2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

DELL HELL - avagy a Prémium Garancia semmit nem ér

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Tavaly nyáron vásároltam egy DELL XPS 13 2 in 1 9365 laptopot Angliában. Kb. ~700e Ft körüli összeget fizettem ki, és ebben benne volt 1 év Next Business Day + 3 év Prémium Garancia. Ezt később áthelyeztem Magyarországra, hogy ha esetleg lenne valami, itt is működjön a dolog. Ez szépen mutatkozik a DELL oldalán is, ha beírom a service tag-et a keresőbe.

Egészen 2018 Január 14-ig nagyon szépen is működött, aztán egyszer csak behalt. Abszolút kipusztult, bekapcsolás után annyit csinált, hogy világított a billentyűzet és kész. Semmi több. És akkor innen indul a kaland:

Január 15. - felhívom a DELL ügyfélszolgálatot, nagyon készségesen segít az ügyfélszolgálatos hölgy, rendeli is a cserealaplapot.

Január 16. - kijön a szervizes és kicseréli az alaplapot. Én ekkor sajnos nem voltam itthon, este viszont arra jöttem haza, hogy az új alaplap sem az igazi, nem működik semmi rendesen a BIOS-ban.

Január 17. - újra hívom a DELL-t, aznap ki is jön a szervizes, elviszi a laptopot. Délután hívnak hogy hát a Bitlocker miatt nem működik a BIOS (wtf?), de ő "agyon tudja ütni" a Bitlockert, viszont ez hosszú folyamat, csak Péntekre lesz kész (wtf again?). Mindegy, hagyom hogy dolgozzanak.

Január 19. - Visszakapom a laptopot, most már "agyonütött" Bitlockerrel, és kioktat a szervizes hogy dugjak egeret a laptopba, azzal működik a BIOS, és pluszba 10 percen keresztül szidja a DELL-t és a laptopomat, hogy mennyire rossz konstrukció. Beviszem a laptopomat az irodába, kipróbálom, a BIOS ugyan úgy rossz... de mivel már 5 óra elmúlt, az ügyfélszolgálatot nem tudom hívni.

Január 22. - Egész nap elérhetetlen a DELL ügyfélszolgálat, mivel meghalt a telefonvonaluk.

Január 23. - Végre elérem őket, elmondom hogy még mindig nem jó a cucc. Ekkor már felháborodott és lekezelő módon beszél velem az ügyfélszolgálatos, gondolom unja hogy ennyit telefonálok. Arra jutunk hogy ha ki akarom cseréltetni a laptopot, akkor hívjam a UK supportot, mert csak ők tudják elintézni. Ad egy számot amin valami tech support scammer indiai jelentkezik be, és 500 fontot kér hogy kicseréljék a laptopomat. Kikeresem a valódi számot, ott természetesen közlik velem, hogy mivel a garancia már át lett helyezve Magyarországra, ezért a magyar részlegre tartozik a dolog teljes mértékben. Visszahívom a Magyar ügyfélszolgálatot, ahol közlik velem hogy itt bizony csere nem lesz, mivel ők kint vannak Görögországban, meg hogy Magyarországon DELL nem is létezik. Abban maradunk, hogy felvitetik Budapestre a laptopomat, ott majd a nagyokosok megcsinálják.

Január 24. - Hív a Bp-i szervíz, hogy akkor jön majd érte a futár aznap. Délután 2 körül felhívom őket én, hogy akkor mikor várható kb. a futár. Oké, rákérdeznek, majd hívnak. Kb. 3 körül felhív a futár, hogy hát neki senki nem szólt, hogy el kéne vinnie bármit is tőlem, de ha lesz ideje akkor este 6 előtt még eljön. Szerencsém van, mert el tudott jönni, viszont se fuvarlevél, se semmi, de ne aggódjak, máskor is volt már ilyen, nem fog eltűnni a laptop.

Január 26. - Végre szervizben a laptop.

Január 30. - Felhívom a szervizt, hogy van-e valami fejlemény. Igen van, megkapták a 2. cserealaplapot (ugye-ugye hogy nem a Bitlockerrel volt gond), de ez is hibás. Itt már kezd a tököm tele lenni az egésszel, felhívom újra a DELL-t hogy cseréljék ki ezt a sz*rt, nem ezért fizettem plusz pénzeket a "Prémium" garanciáért. A "felettes" ekkor közli velem, hogy mivel Angliában vettem a laptopot, és a garancia át lett helyezve Magyarországra, így az egész garancia semmit nem ér, és várjak mert már megrendelték a 3. alaplapot hozzá.

Jelenleg ott tartunk, hogy Február 4. van, és még mindig nincs működőképes laptopom. Ennyit a "Next Business Day" meg a "Prémium" garanciáról. Lassan tényleg az lesz, hogy Apple terméken kívül mást nem érdemes venni, azt legalább cserélik szó nélkül, és még csak nem is drágább. :W

Update - Február 7.
Végre visszakaptam a laptopot, és egyelőre úgy tűnik hogy minden rendben van bele. Köszönet a C szerviznek. :R

Hozzászólások

(#1) gygabor88


gygabor88
tag

Igen, én is erre jutottam régebben, hogy nem érdemes már nézni a business class notikat, mert annyi pénzért elhozom a 13-as rMBP-t is a polcról.

(#2) Avicularia


Avicularia
veterán

Elképesztő. Nekem eddig pozitív tapasztalataim vannak a NBD garanciával, többször is szerelt már nekem a dell. Volt olyan, hogy itt svédben vett gépet szereltek Magyarországon nekem, nem volt a gari áthelyezve, csak épp Magyarországon voltam és ott hibásodott meg.
Pont mostanában gondolkodtam, hogy kéne venni egy 13-as XPS-t és otthon venném meg, mert otthon ugyanannyiért kapom meg 3 év garival, mint itt svédben 1 évvel.

