2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

GWBasic 3.22 oktatólecke 2

Írta: | Kulcsszavak: GWBasic . Programozás . Adatok

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Most pedig tovább folytatom a programíró leírását.

Alapja:

Az egésznek az alapja a számolás. Ha elkezdünk egy programot mindig egy számot írunk be. Amíg nem ütünk ENTER-t addig tart az utasítás. Bonyolultabb programoknál ez több sor is lehet, de ezek általában összevont parancsok.
A számok a sorrendet határozzák meg, tehát a sorrend is mindegy(érdemes kerek számokat megadni, így utólag lesz helyünk a debughoz, azaz a hibák javításához). Nagyából ahogy így látjuk:

ez:

20 print "sajt"
10 cls
30 print "kukac"

ugyan az mint ez:

10 cls
20 print "sajt"
30 print "kukac"

és a végeredmény mindig ez, akárhogy variáljuk a sorrendet akár 1000 szóval is:

Most pedig nézzünk meg néhány alapparancsot:

A) Adatok

numerikus halmazt jelölhet: abc bármely egytagú betűje
karakterhalmazt jelölhet: abc bármely egytagú betűje + $ (dollár)

értékadó utasítások:
10 LET x=3 -->
10 x=3 --> Ugyan az

10 A$="I" ---> itt a változó nagy i betű lesz

10 x=x+3 ---> fontos: a program ezt nem egyenletként értelmezi, hanem felülírásnak. Úgy fogja tekinteni hogy az x új értéke x + 3

B) A megjelenítés a képernyőn

10 print "bármi" (az idézőjelben lévő szöveg fog lefordulni)

tehát így: :DD

Üressor:
10 print +ENTER (ez egy üressornak fog megjelenni)

Táblázatos kiíratás:

1 a=5:b=15:c=2:d=1222
2 print a,b,c,d
run

következmény:

Egymás mellé íródnak ki:
1 a=5:b=15:c=2:d=1222
2 print a;b;c;d
run

tehát:

Egymás mellé íródnak ki

1 a=5:b=15:c=2:d=1222
2 print a
3 print b
4 print c
5 print d
run

tehát:

A képernyő valamely helyére:
1 x=10:y=4:d=1222 --->(az x értelemszerűen az x-tengelyt az y az y-tengelyt jelöli, ez a szám csak random, bármikor változtatható)
2 locate y,x ---> (verziókülönbség miatt lehet hogy a vessző után SZÓKÖZ kell!)
3 print d
run

azaz:

Gyakran előfordul hogy amerika vagy angol Basic-kel akadunk össze, és nem ismeri a magyar karaktereket. Ilyenkor cserélődik a Z és az Y betű, illetve a , ; = " 0 és egyéb karakterek helyei. van amit nem is tudunk előhívni. Ilyenkor kell használni az ASCII-kódtáblát, mert a Basic ezt már ismeri. És az első lecke kommentjeiben szó esett róla: a Basicnek NINCS x64(azaz 64 bites) verziója.

Ezért én leírom egy hozzászólásban az ASCII-kódokat. :)

Remélem ma is tanultunk valami újat. A következő leckében benne lesznek az elágazások, ciklusok, és a függvények.
Ha kérdésetek van írjatok (akár privátot is)! :DD

Hozzászólások

(#1) decsNo1


decsNo1
csendes tag

Én ezeket a kódokat használom

http://hu.wikipedia.org/wiki/ASCII

"Si vis pacem, para bellum" "A háború célja nem az, hogy hősiesen meghaljunk a hazánkért, hanem az, hogy elérjük, hogy az ellenség tegye meg ugyanezt" Erwin Rommel - 1940

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.