2024. április 19., péntek

Gyorskeresés

Jabil / Nokia / Microsoft - különösen nem ajánlott. - UPDATE lent!!!

Írta: | Kulcsszavak: Microsoft . Lumia . Nokia . Jabil . szerviz . accelerometer

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

2014 szeptember 4-én édesanyám bevitte magával a készüléket egy közeli Nokia szervizbe (amit augusztus 25-én vásárolt), hogy megmutassa, hogy a szeretett Lumia 800-t leváltó 630 Dual Sim milyen érdekesen forgatja a kijelzőjét, amikor nem is kellene neki.
Pont ellenkezőleg működik, mint ahogy az ember szeretné. Persze nem mindig, épp ezért csak 10-ből 8 esetben akasztja ki az embert. Hogy értsétek miről van szó, itt egy videó a problémáról (a jelszó: lumia).

Az első találkozás a Geminitel Bt. szakembereivel (Újpest, Kiss Ernő utca) szeptember 4-én történt. Mosoly, bólogatás, okos mondatok: "szoftverfrissítés, me' az a baja, hogy nicse' fenn a legújabb szoftver!". Hogyne. Persze. Mind tudjuk hogy nem az a baja, de azért jó hülyíteni egy laikust, addig sincs problémánk a készülékkel.

Édesanyám megörülve neki, hogy ilyen gyorsan megoldották a problémáját, már vitte is haza a készüléket újra "belakni", de öröme nem tartott sokáig, ugyanis szinte rögtön kiderült, hogy a "szoftverfrissítés" annyit ért a telefonnak, mint orosz szakadárnak a panírozott Scud-rakéta.
Teltek a napok, igyekezett együtt élni a problémával, ez van, néha rohamot kap szegény készüléke és ráng össze-vissza.
De amikor meg akarsz írni egy SMS-t/meg akarsz nyitni egy weboldalt/belépsz a beállításokba, és pont akkor dönt úgy az accelerometer, hogy meghülyül, akkor te nem állítanád bele a sajtvágókést? Hát dehogynem.
Szeptember 20 körül újra útjára kelt a készülék (sokat volt időközben használva mint sejtitek). Irány megint a Geminitel Bt. szervize, ahol is olyan párját ritkító megoldásokkal próbálták édesanyámat szórakoztatni, mint pl. "Hát a képernyő forgatást ki is lehet ám kapcsolni".

Aham. Teccik érteni.

Ha veszek egy új Toyota Avensist, és beszarik benne a rádió, mert csak Kéri László hangján hajlandó énekelni a la marseillaiset, akkor kikapcsolom inkább és fütyörészek útközben?

De természetesen felvették hibával, leírták a problémát, elküldték a Jabil Magyarország Kft-hez, a festői Szombathelyre, biztos örült neki hogy utazhat. Végre kimozdul a kertvárosi létből, világot akart látni... Mi is örvendtünk, hogy a készülék megvásárlása óta használhatatlan. De na! Minden gyártónál előfordulnak hibás készülékek, majd megjavítják, mosolygás és happy end.

Érkezés után neki is láttak a hiba elhárításának! Aki itt tart, az már valószínű ránézett a videóra. Mind ugyan arra a problémára gyanakszunk, nem? Naná hogy a kijelző a rossz, hát cseréljük ki de marha gyorsan!
Így került Szeptember végén/október elején egy új kijelző a már kevésbé szeretett Lumia 630 DS készülékbe, ami ezek után felkerült a munkapadra, ahol bemérték hogy semmi baja, minden teszten átment.

Elérkezett az október eleje, készüléket vissza kapta édesanyám, és láss csodát, cserélt kijelző ide, újabb szoftverfrissítés oda, a készülék még mindig használhatatlan volt. Még kétszer próbálkozott vele, és minden alkalommal ugyan azzal a hibával lett visszaküldve, a szerviz minden esetben úgy juttatta vissza a készüléket, hogy annak az ég világon semmilyen problémája sincs.

