2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Kínai garanciáztatás, pénzvisszafizetés, visszaküldés. - Tapasztalatok és amit tudni érdemes

Írta: | Kulcsszavak: kína . garancia . garanciáztatás . ebay . külföld

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Bevezetés

Ezt a kis bejegyzést azon apropóból indítom hogy garanciális ügyek miatt vissza kellett küldenem a telefonomat Kínába.
Még én sem rendelkezem túl sok információval, de fokozatosan ahogy többet tudok, megosztom amit lehet. Egyenlőre a kezdeti lépésekről szeretnék egy keveset írni, hogy szerintem mit hogy érdemes csinálni, egy két tippet adni ami hasznos lehet azoknak akik később hasonló cipőben fognak járni.

Néhány tipp és hasznos infó

Amennyiben frissen vásárolt termékről van szó, figyeljünk hogy ne fussunk ki a fizetéstől számított 45 napos PayPal vásárlói védelem szolgáltatásból. Ha hibát tapasztalunk érdemes lehet egy vitát Dispute elindítani a PayPal-on, ezzel ki lehet tolni 20 nappal ezt az időszakot. A vita benyújtásától számított még 20 napról van szó, ami így maximum 65 nap lehet ha a 45. napon indítjuk el. Legfeljebb visszavonjuk a vitát ha megoldódna a dolog.

Mikor kérhetünk javítást és mikor pénzvisszafizetést az attól függ hogy mikor hibásodik meg a készülék. Akkor jogos a pénzvisszafizetés kérése, ha hibás terméket kapunk (vagy néhány napon belül kijön a hiba, de ekkor is mondhatjuk hogy hibásan jött). Miután kifutottunk a 45 napból nem feltétlen kapunk vissza pénzt, de meg lehet próbálni. Pénzvisszafizetésnél a terméket vissza kel küldenünk és megérkezés után kapjuk vissza a vételárat. Javítást a többi esetben kérhetünk.

Első lépések

Mielőtt bármit is tennénk egyeztessünk azzal az oldallal ahol a garanciát, vagy a visszavásárlást szeretnénk intézni. Az egyes weboldalakon meg szokták adni a postacímet ahova kérik a hibás termékeket visszaküldeni, de semmiképp sem jó ötlet egyeztetés nélkül visszaküldeni bármit is.
Az ügyfélszolgálatos, akivel sikerül valamilyen úton módon egyeztetnünk a problémánkkal kapcsolatban, majd megpróbál arról meggyőzni hogy nincs semmi hiba, biztos velünk van a gond. Ezért is érdemes ténylegesen megbizonyosodni arról hogy biztosan hibás e a termék. Amikor tudjuk hogy mi a hiba, ezt részletesen és körültekintően le kell írni és jól elmagyarázni hogy később egyszerűbb dolgunk legyen. Ilyenkor van hogy kapunk hasznos tanácsot, amit érdemes lehet kipróbálni, már csak azért is mert ezzel megspórolhatjuk a postázást és az izgulást.

Előfordulhat olyan eset hogy a szervizben pont nem produkálja azt a hibát ami miatt mi visszaküldtük. Ilyen kellemetlenség esetén hasznos lehet ha bizonyítékot készítünk arról hogy mi is a probléma. Vegyük fel videóra a hibajelenséget, vagy egyéb módon dokumentáljuk azt, amit szükség esetén be tudunk mutatni.

Postázás, csomagolás

Miután beszéltünk a garanciát intéző oldallal és kénytelenek vagyunk visszaküldeni a terméket, csatoljuk a korábban jó alaposan kifejtett hibaleírást, lehetőleg kinyomtatva, a termékhez. Valamilyen hivatkozási számot (rendelési azonosító és/vagy PayPal tranzakciós azonosító) is tüntessünk fel ami alapján a rendszerükben visszakereshetik, kihez is tartozott ez a készülék. Ebbe a levélbe még bele lehet azt is írni hogy visszatérítést kérünk amennyiben hibásan érkezett a termék, vagy garanciális javítást kérünk mert meghibásodott. Valamilyen elérhetőséget is érdemes lehet megadni, amin kapcsolatba léphetnek velünk. Postacímünket is megadhatjuk, fizetés dátumát, vagy bármilyen olyan plusz információt ami segítheti az ügyintézést.

