2018. szeptember 22., szombat

Gyorskeresés

Különbség gázolaj és gázolaj között avagy több pénzért kevesebb kilómétert..

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Relative közel lakom az ukrán határhoz, így oda járok tankolni. Kint Shell kuton tankolok "prémium" gázolajat. Mondjuk sok választásom nincs mert vagy a simát választom vagy a V-poweres dieselt és mivel ~ 30 ft a kettö között a különbség nem szoktam vacillálni sokat, mindig ez megy bele átlag 75-80 liter között.
Az autoban kb. 5 liter üzemanyag mindig marad, mert sose lehet kiszámitani a határt, igy inkább biztosra megyek.
Ezzel a mennyiséggel 1300-1400 km-t szoktam megtenni, ez 13 tankolás átlaga alapján tudom mondani, meg vagyok vele elégedve, tekintve azt, hogy még sosem fizettem ennyi gázolajért 20000 ft-nál többet, ~ 19000 ft szokott lenni.
Sajnos az utobbi 2 tankolásom itt magyarországon volt esedékes és a környékemen csak Mol kut van. Mint a két alkalommal ugy sikerült mennem, hogy 2-3 liternél több gázolaj nem volt a kocsiba, igy 76 és 78 liter ment bele a kocsiba. Itt is a "prémium" gázolajat választottam ~ 390 ft-s liter áron.
Érdekes és ide akarok kilyukadni, hogy ezzel a gázolajjal 1070 kmnél többet nem mertem menni, mert féltem, hogy már nem érek oda a kutra.
Temposan járok 70% országut/pálya és 30% városi kocsikázás. Nem vagyok a saját pénztárcám ellensége, igy nem arra hajtottam, hogy a Magyar gázolaj hamar elfogyjon, de minimum 200 km-vel kevesebbet tudok menni, plusz minusz 1-2 liter magyar gázolajbol mint Ukrán Shellesel. Mind ezt annak a fényében, hogy ~ 10000 ft-val többért tankoltam... Azt pedig nem veszem bele a képletbe, pedig kellene, hogy ha olyan a határ, márpedig olyan rossz szokott lenni, hogy 2-3 ora alatt teszek meg 600 métert, beinditom, gurulok 3 métert, leállitom, megint ez nagyon sokszor.
Flamet nem keltek, nem reklámozok pusztán elmélkedem...

Hozzászólások

(#1) Lauda


Lauda
(PH! félisten)
LOGOUT blog

Ennek igy semmi ertelme. Csak es kizarolag azonos korulmenyek kozott lehetne osszehasonlitani a fogyasztast. Tehat ugyanazon az utvonalon, forgalmi korulmenyek kozott, azonos kulso homersekletnel.

Dubito ergo cogito, Kételkedem tehát gondolkodom (René Descartes).............az emberek el akarják hinni az olcsó és színes, szagos, cukormázas, ragacsos hazugságokat (Puzsér Róbert)..... Rengeteg a hülye ember manapság (Lauda)

(#2) nemlehet válasza Lauda (#1) üzenetére


nemlehet
(őstag)

Ez jogos, de amúgy nálunk is már mondták a kollégák, hogy pl az osztrák tankolással többet tudnak megtenni mintha a magyar oldalon tankolnak. Sok helyről hallottam már ezt a "mítoszt" és igazából kezdem úgy gondolni, hogy lehet valami alapja.

Nem gondolnám, hogy direkt szar a minőség, inkább csak valami összetételi dolog lehet.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#3) G@ben


G@ben
(őstag)

Nálam volt már olyan, hogy ugyanazon a MOL kúton tankoltam benzint 2 hét eltéréssel, de másik oszlopnál. Mindkét esetben mentem utána kb 500 km-t ugyanazon az úton, ugyanannyi idő alatt, ugyanakkora terheléssel, ugyanolyan külső hőmérsékletnél. Az egyik esetben a szokásos 5,5 litert ette meg az autóm, a következőnél 8-at. Azóta nem tankoltam ott és tudom tartani az 5,5-öt.

Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

(#4) Koppy


Koppy
(újonc)

Az én autóm, Magyar, Szlovák, Osztrák mindenféle kútnál tankolt, nem prémium gázolajjal 5.5 l / 100 Km. Shell prémium gázolaj 5 l / 100Km. Sok tankolás átlaga.

(#5) csipszikutya válasza Lauda (#1) üzenetére


csipszikutya
(senior tag)
LOGOUT blog

Ebben igazad van. Nincs pontos adatom és mindig reprodukálhato azonos körülmények, de én akkor is sokallom ezt a difit.
Minden esetre hozni fogja az élet még biztosan, akkor probálok jobban figyelni.

nemlehet: ezt már én is hallottam az Osztrákokrol, hogy ott minöségben jobb, de arra nem járok sajnos és nem egy embertöl hallottam ezt.

[ Szerkesztve ]

(#6) sunavlys


sunavlys
(fanatikus tag)

ezt a legendát már én is hallottam, és hajlamos is voltam elhinni, sajnos.

most megnéztem a saját adataimat, 2011.03.31-e óta

osztrák tankolás átlaga: 7,071 l/100 km
magyar tankolás átlaga: 6,997 l/100 km

ZTE v967s, XIAOMI Redmi 4A (huawei_p9_lite_2017)

(#7) Mi5u válasza sunavlys (#6) üzenetére


Mi5u
(kvázi-tag)

Nálam is ugyanaz...valamivel több mit 1 év átlaga.Magyar, Szlovén és Osztrák tankolások, annyi, hogy a noname kutakat kerülöm.

(#8) Hieronymus


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

A modernebb dízel autók esetében értelmetlen a gázolajfogyasztást a kúthoz vagy országhoz kötni.
Önmagában a DPF telítettsége literrel növelheti meg a fogyasztást.
Az adaptív folyadékos rendszerben ráadásul üzemanyagot is fecskendez a tisztításkor a DPF-be. Ez tövább növeli a fogyasztást.

Olyan apróságokról sem érdemes megfeledkezni, mint a keréknyomás. Mérhető mértékbe befolyásolja a fogyasztást. A gumik állapota és anyaga. A levegő hőmérséklete és a szél iránya illetve erőssége.
Nyilván a közlekedési helyzetek sem ismétlődnek, ugyan azon úton még átlagfogyasztást is csak fenntartással lehet értelmezni.

A téli és nyári gázolaj összetétele és energia tartalma sem egyezik meg. Szóval nem egyszerű kijelenteni, hogy az egyik kút olaja jobb vagy rosszabb a másiknál.

___ Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.___

(#9) sunavlys válasza Hieronymus (#8) üzenetére


sunavlys
(fanatikus tag)

Igaz, de azért a 6 éves átlag csak mond valamit😂

ZTE v967s, XIAOMI Redmi 4A (huawei_p9_lite_2017)

(#10) Hieronymus válasza sunavlys (#9) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

A járműről mond valamit, de az üzemanyagról nem mond semmit.

___ Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.___

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.