2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Játékfejlesztés Unity 3D-vel

Írta: | Kulcsszavak: unity . játék . játékfejlesztés . android

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Réges-régen, egy messzi-messzi galax... szóval valamikor régen csináltam én már játékokat. Volt amivel a szépemlékű jatekfejlesztes.hu versenyén sikerült második helyezést is elérni, de olyan is amit a kisfiam imád, és lényegében csak mi ketten játszunk (egymással, a játékot használva).
Hogy honnan jött az ötlet hogy leporoljam, elővegyem és befejezzem egy régi játékötletemet, már nem tudom, de valamikor január-február környékén úgy döntöttem, nekiállok megtanulni egy játékmotor használatát.
Kis nézelődés, mérlegelés után a Unity 3D mellett tettem le a voksot. Nyilván az is cél volt, hogy a megfelelő szint elérése után egy működő játékot is tudjak produkálni.

Első lépésként kerestem anyagot a tanuláshoz, a választás az ingyenesen elérhető és rengeteg tartalmat nyújtó learn.unity.com-ra esett. Tematikus tutorialok tömkelege, nagyon jó ütemű Pathwayek, amik az abszolút alapoktól tényleg képesek eljuttatni odáig hogy az ember önállóan tudjon dolgozni. Nem mértem pontosan, de nagyjából olyan két hét lehetett, ameddig csak tanultam, a nagyrészt videós tutorialok mellett a szerkesztőben is csináltam a feladatokat, begyakorolva a program kezelését.

Idővel aztán eljött a pillanat amikor úgy éreztem, érdemes ténylegesen nekiállni egy játéknak. Ahogy korábban már szó volt róla, egy régi ötletemet vettem elő, vagyis az elképzelés már nagyjából megvolt. Semmi hatalmas vagánykodás, nem szándékoztam (sőt, ez azóta sem változott) nagyszabású MMORPG-t fejleszteni, egy viszonylag egyszerű casual jellegű logikai játék volt a cél. Azóta persze kiderült hogy ez is sokkal több munka mint amit az ember előre gondolna, nem kis részben a fejlesztés közben folyamatosan érkező újabbnál újabb ötletek miatt.

Ha már ott van az ember keze alatt egy kész 3D motor, akkor adta magát az ötlet hogy ezt ki is használjam a játékban, még akkor is ha annak a logikája tisztán 2D-s. Gyorsan megszületett a legelső, még prototípusnak sem nevezhető, de interaktivitást produkáló kis tesztverzió. Ez jelenleg is kipróbálható böngészőből (WebGL) itt.
Maga az interaktivitás, a fizika kimondottan szórakoztatónak tűnt, így elindultam az úton hogy valóban játék legyen ebből a kis kezdeményből. A nagyon hasznos Unitys oktatóanyagok mellett persze még rengeteg kérdés merült fel, szerencsére elképesztő mennyiségű találatot ad a Google nagyjából bármilyen problémára, a közösség is nagyon segítőkész.

Mostanra, így nagyjából két hónap munka után Androidra már van egy, a Play Store-ban "Early Access"-ként elérhető, működő verzió 28 pályával. Terveim szerint a következő 1-2 hétben kicsit finomítgatok a játékmeneten, a látványon, aztán neki kell ugrani a pályakészítésnek, az első nyilvános, már nem Beta verziót legalább száz pályával szeretném kiadni, és a remélhetőleg megérkező érdeklődés mellett készülhetnek majd az újabbak.


Ha van rá igény, szívesen írok a kettő közötti lépésekről, hogy honnan tanultam a fentieken kívül, mik a tervek a monetizációra, stb. Ha szeretnétek ilyet, jelezzétek, illetve kérdezzetek nyugodtan ha más felmerül :)

Hozzászólások

(#1) ldave


ldave
félisten

Gratula, jó kis játéknak tűnik :)

Tavaly én is próbálkoztam picit Unity-vel (Udemy-n vettem is nagyon-nagyon akciósan egy training anyagot), de aztán nem tartott ki a lelkesedés. Lehet megpróbálom újra.

