2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Mostmár ha beledöglök is kivárom...

Írta: | Kulcsszavak: extreme . digital . hibás . lenovo . tablet . ügyintézés . ügyfél . szolgálat . garancia . papír

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Decemberben vásároltunk egy táblagépet páromnak az EXTREME DIGITAL-nál (Lenovo A8 A5500). Tegnap megjött (áruhiteles papírmunka). Első nagy tesztünk, nézzünk filmet... Az egyik hangszóró nem szól a kettőből... Szóval hiba...

Segond 3 nap kapunk újat... Mire most nézem a papírt, üzembe helyezés napja 16. Meg az Ap@'tok to:ke...

Szóval, most már 34. perce hívom őket... Az oldalon található telefonszámon az 5 -0 menüpont alatt, ami az átvett áru reklamáció helye... De nem nagyon akarnak velem foglalkozni...

110 imp és 39 perc válasz nélküli hívás után bontott a rendszerük.

Kicsit se vagyok nagyon ideges... :W :(((

Szóval. Újabb 20 perc várakozás után az ügyfélszolgálat fogadta a hívásomat és tudtomra hozta, hogy rögzítik a beszélgetést.

Az első kérdésem a kolleginához az volt, hogy hogy akkor most honnan indul a 3 nap csere garancia, ha a számlán és a garanciajegyen is 16 van, én pedig 19-én vettem át.
A válasz: " A garancia (kis pötyögés a gépben) 18-tól indul, akkor vették át."
- : Az vasárnap volt... És a futár akkor hívott fel telefonon, hogy hétfőn reggel 8-kor adná át, ha át tudom venni.
üfsz : "(kis pötyögés megint) Valóban, 19-én reggel lett átvéve, akkor ez a második nap. Van valami gondja a készülékkel?"

A második kérdésem: Igen, a két hangszóróból sajnos a készüléken csak az egyik üzemel, a másik nem, vagy recsegve csak.
üfsz : "A készülékhez be tudok jegyezni egy hibabejelentést és futár tud érte menni ha ez így önnek megfelel."
- : Természetesen és akkor Ő hozza a csere készüléket is?
üfsz : "Nem, Ő elhozza öntől a készüléket, amit szervíz részlegünk bevizsgál és ha a hiba valóban fennáll, akkor 1 héten belül cseréljük."

Na itt szakadt el nálam a cérna. Mi az, hogy 1 héten belül. Az azonnal a megfelelő megoldás. 3 nap csere garancia. Mi az hogy bevizsgál?! Nem brahiból telefonál az ember ha hibás a készülék. Az én meglátásom szerint az a minimum, hogy az új készülékkel a kezében kellett volna érkezzen a futár... De nem...

Erre a válasza: "Ha személyesen befárad (ja Pesten vettem) valamelyik üzletünkbe és ott is megállapítható a hiba, akkor azonnal cseréljük." jelenleg elérhető a termék, Győrben, Pécsen, Miskolcon... Egy van a Móriczon a kirakatban..."

Itt megint kiakadtam és megbeszéltük a végére, hogy igazából nem rá vagyok ideges, csak a cégpolitikára. És hogy akkor jöjjön holnap az a futár és vigye... De számomra ez még így is magas, mint tyúknak az ABC... És akkor nem beszéltem még a várakozási időről, ami egyszerűen felháborító.

Szóval így 2015 elején ez a helyzet az Extreme Digital berkein belül...

Nagyon mozgat a cég alkalmazottjának mondata, miszerint "egy darab van még a Móriczon a kirakatban". Nem szeretném azt megkapni, sem azt, hogy ez javítva jöjjön vissza. Így lefotóztam a hátoldalát. SN,IMEI és társai.

Nem egy művész fotó, de a célnak megfelelő. Azért ha valaki jár a Móricz extreme digital felé, leleshetné a kirakati modell SN számát és IMEI számát :DDD Hátha azt kapom meg...

Nos, szóval az van, hogy különleges levelemre az ED még nem válaszolt. Pedig azért kíváncsi lennék a nézőpontjukra. Viszont legalább az oldalon követni sem tudom, hogy hogyan áll a garanciáztatási ügymenetem... Szóval na.. 2015 rlz :U

A mai napon 2015.02.02 megérkezett a táblagép. Ugyan még csak keresztanyám vette át, de már biztos, hogy újat kaptunk. (Vagy legalábbis matricákat cseréltek rajta...)
Ami egy kicsit cseszi a csőrömet, hogy még a vásárlás dátumával megegyező a garancia kezdetének ideje. Így most utána járok, hogy mit szól a lenovo márkaszervíz hozzá és hogy mit mond az extreme digital...

