2022. november 26., szombat

Gyorskeresés

Motorfelújítós Projekt vol.2

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Eltelt napok száma: 23

Igazából még semmit nem csináltam :DDD , alkatrészvadászat, valamint szerszám vadászat zajlott. Jelenleg 100e forintnál járok.

Amit vettem: Mindenféle tömítés, hengerfej csavarok, dugattyúgyűrű, hajtókarcsapágyak... de itt egy lista:

Ezeket egy boltból rendeltem:

-Vezérműszíj készlet (szíj+feszítő) (Gates)
-Hosszbordás szíj (Gates)
-Vízpumpa (aisin)
-Szelepfedél tömítés (Elring)
-Szelepszár szimering készlet (victor reinz)
-Hengerfejtömítés (victor reinz)
-szívókönyök tömítés (victor reinz)
-Kipufogó leömlő tömítés (victor reinz)
-Szerelőpaszta (victor reinz)
-vezérműtengely szimering (victor reinz)

Ezeket a második boltból:

-Kupu. Tűzkarika (SGP)
-Tömítő alátét olajleeresztő (SGP)
-Dugattyúgyűrű készlet (NPR)
-Hajtókarcsapágy

A harmadik bolt:

-Olajteknő tömítés (nevenincs, DE gyári utasítás szerint tömítőpasztával kell visszarakni az olajteknőt!!!)
-Folytószelepház tömítés (SGP)
-Hengerfejcsavar klt. (noname)
-Olajgőz alias PCV szelep

A negyedik:

- 16db szelepvezető (AE)

Következzen itt némi történet az alkatrészekkel kapcsolatban: Rendelésnél nem árt utánaolvasni az egyes gyártóknak, ha 1-1 márkát nem ismersz vagy nem tudod miről van szó.... Tanulságos az SGP azaz suzuki spare parts... noha gyári alkatrész de nagyon nem mind1 honnan jön INDIA vagy JAPÁN.. Persze az árukon nagyon látszik, valamint a minőségen is.... de jó kompromisszumot lehet kötni ha netán 1-1 tömítés vagy alkatrész árat nagyon "elszállónak" tartunk. Tömítés és kopó alkatrészekből ezernyi gyártó van, motoralkatrészek vagy specifikus alkatrészek gyártójából annál kevesebb.

Csak egy példa: Szelepvezető amiből 16db kell gyáriból 5200Ft/db... há azt hittem a falnak megyek :W , aztán vettem 855Ft/db áron.. ami nem hiszem hogy annyival gagyibb lenne (AE)... vagy a gyári aranyból van és lehet fülbevalónak is hordani :F... hengerfejcsavar szett is hasonló gyári 1200ft/db, tehát 12.000 Ft :O , az utánagyártott meg 22.000ft/szett.. aztán vettem 3500ft/szett áron, jó biztos nem olyan minőségű meg aki tuningmatyi annak lehet 5 bár turbónyomásnál kilövi az űrbe a hengerfejet... de az én stiftembe nem hiszem hogy problémát okoz a titánium űrben öntött majd 1000 évig edzett csavarok hiánya (ár alapján véleményt formálva)

Aztán vannak a beszerezhetetlen/ritka alkatrészek... egr ház tömítés, himba tengely O-gyűrű ezek filléres de ritkák... rendelés alapján kukutyinból a földet 2x megkerülve hozzák 3 hét múlva. Nem értem, és nem is tudom megérteni miért van ez... a totális beszerezhetetlen: Szelepfedél gyerta O-gyűrű NINCS... van alkatrészszáma meg minden, de usából lehet rendelni. :U

Itt egy kép csak úgy(egy része a dolgoknak):

Lassacskán megjön minden alkatrész amire szükségem van az összerakáshoz/felújításhoz... hmm egyébként nagyjából a fele cucc azért kell mert szétszeded a motor, a másik fele a csere (vagy még kevesebb). Ezért érdemes elgondolkoznunk azon, ha már szétszedjük a motort, (vagyis leszedjük a hengerfejet) akkor amit beépítünk alkatrészt, vagy tömítést 1-1 spúrság miatt mert nem cseréljük vagy iszonyú gagyit szerelünk be... lehet 2 hét múlva eszi a vizet a kocsi... mer jó a 900ft-os hengerfejpakolás :(((

Térjünk rá kicsit a szerelés részre: vannak azért tévhitek, nem igazán vágom miért írogat boldog-boldogtalan hengerfej leszerelésnél majd visszaszerelésnél gépi síkolást/köszörülést?, oké szép fényes, lehet tolni instára a fotókat meg hordani a pénzt a marósnak.... de minek? ha egyszer nem csavarodott el a hengerfej akkor értelmetlen... ráadásul kimondottan káros is:

1. ha "elveszel" 0,1 vagy 0,05mm-t a hengerfejből akkor értelemszerűen nőni fog a végnyomás alias kopogásos égés alakulhat ki.

2. ha síkoltatod a hengerfejet akkor kb 2-3 síkolás fér bele---> utána kuka

3 . ugye vastagabb hengerfejtömítést raksz be? kompenzálva az elvett anyagot igaz? Hmm szerintem 99% nem..

