyomorúságtól,
Nem vesztem el, hazafele utazom.

Hozzászólások

(#1) UnA


UnA
Korrektor

"... a Pathfinder (Úttörő? Helyes ez a fordítás?) cím ..."

Jobb lenne a Nyomkereső, mint Cooper utolsó mohikános sorozatának egyik könyvében a főhős (mellék)neve – ez eléggé egyértelmű utalás arra.

(#2) Wlac


Wlac
Ármester

Nagyjából egyetértek veled. Anno nagyon szerettem az első Mass Effectet, a 2-3 már nem jött be annyira, főleg az RPG elemek csökkentése miatt. Az Andromédát pont 2 hónapja fejeztem be PS4-en, miután évek óta ott pihent a könyvtáramban. Összességében bejött, de megértem azt is, hogy sokaknak miért nem tetszett.

Nekem igazából három nagy problémám volt vele:

- a harcrendszer PS4-en nem volt jó. Mivel a játék elég rosszul futott (sok volt a lassulás), ezért nehéz volt rendesen célozni, nagyon rá voltam kényszerítve a képességek használatára.

- az általad is említett élővilág változatlansága. Oké, hogy egy galaxis, de miért vannak ugyanazok a fajok az egymástól messze lévő bolygókon? Ezt jobban ki kellett volna dolgozni.

- a sok töltés. A Tempesttel való navigálás során nagyon zavart, hogy minden naprendszernél tölt a játék, főleg azért, mert ez sokszor nem volt indokolt. Vannak szinte teljesen üres rendszerek, ahol végképp nem értem, hogy mit kellett töltenie. Volt az a küldetés, amikor a fertőzött nőt kellett követnünk több rendszeren át. Itt nagyon zavaró volt az, hogy annyi időt töltöttem a töltő animációval, mint egy-egy galaxisban a szkenneléssel.

Összességében nem bántam meg, hogy végigjátszottam, de teljesen megértem, ha valaki húzta a száját az eredeti trilógia után. Neked is nagyon ajánlom, hogy próbálkozz meg vele, mert számos olyan dolog ott jobban meg van valósítva, amit itt kritikaként felhoztál. Az epikussága pedig összehasonlíthatatlan az Andromedával.

"Locking the vault door now. Goodbye."

(#3) Ellia


Ellia
őstag

Tipikus problémája, hogy pont akkor készült el, mikor az EA elkezdte az UBi-t másolni az OW játékok tekintetében. Nagy világ, de igazából lélektelen az egész.

Azért Én élveztem anno, de valahogy ez messze nem ME játék ez, inkább egy űrös, kardozós, lövöldözős felfedezős egyveleg egy közepes storyval ami nem találja meg az egyéniségét (főleg a ME trilógia mellett).Ugyanúgy össze lett csapva sajnos, mint az Anthem.

Ha szereted a sci-fit, akkor javaslom az alap trilógiát, abból is a felújított verziót. Teljesen más játékot (játékokat) kapsz, de egy 3 részen átívelő történetet, ahol tényleg vannak lényeges döntések.

(#4) Lord Myn


Lord Myn
senior tag

Én megvettem újonnan, elkezdtem, de valahogy félbemaradt (nem volt olyan izgalmas, mint a trilógia), most pár év után gondoltam folytatom (pont végeztem megint a LE-vel), meg úgy hallottam a kezdeti bugokat is javították.
Erre a mikor betölteném a mentett állást (űrhajó), elindul és egyszer csak a kiesik a fickó az űrbe és nem lehet semmit csinálni.
Lehet elölről kellene kezdeni a játékot? (Már több mindenre gyanakodtam, annyi patch volt azóta, hogy már nem tudja kezelni a mentett állásomat vagy az a baj, hogy teljesen más már a VGA gépben? - 970-nel játszottam a játékot anno, most meg 3070 van a gépben).

"War does not determine who is right - only who is left."

(#5) N€T0X|N


N€T0X|N
őstag
LOGOUT blog

Én szerettem, 0day vásárlás volt, nem bántam meg, végigtoltam már néhányszor. De a trilógiához nem tud felnőni, egész egyszerűen mindenben gyengébb (grafika nyilván kivétel), kivéve talán a harcrendszer tekintetében, amit már egészen eltoltak a pörgős akciózás felé és szerintem nagyon jól sikerült én a biotikát is szeretem, de ugye ott alap a kombózás, rá kell érezni és mocsok jó lesz. Volt egy felvetésed az epicnessről, na, az szerintem az eredetiben megvan. Itt tényleg csak nyomokban, a végjátékban talán. A Legendaryt nyilván szintén azonnal megvettem és azóta is multizok a régivel (mivel az újban nincs), az Andromeda multija nekem kevésbé tetszett, elég gyorsan ki is halt, nem tudom mostanában vannak-e játékosok. Sajnos így az Andromeda parkolópályán van egy ideje. Azt már lehet tudni, hogy egyelőre nem is folytatják (volt tervezett kiegészítője, csak az alapjáték kritikái után elkaszálták, ami elég sajnálatos, komplett fajok és a sztori fontos részei hiányoznak így), hanem a régi szálat veszi majd fel az új rész.

