Tavaly nyáron én és az egyik barátom (vagyis Veres Dávid és Domokos László) úgy döntöttünk, hogy belekezdünk egy játék készítésébe, de egy amolyan IGAZI játékéba, aminek van története, főhőse, küldetések, meg minden, ami egy jó játék kelléke, és rá egy hónapra megszületett a Hamburger nevű játék bétája!
A fejlesztés
Így hát komolyan belefogtunk a játék fejlesztésébe, és 1 hónapon keresztül (pár napot leszámítva, amikor pihenőt tartottunk vagy épp más dolgunk volt) nap 2-3, akár 4 órákat is a játéknak szenteltünk. A játékon mindvégig közösen (és csak ketten) dolgoztunk, de a fejlesztés során két külön szekciót képviseltünk. Én főleg a grafikával foglalkoztam, én készítettem a háttereket, a játékban a történetet mutató képregényeket, illetve egyéb elemeket, de azért persze használtuk a GameMaker (mert ezzel készítettük a játékot) pár mintafájljait. Eközben Laci a különböző rendszereken dolgozott, gondolok itt a gravitációra, a különböző harci elemekre, a "Guitar Hero"-s részen, illetve a "Hack'n'Smash"-en a játék vége felé. Igen, ilyeneket is beleraktuk, mert úgy gondoltuk hogy vicces és izgalmas, de nem titkolom, örömet okozott ilyen másolatok készítése Amin viszont egyenlően dolgoztunk azok a pályák, felváltva csináltuk őket, a saját elképzeléseink szerint.
Ez ízig vérig-magyar játék
A motivációt az is adta, hogy kevésnek találtuk a magyar fejlesztésű játékok számát, ezért igyekeztünk minden egyes szöveget és egyéb dolgot magyarul írni és feltüntetni, amit majd észrevehettek a játék során.
A történet dióhéjban
A történet alapját a Hamburger és a Gonosz Alma közti konfliktus képezi. A Hamburger nem más, mint egy igazi szuperhős, akiért rajonganak, és aki mindenre képes, ezt mutatja a történet eleje, amikor éppen egy rock koncertet tart. De ekkor jön a Gonosz Alma, elszívja a Hamburger erejét, és lángba borítja a környéket. Éppen csak hogy sikerül kimenekülnünk. A Hamburger rögtön tudja, hogy meg kell állítania örök ellenségét, így elindul, hogy tanácsot kérjen a Sámántól (aki nem más mint egy zacskó sültkrumpli ). A sámántól megtudjuk, hogy össze kell gyűjtenünk a hamburger szükséges alapanyagait (sajt, hús és a zöldségek), hogy újra visszatérjen az erőnk, és csak ezután lesz esélyünk legyőzni a Gonosz Almát. Így hát útnak indulunk, és a különböző pályák akadályait legyőzve gyűjtögetjük az alapanyagokat.
Gyorskaja vs. zöldség/gyümölcs
Ha netán arra gondolnátok, hogy a játéknak valami rejtett üzenete van, ami azt mondja, hogy inkább a zsíros és hízlaló kajákat együk az egészséges ételek helyett (mivel ebben a történetben a Hamburger a hős az Alma pedig a gonosz), akkor felejtsétek el Az ötlet így pattant ki, és ennyi
Végszó
Ha ránéztek a játékra, illetve a fejlesztésre szánt időre, biztos felvetődhet bennetek a kérdés: "Csak ennyire futotta?". Nos talán jogosan, de mi nem voltunk/vagyunk (még! ) profi játékfejlesztők, csupán a kreativitásunkat és az ötleteinket szerettük volna kiélni, illetve egy játékot szerettünk volna készíteni a nagyközönségnek, aminek nem a grafkián van a hangsúlya, hanem a változatos játékmeneten és az izgalmas történeten.
Nos remélem felkeltettem az érdeklődéseteket, akkor nem is maradt más hátra, mint hogy jó játékot kívánjak
Dave-11 voltam, pá!