2022. május 21., szombat

Gyorskeresés

Honda menni műszaki... csak most az autó :)

Írta: | Kulcsszavak: honda . jazz . műszaki . költségek

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Szervusztok,

Ez most csak amolyan elbeszélő költemény lesz, hogy tudjam később is, mire költöttem eddig...

Honda Jazz 2005/12, mindenki szerint költség mentesen fenntartható...

178000-el vettük két éve (2019.10). Most 230000km van benne.

Az alábbi dolgok lettek cserélve vásárlást követően:
- Olaj + szűrő
- Üzemanyag szűrő
- Levegő szűrő
- Pollen szűrő
- 8db gyertya csere
- Hátsó fékbetét csere

Nem sokkal később:
- EGR tisztítás
- EGR csatorna tisztítás
- Szelep állítás
- Szelepfedél tömítés csere

Autópályán elhagytuk a szíjjat 😎
- Vízpumpa
- Feszítő görgő
- Szíj

Kicsivel ez után:
- Jobb első kerékagy csapágy csere
- ABS jeladó csere (mert bele rohadt és eltört)
- Kutyascont csere mindkét oldalon
- Első fétárcsa csere
- Első fékbetét csere
- Fékolaj csere

Kicsivel ezt követően:
- Motor tartó bakok és váltó tartó bak csere (4db)
- Hátsó kipufogó dob + cső csere

Nem sokkal később a közeli jelenben:
- Toronycsapágy csere (természetesen mindkét oldalon)
- Első lengőkar szilentek csere
- Bal első kerékagy csapágy csere
- Bal első kerékagy nyúlvány csere (mert nem bírtuk kinyomni a féltengely harangot és meggörbült)
- Bal első féltengely harang csere
- Bal első ABS jeladó csere (mert nyilván ez is be volt rohadva mitn a másik)
- Váltó olaj csere
- Pollen szűrő csere
- Levegő szűrő csere

Természetesen ehhez hozzá jön hogy 6000km-es periódussal olaj+szűrő csere.

Nem merem össze számolni :)

Hozzászólások

(#1) tboldi


tboldi
nagyúr

Nem merem össze számolni

Akkor én mit mondjak? :D
[link]

(#2) creation válasza tboldi (#1) üzenetére


creation
senior tag

Semmit, szerintem szerencsés vagy :)

mivel az autó osztrák import volt, így a kormány állípotából sejthető volt, hogy nem 178000 a valós állás, ahogy a kocsi külleme is arra mutat, hogy gondos gazdája előttem sajnos nem volt. Viszont nincs rajta sehol rozsda. Van benne klíma (ami lévén hogy 1.2-es), de nem túl acélos :)

Azok amik tönkre mehettek, azok úgy gondolom már sorra megadták magukat. Még 5 évet tervezünk ezzel az autóval, aztán majd kiderül.

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#3) rdt89


rdt89
addikt

Én úgy vagyok az autóval, hogy magam miatt vettem, így nem szoktam ilyeneket csinálni, hogy számolgassak, azért költöttem mindent rá, mert rá akartam, így nem sajnálom, nem bánom, cserébe tudom, hogy mindig, minden körülmények között megbízhatok benne. :D

(#4) D1Rect


D1Rect
félisten

Én ha költök az autóra, azonnal felviszem az appba. Van ezer féle, válassz egyet!

01110011 01101000 01101111 01110010 01110100 01110101 01110010 01101100 00101110 01100001 01110100 00101111 01100010 01101110 01110100 01001111 01010101

(#5) szabonagyur válasza creation (#2) üzenetére


szabonagyur
félisten

És a rozsda is támogatja ezt az 5 évet?

(#6) 8th


8th
őstag

Ha csak nem kizárólag extrém rövid 0.5-1 kilométeres távokat tesztek meg az autóval akkor az a 6000 kilométeres olajcsere periódus teljesen indokolatlan. 22 hónap alatt 8x cseréltél már olajat benne és a te számításaid alapján lassan esedékes lesz a kilencedik olajcsere ideje. Még teljesen jól funkcionáló félidős olajakat engedsz le belőle évente 4x. Nem gondolnám, hogy 1.2-es városi cirkálóval nonstop pályanapozni jársz, akkor meg miért? Nem vagyok egy elvakult sötétzöld környezetvédő élharcos de ez a fajta erőforrás pazarlás és környezetszennyezés már megüti az én ingerküszöbömet is.

(#7) Adam289


Adam289
csendes tag

Azon túl, hogy ezek teljesen átlagos szervízek egy autó életében 200e km körül, felmerül a kérdés, hogy a motorolajat miért cseréled 6000-ként? Gondolom nem pl. motul v300 versenyolajjal megy a gép, ami indokolná a felesleges cseréket. :F

(#9) PuMbA


PuMbA
titán

Ki az a mindenki? Alacsony fenntartható költséggel rendelkező autó japán, alapból nem lehet, mikor jóval drágább hozzá egy alkatrész például egy Opel Astrához képest.

[ Szerkesztve ]

(#10) DraXoN válasza Adam289 (#7) üzenetére

Csak érdekességnek: a 800ccm-es Daewoo Tico és Matiz motorjainál 5000km-es a gyári ciklus :DDD (és akkor is 30W-10 amit "kér") minta egy fedett robogó lenne, de kb. az is... bár a városban jó, a méretei miatt olyan helyekre is befér ahova más autóval nem lehetne beállni)... de már 240eKm van a motorban a csapágyak rendben voltak... csak egy másfél hete elszált a vízpumpla és a hengerfejtömítés most így átégett (most arra vár, hogy majd megint cirkáljon javítás után, egy 2 hete vizsgázott, viccesen időzített a vízpumpa)...

[ Szerkesztve ]

The human head cannot turn 360 degrees... || Ryzen 5 1600(AF); Rx470; 64GB; 2TB + 240GB + 2TB || Huawei Mate 20 X 5G

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2022 PROHARDVER Informatikai Kft.