Sent from my keyBoard

(#6) elektrotank válasza UnA (#1) üzenetére


elektrotank
tag

Köszi, a nyomkereső tényleg jobban hangzik. :D

Többiek:
Igen, kifogom vinni a triológiát, de egyelőre még a Cyberpunk is várat magára és meglehet a Far Cry 6-l is teszek egy próbát.
Én sajnálom, ha nem folytatják, ugyanis mint írtam, sok benne a potenciál, kár lenne veszni hagyni. Másrészről, ha folytatják az eredetit, attól még azt is ugyanúgy elb*szhatják. De előtte még jön a Dragon Age, nem? :D Ha az is bukta lesz, mi lesz?
Harmadrészről a kritikák jogosak voltak (én így gondolom). Nem elkaszálni kéne, hanem kijavítani és törekedni arra, hogy a következő részre ilyen probléma ne legyen. Legfőképpen most, mert a Cyberpunk után eléggé kiélezett lett erre a gémer társadalom.
Ha a technikai bugokból alapvetően nincsen sok, szerintem az Andromeda egy sikeres játék lett volna. Legalább annyira, mint egy Far Cry. Azt se a történetekért vagy a dramaturgiáért, esetleg a váratlan fordulataiért szeretjük. Az Andromeda se lett erős történetben - de van pár elvarratlan szál, amit nem lenne rossz befejezni egyszer. De én azt mondom egyáltalán nem volt ez rossz egy triológia első részének. A puska por még van, csak be kell gyújtani. Feltéve, ha a következő pár éven belül lesz egyáltalán lehetősége, esélye a Bioware-nek egy feltételezett DA bukás után. És szerintem az EA nem fog még egy kiadós bukást "eltűrni". Szóval hajrá Bioware.

Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov

(#7) inf3rno


inf3rno
veterán

Szia!

Ha tetszett a játék, akkor érdemes a ME1,2,3-at végigvinni, elvileg utólag genderesítették, de a régebbi verzióhoz is készült valami felújítás. Azok baromi jó játékok, én ezt az Andromedat félbehagytam, nem tetszettek a ronda karakterek és az egész olyan orpg farmolós érzetet adott. Nagyok a pályák, nincs annyi akció mint a másik három játékban ahol szűkebb területre be vagy szorítva ezer ellenféllel. A bossokat sem élveztem annyira. Azt hiszem 3 boss után hagytam abba, a 4.-et már nem csináltam meg, és azóta se néztem feléje. Ez már évekkel ezelőtt volt. Nem is kezdeném újra, mert nem akarom halálra unni magam. Az ME3-at ehhez képest már többször végigjátszottam, és mindig élveztem, de ahhoz érdemes képben lenni, és az első két részt is végigtolni. Nagy csalódás volt nekem ez a MEA, azóta nem is követem, hogy esetleg lesz e új rész vagy ilyesmi, mert már nem érdekel. Valószínűleg a fejlesztőgárda is tök más volt az első három résznél, és az okozta a kudarcot, illetve, hogy nem tudtak mit kezdeni ekkora open world-ös területtel.

(#8) N€T0X|N válasza elektrotank (#6) üzenetére


N€T0X|N
őstag
LOGOUT blog

Az a baj, hogy igazából a ME:A-t nem fejezték be, így folytatni sem lehet érdemben a sztorit. Igazi EA-féle tahóság, hogy a kész történet egyes részeit DLC-ként akarták nekünk eladni (de legalább úgy talán kerekebb lenne). Nem csak elvarratlan szálak vannak, egész egyszerűen van, amit meg se csináltak. Végül sehogy. 1-1 utalás, hogy jaj, nem tudjuk mi van a Qaurian Ark-kal, azt' szevasz. Ilyen szempontból nagy a hiányérzet a régi játékosoknak.
Ha a trilógiát folytatják, ott stabil alapok vannak legalább, nem kell kvázi rebootolni és újra feltalálni semmit. Ettől még elronthatják, szerintem most nagyobb lehet a nyomás a készítőkön emiatt. Nekem még az airsoft felszerelésemen is N7 logo virít, úgyhogy én nagyon várom a következőt. :D

Sent from my keyBoard

(#9) elektrotank válasza inf3rno (#7) üzenetére


elektrotank
tag

Én még nem játszottam velük, de sokan szeretik. Mások most elsőbbséget élveznek, de fent van a listán. Új játékosként nem tudnám tiszta szívvel azt mondani, hogy szar. Ez egy jó játék, ennél nem több. Nem maradandó, de valami olyasmi, ami 100+ órára lekötött, tetszett a harcrendszer és néhány apróság. Nyilván más volt a csapat is mögötte. Én nem bántam meg, hogy végigvittem. Nem hiszem a trió végigjátszása változtat a véleményemen, max jobban képben leszek.

