Mit nem értesz a benyomott írásban.
Vonóhorog nélkül is érintettek ebben a problémában az első generációs DPF szerelt járművek, ha városi közlekedésben vannak használva.
A DPF feladata kiszűrni az égéstérben keletkező korom szemcséket, a szemcsék méretétől függetlenül. Ezt jól csinálják ezért a gyakori gyorsítási műveletek gyorsan telítik a szűrőt, tehát tisztítani kell. Ezt akkor kezdené el az elektronika, ha DPF filterben és a kipufogó rendszerben mért nyomás közötti eltérés meghalad egy szintet.
A szűrő regenerációja, a következő lépésekben történik.
Megfelelő motorhőmérséklet esetén, egy előírt motorfordulatszám fölött, üzemanyagot fecskendez a motor a kipufogó rendszerbe. Ez a kipufogási ütemben történik meg. Az égéshez oxigén is szükséges, tehát a munka ütemben nem kap üzemanyagot a henger. Ez eddig érthető?
A részecske szűrőben ragadt, még izzó részecskék beindítják az égést. A DPF hőmérséklete az üzemi 200+ fokról, 550-600 fokra emelkedik és elkezd kiégni a korom. A többi szutyok viszont nem. A rossz minőségű üzemanyagban keletkező salak és egyéb szennyeződések maradnak. Ezért kell cserélni vagy vagy felnyitással tisztítani a szűrőt. A gyári előírás szerint, típustól függően 100-200 ezer megtett kilométer után.
A gyakorlatban ez akkor következik be, amikor elkezdi a figyelmeztetéseket nyomni az elektronika, Egy idő után átvált a rendszer vészhelyzeti üzemmódra. Teljesítmény és nyomaték minimális, a sebesség jelentősen korlátozott.
A dologban az a baj, hogy az üzemanyag egy része eléri a henger falát és kicsapódik rajta. Ez levékonyítja azt az olajfilmet, amin csúszik a henger tömítő gyűrűje és elkezd kopni a henger. Az olaj meg szaporodik, ami teljes motor kenését rontja.
Az újabb autókban már javítottak ezen a megoldáson. az eredeti DPF-ben kerámia szűrőbetéteket alkalmaztak. Az újabbakban olyan fémréteget visznek fel a kerámiára, ami katalizátorként viselkedik. Amint elér egy rétegvastagságot a korom és megfelelő a filter hőmérséklete elkezd leégni a korom, üzemanyag és égési hőmérséklet csökkentő olaj hozzáadása nélkül. Persze ezek a filterek is megtelnek idővel, de bőven +200 ezer kilométer után. De legalább nem teszik tönkre a motort. Nem kell vigyázni a vezetési stílusra. És nem kell autópályázni vagy statikus regerációt csinálni számítógéppel.
A régebbi DPF-es motorok esetében érdemes minőségi üzemanyagot használni. A regenerációk mennyisége csökken, ez üzemanyag megtakarítás. A DPF hosszabb ideig marad használható, javítás vagy csere nélkül.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!