2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Mozdonyvezetés margójára 2

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

No, mit írtam az előző bejegyzésben?! : [link]

A Mozdonyvezető leszállt, és elkezdett hazasétálni! A magyar újságírás/média abszurdja, konkrét tények és támpontok nélkül lehoznak egy olyan cikket, amiről fogalmuk sincs mikor/hogyan működhet... HVG, 24.hu, 444,888... nem pont ezektől vártam, az alfahír oké :DDD

Ami igazából fáj, hogy a VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) propellersapkás idiótái, akik előadják magukat hogy értünk hozzá.... ahha ja,

No hát kerüljön ennek az esetnek a margójára: 12:45 perc Max. Szolgálati idő, valamint 10 óra vezetési idő lehet... Ez NEM máv utasítás, hanem TÖRVÉNYI!, a hatóság alias NKH áltál leírt, majd elfogadott vasúti törvény... aki ezt nem tartja be, annak nem a munkáltatójával kell számolni, hanem a hatósággal (az NKH=Rendőrség, NAV) 0-750.000Ft-ig terjed a bírság, valamint a munkáltatói oldalról pedig a csillagos ég... amit természetesen az alkalmazottan vernek le.

Joggal merül fel a kérdés: Nem látták előre?! : NEM!, Mert történt egy felső vezeték szakadás, valamint egy biztosítóberendezés hiba... a szolgálat tervezésénél hagynak időt rá, de ilyesféle "dupla" nehezménynél az MV felelőssége hogy nyomon kövesse a vezetési idejét/szolgálatát.... nem ül senki mellette hogy nézegesse az idejét... de kolléga jól csinálta, ugyanis 22p múltán ott volt a leváltó a "mezőn a semmi közepén", gyanítom bő 2 órával már értesítette a feletteseit, és a leváltóját előre küldték. Ha túlvezet és baj történik akkor rárohad a műanyag lakat. Az hogy nem vezethet nem egyenlő a hazaballagással, üzemben lévő villamos mozdonyt nem lehet magára hagyni... kolléga csak megállt -47mp vezetési idővel :), és várta a leváltót Nagyút állomáson... teljesem szakszerűen a törvény és a munkáltatói utasításokat messzemenőkig szemelőt tartva.... az hogy így alakult: fene tudja ki a hibás (talán az átépítés, meg együttes okok/hibák közrejátszása), az MV nem, másrészt én is így tettem volna, SŐT minden MV így tett volna, ezért tanultuk a szabályokat/törvényeket 2 éven keresztül... nekünk nem csak a betartáson, de a betartatáson is szerepünk van... még ha más ezt nem is szeretné mert médiabotrány lesz... (jaj csak F. abonyig húzd már le légyszíves) NEM, nem ezért mert utálunk, hanem a törvény mást ír elő. Az hogy a buszsofőrök surikenest játszanak a korongokkal, a kamionost meg a mágnes tartja az úton arról mi nem tehetünk... (egyébként ott is vita tárgya csak a közút nem vasút)

Ami igazán felháborít a média, és a közvélemény... volt szomorú tragédia: Veronai Buszbaleset: fáradság/műszaki okok stb.. Ha az a buszsofőr ott megáll ahol van és szunyál 3 órát sok koporsót meglehetett volna spórolni.. de ő is csak jót akart, hazaérni hamarabb, kiszolgálni az utasokat... de már erre senki nem emlékszik: a bűnös a gyilkos!!!

Ha kolléga így tesz, még lehúzza azt a 20 percet pluszba... akkor lehet istenkirály csávó lesz "más" szemébe, de pénzt becsülést nem kap, ellenben pl gázol, a hatóság reakció idő csökkenés miatt "még meg tudott volna állni" pecsétet tesz a papírra, és akkor kampó: börtön...

Egyik oldalról szabályozni akarunk, vérre menő perek "akasztások", bírósági hercehurcák.... de a másik oldalról meg JAJ huzd már le testvérem a vezetési időn túl: az utasok meg a VEKE nevezetű barmok is azt regélik "hát igazán megtehette volna"... egy ízes válasz: kapják be, az én bőröm megy a vásárra, nem a VEKE, meg a munkáltatóé...

Hozzászólások

(#1) flymi


flymi
addikt
LOGOUT blog

MV-nek végig kell koncentrálni az egész utat, nem csak felpillantok néha a tablet mögül. Csúnya is volna. Személyvonatosnál meg aztán pláne, mert több száz ember is lehet a szerelvényen, itt életekről van szó.
Tehernél meg mérhetetlen sok pénzről.

