2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Hogyan tanuljak meg vezetni Budapesten és a rettenet négyes úton?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Üdvözlök mindenkit!

Előre leszögezném, hogy nem vagyok autópárti, szerintem a tömegközlekedés igenis hasznos, szükséges. Nemrég voltam Finnországban néhány hetet, és döbbenet volt például a távolsági buszok színvonala. Elismerem, hogy MO-n is van rengeteg színvonalas vasútvonal, metróvonal, távolsági busz vonal, csak valahogy Szolnok és környéke kimarad ezekből. A vonatvagonok is 30-50 évesek, de telenként egyszerűen betelik vele a tököm. Hektikusan ötből kétszer órás késések, viszont mediánban 5 perc alatti késések. De az még mindig nem baj! A vonatváró tele van kellemetlen emberekkel, nem nagyon fűtött - de ha nem IC-re veszek jegyet, akkor a vagon sem sokszor. Nyáron a légkondival ugyanez van, 30+ fokok a vonaton, és még az IC-ken sincs klíma. Továbbá az ócska vonat ráz is.
Egy kulturált árú autó pedig teljesíti a fűtés, légkondi és kényelem feltételeket. Ezért is kacsintgatok egyre inkább autó felé. Szolnokon tanultam vezetni, ennél tovább nem is jutott a tudásom. Egy ősrégi Suzuki Swiften tanultam, mindenféle kényelmi funkció (például szervókormány) nélkül. Levizsgáztam.
Aztán pár év kihagyással újra elkezdtem vezetni. Pár hét alatt szépen vissza is jöttek a dolgok, Szolnokon megvagyok. Én biztonságban érzem magam a volán mögött, mások sem villognak, agresszívkodnak. Az is hozzátartozik, hogy egy 120 lovas Fiat Scudo a legkisebb autónk otthon, zárt raktérrel. Először különös volt középső tükör nélkül vezetni, de a magasabb nézőpont és a két különböző döntésű tükör kárpótol. Ezentúl Peugeot Boxereink vannak.
Apám hitvallása, hogy nyaranta, amikor szállítani kell gyümölcsöket, majd ül mellettem, én úgy vezetek, és jön rám a rutin. Ezzel csak kisebb fenntartásaim vannak: nem három és féltonnás dögön akarok tapasztalatot szerezni, ami máshogy viselkedik az úton, mint egy személyautó, illetve sok méter magasról, hosszú autóval más vezetési tapasztalat esik, mint bármilyen kis autóban.
Oké, lehet érvelni, hogy ha egy akkora autón megtanulok vezetni, akkor bármin. Igen, nekem ezzel az a bajom, hogy például parkolni nagyom más, az autó máshogy mozog és tapad, sötétben máshogy látok és látnak.
Gondolkodtam pesti vezetés oktatón is, csak sokszor, sok helyen mondták: a Pesten vezetésnél Pesten vezetni tanulni rosszabb, kevés az oktató, elfoglaltak és drágák. Az elfoglaltság részét a fórum belsejében is hallottam.
A másik problémám pedig az állandóan terelgetett, autóval és kamionnal tűzdelt négyes utat érinti. Amióta élek, párévente kampányígéretként megjelenik az autópálya, ennél tovább viszont nem jutunk. Autópályán szívesebben járnék sokkal, nem aggódnék, viszont a forgalmas és keskeny út nem tetszik.
Kérdelek titeket, Prohardver, Logout és egyéb PH! logójú oldalak lakói, ti mit javasolnátok, mit tennétek az én helyemben? Egyszerűen járogassak haza, és vezetgessem a Scudót Szolnok körül, Szolnokon, majd egyszercsak vágjak neki egyedül a négyesnek és Pest belvárosának?
Időtöket, válaszotok, tapasztalatotokat remélem megosztjátok, mindent és mindenkit szívesen végighallgatok!

Hozzászólások

(#1) Cucuska2


Cucuska2
őstag

Külföldön is akarok vezetni, jól jönne nyaralásokon! :DDD

[ Szerkesztve ]

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#2) philoxenia válasza Cucuska2 (#1) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Ez most komoly? :Y

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#3) Cucuska2 válasza philoxenia (#2) üzenetére


Cucuska2
őstag

Nyilván nem most.

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#4) philoxenia válasza Cucuska2 (#3) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Már az egész írásra értettem... :)

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#5) Cucuska2 válasza philoxenia (#4) üzenetére


Cucuska2
őstag

Kíváncsi vagyok, hogy ti mit mondtok!

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#6) Gdi válasza philoxenia (#4) üzenetére


Gdi
senior tag

Miért? A MÁV-os vagonok állapota tényleg szar, a menetrend jellemzése is helytálló. Mi a gond? :)

''Milliárdnyi meggyilkolt csillag sikolya elhal az éj békéjében, és a kétségbeesésnek csak néhány, törékeny, kőbevésett szó áll ellen.''

(#7) philoxenia válasza Cucuska2 (#5) üzenetére


philoxenia
MODERÁTOR

Vezess sokat és kész. A fiamnak volt olyan kamionos kollégája akinek B-re sem volt gyakorlata, levizsgázott oszt' irány Italy a negyven tonnással. Először pár út négy kézben, aztán egyedül.... ;)

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#8) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

Nem kell túlpörögni a dolgot. Légy előzékeny még ha neked is van igazad, próbálj igazodni a forgalom ritmusához akkor is ha nem tartja a sebességhatárt rajtad kívül senki és vezess defenzíven. Ezen kívül nincs golyóálló megoldás egy élő, változó rendszerre amiben minden nap képes az ember újat tanulni 20+ év után is.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#9) Hieronymus válasza Cucuska2 (#5) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Keress egy gyors szállító/futár állást Budapesten. Az első pár hónapban kell némi szerencse, utána már rutin a vezetés. Külföldön is, belföldön is. Talán India, Vietnam és néhány egzotikus ország okozhat gondot, ahol mindenki figyelmes kívül hagyja a szabályokat és mennek mint a futó zombik.
(OFF)Valamelyik országban nincs elméleti vizsga. Illetve egy országban alanyi jogon jár a jogosítvány. Kérni kell és kiküldik posta fordultával.(/OFF)

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#10) Cucuska2


Cucuska2
őstag

Köszönöm a válaszokat! Hasonlóban reménykedtem!

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.