(#3) domos válasza Avicularia (#2) üzenetére


domos
senior tag

Biztos van amikor eltalálják a dolgot, de nálam ez nagyon nem jött össze... illetve az ügyfélszolgálat hozzáállása is szánalmas. Szinte ők vannak felháborodva, ha hívom őket hogy érdeklődjek a laptopom felől. Meg mindig az a válaszuk, hogy hár reménykedjünk hogy a következő cserealkatrész után jó lesz. Meg pofázik nekem az ottani """felettes""", hogy mindenképp ellenőrizzem le a szervizzel a laptopot ha majd visszakapom, mert ők már unják hogy "FBI-t kell játszaniuk és kinyomozni hogy mi történt", miután az első szervizes vén f*sz ugye állította hogy ő márpedig 100%-os állapotban adta át a laptopot nekem a Bitlocker baromkodás után, csak az a vicc hogy akkor a Bp-i szerviz miért állapította meg hogy csak az alaplap rossz... És akkor mondom a """felettesnek""" hogy mégis hogy hozzam ezt össze, a szerviz Budapesten van, én meg Miskolcon, és futár fogja hozni nekem a laptopot... és erre csak puffog. Abszolút nevetséges, utolsó legalja semmi emberek dolgoznak azon az ügyfélszolgálaton... :(((

Azt hinné az ember, hogy ennyi pénzért normális szolgáltatás fog kapni, de nem. Bele se merek gondolni, hogy mi lenne ha egy 80e Ft-os alap gépem lenne, és az romlana el...

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#4) Avicularia válasza domos (#3) üzenetére


Avicularia
veterán

Amúgy melyik cég ez? Mert a Humansoft az elég jó, van is dolgozójuk, aki aktív itt a fórumon, legalább is régebben az volt. Mostanában nem annyira kísérem figyelemmel a dell-es dolgokat, elvagyok a kis 7250-el :)

(#5) #92063744


#92063744
törölt tag

Maga a pokol az összes XPS, pedig a piac legjobb ultrabookja lehetne. Senkinek nem ajánlom már, mindegyik megpusztul a környezetemben legfeljebb 3 éven belül. :(

(#6) domos válasza Avicularia (#4) üzenetére


domos
senior tag

Nem tudom melyik cég, én a 0680016157 számon szoktam hívni a dell ügyfélszolgálatát, ők állítólag valahol Görögországban vannak egy callcenterben.

Ami a javítást illeti, először a DR. LAN (Miskolci) javította, ők abszolút inkompetensek. Most a "C szerviz"-nél van (CHS?), ők legalább rájöttek hogy tényleg a laptoppal van baj, és nem velem.

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#7) Avicularia válasza #92063744 (#5) üzenetére


Avicularia
veterán

Ez nem túl jó hír. Itt nálunk látom sokszor, hogy mikor egy éves korában jár le a garija az xps-eknek, már dobják is fel apróhirdetési oldalra. És nem túl olcsón. Míg egy latitude-ot marha olcsón meg lehet venni, addig az xps-eket elég drágán árulják használtan. A 7250-em 1 hónapos korában kb. 141K-ért vettem i5-el és 16 giga rammal.

(#8) sto1911


sto1911
veterán

Nyugodtan nyald be az alma cumit, az se jobb egy fokkal sem. Itt is irt valami szerencsetlen, hogy az 1M-es almajat karcosan kapta meg 5. alkalommal is...

(#9) domos válasza sto1911 (#8) üzenetére


domos
senior tag

Olvastam a sztorit, de neki legalább cserélgették. De szerinted akkor mi a jó?

If you don't do it enough, nothing's gonna really happen.

(#10) angyalpc2 válasza domos (#3) üzenetére


angyalpc2
aktív tag

De mi volt a baj a BIOS-sal?

Úgy értem az én PC és laptop bios-aimba csak nagyon ritkán lépek...(meg úgy az emberek 99%-a)
Az sem világos, hogy ha KO volt a gép, hogy jutott arra, hogy a Bitlocker-rel volt a baj?
mikor új alaplapot kapott, a régi HDD/SSD maradt?
Felmerült e már hogy az a szar?

A garancia átadást se értem...akkor ez most egy WW garancia?
Thinkpadat kellett volna venni :)

Őszintén ha nekem ennyire fontos valami, és megy a baszakodás, akkor személyesen odamegyek...igen 2x2 óra...(700eFt mellett ez nem összeg) és nem mástól várnám a hiba kijavulását...függetlenül a garancia fajtájától.

Tudom, mert volt már sokszor volt olyan esetem (nem szervíz! hanem termék support), hogy mondták hogy szar...így meg úgy nem jó...
De egy tetves videót, képet nem tudtak küldeni, hogy mi a baja, alapvető adatokat nem tudtak szolgáltatni...szóval azonkívül hogy szar, mást nem tudtak mondani....
Pár kikönyörgött adat alapján legalább megpróbáltuk szimulálni a hibát...
Persze egyáltalán nem jött elő a hiba.
....vállrángatás hogy akkor ki a hülye?
Egyáltalán mit csináljak vele?
Helyszínre csak úgy kimenni nem lehet. Pedig legszívesebben kocsiba pattannék....de nem lehet.

Aztán pár instrukciót kipróbálva, jééé működik.

Szóval azt akarom mondani, hogy nem mindig a support a hülye, elmennek a falig amit a rendszer enged.

Továbbá most volt Intel CPU/microsoft bios és egyéb frissítés
Nem e az b@szta el?
http://www.dell.com/support/home/hu/hu/hubsdt1/product-support/product/xps-13-9365-2-in-1-laptop/drivers

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.