2024. április 18., csütörtök

Gyorskeresés

Egy bluetooth-os bukósisak születése...

Írta: | Kulcsszavak: helmet . motor . bike . bt . bluetooth . hands . free . phone

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ismét itt...

Tudom, most nagyon sokan már így előre is felszisszennek, hogy minek egy headset-et így szétszedni, amikor vannak erre a célra olcsó, sisakba építhető applikációk. Azért, mert csak.

Az elképzelés abból adódott, hogy ez év 2012.10.22-én megyek a motorkerékpáromért Szegedre.. Ajkáról.
A hazafelé úton pedig nem kívánok csak azért megállni, mert telefonálni kell. nem is beszélve arról, hogy kellemesebb zenére vezetni.

Így az egyik itthoni Bluetooth-os headsetemet feláldozom a vágyak oltárán.

Valaha így nézett ki a headset: [link]

Ami belülről: [link]

A problémák a következőek:
- Ha ezt beépítem, akkor gondok lesznek a felvétel / lerakás / hang fel / hang le / következő szám / előző szám / újrahívás funkciókkal. Merthogy bazi kicsik a gombok, a sisak alá nyúlkálni és matatni vezetés közben igen veszélyes...
- Az akkumlátor kapacitása igen kicsi, max 3 óra zenehallgatást tesz lehetővé. Ami nekem kevés.

Így merült fel a gondolat, hogy ezen segíteni kell. A képen [link] már látszik, hogy egy két dolgot kivezettem és a kapacitást is megnöveltem (3*1,2V 600mAh). Így várhatóan többszörésére növelve a készenléti és az üzemidőt is. Igaz, így a tölthetőség oltárán beáldoztam.

Folytatása a cikknek holnap, mert vennem kell pár kapcsolót (3db) + egy köteg ragasztó pálcát.

Kapcsolók megvásárolva (20121009): [link], [link], [link]

És a bukósisak: [link], [link]

Mivel a bukósisakot az ember fia vezetés közben használja és a gázkar jobb oldalon található, így a gombokat a bukósisak bal oldalára célszerű elhelyezni, ugyanis ott lesz jobb helyen. Ugyanakkor figyelembe kell venni az esetleges eséskor bekövetkező "véletlenszerű" a kapcsolók által okozható sérüléseket is. Ennek tükrében a kapcsolókat nem igazán jó ötlet a frontra helyezni. Inkább valahova kicsit elcsúsztatva oldalra.

Erősen gondolkodok, hogy mivel fúrjam ki, egyáltalán merjem e fúrni a sisak anyagát. Nagyon merev műanyagnak tűnik, kicsit félek attól, hogy repedni fog, de majd meglátjuk.

Meglepően jól sikerült a sisakot fúrni. Bár sajnos arra időm már nem jutott, hogy képet is csináljak róla, de este pótlom... na jó, valószínűbb, hogy reggel.

Addig néhány kép az új módosításokról: [link], [link], [link], [link]

Egy kis magyarázat hozzá: az akkukat lecseréltem egy nokia akkumlátorra. Így könnyebben tölthető, könnyebb és kisebb is mint a AAA társa. Helyét egy régi orosz páka segítségével faragtam ki a nikecelből. A kapcsolók furatairól meg majd bővebben este :DD

Kicsit módosítottam a képek láthatóságán... Így talán élvezhetőbbek: [link]

A furatok, nos igen... mivel nincs csak akksis fúróm és a furatokhoz meg 11,7-es fúró kellett így a cégtől kölcsönöztem egy 11,7-es HSS fúrót. kollégák még viccelődtek is, hogy belső hűtéses kell e... Haha :DDD
Az első két furatot óvatosan a szomszéd Makitájával faragtam bele a sisakba miután előfúrtam neki 8-as fafúróval. A harmadiknál kicsit már kapkodtam, mert siettem dolgozni, így adtam neki előtolást. erre a HSS fúró úgy reagált, hogy nem fúrt, hanem fogta magát és betekerte az anyagba, mint egy csavart. Ez után már marha jó volt rend behozni a hibát. Szerencsére nem keletkezett olyan eltérés amit ne takart volna el a kapcsolók pereme.

