2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Kis óévi franciázás, avagy „amikor az index belever a karterbe”

Írta: | Kulcsszavak: Peugeot . 407

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

...ha épp' nem a kettőstömegű vagy az iPhone lassítás szpat be, tudd, hogy a „világ” azér' továbbra is összeesküdött ellened. :D A francia mérnökök mindenképpen a manduládig tolnák a kéjlécüket:


+

Mi ehhez képest a villanykörtés tervezett elavulás?

The-110-Year-Old-Light-Bulb.jpg

Hozzászólások

(#1) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

3F
Bár a mostani Fordok szépek. ;]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#2) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Mit nem értesz a benyomott írásban.

Vonóhorog nélkül is érintettek ebben a problémában az első generációs DPF szerelt járművek, ha városi közlekedésben vannak használva.

A DPF feladata kiszűrni az égéstérben keletkező korom szemcséket, a szemcsék méretétől függetlenül. Ezt jól csinálják ezért a gyakori gyorsítási műveletek gyorsan telítik a szűrőt, tehát tisztítani kell. Ezt akkor kezdené el az elektronika, ha DPF filterben és a kipufogó rendszerben mért nyomás közötti eltérés meghalad egy szintet.
A szűrő regenerációja, a következő lépésekben történik.

Megfelelő motorhőmérséklet esetén, egy előírt motorfordulatszám fölött, üzemanyagot fecskendez a motor a kipufogó rendszerbe. Ez a kipufogási ütemben történik meg. Az égéshez oxigén is szükséges, tehát a munka ütemben nem kap üzemanyagot a henger. Ez eddig érthető?
A részecske szűrőben ragadt, még izzó részecskék beindítják az égést. A DPF hőmérséklete az üzemi 200+ fokról, 550-600 fokra emelkedik és elkezd kiégni a korom. A többi szutyok viszont nem. A rossz minőségű üzemanyagban keletkező salak és egyéb szennyeződések maradnak. Ezért kell cserélni vagy vagy felnyitással tisztítani a szűrőt. A gyári előírás szerint, típustól függően 100-200 ezer megtett kilométer után.
A gyakorlatban ez akkor következik be, amikor elkezdi a figyelmeztetéseket nyomni az elektronika, Egy idő után átvált a rendszer vészhelyzeti üzemmódra. Teljesítmény és nyomaték minimális, a sebesség jelentősen korlátozott.

A dologban az a baj, hogy az üzemanyag egy része eléri a henger falát és kicsapódik rajta. Ez levékonyítja azt az olajfilmet, amin csúszik a henger tömítő gyűrűje és elkezd kopni a henger. Az olaj meg szaporodik, ami teljes motor kenését rontja.

Az újabb autókban már javítottak ezen a megoldáson. az eredeti DPF-ben kerámia szűrőbetéteket alkalmaztak. Az újabbakban olyan fémréteget visznek fel a kerámiára, ami katalizátorként viselkedik. Amint elér egy rétegvastagságot a korom és megfelelő a filter hőmérséklete elkezd leégni a korom, üzemanyag és égési hőmérséklet csökkentő olaj hozzáadása nélkül. Persze ezek a filterek is megtelnek idővel, de bőven +200 ezer kilométer után. De legalább nem teszik tönkre a motort. Nem kell vigyázni a vezetési stílusra. És nem kell autópályázni vagy statikus regerációt csinálni számítógéppel.

A régebbi DPF-es motorok esetében érdemes minőségi üzemanyagot használni. A regenerációk mennyisége csökken, ez üzemanyag megtakarítás. A DPF hosszabb ideig marad használható, javítás vagy csere nélkül.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#3) Lauda


Lauda
félisten

A tervezett elavulásnak (ami valljuk be már önmagában is egy vízió), mi köze egy hibásan csatlakoztatott vonóhorog csatlakozóhoz?

(#4) angyalpc2


angyalpc2
aktív tag

Baaameg

Hogy a f.ba tudja módosítani a CAN adatfolyamatot?