A Slime draws near! Command?

(#2) doc válasza ldave (#1) üzenetére


doc
nagyúr

koszi :)

Ajanlom a learn.unity.com-ot, azon belul is a Pathways-t, ingyen van, es siman elvisz odaig, ahonnan mar egyedul is tudsz tovabbhaladni.
Lelkesedes mondjuk nem art, meg ido, nem is keves. Erdemes szerintem fejben nagyjabol kitalalni hogy mit is szeretnel elso projectnek, es amint kesznek erzed magad ra, nekiallni osszerakni.

(#3) vimes


vimes
senior tag

Ami még tudok ajánlani, a "Create with code" tutorial sorozat (kb. egy hete néztem végig) - ez abszolút kezdőknek való, de jól megismertet a Unity-val. 5 fejezet, mindegyikben egy-egy prototípust/ egyszerűbb "játékot" rak össze. Nekem volt már valamennyi (nem őrülten sok) 2D Unity tapasztalatom (értsd: egy 2D-s játékot kellett beadnom BSc-n), úgyhogy elég volt végignézni a videókat, hogy nagyjából képbe kerüljek ismét az editorral.

Viszont nem Unity-ztam kb. 2 éve, most pedig megint kell (megint beadandó miatt, csak most már MSc levelezőre :D ), szóval nekem is újra kellett kezdeni megint, csak most 3D-vel .

Ami viszont idegesítő (lehet), hogy olyan alap dolgokat is magyaráz, hogy metódus, változó, visszatérési érték, stb. (.NET fejlesztőként duplán idegesítő :D ) - gondolom inkább középiskolásoknak, kezdő fősikolásoknak készülhetett az anyag (bár mondjuk amúgy jól magyarázza ezeket is többnyire). Jó arcnak tűnik ez a Carl, néha nyomat bűvésztrükköket is :D

[ Szerkesztve ]

"Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!

(#4) Luck Dragon

Tök jó lett ! :)

A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.

(#5) doc válasza vimes (#3) üzenetére


doc
nagyúr

Ahogy latom, a Unity azert eleg gyorsan valtozik, a ket evvel ezelottihez kepest biztos hogy van ami mas (en fejlesztes kozben tertem at 2019-es LTS-rol 2020-as LTS-re, es itt is volt ami valtozott kozben)

(#6) sztanozs


sztanozs
veterán

Wow, nem semmi... Én gyerekkorom óta szemezek a játékfeljesztéssel, de sose volt annyi időm (kedvem), hogy belekezdjek. Kitartást és sok sikert!

JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...

(#7) doc válasza sztanozs (#6) üzenetére


doc
nagyúr

Ha erdekel, szerintem nyugodtan vagj bele, csak arra figyelj hogy kicsiben kezd :)
Mindenki aki elete elso jatekat akarja lefejleszteni kapasbol a vilag legjobb MMORPG-jet tervezgeti, halvany fogalom nelkul hogy milyen iszonyat munka van benne. Elso korben egy egyszeru kis puzzle vagy akar pong klon tok nagy sikerelmenyt tud adni, es arra tokeletes hogy megtanuld, mit kellett volna mashogy csinalni, ami a kovetkezo jateknal mar menni fog :)

(#8) KaitouP


KaitouP
veterán

Remek cikk, köszi! :R Egy jól érthető tutorial a te tapasztalataiddal, szavaiddal remek lenne, akár címlapos írásként is! :K

God, bless us everyone, we're a broken people living under loaded gun

(#9) doc válasza KaitouP (#8) üzenetére


doc
nagyúr

Koszi :)
Tutorialt nem hiszem hogy csinalok, ahhoz rengeteg ido kene, ami (igy munka, jatekfejlesztes es epitkezes mellett) eselytelen... De az lehet hogy csinalok par cikket amolyan 'guidelines/bootstrap' jelleggel, meglatjuk... :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.