2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Bicikli csere és két hónapnyi friss tapasztalat

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Történt még május végén, kénytelen voltam 2 éves 6000 km-t megélt összteleszkópos bringám lecserélni. Nem egy nagy csoda csőkecske, egy egyszerű Hauser Maxxwell 26 ami még 2010-ben is össz vissz hatvanezer forintot kóstált. Hiába olcsó szerkezet, 6000 km után néhány defekt kivételével csak láncot és egy törött hátsó tengelyt kellett cserélni rajta (plusz a fékpofák, de az más téma), szóval jól bírja, pedig élete nagy részét poros úton töltötte. Méretemhez mérten (202cm) hosszú távon kényelmetlen egy szerkezet, nincs mese váltani kellett.

Napi szinten járunk erdőbe, földúton, csalitosba, susnyákosba és még tudnám ragozni, ide sok esetben jól jött, viszont két éve munkába járásra is ezt használtam nagyjából áprilistól október végéig, egyre kevésbé éreztem szükségét. Aszfalton 1 óra után borzalmas, a berugózás rengeteg erőt kivesz a haladásból, mivel a váz alacsony, normális erővel tekerni sem bírtam, állva ráterhelve megint csak a hátsó teló fogta vissza a haladást. Újabb összteleszkópost nem akartam, pont az említett gondok miatt, így hát egy trekking és egy XT közt kellett valahol belőnöm magamnak a választott szerkezetet. Sokat nem akartam áldozni rá, a 60 ezres vas tűrőképességéből ítélve 150 ezer forintban szabtam meg a határt.

Amit mindenképp szerettem volna rá:

- Minimum 21 sebesség, öreg Hauser 18 volt, 28-34 km/h felett már nem lehetett vele haladni, túl hamar sikerült elérni a "végét".

- Lehetőleg tárcsafékek, sajnos a V fékek nem igazán voltak alkalmasak arra, hogy egy 100 kilós embert határozottan megfogjanak. A pofák havi cseréjéről nem is beszélve. Tárcsából bovdenes és hidraulikus is szóba jöhet, mind jobbnak ígérkezik a V-nél.

- Magas váz, hogy a lombrágó formám kényelmesen, nyújtott lábbal tudjon végre biciklit tekerni.

Hosszas keresgélés után két típus maradt versenyben, az egyik egy KTM Knoxville 2011-es modell, a másik pedig egy Trek 4300 szintén 2011-es modell. Előbbi 148 utóbbi 137 ezer forintért volt megvásárolható. Mivel mindkettőben a 24" a maximális vázméret, már csak dönteni kellett. Ez beszerzési gondok miatt a Trek 4300 oldalára billentette a mérlegem. Sajnos a KTM már nem volt beszerezhető ekkora vázmérettel, igaz akkor is jó alaposan gondolkodnom kellene melyik csőkecskét válasszam, de 2 év mulva kiderül jól döntöttem-e.

Nos a jelenbe érve két hónapnyi használat és 1400 km után a tapasztalataim alapján nincs gond a szekérrel. A váltó annak ellenére, hogy Alivio tökéletesen muzsikál, pontos és halk egyenlőre. Mivel a megszabott 21 sebességes keretet sikerült túllépni, egész pontosan 24 3x8 fokozat található rajta, kényelmes tempós haladást biztosít.

A fékek hidraulikus Promax DSK-907 gyártmányok, különösebb gond nincs velük, szépen le van légtelenítve a rendszere, gyakorlatilag semmi törődést nem igényel. Nem zajos, nem nyikorog fékezéskor, a koszt sem szedi össze, komolyabb szettben elgondolkodtam jövő év végére, de ha így folytatja marad. Nincs rá panasz, gond nélkül fogja a súlyom.

A váz... nincs mit kertelni, beleszerettem. Egyszerűen gyönyörű a festése, az élettartam garancia pedig szinte mindent elárul róla. A rászerelt váltó és fékek közel sem jelentik a felsőkategóriát, de ez később gond nélkül cserélhető szóval probléma letudva. Sajnos igen sérülékeny a festése, fokozottan ügyelni kell rá. A fékcső már kikezdte, ezt nem vettem észre időben, ezért csak utólag tudtam cselekedni.

A nyereg kényelmes, jó kialakítású, 4-5 órás mászkálás után sem tör, nem is kértem mást, jó ez a gyári Bontrager. Krekek gumik szintén Bontrager gyártmányúak, külön hasznos számomra, hogy dupla falú szegecselt felniről van szó, érezhetően erőteljesebb mint a régi bringán található darabok. A gumik szép nagy ballonok, terepen dőlt falakon, traktorok kitaposott nyomán és annak szélén is nagyon jól tapad.
Aszfalton hangos, magas sebességnél zavaró, de ennyit bőven még el lehet viselni.

Remélem ezzel már sikerül a bűvös 9999-et belecsalogatni az órámba. Két évet biztosan, aztán hogy többet kibír-e az még a jövő zenéje, szépen lassacskán felfejlesztve váltókat Deore XT-re, telót valami RockShox-ra cserélve nagyon husszú ideig megbízható társ vállhat ebből a 4300-as kerából. Összességében nem bántam meg a választásom, tökéletesen elég mindenre amire használom, sőt esetneként túl is teljesít.

Hozzászólások

(#1) CsiguszMaxim


CsiguszMaxim
senior tag

Hogy én eddig ebbe nem akadtam bele. Ugyan ilyen vas mellett döntöttem asszem két vagy három éve. A különbség annyi, hogy nekem V-fékes verzió van és 18-as. Kisebb termetű vagyok mint Te ezek szerint :)

Azóta már lecseréltem a telót egy rock shox tora-ra, illetve a komplett hajtásláncot az első váltó kivételével deore/xt szintre. Cserélve lett még a stucni is, illetve kapott egy aszfalt barátabb külsőt is. Nagyjából 3000km-en vagyok túl vele de még mindig imádom. Nagyon frankó bringa. :))

[ Szerkesztve ]

Best teaparty evaaaaaaaaa!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.