2018. december 11., kedd

Gyorskeresés

Különbség gázolaj és gázolaj között avagy több pénzért kevesebb kilómétert..

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Relative közel lakom az ukrán határhoz, így oda járok tankolni. Kint Shell kuton tankolok "prémium" gázolajat. Mondjuk sok választásom nincs mert vagy a simát választom vagy a V-poweres dieselt és mivel ~ 30 ft a kettö között a különbség nem szoktam vacillálni sokat, mindig ez megy bele átlag 75-80 liter között.
Az autoban kb. 5 liter üzemanyag mindig marad, mert sose lehet kiszámitani a határt, igy inkább biztosra megyek.
Ezzel a mennyiséggel 1300-1400 km-t szoktam megtenni, ez 13 tankolás átlaga alapján tudom mondani, meg vagyok vele elégedve, tekintve azt, hogy még sosem fizettem ennyi gázolajért 20000 ft-nál többet, ~ 19000 ft szokott lenni.
Sajnos az utobbi 2 tankolásom itt magyarországon volt esedékes és a környékemen csak Mol kut van. Mint a két alkalommal ugy sikerült mennem, hogy 2-3 liternél több gázolaj nem volt a kocsiba, igy 76 és 78 liter ment bele a kocsiba. Itt is a "prémium" gázolajat választottam ~ 390 ft-s liter áron.
Érdekes és ide akarok kilyukadni, hogy ezzel a gázolajjal 1070 kmnél többet nem mertem menni, mert féltem, hogy már nem érek oda a kutra.
Temposan járok 70% országut/pálya és 30% városi kocsikázás. Nem vagyok a saját pénztárcám ellensége, igy nem arra hajtottam, hogy a Magyar gázolaj hamar elfogyjon, de minimum 200 km-vel kevesebbet tudok menni, plusz minusz 1-2 liter magyar gázolajbol mint Ukrán Shellesel. Mind ezt annak a fényében, hogy ~ 10000 ft-val többért tankoltam... Azt pedig nem veszem bele a képletbe, pedig kellene, hogy ha olyan a határ, márpedig olyan rossz szokott lenni, hogy 2-3 ora alatt teszek meg 600 métert, beinditom, gurulok 3 métert, leállitom, megint ez nagyon sokszor.
Flamet nem keltek, nem reklámozok pusztán elmélkedem...

Hozzászólások

(#1) Lauda


Lauda
(PH! félisten)

Ennek igy semmi ertelme. Csak es kizarolag azonos korulmenyek kozott lehetne osszehasonlitani a fogyasztast. Tehat ugyanazon az utvonalon, forgalmi korulmenyek kozott, azonos kulso homersekletnel.

(#2) nemlehet válasza Lauda (#1) üzenetére


nemlehet
(őstag)

Ez jogos, de amúgy nálunk is már mondták a kollégák, hogy pl az osztrák tankolással többet tudnak megtenni mintha a magyar oldalon tankolnak. Sok helyről hallottam már ezt a "mítoszt" és igazából kezdem úgy gondolni, hogy lehet valami alapja.

Nem gondolnám, hogy direkt szar a minőség, inkább csak valami összetételi dolog lehet.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#3) G@ben


G@ben
(PH! addikt)

Nálam volt már olyan, hogy ugyanazon a MOL kúton tankoltam benzint 2 hét eltéréssel, de másik oszlopnál. Mindkét esetben mentem utána kb 500 km-t ugyanazon az úton, ugyanannyi idő alatt, ugyanakkora terheléssel, ugyanolyan külső hőmérsékletnél. Az egyik esetben a szokásos 5,5 litert ette meg az autóm, a következőnél 8-at. Azóta nem tankoltam ott és tudom tartani az 5,5-öt.

Amit ma letölthetsz, ne halaszd holnapra!

(#4) Koppy


Koppy
(újonc)

Az én autóm, Magyar, Szlovák, Osztrák mindenféle kútnál tankolt, nem prémium gázolajjal 5.5 l / 100 Km. Shell prémium gázolaj 5 l / 100Km. Sok tankolás átlaga.

(#5) csipszikutya válasza Lauda (#1) üzenetére


csipszikutya
(senior tag)
LOGOUT blog

Ebben igazad van. Nincs pontos adatom és mindig reprodukálhato azonos körülmények, de én akkor is sokallom ezt a difit.
Minden esetre hozni fogja az élet még biztosan, akkor probálok jobban figyelni.

nemlehet: ezt már én is hallottam az Osztrákokrol, hogy ott minöségben jobb, de arra nem járok sajnos és nem egy embertöl hallottam ezt.

[ Szerkesztve ]

(#6) sunavlys


sunavlys
(fanatikus tag)

ezt a legendát már én is hallottam, és hajlamos is voltam elhinni, sajnos.

most megnéztem a saját adataimat, 2011.03.31-e óta

osztrák tankolás átlaga: 7,071 l/100 km
magyar tankolás átlaga: 6,997 l/100 km

ZTE v967s, XIAOMI Redmi 4A (huawei_p9_lite_2017)

(#7) Mi5u válasza sunavlys (#6) üzenetére


Mi5u
(kvázi-tag)

Nálam is ugyanaz...valamivel több mit 1 év átlaga.Magyar, Szlovén és Osztrák tankolások, annyi, hogy a noname kutakat kerülöm.

(#8) Hieronymus


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

A modernebb dízel autók esetében értelmetlen a gázolajfogyasztást a kúthoz vagy országhoz kötni.
Önmagában a DPF telítettsége literrel növelheti meg a fogyasztást.
Az adaptív folyadékos rendszerben ráadásul üzemanyagot is fecskendez a tisztításkor a DPF-be. Ez tövább növeli a fogyasztást.

Olyan apróságokról sem érdemes megfeledkezni, mint a keréknyomás. Mérhető mértékbe befolyásolja a fogyasztást. A gumik állapota és anyaga. A levegő hőmérséklete és a szél iránya illetve erőssége.
Nyilván a közlekedési helyzetek sem ismétlődnek, ugyan azon úton még átlagfogyasztást is csak fenntartással lehet értelmezni.

A téli és nyári gázolaj összetétele és energia tartalma sem egyezik meg. Szóval nem egyszerű kijelenteni, hogy az egyik kút olaja jobb vagy rosszabb a másiknál.

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

(#9) sunavlys válasza Hieronymus (#8) üzenetére


sunavlys
(fanatikus tag)

Igaz, de azért a 6 éves átlag csak mond valamit😂

ZTE v967s, XIAOMI Redmi 4A (huawei_p9_lite_2017)

(#10) Hieronymus válasza sunavlys (#9) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

A járműről mond valamit, de az üzemanyagról nem mond semmit.

Ha értelmetlen hozzászólásommal találkozol, az nem a véletlen műve. A Fantasztikus tag, címre hajtok! Muszáj hozzászólnom.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2018 PROHARDVER Informatikai Kft.