Amúgy az ED még nem válaszolt a szívhez szóló levelemre... Pedig várom a válaszukat, tűkön ülve.

Szóval majdnem finish... Elvileg postán kapok új garanciajegyet, amin a futártól átvett dátum szerinti garancia kezdet fog szerepelni. Meglátjuk...

A leveles kérdésemre a hivatalos válasz: "A karácsonyi hozadékból visszamaradt levelekre még nem tudtak mindre váalszolni, így kérik türelmemet. Előbb utóbb lesz válasz az enyémre is" :DDD na azt még megvárom. :R

További info, ha megjött a garancia levél. :)

Hozzászólások

(#1) creation


creation
senior tag

Nos, szóval most...

Újabb 20 perc várakozás után, mostanra tudtam (volt egy kis pihenő a két hívás közt) befejezni a kérdéskört...

Brutális... Emberek Brutális...

Szóval a helyzet a következő.

Ehh nem is itt, inkább hozzáfűzöm a bloghoz...

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#2) Met válasza creation (#1) üzenetére


Met
nagyúr

Levélben, hogy legyen nyoma.

"If in doubt, flat out!" Colin McRae

(#3) kemotox


kemotox
addikt

Azért érthető szerintem, hogy nem fog azonnal mindenféle vizsgálat nélkül újat hozni. És ha kiderül, hogy nem hibás a termék, hanem egyszerűen csak elrontotta a vásárló, akkor meg visszakérik?
Persze az egy hetes idő lehetne rövidebb is, de még mindig jobb, mint a szokásos többhetes várakozás. Tudom, ez sovány vigasz. Összeségében szerintem nincs olyan nagy gond egyáltalán. Bonts egy sört és lazulj :D

(#4) creation válasza kemotox (#3) üzenetére


creation
senior tag

Két dolog piszkált fel igazából.

Az egyik, hogy Budapesten egyetlen üzletbe lehetett volna vissza vinni, a másik, hogy ott is csak kirakatban levő lett volna... Így felmerült bennem a kérdés, hogy akkor a kirakatban levőt is újként adták volna el nekem?!

Szóval ez...

Az meg hogy azért cseréljem vissza mert nem tetszik, arra meg ott a 14 napos elállás... Azért nem kell hogy elrontsam. De értem, igazából ebben a részben igazad is van, mert mondjuk hogy rootolva van azt már felróhatnák és akkor jogosan nem kapnék másikat. De nincs, gyakorlatilag egy este volt nálunk a masina, se többet... :(

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#5) kemotox válasza creation (#4) üzenetére


kemotox
addikt

Hogy ha csak egy üzletben maradt példány, akkor nem tudnak mit csinálni. És amúgy ja, eladják "új"nak.. Ez tényleg rohadtul felháborító.
Többször is vettem már így dolgokat, de mindig úgy voltam vele, hogy tökéletesen működik, az a minimális karc az alján meg nem változtat semmin sem, valszeg csak kipróbálva lett. De akkor is...

Nem pont ide tartozik, de ha már boltokon való "idegeskedés" a téma, akkor leírom.

Egyszer rendeltem egy valamit. X napra kihozzák, juhé. Nem jött.
Telefon, elnézést, ingyen kivisszük, Y napon megjön. Köszipuszi. Nem jött.
Telefon, jaj már a futárnál van, tényleg megjön Z napon. Nem jött.
Telefon, érte lehet menni?, persze itt van az üzletben.
Nabumm. Végül is bementem érte. Szerencsére annyira sajnálták a dolgot, hogy egy 300ft os vacak ajándékkal kiszúrták a szemem.

Vannak ilyenek. De szerencsére ritka, nekem legalábbis sok rossz emlékem nincsen vásárlásokkal/rendelésekkel/gariztatásokkal kapcsolatban.

(#6) creation válasza kemotox (#5) üzenetére


creation
senior tag

Szerintem tudnak mit csinálni. Egy vagon lehetőségük van mit csinálni és azok közé az én elveim szerint még csak véletlenül sem tartozik, hogy eladjuk a teszt példányt/kirakati példányt.