Tehát a hengerfejet leszedem élvonalzó és hézagmérő lapka segítségével (0,05mm) megvizsgálom, ha lapka a vonalzó és a hengerfej közé fér akkor kell gondolkodni hogy valamit csinálni kell vele... de itt jön a para gyári javítási utasítás szerint még ekkor sem kell a maróshoz rohangálni... óóóh wait, van egy tusírpad (alias mérőpad), meg 400as vizes csiszolópad és húzgálni kell rajta a hengerfejet míg sík nem lesz... ismétlem gyári utasítás.. jó mondjuk vannak elvetemültek ami homméd megoldások egész tárházát vonultatják fel kerti pad (mer hát szemre egész sík :D,) meg 80-as atom durva papír segítségével:

Ezt fojtatja 3 videón keresztül... :C

Mondanom sem kell ez kuka, de egy erős gázadásra/terhelésre vagy gázt/olajat/vizet engedni fog...

A tusírpad egy igen drága és kézzel készült cucc ami a teljes síkság jegyében készült kézi hántolást is bevetve:

Ezért drága... szerszámgépek nagy pontosságú felületeit is így alakítják ki

Sok helyen olvasom hogy fuhh...gagyi meg minden, meg ahogy húzgálja rajta majd a sarkai lekopnak, nagy fos lesz minden tönkreteszed az egészet.... persze kis jóska a vörös proletár maróval amit úgy húztak az urálba a német megszállás alatt majd 5 századon belül dolgozik... ja majd hajint neked bele egy lankát aztán kuka lesz az egész....

Egyébként a köztes megoldás egy vastag üveglap, 4 hengeres autó motor méreteiből adódóan nem tudsz nagyobb egyenetlenséget belevinni mint 5 század, azonban nem szabad brutális hibákat ezzel kiszedni... a 80-as papírt meg el kell felejteni nagyon durva..

Mára ennyi....

Hozzászólások

(#1) Feketelaszlo


Feketelaszlo
senior tag

Kicsit furcsának találom a gépi javító iparral kapcsolatos fenntartásaid. Ezek a helyek általában nem a kis személyautósokból élnek, hanem a visszatérő céges megrendelőkből, akiknél ha túl sok hiba jelentkezik a felújító lehúzhatja a rolót, vagyis önérdekük, hogy jó munkát végezzenek. Te is ugyanúgy anyagot fogsz elvenni, csak a műhellyel ellentétben nem tudod, hogy pontosan mennyit, milyen lesz a felületi érdességed, miként változnak a méreteid, stb., csak "szemre" belövöd. Persze nem akarom elvenni a kedved tőle, hiszen ha tényleg nincs semmi baja a motorodnak, akkor ez is működhet, mert ehhez azért kellően tág tűrésű rendszerről van szó (s ezért működik vígan az a 99% is, aki nem törődik a vastagabb hengerfejtömítéssel vagy épp ki sem cseréli), de szerintem azt kár lenne elvitatni, hogy egy erre szakosodott gépműhely ennél jóval profibb munkát tud végezni.

(#2) Doze válasza Feketelaszlo (#1) üzenetére


Doze
aktív tag

Az élvonalzó és hézagmérő nem szemre belövés.... úgy ahogyan a jelölőfesték és ahol fog a fesék ott "dudor" van.... lásd kézi hántolás.

Természetesen egy profin felszerszámozott gépműhely minőségben, termelékenységben jobb mint a kézzel végzett munka. Csak azért ott van a bibi hogy a legtöbb motorfelújítást és az ezzel járó gépmunkát végző műhely közelében sincs a "profi" műhelynek. Több 10 millió egy műhely felszerelése, ha nem inkább 100. A kérdés valójában az hogy itthon erre mennyire van igény? Szerintem az esetek többségében nem, és legtöbbször azért nem mert megfizethetetlen... a vevők nem tudják ezt megfizetni.

A legtöbb esetben van egy koszlott műhely, abban olyan gépekkel amit annak idején a fényesebb magyar ipar felszámolásával kerültek piacra.... ezzel nem is lenne baj, ha azok a gépek karban lennének tartva, ha az ágyazatokat felújítanák stb. Lehet precízen dolgozni: megfelelő géppel, de mikor 500mm-en 5 milliméteres kúpot esztergálsz... az kb alátét gyártásra jó.

A jobbik eset ha van pénz akkor beruháznak 10 éves németből behozott gépekre... az hogy ezzel milyen minőséget tudnak hozni azt nem tudom... Itthon kb egy kezemen meg tudom számolni azoknak a műhelyeknek a számát akik a gyárival megegyező munkát tudnak kiadni a kezeik közül, és ez nem az ő hibájuk, egyszerűen a piac...

Persze egy MTZ vagy egyéb szocialista örökség megjavítására ez tökéletesen elég.

(#3) Klaus Duran válasza Doze (#2) üzenetére


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

Vásárhelyen vagy egy nagyon profi műhely.
Szerelő is oda vitte a motort hogy felmarják a szelepfészkeket. 500ccm V2
Ha jól tudom akkor a nagy blokkok a fő profitszerzés lehetőség.

Óvatosan hogy kihez viszed mert nem olyan könnyű munka mint sokan hiszik és nem árt ha tapasztalt a szaki.

iPhone 13 PM. Na ez majdnem akkora hiba mint a Lumia 950 volt M7 után. Csak ezt nem baxom földhöz naponta 5x. ///A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#4) Ic3man


Ic3man
tag

Mi a helyzet a projecttel? :)
Nekem is van egy Swiftem, Sedan 1.6 16V. Szegényke is beteg, nagyon csúnyán füstöl már.
Előny, hogy nem használom már az autót, így nem SOS a javítás. Őszintén szólva így nem szeretném eladni, főleg, hogy nem kapta így jövőre újra műszakit... és nem mellesleg jó bütykölgetni kicsit. :)

Méltassuk már a fórumtársunkat válaszra, még ha az nehezünkre is esik!!! www.devpara.hu

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.