N€T0X|N: Elvileg van valami pletyka arról, hogy ebbe a generációba ki sem jön a Mass Effect... milyen lesz majd az új Dragon Age fogadtatása? Ha szar, azért megkérdőjelezném az új ME eljövetelét. Másrészről simán benne van a pakliban az új rész CP-szerű botránya. Nagy elvárások vannak (=nagy nyomás), a hardcore réteg meg csak a hardcore réteg (senki se vegye sértésnek :R ).
Illetve nagyon gonosz leszek, de inkább az új játékosokhoz kellene szólnia, nem feltétlen a régieket "kielégíteni". Mert 5-10 év múlva lehet ők már nem fognak billentyűzetet vagy kontrollert ragadni egy ilyen megjelenésért.
Plusz, egy ilyen, egyelőre még nagyon távoli, megjelenésnél érdemes lenne fontolóra venni a teljesen különálló sztorit vagy olyat, ami új játékosok számára sem okoz gondot (értem itt az utalások magyarázatát stb...) mert én szeretem a Witcher 3-t, de az első-két résszel nem is játszottam... és elő se venném csak emiatt (az elsőt próbáltam, de borzasztó a harcrendszere, ott hagytam... a 2. feltelepítve se volt soha, pedig mindkét rész meg van dobozosan). Tudom, szörnyű, de ez az én véleményem. A lényeg, hogy jó játék legyen és, hogy tartsuk alacsonyan az elvárásainkat. Így sok negatív élmény nem érhet, csak pozitív. ;]

Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok. - Isaac Asimov

(#10) N€T0X|N válasza elektrotank (#9) üzenetére


N€T0X|N
őstag
LOGOUT blog

én szeretem a Witcher 3-t, de az első-két résszel nem is játszottam... és elő se venném csak emiatt (az elsőt próbáltam, de borzasztó a harcrendszere, ott hagytam... a 2. feltelepítve se volt soha, pedig mindkét rész meg van dobozosan)

Ezzel én is szó szerint ugyanígy vagyok. :D (Csak nem dobozban, hanem Steam-en vannak.)

ME-re vetítve, van igazság ebben, de attól még a HC rajongókat is kielégíthetik (azért halkan teszem hozzá, hogy sőt, mert az ME sokkal több már, mint az eredeti trilógia, meg ez a félkész folytatás, lásd pl. könyvek - nem olyan kicsi az a HC rajongó réteg szvsz), miközben csinálnak egy jó játékot. Szerintem nem üti a két dolog egymást. Ha van egy jó sztori meg jó karakterek, normálisan letesztelve kiadva, senki nem fogja húzni a száját. A ME:A nem tudom, hogy miért lett anyagi bukta, szerintem sem egy rossz játék. Nálam az 1.0 sem volt olyan bugos, mint amilyennek a sajtóban olvastam sokszor.
Mindegy, én a DA-t is várom, bár abból az első rész volt a legjobb, a második eléggé felejthető szvsz, a harmadik meg... Nagyon szép volt, jók voltak a karakterek, de a sztorit rengeteg mmorpg-szerű baromsággal hígították fel, ami húzza a játékidőt, érdemben nem tesz hozzá és elsőre talán elfedi, hogy igazából semmi érdekes nem történik.
Ezt játszották el a ME:A-val is (de legalább nincsenek 10-20 órás várkozást igénylő dolgok, csak néha olyan küldetések, hogy 4-5 bolygón kell átugrálni 1-1 mondatért, ami főleg az első verzióban, amikor nem lehetett skippelni, agyrém volt).
Jó lenne ezt az irányt elfelejteni mindkettőnél. Nem kell 60 óra játékidő, ha csinálnak neki 15-20-at, ami viszont végig élvezetes és nem az tölti ki, hogy az ember megőrül, hogyan találja meg az utolsó memory triggert (vagy mit, már nem tudom a pontos nevét), ami egy hegytetőn van és 3x körbejárja, mire megtalálja hozzá az utat. Miközben az egésznek semmi logikája nincs, hogy Alec hogyan oldotta meg, mi a jóisten aktiválja a sivatag kellős közepén ezeket a zárolt felvételeket.

Sent from my keyBoard

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2023 PROHARDVER Informatikai Kft.