Az a véleményem, hogy valaki utólag szereltette fel vonóhorgot, de elbaszták neki, és felcserélték a kábeleket vagy toldoztak foldoztak..

KO lett a motor, majd a gyári szervice visszajelezte a központnak, azok megnézték a balfaszkodást és kiadtak egy közleményt, hogy nebaszátok el a kábelkorbácsot.

Egyedül azt nem értem, ezt a hibát, miért nem jelzi semmi a műszerfalon?
Mert szerintem ez nem egy 1-2 kilométeres dolog, az az extra üzemanyag legalább 20-30ekm en keresztül ment bele..
és nem 1-2 decivel fogysztott többett szerintem

Egyébként 2 féle ember van, aki ért a franciához és aki nem.
Semmiven nem rosszabb (főleg az alkatrész árak miatt) mint egy VW ,inkább csak nehezebb megtalálni a kiváltó okot.

Jó ezzel nem azt mondom, hogy mazda toyota suzuki honda motor szint...de nem olyan vészes mint egyesek lefestik

Egyébként meg Renault :R

(#5) Hieronymus válasza angyalpc2 (#4) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Egyedül azt nem értem, ezt a hibát, miért nem jelzi semmi a műszerfalon?

Mert a kis hibák többségéhez nincs jelzőfény rendelve.
A korosodó autóknál a legelképesztőbb hibák szoktak előfordulni. Ezek leginkább jelentéktelen hibák, nem befolyásolják a a jármű biztonságát vagy teljesítményét.
A hibás bekötés is ebbe a kategóriába tartozna, ha szakítaná meg a regenerációt, percenként többször. Ezért soha sem ér véget a művelet.
Amúgy a két regeneráció közötti távolságról is van hibakód ha túlságosan nagy, de ahhoz se jár jelzőfény.
A túltelített szűrőhöz már tartozik lámpa, csak a tulajdonos nem tudja, miért jelez a motor. Újraindításkor eltűnik a jelzés, nem tulajdonítanak neki nagy jelentőséget.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#6) Eastman válasza Hieronymus (#2) üzenetére


Eastman
őstag

Köszönöm, ez tényleg nagyon informatív.

...ezek szerint a Peugeot a pénztárcánkon keresztül menti meg a világot mindannyiunk tüdejét úgy, hogy közben lehetőséget biztosít a gépkocsi elé térdelve, homlokunkat ütemesen a motorháztetőbe verve zokogni, arra gondolva, hogy mekkora jót teszünk és mekkora jóság ér ezekben a pillanatokban minket és kicsaládunkat, miközben a szomszédok és barátok együttérző félmosollyal csak annyit súgnak felénk, hogy; "dehát francia".

A tervezett elavulás úgy kapcsolódik ide kedves Lauda, hogy költséges hibalehetősegek vannak az indítókulcs és a gumiabroncsok futófelülete közti rendszerbe tervezve. Pont akkora kiadásokat generálva, hogy még éppen ki akard fizetni kb. két év alatt a felmerülő költségeket (pl. kettőstömegű, ilyen-olyan szűrő a környezetvédelem jegyében), aztán eldobd a szinte ipari hulladéknak számító, "elavult" járművedet.

angyalpc2

Csak az a kérdés, hogy szórakoztatni akarod magadat és a járművedet, vagy helyváltoztatásra használod az autót... Pont mint Gizike és a linux. Megtanulni akarod, vagy használni?

[ Szerkesztve ]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#7) Lauda válasza Eastman (#6) üzenetére


Lauda
félisten

Valóban létezik ilyen legenda. ;)

(#8) Viszlát


Viszlát
addikt

A cím alapján valami egészen másra számítottam. :D

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#9) bitpork válasza Hieronymus (#2) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Azért ezen lenne mit cizellálni...

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#10) finest


finest
őstag

Egy francia autó szervizelése drága, kettőé még drágább, használj egyet! :))

“Don’t shoot, I’m Globish.”

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.