2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Egy új autó élménye és annak költségei...

Írta: | Kulcsszavak: opc . astra . autó

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az úgy kezdődött, hogy tavaly októberben egyik reggel úgy ébredtem, nekem kell egy még erősebb autó. Viszonylag rövid keresgélés után egy Opel Astra maradt fenn a rostán (2.0 Turbo Benzin), 2 nap múlva bent is voltam a kereskedésben, leellenőriztük a konfigurációt, extrákat és cirka másfél hónap múlva már át is ölelhettem a masinát.

Egyetlen gond volt, amit már rendeléskor közöltek, hogy az autót nyári gumival fogják szállítani, azaz első kiadásként egy téligumi szettet is kell valahonnan kerítenem, hogy kigurulhassak majdan vele a szalonból.
Ebben a méretben (245/35/ZR20 95Y) nem sok opció van, azok is olcsóbbnál olcsóbbak persze. A gumistopik ajánlása okán a Vredestein Wintrac Xtreme lett a befutó. Nem bántam meg, immáron második telét futja és hozza, amit az autó teljesítménye megkíván.


Megérkeztek a téligumik

Egyéb más rejtett költsége egy új autó vásárlásának nincs, kialkudod az árat, kötsz rá Casco-t és biztosítást, kifizeted kp (vagy hitel) és már viheted is. Kacérkodtam egyedi rendszámmal, de még mindig rágódok rajta, hogy kell-e nekem az OPC-666-os rendszám. :)

Az első 1000km a bejáratás jegyében telt, mert bár azt mondták, ezeket az új autókat már nem szükséges bejáratni, azért próbáltam nem használni a felső fordulatszám tartományt. Hatalmas önuralom kellett hozzá.
Miután letelt, lassan ki is tavaszodott, mehetett fel a gyárilag kapott Michelin Pilot Supersport, ami végre meghozta az igazi izgalmakat az úton, jobban ki lehet vele tolni a határokat, mint a téli papucsokkal.
Sok mindent kipróbáltam vele, imádja a hosszú kanyarokat, ellenben a szűk, éleseket nem annyira, lévén 1450kg, nehéz. Kipróbáltam a végét is (Psszt, Németországban :DDD ), ez az EU normák szerinti 250km/h lenne, de óra szerint 262 környékénél nem megy feljebb, ami GPS szerint 254 volt.
Amit a hardcore sofőrök hibának értékelnek, nekem viszont tetszik, hogy relatíve steril, nem érezni, hogy 200 felett mész, 2 ujjal fogva a kormányt is biztonságos, ha jó minőségű az út. Azért a hangja az utastérbe is bejut és ez az ami vigyorgásra késztet mindenkit, aki beül mellé. Durrog, sivít, fütyül, persze a maga vékonyabb, 4 hengeres módján, azért élvezhető. :B

Az autóról magáról nem írnék, talán csak annyit, hogy elég megosztó és rétegmodell a termék, egyrészt mert 3 ajtós (ennek ellenére hatalmas, erről Qru tudna mesélni, aki meglátta élőben és szerintem kicsit megdöbbent a méretein, közel 4.5m hosszú), másrészt mert első kerekes és ennyi erőt a kormányzott kerékre tenni az álmoskönyvek szerint nem jó előjel. Ráadásul ennyi pénzért már normális autókat is kapni, persze kevesebb lóval a motorház alatt, de akkor is. Az viszont kellemes meglepetés volt, hogy a mérnökök dolgoztak a projekten és még padlógáz mellett (280LE - 400NM) sem próbálja meg az autó kikapni a kezemből a kormányt.
A formája pedig, hát, ez egyéni vélemény, de nálam szerelem volt első látásra.


Még a szalonban

Idestova 1 éve nyúzom a gépet (23000km), ellustulni biztosan nem fog, viszont új autóhoz mérten, az olajcseréken és gumicserén kívül más miatt nem vittem szervizbe, pedig kap terhelést szegény, mert nincs annyi önuralom a világon, hogy csak simán beülsz és autózol vele. Ezt hajtani kell. ;]
A fogyasztása olyan, amilyen, ezzel már a megrendelés pillanatában tisztában voltam, óvatosan vezetve néha be tud menni 10 alá is, de ritkán. Cserébe minden egyes perc élmény, amit vezetéssel tölt benne az ember, eszembe sem jut akkor a fogyasztás. És utasként sem lehet rossz, eddig senki sem panaszkodott.


Az erőművek mellett egy másik "erőmű"

A költségek pedig az alábbiak (a vételárat nem számolva, azt mindenki meg tudja nézni)

Téligumi szett: 340.000.-
Casco: 160.000.-/év
Biztosítás: 32.000.-/év
Olajcserék: 80.000.-
Gumicserék: 24.000.-
Üzemanyag: 11,9L/100km --> ~2737L --> 1.100.000.-

A végére pedig egy video (rossz minőség, nem sikerült értelmesen rögzíteni a kamerát kívülre és a youtube is rakott bele valami effektet, amitől imbolyog, de azért a lényeg kivehető) a menettulajdonságokról és a turbo hangjáról, ami mind a mai napig vigyorgást csal az arcomra.

Hozzászólások

(#1) AllTheBest


AllTheBest
senior tag

Az az imbolygó effekt a youtube saját hülyesége, elvileg rákérdez ilyenkor feltöltéskor, hogy akarod-e stabilizálni a videódat, mert nagyon rázkódik :)

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#2) deicide válasza AllTheBest (#1) üzenetére


deicide
veterán

Igen, azt kérdezte, nem-et nyomtam és akkor is ilyen lett. :(
Sebaj, tavasszal majd újra próbálkozom.

