2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

De hát már megvettem!

Írta: | Kulcsszavak: Reklám

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nagyon céltudatos, és határozott ember vagyok vásárlások terén, így a reklámok alig vannak hatással rám, de mint figyelemfelkeltőket kedvelem őket.
Minden nagyobb kiadás előtt alaposan utána olvasok a dolgoknak, majd döntök és megveszem, vagy sem.
Értelemszerűen a keresési előzményeimben ebből fakadóan sokszor szerepel a termék, és elkezdenek bombázni a reklámjával. De kérdem én, hónapokkal a megvásárlása után mi a francnak küldik nekem még mindig ezeket az arcomba?
Adjanak új ötleteket, hogy mim nincs még, és ne azt mutogassák már, amim van!

Hozzászólások

(#1) Depression


Depression
veterán

Első hsz.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#2) waccamár


waccamár
senior tag

2 dolog lehet: szimplán a google tudja, hogy érdekel a termék. Azt nem tudja, hogy már megvetted. Sajnos.
Majd abbahagyja az ilyen reklámok mutatását ha azt látja, hogy nem kattintasz :)

A másik a remarketing.

Amikor meglátogatsz egy oldalt akkor egy cookie ezt rögzíti és belekerül(het)sz egy remarketing listába.
A marketinges szabja meg, hogy ez "mekkora" lista, napra pontosan.
Tehát lehet 10-30 vagy akár 90 nap is.

Optimális esetben a remarketing listán egy másféle üzenetet kapsz ami idővel változik is.
Persze a gyakorlatban nem ez szokott lenni.

A te esetedben valószínű feleslegesen sok ideig hagynak rajta egy remarketing listán.

Mert pl. egy könyvnél 30 nap bőven elég, egy autónál meg lehet 180 nap is - mert más a vásárláshoz szüksges döntés hossza.

Ha letelik az X nap és nem látogattad meg még egyszer az oldalt (mert akkor újraindul a számláló), akkor automatikusan lekerülsz a listáról és nem fogod látni a remarketing hirdetéseket.

Nagyon pongyolán fogalmazva :)

[ Szerkesztve ]

(#3) Eastman


Eastman
őstag

Ahonnan az elv ered, ott a kukába kerül egy tárgy hamar.
Te már a következőt látod. ;]

https://logout.hu/tema/re_gerincserv_muteti_kezelese/keres.php?suser=Eastman ⮞ Műtét nélkül is lehet megoldás...

(#4) UnA válasza waccamár (#2) üzenetére


UnA
Korrektor

Van más lehetőség is: hiába mondják, hogy náluk hűdefejlett marketinges mesterséges műanyag intelligencia dolgozik, igazából nagyon buta, de így is el lehet adni a hirdetők felé, mert ők még elhiszik... Mi már nem.

Volt egy cikk talán egy hónapja arról, hogy egy holland marketinges cég kikapcsolta a célzott hirdetés + adatgyűjtés alapú tevékenységet, és a random hirdetések egyáltalán nem hoztak rosszabb számokat :)

(#5) JoeCockBill


JoeCockBill
senior tag

naigen, soha nem értettem minek mutogatja amire rákerestem. hiszen azt már láttam. mivel rákerestem

új lemezünk: https://wmmd.lnk.to/BMB_RegiVagas

(#6) updog


updog
senior tag

Egyszer rá akartam kattintani egy ilyen hirdetésre, mert tényleg jó áron, tényleg azt mutatta, amit korábban kerestem, de még nem vettem meg. Nyilván nem működött a link :D Na azóta van egy ilyen ignore filter az agyamban, jobb mint az adblock. ;]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#7) waccamár válasza UnA (#4) üzenetére


waccamár
senior tag

ó, hát ha volt erről egy cikk ahol egy cégnek nem hozott rosszabb számokat, akkor az már 100%, hogy másnál is így lenne :) Nem kétlem, hogy van ilyen, sőt, teljesen elképzelhető. De ez nagyon termék/szolgáltatásfüggő.

Amúgy az esetek 99%-ban nem a hirdetési rendszerrel, hanem a hirdetővel van a baj: nem tesztelnek, nem jó szöveget írnak, nem jó a kép, nem jó az ajánlat, nem jó az ár, de legtöbbször nem jó a landoló oldal azért nincs konverzió. Csak fogják és kinyomnak egy hirdetést aztán elkönyvelik, hogy hát a fb az sz*r :D

Hülye hasonlat, de nézzük: a hirdetési rendszer a versenypálya, a hirdető az autó.
Lehet bármilyen jó minőségű a pálya, ha egy csotrogánnyal megyek rajta, nem fogok nyerni.

Amúgy tök egyszerű a dolog: minden mérhető. Ha a hirdető bedob X Ft-ot, és 1X-nél több jön ki neki a végén, akkor a rendszer jó.

De ne tudd meg hány olyan cég van, akik SEMMIT nem mérnek, így nem tudják, hogy mire éri meg költeni, mi működik és mi nem, mi mennyi pénzt hoz, stb.

(#8) razorbenke92

Azthiszem a google-ads-ban is van ilyen, de hirtelen egy oldalt sem tudtam, ahol lenne ilyen beágyazva.

Mások számára a kondi fáradós, nekem farad-os...

(#9) nyunyu


nyunyu
félisten

Na, ezért használok Chrome helyett Operát, meg a Google fiókomba is csak végszükség esetén lépek be, aztán dolgom végeztével mindjárt lépek is ki.

Telefonomon meg nem szoktam netezni.

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#10) Krugszvele


Krugszvele
aktív tag

" szimplán a google tudja, hogy érdekel a termék. Azt nem tudja, hogy már megvetted. Sajnos." - de tudja.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.