A tavalyi év végén vettem kézbe én az ügyet, és döntöttem úgy, hogy akkor időszerű lesz engem hülyének nézni. Január 6-án majdnem nyitásra érkeztem a Geminitelhez, amúgy is jó hangulatban, ahol megkérdeztem az uraktól, hogy ugyan miért kell hülyének nézni teljesen egy laikus vásárlót, és miért kell nekem befáradnom végre, hogy komolyan vegyék a problémát? Természetesen amint a varázs szavakat elpöttyintettem a válasz egyből az volt, hogy "hát igen, valóban meghülyül az accelerometer, látjuk a problémát".

Javasolták, hogy a következő négy évben naponta visszaküldhetik a készüléket a Jabilnak, cserét a szervíz magától nem rendelhet el. Ezt a Nokia Magyarországnál kell kérvényezni (ez is mennyire szép, nem elég hogy a vásárló szaladgál egy rosszul működő készülék miatt, még írogathat is a Nokia oldalára, ha azt akarja, hogy érdemben foglalkozzanak a panaszával).

Ekkor megbeszéltük a szervizesekkel, hogy még a mai nap írok a Nokia Customer Care-nek, ők pedig a másnapi szállítmánnyal elindítják Szombathely felé a 630-ast.

Ez így is történt, az alábbi levélváltás történt a Nokia Magyarország Ügyféltámogatással foglalkozó oldalán keresztül:

Kedves Nokia Magyarország / Microsoft Magyarország!

Egy Lumia 630 Dual Sim készülék miatt szeretnék panaszt tenni, ami jelenleg ötödjére kerül vissza az Önök által megbízott Jabil Magyarország Kft.-hez, ugyan azzal a hibával.

A hibajelenség a következő: 15-20 perc használatot (vagy csak működést követően), a készülék accelerométere megbolondul, és össze-vissza kezdi forgatni a kijelzőt.
A hibáról videó is készült, amit az alábbi linken tekinthetnek meg:
https://vimeo.com/116055912 (a jelszó: lumia).

Az augusztus 25-én vásárolt készüléket először a Geminitel Bt. munkatársai vették át, szeptember 4.-én, egy szoftver frissítéssel igyekeztek orvosolni a problémát, de nem jártak sikerrel. A probléma továbbra is fenn állt.

A következő hónapokban még 3x járta meg a Geminitel Bt. szervízét a készülék, akik innentől automatikusan a Jabil Magyarország Kft. szombathelyi szervízébe továbbították azt, ahol Szeptember 26-n, Október 10-n és November 3-n kísérelték meg a készülék javítását, de valahogy a ludas alkatrész cseréje mindig kimaradt (volt már a kijelző is cserélve).

Miután a készülék fél éve használhatatlan, és garancia időn belüli szervizelése többszöri kérésre sem lett rendesen elvégezve, így kérjük a készülék azonnali cseréjét, vagy a vételár visszajuttatását számunkra. A készüléket a mai nappal (2015.01.06) újra bevittük a Geminitel Bt. szervízébe, ahonnan a holnapi nap fogják (2015.01.07) Szombathelyre küldeni a Jabil Kft.-hez.

Meglepő módon órákon belül választ kaptam (tényleg meglepett a gyorsaságuk):

"Köszönjük, hogy kapcsolatba lépett velünk.

Arrül szeretnénk tájékoztatni, hogy a készüléke javítástörténetének ismeretében elrendelnénk annak teljeskörű kivizsgálását központi szervizünkben. Ennek érdekében ismételten le kellene adni a telefont szerződött szervizpartnerünknél, hogy onnan továbbszállíthassuk a központi szervizbe.

Amennyiben a készülék még Önnél van, kérem, adja le újra szervizünkbe. Mielőtt leadná, kérem, írja meg nekünk, ahhoz, hogy tájékoztassuk a kollégáinkat a teendőkről.

Köszönjük a szíves megértését.