Kapcsolók behajtása. Az első kapcsolónál azonnal sikerült egy kicsit megkarcolnom a festést. Innentől kezdve nedves törlőkendőt több rétegbe hajtva a fogó alá téve tekertem be a kapcsolókat. Az anyákat mint majd lentebb látszik is, nem nagyon kellett rátekerni a helyükre, ugyanis nem sok menet maradt kint a túloldalon. Fogalmazzunk úgy, hogy éppen elég és a semminél több.

A nikecelt mindenhol forrasztópákával igazítottam méretre. Nem volt jobb eszközöm rá. Szigetelőszalagot még csak véletlenül sem használtam. Mindenhol megfelelő méretű zsugorcső van.

2012.10.12 este 23:00 - 2012.10.13 04:10-ig... Befejező műveletek.

Elkészült hát a nagy mű. Bár egy két apróság sajnos kimaradt, mert a műszerész kollega rosszul forrasztotta fel a LED-ek lábára a kanócot. Így visszajelző LED-ek nincsenek. Igazából nincs rájuk szükség, mert a headset fény és hangjelzést is ad az adott műveletekről.

Képeket a Galériában lehet felfedezni. Magyarázatot egyenként, megpróbálok hozzájuk írni.

S5020912.JPG, S5020904.JPG, S5020905.JPG Headset melegragasztóval vízhatlanná téve, párától és szennyeződésektől megvédve. Beragasztva a Bukósisak szájmaszkjába.

S5020906.JPG, S5020909.JPG Kapcsolók betekerve és vezetékelve.

S5020910.JPG, S5020911.JPG Töltő csatlakkozó a bukósisak hátsó felén a gumi köpeny alá rejtve. Ez a csatlakozó töltéskor leválasztja a Bluetooth-ot az akkumlátorról. Így tartottam biztonságosabbnak. Későbbiekben Majd egy plusz kapcsolót kívánok még elhelyezni az áramkörben (ON - OFF főkapcsoló).

Egy finish állapot: [link]

Úgy ítélem meg a fejpróbát túlélve, hogy a kapcsolókat sikerült olyan távolságba helyeznem egymástól, hogy még csak véletlenül sem lehet eltéveszteni azt, hogy melyik mire való. Valamint a kapcsolók elég mélyen érzékelnek, így ha az ember tapogat és véletlenül megnyomja valamelyiket, akkor még nem reagál azonnal, ugyanakkor nem igényel nagy erőkifejtést a használatuk. Puhán mozognak. Úgy gondolom, hogy esőben sem fognak önálló életre kelni.

És végül pár videó a teljesség igénye nélkül: [link] [link]

Remélem felkeltette az érdeklődéseteket ez a kis szösszenet. Bár a dokumentáció nem igazán bővelkedik képekben és amiket készítettem azokat sem igazán nevezném képnek. Ha kérdés van mégis a munkálatokkal kapcsolatban, akkor szívesen válaszolok rá.

Mikrofon próba megtörtént. Igaz csak álló helyben. A végső mikrofon és menet teszt próba majd okt 24-25-én várható :)

Még a töltő átalakítása van hátra... Ahhoz már nincs most türelmem :)

Nos történt azóta egy két dolog... Például hogy a motor letekert egy Szeged - Szekszárd - Ajka, majd egy Ajka - Budapest - Nógrádkövesd távot.

Tapasztalatok:

- Nos az akkumlátort az összeszerelés óta még nem kellett tölteni... Az 2 hónap :)
- A kapcsolók amiket vettem, nagyon szépek, de széthullottak valamiért. Így vettem újakat, más típust.
Beépítésük várhatóan 2013-ban... Már nicns rá időm sem kedvem.
- A headsetet használtam végig út közben és meg kell mondjam, igen kellemes élményt nyújtott, de a zenehallgatás funkciót inkább mégsem használom. Kellőképpen zavaró. Viszont az hogy a Navigáció a telefonról finoman a fülembe suttogja hogy merre menjek és hogy túlléptem a sebesség korlátot, az igenis nagyon hasznos.