Csomagoláskor ha megvan a gyári doboza, érdemes abban visszaküldeni. Amennyiben vissza szeretnénk kapni a pénzünket mert hibás termék érkezett, tegyünk bele minden tartozékot amit kaptunk hozzá. Ne tartsuk meg pluszban magunknak a töltőt, vagy headset-et, mert bele is köthetnek, meg szerintem nem is fair dolog.
Amennyiben javítást kérünk akkor elegendő lehet a készüléket postáznunk.
Figyeljünk hogy kívül belül jól be legyen csomagolva a készülék, lehetőleg legyen benne egy kemény dobozban, az belül legyen kibélelve, a benne lévő tartozékok ne tudják megütni a készüléket, kívülről pedig bubis borítékot használhatunk. Én két bubis borítékba tettem bele a kemény dobozt. :)

Címzésnél hasznos lehet a címet leellenőrizni Google térképen, hogy biztos megfelelően címezzük meg, ne legyen keverve a városnév, utcanév, házszám, irányítószám. Elvileg odaér de inkább legyük körültekintők. Egyeztethetünk is a garanciát intézőkkel, hogy pontosan adják meg a címet, úgy hogy Város: ...... Utca, házszám: ...... Egyéb adatok a címzéshez: ...... Irányítószám: ...... és hasonlók.
Miután felcímeztem, én még betekertem az egészet átlátszó ragasztószalaggal hogy ne sérüljön a címzés és ha valahol esetleg kapna egy kis esőt ne ázzon el. Kitudja merre fog járni a csomag, meg a videómegosztó oldalakon rémisztő videókat látni. A kész mesterműről készíthetünk még egy képet :)

Figyelem!
Elvileg a postai ÁSZF változott 2014 végén és ez alapján olyan 8000Ft körüli összegre számíthatunk ajánlott küldemény elvesztése esetén.

Feladáskor elsőbbségi levélként érdemes küldenünk a csomagunkat és mindenképp ajánlottan. Ezekkel a szolgáltatásokkal a postaköltség az alábbiképp alakul 2015. januárjától:
250 grammig 2300Ft, 500 grammig 3260Ft, 1000 grammig 5055Ft.

Értékbiztosítás: Elvileg változtak az ÁSZF-ben a feltételek. Ha nem kérünk értékbiztosítást, akkor legfeljebb 8000Ft körüli kártérítésre számíthatunk a küldemény eltűnése esetén. Az értékbiztosítás viszont igen költséges. Minden megkezdett 5000 Ft-ja után 385Ft-ba kerül. Tehát 30000Ft értéknyilvánításnál az ajánlott küldemény árához még hozzá kell adni 2310Ft-ot.

Értékbiztosítás régi:
Értékbiztosítást szerintem nem érdemes kérnünk mert a csomagunkat alaposan becsomagoltuk, eltűnés esetén pedig a posta a feladási díj tizenötszörösét fizeti ki nekünk. Ez olcsóbban jön ki mintha minden megkezdett 5000Ft értékbiztosítás után +350Ft-ot fizetnénk még, úgy hogy csak azt az értéket kapjuk meg amennyiért az értékbiztosítást kötöttük.
Szóval ha postázunk valamit ami 500g, és kérünk értékbiztosítást 20000Ft értékben, akkor 2805Ft felett fizetünk még 4x350Ft-ot (OFF)(mert 4x5000=20000)(/OFF), összesen 4205Ft-ot és probléma esetén kapunk 20000Ft-ot.
Ha nem kérjük ezt a szolgáltatást, akkor csak a 2805Ft-ot fizetjük így eltűnés esetén legfeljebb 42075Ft-ot kérhetünk kártérítésnek.
Azzal lehet érdemes még számolni ha ennél értékesebb amit visszaküldünk, akkor teszünk még valami nehezet a csomagba (OFF)aminek azért lehetőleg van valami védő funkciója is :)(/OFF) és kifizetjük a drágább szállítást, 4340Ft-ot, viszont 65100Ft-ig kérhetünk kártérítést.

Nyomkövetés az alapján a szám alapján működik amit a feladóvevényen "Küldemény azonosító"-ként feltüntetnek. A posta weboldalán a számot beírva megtudhatjuk merre jár a csomagunk. A postás kisasszony arról tájékoztatott hogy amikor elhagyja az országot a küldemény, akkor kap még egy másik azonosító számot, "rakszámot" ami alapján ők is tudnak keresni ha mi nem boldogulnánk.
A küldemény információ nem frissül túl sűrűn, gyakran csak arról kapunk információt amikor feladtuk, elhagyta az országot, megérkezett a célországba és kézbesítették.

Tértivevény szolgáltatás arra szolgál hogy a feladásról és a kézbesítésről is kapunk dokumentumot ami jól jöhet bizonyos esetekben. Ha szükségesnek érezzük kérhetjük, de nem fontos. 405Ft a költsége.

Tértivevény régi
Tértivevény szolgáltatás arra szolgál hogy a feladásról és a kézbesítésről is kapunk dokumentumot ami jól jöhet bizonyos esetekben. Szerintem érdemes kérnünk ezt is. Ennek ára 350Ft, szóval nem egy nagy összeg, és a fentebb leírtak szerint eltűnés esetén plusz 5250Ft kártérítést jelent.