Üdvözlettel:
Nokia Ügyfélszolgálat
Reklamációs Osztály"

Természetesen örömmel konstatáltam, hogy halad a dolog, ha valaki tolja a szekeret, bár viccesnek tartom hogy a levelemet csak félig sikerült elolvasni, de egy újabb levélváltással ezt a problémát is orvosoltuk:

"Kedves Nokia ügyfélszolgálat,

A készülék jelenleg a Geminitel Bt. szervízében van, akik a holnapi nap folyamán tervezik továbbítani azt a Jabil Magyarország irányába.

Amennyiben ezt máshova kellene eljuttatni, kérem jelezzék!"

Viszont válasz:

"Köszönjük az információt!

Mi kapcsolatba léptünk a központi szervizünkkel és értesítettük a kollégáinkat az esetéről, valamint az azzal kapcsolatos teendőkről.
A szervizes kollégáinktól kértük a készülék alapos kivizsgálását, kiemelt kezelését, valamint a probléma gyors és hatékony megoldását.

Türelmét köszönjük.

Nokia Ügyfélszolgálat
Reklamációs Osztály"

És már csak várni kellett. Pontban Január 15-én vissza kaptuk a készüléket, két papírossal egyetemben. A szerviz technikai vezetője saját maga tesztelte a készüléket, de állítása szerint a felsorolt hibákból (a kijelző elforgása csak a legbosszantóbb) egyet sem tudott reprodukálni, így a csere kérelmet elutasítja.

Hard reset után, csak gyári alkalmazásokkal, és a saját live accountommal belépve ilyen egy hiba mentesen működő készülék (újabb videó - a jelszó megint lumia).

Értem én azt, hogy egy konzumer elektronikai eszköz rosszul működik, gyártási hibás. Benne van a pakliban. Azt pláne dicsérem, hogy az Ügyfélszolgálat milyen sebességgel válaszolt, és jelentkezett a problémával kapcsolatban. Azt viszont nagyon nehezen viseli az ember, ha egy lassan fél éve megvásárolt készülék használhatatlanul fekszik egy polcon, vagy épp a szervizben melegíti az asztallapot, és minden alkalommal úgy kerül vissza, mint aminek az égvilágon semmilyen problémája nincs.

A telefon 4x járt Szombathelyen - többször mint én életemben -, szervizben összesen 5 alkalommal ( mindezt négy hónap leforgása alatt). Ez egyszerűen már nevetséges.

Édesanyám röviden és tömören megfogalmazta magának, hogy Nokia készüléket az életben nem vásárol többet (mióta mobiltelefonja van, ragaszkodik a márkához). Ugyan mindig azzal próbálom nyugtatni, hogy láttam én már defektes sokszázezres telefont is - legyen az iPhone, vagy droidos/WP-s csoda, rossz készülékek mindenhol lesznek.

Abban viszont teljesen igaza van, hogy nevetséges az, hogy nem tűnik fel senkinek a szervizben sem (ismerve az szerviztörténetét a készüléknek, amit IMEI szám alapján azonnal látnak), hogy nem véletlenül szórakozik az ember a visszaküldéssel, és nem úri huncut mulatságból cseszi el az idejét azzal, hogy a szervizbe járkál, hanem talán azért, mert a megvásárolt termék nem működik rendeltetés szerűen.

Újra szeretném felkérni a Nokia Magyarország Ügyfélszolgálatát, hogy cserélje ki a készüléket, vagy utalja vissza a vételárát. Most már nem közvetlen levélben, hanem nyilvános fórumon keresztül - hátha ennek végre lesz valamilyen hatása.

UPDATE:

A cikk megjelenését követően három fórumtársunk sietett azonnal a segítségemre, akiknek ezúton köszönöm a közbejárását.
Az ügy azonnal a Microsoft és Nokia PR osztályra került, akik azonnali készülékcserét rendeltek el, és a visszaküldették a telefont a Jabilhoz, akik kérdés nélkül cserélték az alaplapot - és csodák csodájára, a kijelző idegbeteg rángatózása úgy tűnik meg is szűnt.

