Reggel a Kossuth rádióban:
"A tranzakciós adóról szólva Orbán Viktor azt mondta, nem szerencsés és nincs szükség év közben belenyúlni az adórendszerbe, 2013-ban azonban, ha a törvényhozás úgy dönt, jöhet az új illeték. Annak mértékéről, részleteiről egyelőre korainak tartotta beszélni, de azt elárulta: a tranzakciós illeték nem lehetne több egy ezreléknél, és azt üzente a vállalkozásoknak és az embereknek, hogy emiatt "egy percig se fájjon a fejük".
Kinek mi a véleménye erröl a hülyeségről? Csak nyomdafestéket tűrő hozzászólásokat kérnék..
Update: befutott az újabb ötlet : A telefon- és internetadó ugyanúgy működne, mint a sárgacsekk-adó: a szolgáltatók számláznák ki (ahogyan most az áfát is), illetve szednék be az adót, de a teher a felhasználókat sújtaná. Vagyis aki sms-ezik, mobiltelefonál vagy vezetékes készülékről hív valakit, illetve internetezik, az viselné az elvonás terhét. Az adó mértékét a lap forrásai nem tudták megmondani, szerintük még nem dőlt el, hogy adatforgalom vagy a felhasznált percek alapján fizettetik-e meg az új adót.
Végleges :
TÁVKÖZLÉSI SZOLGÁLTATÁSI ADÓ BEVEZETÉSE
A bevételek növelését szolgálja a távközlési szolgáltatásokra kivetett, indirekt adó bevezetése.
A 2012-es költségvetés egyensúlyának biztosítása érdekében az adónem már az idei év közepétől bevezetésre kerülne.
Az adó illeszkedik a Kormány jövedelmi adók súlyának csökkentését és az indirekt
adók súlyának növelését célzó politikájába. Hasonló, fogyasztási típusú telekommunikációs adóra találhatunk példát az Egyesült Államok számos tagállamában és Máltán.
Az adó általánosan minden megkezdett perc és elküldött SMS/MMS után 2 forint.
Az adónem bevezetése 2012-ben várakozásaink szerint 30 milliárd forint, 2013-tól 52 milliárd forint többletbevételt eredményez éves szinten.
+
PÉNZÜGYI TRANZAKCIÓS ILLETÉK BEVEZETÉSE
A költségvetés egyensúlyának biztosítása érdekében 2013. év elejétől sor kerül egy új, a pénzügyi tranzakciókat terhelő illeték bevezetésére.
Az illeték tervezett általános kulcsa 0,1%. Az új adónem gyakorlatilag egy forgalmi típusú adó, így jól illeszkedik a Kormány indirekt adók súlyának növelését célzó adózási stratégiájába.
További előnye, hogy rendkívül széles adóalapot terhel, így igen alacsony
kulcs mellett is jelentős költségvetési bevételt eredményez.