Javítások:
- Az új nyomógombok is széthullottak, most vettem nagyobb, robosztusabb kivitelűeket.
- Mint kiderült sikerült a töltő csatlakozót fordítva bekötnöm. Sajnos ez megviselte a BT-t és kicsit zúg :C
Tulajdonképpen az történt, hogy a töltő csatlakozóban van egy kapcsoló, ami a töltő bedugásakor lekapcsolná a BT-t az akkuról és csak kihúzáskor csatolja vissza. Namost ez jól is működött. Valóban le is kapcsolta, csak a rossz bekötés miatt a töltés nem az akkura ment, hanem a BT-re... Arra meg nem volt rákötve akku ugyebár. Szóval zúg... Valószinű, hogy rendelnem kell egy másik BT-t, de ha rendelem, akkor ott már tanulok a hibákból és végre bekötöm a visszajelző LED-eket is :)

[link] [link] [link]

Hozzászólások

(#1) creation


creation
senior tag

Ápdéted :)

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#2) creation


creation
senior tag

Akku elhelyezése ápdét kész.

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#3) creation


creation
senior tag

Kicsit igazítottam a képek nézhetőségén.

A galéria önállóan frissíti magát, így nekem nem kell minden képnél bepakolgatnom a holmit.

Tehát, ha van újdonság, előbb ott látható :)

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#4) creation


creation
senior tag

Elkészült :)

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#5) #83009024


#83009024
törölt tag

GRT! Jó lett :C :C

(#6) doc


doc
nagyúr

kimondottan szepen megoldottad a gombokat, grat!
ettol meg a sisak szetfurkalasat,a motorozas kozbeni zenehallgatast es (horribile dictu!) telefonalast szerintem gyorsan felejtsd el ha nem szeretnel ozvegyet csinalni a parodbol :(

egyebkent meselj, milyen motor? :)

[ Szerkesztve ]

(#7) creation válasza doc (#6) üzenetére


creation
senior tag

Köszönöm a hozzászólásokat :)

A jelenlegi motor amiért megyek egy ETZ 250, de a vágy egy HONDA Transalp 650 :DDD

Idővel. nem akarok rögtön akkorát ugrani, Előbb Mözö :)

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#8) creation válasza doc (#6) üzenetére


creation
senior tag

Nekem is lenne möglátásom....

1, hova a francba tetted a pingvined?!

2. Pont az idő előtt szerv donorság elkerülése végett nem kötöttem be a másik felét is a fülhallgatónak. Ugyanis ez egy stereo headset volt. A fülhallgató kivezetését úgy oldottam meg, hogy inkább csak a jobb fülbe lehessen bedugni. A gombokat meg bal oldalra tettem, mert a gázkart egy telefon miatt nem kívánom elengedni. Ugyanakkor a füles elfogadja az automatikus hívás fogadása funkciót, így gyakorlatilag szólhat a zene jobb fülben (így hallom ha valaki balról jön), jobbra úgyis mindig benézek. A felvételt meg rendezi a telefon :)

3. És mikor ülünk össze? :)

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#9) doc válasza creation (#8) üzenetére


doc
nagyúr

1) tulsagosan elszaporodott a pingvinpopulacio az oldalon :D
2) nem csak arrol van szo, hogy bedugod a fuled, maga a telefonalas is erosen elvonja az ember figyelmet, mindenfele headsettol fuggetlenul, a zene meg mar onmagaban is veszelyes motorozas kozben
3) ideje lenne :D megbeszeljuk, bar egyelore az a kerdes, mikor leszek itthon, nemsokara irany megint Nemetorszag :U

(#10) creation válasza doc (#9) üzenetére


creation
senior tag

Te kerülsz engem :DDD

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.