Ha egy boltnak már nincs készletén az a bizonyos cikk amit keresek, lehetősége van többnyire hasonlót felajánlani, vagy visszafizetni az árát, vagy levásárlást felajánlani. Ezek közül számomra bármelyik elfogadhatóbb mint a fenti eset.

Esett meg velem is, míg bolti eladóként dolgoztam, hogy hoztak vissza routert, mert gyári hibás volt (wif-je nem működött, csak LAN-on szolgáltatott, pedig egy WRT54GL volt). Felajánlottam neki, hogy cserélem újra, amire a válasz az volt, hogy inkább másik típust venne. Megpróbáltam rábeszélni, hogy nem választott rosszul a régi termékkel, de nála döntött az, hogy az rossz volt, így vitt egy TP-Link-et.

Nem hinném, hogy ez ennyire nehéz... Vagy ennyire bonyolult. Főleg pont egy ekkora cégnél. Ebből a szempontból még egy tesco vevőszoli pultban is gyorsabban megoldják a gondot.

[ Szerkesztve ]

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#7) kemotox válasza creation (#6) üzenetére


kemotox
addikt

Igazad van, én csak az "ugyanarra cserére" opcióra gondoltam. Jah, még ha a pénzt nem is adják vissza, a levásárlás alap.

(#8) Szoszo94 válasza creation (#4) üzenetére


Szoszo94
őstag

Én kihasználtam volna a 14napos pénzvisszafizetést. Hibásat küldtek, akkor nem kell, vigyék vissza és kérem a pénzt. Nem ők vásároltak tőlem, az én pénzem bánta, akkor legyenek annyira jó fejek, hogy rugalmasan meg tudják oldani.

Pár napja vett családtag AMD-s laptopot, mert én voltam egyedül, aki ez ellen beszélt, mindenki azt mondta neki, hogy az milyen jó. Megnéztem, mikor játszott vele, furcsa FPS esések jelentkeztek amiknek nem kellett volna, ránéztem hőfokokra, 80°C CPU és 75°C GPU, naná, hogy throttlingolt szerencsétlen. De én voltam ugye a hülye, hogy nem ajánlottam az AMD-t neki, mert a fogyasztás őt nem érdekli, nem akksiról használja. Ja hogy azt már nem értette meg, hogy az a 35W hővé alakul? Meg ugye a VGA is fogyaszt..szóval az lett a vége, hogy felhívtam a webshopot, hogy sajnálatos módon nem erre számítottunk, nagyon melegszik és nem tudjuk arra használni a gépet, amire szeretnénk, így élnénk a 14-napos visszavásárlás lehetőségével. Ma jön elvileg a futár és viszi is vissza, semmit nem problémáztak, na ez a hozzáállás kéne máshol is.

[ Szerkesztve ]

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

(#9) creation válasza Szoszo94 (#8) üzenetére


creation
senior tag

A 14 napossal azért nem élnék szívesen, mert áruhitel keretein belül lett véve. Szóval nekünk az most nem járható út. Csak a végső esetben. És mivel táblagépet szeretnénk venni én konstruktívan kívánom megoldani a kérdést, ha nem lesz ez a típus, akkor inkább ráfizetünk egy jobb / újabb típusra. Mintsem hogy nekiálljunk "szórakozni". :R

Minden más esetben igazat adok neked. Kár hogy a családod nem hallgatott előbb rád, de talán eztán jobban adnak majd a szavadra.

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#10) Szoszo94 válasza creation (#9) üzenetére


Szoszo94
őstag

Igazándiból csak ez az egy családtag ilyen önfejű, még tinédzser :) Most megtanulta a saját kárán, hogy nem minden a teljesítmény (bár jelenleg abban is le van maradva az AMD), nem lehet egy-egy kiragadott dolgot nézni egy komplett egészből. Én könnyen beszélek persze, elég sok és sokféle kütyü megfordult már a kezemben/kezemen/stb, épp ezért is próbáltam segíteni neki, de csak nem akart rám hallgatni :D Most viszont azt rendeli helyette, amit ajánlottam neki - és amit már rajta kévül két családtagomnak is ajánlottam, ők hallgattak is rám és nem is bánták meg :)

Az áruhitelen átcsusszantam, így már más a leányzó fekvése :R

Az aláírásod verhetetlen :DDD

[ Szerkesztve ]

Lexus IS250 Sport Mark Levinson // Renault Mégane II Limousine 1.5dCi // Renault Mégane II PH2 Grandtour 2.0dCi

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.