Köszönöm a segítséget a három itteni felhasználónak, illetve a StarkSolution Kft.-nek a közbenjárásért.
Sajnálom továbbá, hogy az alapvetően segítőkész, és gyors ügyfélszolgálatnak kell elvinnie a balhét egy normálisnak semmiképpen sem nevezhető szerviz miatt.

Hozzászólások

(#2) MineFox54 válasza #20749568 (#1) üzenetére


MineFox54
őstag

Megelőztél Tényleg nincs leírva külön, de itt :
A hibáról videó is készült, amit az alábbi linken tekinthetnek meg:
https://vimeo.com/116055912 (a jelszó: lumia)
le van írva.

[ Szerkesztve ]

(#3) crey


crey
MODERÁTOR

Bocsi srácok, a jelszó: lumia. Javítva.

Sarcasm: just one of the many services I offer.

(#5) MineFox54 válasza crey (#3) üzenetére


MineFox54
őstag

Azért hogy észrevettem :U

[ Szerkesztve ]

(#6) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

Nokia
disconnect people

;]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#7) buherton válasza #20749568 (#1) üzenetére


buherton
őstag

Olvasd el...

A cikkhez: nem egyszerű sajnos. Én csak reménykedem, hogy nem kell garanciáztatni, vagy ha tönkre megy, akkor inkább magam csinálom meg :( .

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#8) erahurka


erahurka
félisten

Emlékszem volt egy levelezésem a Nokiával annak kapcsán, hogy nekem márpedig adjanak cseretelefont ha leküldjük 2 hétre szervízbe. Végül azt mondták Váci úton kapni fogok. Persze nem kaptam volna, de amit az Allee Care pont le akart küldeni két hétre a központba (hátlapcsere egy Lumia 620-on, tehát csak egy szaros hátlapot kellett volna hozzám vágni) azt ők megoldották egy óra alatt (akkor már kértem egy szoftverfrissítést is, időnként újraindult a telefon meg ilyenek).

Mondjuk az újraindulgatás nem oldódott meg, de legalább kaptam új hátlapot. Én nem akarok annyi időre megválni a telefonomtól, főleg hogy nincs cserekészülék.

Egyébként sem a Nokia sem a Microsoft esete nem kirívó, sajnos Kelet-Európában szarnak a vásárló fejére. Pedig egy jó szervízes kiszolgálás még meg is erősíti az embert abban, hogy legközelebb is ugyanazt a márkát válassza. Míg ha így kicsesznek vele, arról mindenkinek beszámol akinek csak tud. Csak itt ez is ilyen hülye módon működik mint sok más :(

Hogy pozitív garanciális tapasztalat is legyen: PS3-amat vittem vissza, zörgött. Első alkalommal valami puha felületre rakták, nem adott ki hangot, nem cserélték. Nem akartam nekiállni pörlekedni velük hogy tegyék simán az asztalra, mert ha mégsem szólal meg milyen hülyén jön ki, nem?
Otthon sem igazán volt hangja utána, úgy látszik a BKV helyre rázta a problémás alkatrészt de hamarosan újra előjött.
Egy hét múlva vissza, bekapcs, KRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR. Meg volt a csere 10 perc alatt, azóta is megy a gép, lassan 4 éves.

(#7) buherton: Te pedig a kommenteket olvasd el, tisztán látszik belőlük, hogy utólag kerültek elhelyezésre a jelszavas megjegyzések a cikkbe :U

[ Szerkesztve ]

(#9) Plazmacucci


Plazmacucci
félisten

Halottam ilyet csak másik szervizzel más márkánál :DDD

Vissza kell vinnem pár kazettát.

(#10) erahurka válasza Plazmacucci (#9) üzenetére


erahurka
félisten

Én olyan legendákra emlékszem hogy leküldték szervizbe a telefont, ott bedobták egy vödör vízbe majd visszaküldték, hogy nem cserélik mert a garancia nem terjed ki ilyen jellegű sérülésekre.

Sony szervízpartneréről hallottam még hogy borzasztó, de pár napja a Win Tablet topikban az Asus partnereit fikázták a srácok. Egy szó mint száz, legjobb ha el sem romlik az adott készülék :))

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.