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#3) Lauda


Lauda
félisten

Kiraly! :D Teligumi szett 340k. :DDD

Reszegen meg ne ulj autoba. :W ;]

[ Szerkesztve ]

(#4) g@bo


g@bo
nagyúr

szép cucc.

ehhez képest a suzuki altóm egy olcsójános. :D
gumiszett 4*12000
olajcsere 4l 7000
vezérműszíj+pumpa+etc+munka 23000+15000
casco 0
kötelező 28000
futásteljesítmény kb 13000 km/év nyáron 5-6, télen 7L+ fogyasztás

cserébe városban nyomathatom a tempós 50-et, sztrádán 110 nél ráz a futómű, gyakorlatilag egy guruló pléhkoporsó. ;] de megy.

(#5) deicide válasza Lauda (#3) üzenetére


deicide
veterán

Na igen, ráadásul a Michelin annyit kapott nyáron, hogy abban sem vagyok biztos, kibírja-e a következő szezont. :) Legalább a nyári olcsóbb, az 300 alatt megáll.

g@bo: van egy F Astra-m is, az hasonló lehet, igénytelen igásló, de azt is szeretem, mert sosem hagyott sehol. Ha már nem megy, legalább megbízható legyen, nem? :K

[ Szerkesztve ]

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#6) mephi666 válasza g@bo (#4) üzenetére


mephi666
nagyúr

nekünk IS astra van, no nem opc, mint a bejegyzésben, mert 92-ben még az nem volt... és csak nem is gsi :) jó kis 60lovas, 1.4es, 8szelepes... hátsó szárny mondjuk gsi bontódott rá, mert törött volt a régi... óracsoportot meg cseréltem, mert hiányzott a fordulatszámmérő: opc design lett az új (az üveg nem ez a törött került rá :D)

anyagilag meg:
4 gumi kb 50ezer
olajcsere, szűrőkkel kb 7ezer
vezérműszíjkészlet cseréje munkadíjjal kb 40ezer (tavasszal megvolt)
kötelező kb ugyanannyi lehet, mint suzukira (asszony nevén van, nem tudom pontosan mennyi most, hazudni nem akarok)

szerintem max 8-10ezer megy bele évente, főleg városi használatban... igazából a főút 90/100-as tempó fekszik neki, pár hete a pentele hidat jártam meg párszor oda-vissza, de 120 fölé már nem igazán akarom taposni, mert növekedik a hang+fogyasztás és nem is szól olyan szépen, mint egy opc :DDD ...cserébe a fogyasztás télen, 100% városi használattal se megy nagyon 9 fölé... az átlag kombinált 6.5 körül van, nászúton pedig 90%ban főutakon lementünk 5 környékére

#7: egyik exnek volt yaris-a: 2004 körüli... kb 5éves kora környékén mentünk vele sokat amíg (2év) együtt voltunk és annak soha semmi nyűgje nem volt... szerelőnél csak olajcserén meg gumicserén járt... ja meg amikor casco-ra kicserélték az egyik oldalsó szélvédőt, amit kilőtt egy teherautó kaviccsal... megbízható kocsi volt

[ Szerkesztve ]

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#7) g@bo válasza deicide (#5) üzenetére


g@bo
nagyúr

hát, ha már az ember vezet, akkor ne hulladékot. nem mondom hogy egy 300 ezres dévú matiz vagy más roncs nem visz el valahogy innen oda, de az élmény.... és a biztonságérzet.

kicsit összekapom magam, remélem egy max. 7-8 éves yaris majd összejön, az alá nem szívesen mennék már, remélem azután már nem izzadok le 10 kilót pl. az olasz autópályán.

valahogy az autónál se igazi az az érzés, hogy van ugyan, de nem az igazi.
(van egy giga kövér barátnőm, nem is szexel, nem is szép, de van. ;] )

[ Szerkesztve ]

(#8) deicide válasza g@bo (#7) üzenetére


deicide
veterán

Van, amikor nem válogathat az ember, azzal főz, amije van. :)

Tegnap odajött egy 60 körüli úr, mikor szálltam volna be az autóba, megkérdezte, hogy mik a tapasztalataim az autóval, mert ő is ilyet szeretne venni, lecserélni a jelenlegi G Astra-jat. Jócskán benézte szegény, mert nem tűnt fel neki, hogy csak 3 ajtaja van. De szépen elmondtam, hogy semmi gondja, csak olajcsere volt. Akkor kerekedett ki a szeme, amikor a fogyasztásról kérdezett és a közel 12 liter hallatán majdnem hanyattesett. De hát az övé 6-7 literrel eljár. Mondom, az lehet, viszont ez meg 280LE, ez nem megy el annyival. Azután javította, hogy akkor ő nem ilyet szeretne. :DDD

Live fast - On high - Repentless - Let it ride

(#9) mephi666 válasza deicide (#8) üzenetére


mephi666
nagyúr

...pedig lehet élveznék a barátnőivel, mint ebben a videóban a nő a mitsubishit :DDD

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#10) JoeYi válasza deicide (#8) üzenetére


JoeYi
őstag

hát ez tényleg nem egy kategória az én kocsimmal :D Kb az olajcsere meg a téli gumi többe került :D Mondjuk ha jól érzem neked simán belefér egy ilyen járgány fenntartása, szóval nem is érdemes számolgatnod, nem hiszem hogy elsírod magad ha beesik egy 2-300e Ft-os kiadás :)

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.