Saját kézbe szolgáltatás kérése esetén csak személyesen a címzett (vagy annak egy meghatalmazottja) veheti át. Ez hasznos is, de épp az ellenkezője is lehet, mert ahova küldjük ott nem feltétlenül az az ember foglalkozik a posta fogadásával akinek címeztük, ami az átvételkor problémát jelenthet. Lehet nem tartják annyira számon ezt külföldön, de ki tudja. Ez 385Ft-ba kerül amennyiben szeretnénk igénybe venni.

Garanciális ügyintézés, pénzvisszafizetés

A csomag megérkezése után bevizsgálják a készüléket és vagy kiderül hogy ott is produkálja a hibát, vagy bizonygatnunk és erősködnünk kell hogy tényleg hiba van. Sajnos az is előfordul hogy nem ismerik el a hibát. Leggyakrabban javítják a készüléket, de ritkán van hogy cserélik. Ügyintézés végén van hogy nekünk kell fizetnünk a visszapostázás költségét is. Ez attól függ hogy a cégnek mik szerepelnek a garanciális feltételei között. .

Pénzvisszafizetéskor nem szoktak örülni, és gyakran emlegetik hogy javítani/cserélni fogják. Sokszor adnak nem egyenes válaszokat, aminek a végén mindig oda lyukadnak ki hogy nem adják vissza a pénzt. Ezért jó ha PayPal-al fizettünk és még nem futottunk ki a 45 napból, vagy már elindítottuk a vitát amivel megnyújtható ez a 45 nap. Igyekezzünk minden kommunikációt a PayPal-on lefolytatni, mert arra biztosan lehet hivatkozni. Amennyiben nem akarnak fizetni, a vitánkat Dispute eszkalálhatjuk panasszá Claim :P Itt szükség lesz a nyomkövetési számra, ugyanis ezzel bizonyíthatjuk hogy visszaküldtük a terméket. Ezután a PayPal segít nekünk és visszafizettetik a vételárat.

Ha nem ismerik el a hibát amikor visszaküldjük, akkor is segít rajtunk a PayPal. Annyi a dolgunk hogy jelezzük feléjük a panaszunkat és megadjuk a nyomkövetési számot. Miután látják hogy megérkezett, visszafizettetik a vételárat. Ha PayPal időkeretén túl járunk így akkor sajnos nincs szerencsénk. Ilyenkor gyakran még a visszapostázást is nekünk kell kérni.

Az én történetem vége az lett, hogy miután visszaküldtem, elismerték a hibát és cserekelészüléket ajánlottak fel. Inkább pénzvisszafizetést kértem, ezért PayPal-on eszkaláltam a vitát egy panasszá és visszakaptam az árát. Persze nyomkövetéssel igazoltam hogy a készülék visszaérkezett már. Ezután leadtam egy uj rendelést mert ilyenkor újraindul a 45 nap :)

A második történetem már PayPal időkeretein túl történt, garanciális javításra küldtem készüléket, de nem javították ki. Chat-en még azt írták hogy javították és visszapostázták, de amikor kézhez kaptam a telefont, kiderült hogy semmit sem csináltak vele. Legalább a visszapostázás költségeit nem kellett kifizetnem.

Vámolás visszafelé

Fórumon került szóba ez a kérdés, pontosat nem tudok róla írni, de összefoglalom hogy miről is volt szó. Volt akinek visszafelé vámkezelés alá került a csomagja. Ilyenkor igazolni kell hogy garanciáztatni volt kiküldve a készülék. Ehhez egy nyomtatványra van szükség amit feladás előtt kell kitölteni. CN22 és CN23 a nyomtatványok nevei, de szerintem csak CN22 kell. CN23 elvileg csomag küldésnél kell, de mi levélként küldjük.
A CN22 egypéldányos és ki kell küldeni a csomaggal, majd a szerviz visszaküldi amiből a vám látja hogy garanciáztatni volt a készülék. Szerintem ez a dolog ott vérzik el, hogy a szerviz, tuti nem fog foglalkozni papírokkal, nyomtatványokkal, örüljünk ha megcsinálják a készüléket :D. Ezért érdemes lefotózni a nyilatkozatot, mielőtt elküldjük.

Szerintem a legfontosabb hogy a feladást igazoló szelvény legyen meg, amivel igazolható hogy küldtünk valamit, ami most visszaérkezik. Én nem töltöttem soha CN nyilatkozatokat, igaz eddig visszafele egyszer sem volt problémám a vámmal. Amennyiben a magyar postánál vámkezelés alá kerül a visszaérkező készülék, akkor levélben kapunk egy kitöltendő nyilatkozatot, melyen van olyan rubrika, hogy "Garanciális javítás". Ilyenkor ha megvan a kép a CN nyilatkozatról, akkor azt is lehet csatolni, de szerintem a feladóvevény is elegendő.