Nincs azzal semmi gond ha a 10. óra előtt egy perccel megáll és megvárja a leváltót, aki ha jól értelmeztem az írást, akkor a megállás után perceken belül ott is volt a helyszínen.
Ha tudja, hogy gond van/lesz elől (bizber/fvszakadás, stb...) akkor szól a diszpécsernek aki előre küldi a kollégát. Ennyi.

a VEKE propellersapkás idiótái -> :DDD :DDD Istenem ez mekkora volt.
Még nem hallottam erről az egyesületről.

Épp tegnap láttam egy ?fejfájás csillapító? reklámot, amiben a hölgy azt mondja, hogy kétszázegynéhány percet kell naponta koncentrálnia... :DDD Egy irodai dolgozónak talán, ha a kávéfőzést is beleszámítjuk.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#2) cinemazealot


cinemazealot
addikt

Na, ezt az írást kellene népszerűsíteni. Maxi respect! :R

(#3) Doze válasza flymi (#1) üzenetére


Doze
aktív tag

Hasonló eset: te tolvezként irányíthatsz tolatást.... nem kocsirendezőként. Már ebből is volt baj errefelé, a rendelkező úgy dumál a rádióba a kocsirendezőnek mintha tolvez lenne... ja megállj aztán nem mi tehetünk arról hogy az egész állomáson 1 tolvez van... persze kérlelni lehet: de ha a kocsirendező irányítása alatt valami lesz, mindenkit megb@sznak. (jó oké huzzál határig vagy valami rendben)

Na meg a mosás... a mosókezelő adja az utasítást toljál/huzzál.... semmi köze a vasúthoz, de mégis bevett gyakorlat hogy adja az utasításokat, addig a tolvez durmol valahol.. anomáliák :D

(#4) freeknight


freeknight
őstag

A pilóták egyhuzamban 11 órát repülhetnek maximum, de érdekes, ott valahogy látják előre, tudnak tervezni, és nem nagyon szoktak ejtőernyővel kiugrálni, hogy császtok, nekem lejárt a munkaidőm.
Semmi baj a mozdonyvezetővel, a MÁV szervezőkészsége viszont katasztrofális. Bár ezt eddig is tudtuk :D

(#5) flymi válasza Doze (#3) üzenetére


flymi
addikt
LOGOUT blog

Nálunk már megszüntették szerencsére a mosót meg a lefejtőt is. Mosóvágányokat fel is szedték már nem is tudom mikor. Itt keringenek olyan történetek, hogy a tolveztől kérdezte anno a torony, hogy húzhatják-e már a vonatot, jött a válasz, hogy persze. Tolvez meg közben fent volt az öltözőben. :D
Régen voltak ilyen és ehhez hasonló dolgok. De akkor még két tartakék volt és tízszer ennyi dolgozó.

freeknight: repülőnél persze más, nem fog a leváltó 10000 méterre felugrani leváltani. Vasútnál is kéne egy kis rugalmasság, de valahol érthető, ha lejárt az idő, akkor lejárt és kész. Én is ha lejárt a szolgálat, egész órakor leteszem a lantot és utána az se érdekel, ha összedől az állomás.

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#6) Freiherr válasza freeknight (#4) üzenetére


Freiherr
őstag

Nekem nem úgy tűnik, ha igazak a leírtak. 22 perc múlva ott volt a váltás, közben meg volt két vis major, ami miatt lejárt a vezér ideje.

XXX

(#7) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

szerintem ez az eset egyértelműen a máv sara.
a vonat tipikusan az a közlekedési eszköz, aminek pontosan lehet tudni minden paraméterét, vagyis a mávnak tudnia kellett volna, hogy lejár a vezető munkaideje. Minden lehetősége meglett volna arra, hogy Gyöngyösre bekészítse a váltást.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#8) philoxenia válasza bambano (#7) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

A MÁV (Zrt.) nem alkalmaz mozdonyvezetőket, hogy pontosítsunk.... ;) A személyszállító vonatokat a MÁV-START üzemelteti. :)

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#9) Doze válasza freeknight (#4) üzenetére


Doze
aktív tag

Ha késve tud pl valahol felszállni, akkot azt elképzelem hogy pl az adott pilóta nem viszi már el a gépet... mert ilyen biztos van

(#10) Doze válasza bambano (#7) üzenetére


Doze
aktív tag

Azokra a paraméterekre gondolsz, ami a vonat indulása után következik be?... a vonat is ugyan olyan eszköz mintha autopályán mennél autóval... ha elötted történik valami akkor belekerulsz a 4 órás dugóba.. ez van,

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.