Remélem sikerült segítenem, ha valami a jövőben még felmerülne, időnként bővítem az írást.

Hozzászólások

(#1) easy...rider


easy...rider
őstag

Aki szeretne még hozzátenni, megírná saját tapasztalatát, vagy ötleteit, az írjon nyugodtan ;)

(#2) easy...rider


easy...rider
őstag

Akinek kérdése lenne nyugodtan írhat, hátha tudok (tudunk) segíteni.

(#4) szili.tamas1 válasza easy...rider (#2) üzenetére


szili.tamas1
senior tag

Hasznos írás. A CN 22-t kifelejtetted? Meg is kapta a címzett akinek küldted?

Nem a méret a lényeg, hanem hogy jó nagy legyen.

(#5) poffsoft


poffsoft
addikt

Szép! :C

[ Szerkesztve ]

(#6) Flinter


Flinter
tag

Hello,

kösz az írást, igen hasznosnak tűnik, két kérdés azonban felmerül bennem - már akkor, ha VÁM-olták (ÁFÁ-zták) a készüléket:

- Ha visszakapod a nettó árát az üzlettől a Pay Pal-ra - mi lesz a kifizetett ÁFA-val + a vámkezelési díjjal? Legalább az ÁFÁ-t valahogy vissza lehet szerezni?

- Ha cserekészüléket kapsz, hogyan kerülheted el, hogy arra is fizess (még egyszer) ÁFÁ-t?

Kösz a válaszokat.

(#7) Flinter


Flinter
tag

Meg még egy kérdés eszembe jutott:

Ha nem konkértan az eredeti vásárló, hanem (a vásárlási adatok és dokumentumok birtokában [bár semmiféle fizikai dokumentumról nincs szó - hacsak nem az eredeti gyári és postai csomagolásról] ) egy 3-ik személy (pl. aki megvásárolta a terméket az eredeti vásárlótól) részére szükséges a garanciális javítás, az okozhat-e problémát? Vagyis hogy van-e tapasztalat arra vonatkozóan, hogy 3. személy intézkedhet-e az eredeti vásáró helyett?

(Hozzáteszem, hogy eddigi tapasztalataim szerint általában nem küldenek fizikai számlát a termékhez, csak az elektronikus tölthető le, illetv a PayPal tranzakciós bizonylat. Tételezzük fel, hogy minkét ilyen eleKtronikus dokumentum, illetve az eredeti postaiu csomagolás [ragszámmal, feladóval, címzettel, stb.] a 3. személy birtokában van.)

(#8) easy...rider


easy...rider
őstag

Sziasztok!

Rég jártam erre, válaszolok néhány kérdésre :)

szili.tamas1
Igen megérkezett, minden rendben ment. A bejegyzés végén láthatod mi lett végül.
Milyen CN 22-re gondolsz?

poffsoft
THX :)

Flinter
Jó kérdések, ezeknek nem jártam utána. Szerintem igen körülményes visszakapni az ÁFÁ-t és a vámot, (igazából a 27% ÁFA amint te is tudod itt a jelentősebb, nem a 3% vám).

Amennyiben visszaküldöd javítani, akkor arról meg vannak a papírok és azzal igazolhatod hogy ezt te küldted ki javítani ezért nem behozott áruról van szó, így ne vámolják. Ha már egyszer vámolták akkor még egyszerűbb mert annak a papírjai is megvannak, szóval mondhatod hogy egyszer már fizetted az adókat, csak hibásat küldtek.

Ha te harmadik személy vagy, akkor ezt jó ha tudod igazolni egy adásvételivel, máskülönben biztos hogy nem fogják számításba venni.

Ezekről biztosat sajnos nem tudok. Nemrég írtak privátban hasonló üggyel kapcsolatban, ott javíttatás után visszaérkező készülék került vám ügyintézés alá, de aztán a végkifejletről nem írt a fórumtárs. Rákérdek most nála hogy mi lett végül.

(#9) poffsoft válasza easy...rider (#8) üzenetére


poffsoft
addikt

CN22, CN23 vámárú nyilatkozat.
Ez kell a külföldre postázáshoz (elvileg ennek másolatával bizonyíthatod, hogy a beérkező csomag pl. javításból visszaérkező árucikk...)
posta.hu ;)

[ Szerkesztve ]

(#10) easy...rider válasza poffsoft (#9) üzenetére


easy...rider
őstag

Nem töltöttem ilyesmit. Mikor visszaérkezett akkor nem vámolták, ezért nem volt problémám vele. Úgy tűnik most újra kell majd garanciáztatnom, akkor rákérdek a nyilatkozatokra.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.