2019. április 22., hétfő

Gyorskeresés

Alkatrész vásárlás... Avagy, megy a motor műszakira :)

Írta: | Kulcsszavak: VTR . 250 . műszaki . motor . bike . repair . guide . felújítás . beszámoló . Honda . index . tükör . fék . gumi . lábtartó . lámpa

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

"Vettem egy motort" tavaly júliusban. Már ideje volt lecserélnem a "kis" 250-es ETZ-t. Több volt vele már a bajom, mint a gyakorlati haszna. Amikor az ETZ-t vettem, az forgalomból ideiglenesen kivont állapotban került hozzám és egy nap alatt lett forgalomba állítva.
Ám akkor egy "szolgáltató céget" bíztam meg a motor minden nemű papírmunkájával.

Most, hogy meg van az "új" motor... Egy VTR 250 MC33 személyében, ami jóval fiatalabb mint az ETZ volt (ETZ vs VTR 1988 - 1998), ez is műszakira kell hogy menjen. Az ETZ nem teljes két évet szolgált nálam. Az idő alatt kb 2x annyit költöttem rá, mint amennyiért vettem. Volt vele főtengely csapágyazás, első teleszkóp és hátsó teleszkóp felújítás, első lámpa LED-ezés, többszöri fesz szab csere, generátor javítás, hátsó sárvédő csere, ülés vas csere, meg sok sok apró egyéb. Arányaiban nézve túl sokat is költöttem rá. És cserébe nem is nézett ki jól, de legalább nem is ment jól. Többször szorult meg, kétszer furatva lett. Ideje volt továbbadni.

De most az írás szóljon a VTR-ről.

Kicsiny családom amikor eladtam az ETZ-t, felsóhajtott és örült amikor "nyugatit" vettem. Az ember azt gondolná, hogy a nyugatira kevesebbet, kevesebbszer kell költeni. De amikor szembesítettem őket az e világi árakkal, akkor lefagyott a mosoly az arcukról. Főleg amikor rájöttek, hogy gyakorlatilag az én hátsó gumim árából ők majdnem egy teljes szettet vesznek, de minimum egy párt.

Júliusban vettem. December 1x táján tettem el télire. Addig szinte minden nap használatban volt. Volt hogy igen rossz időben is. Ez alatt több mint 6000km ment bele és ami ebben a tudatban összegezve számomra igen fontos, hogy egy darab hiba nélkül.

Szeptemberben sajnos sikerült vele egy kisebb esést produkálnom, ennek hatására sajnos a fékkar eltört, a jobb lábtartó letört, két index a jobb oldalon eltört, első lámpa "megrongálódott", a tank behorpadt és van némi harapás nyom az első sárvédőn és az ülés alatti műanyag "idomon" is.

A többi dolog amit említeni fogok, mint egyfajta naplóban, az a természetes, használatból adódó elhasználódás eredményeképpen cserélendő.

Szóval a lista a teljesség igénye nélkül, s későbbiekben bővítve majd:

- Első fékkar.
- Első fékbetét
- Hátsó fékbetét
- Hátsó gumi
- Első (vezető) lábtartók
- Index relé (sípolós)
- Lánc szett (kis lánckerék, nagy lánckerék, lánc, lánc vezető)
- Indexek
- Első lámpa
- Műszerfal
- Festés
- Sárvédő javítás - (cserélve lett)
- Légszűrő
- Olaj szűrő
- Motor olaj
- Visszapillantó tükör

A határidő 2015 ápr.

Ami megrendelésre került:

- Első fékkar (ebay) Idehaza csak a fékkar 6000-9000 HUF között mozog. Így jutottam hozzá a fékkar + kuplung kar pároshoz ~3400HUF-ért

NE VEDD MEG!:
- Hátsó fékbetét (ebay) Idehaza 4500-15000HUF között mozog, így jutottam hozzá ~2600HUF-ért

- Első (vezető) lábtartók (ebay) Idehaza 6000HUF körül mozog darabja, így párban 3400HUF környékén lett az enyém

- Index relé (sípolós) (dx.com) Idehaza 4000HUF környékén van a boltokban, máshol esetleg 1500HUF körül. Így nem egészen 800HUF-ért kerül majd hozzám.

- Indexek (ebay) Idehaza párja kb 2500-4000HUF körül mozog. Így jutottam hozzá a 2 párhoz nem egészen 2300HUF értékben.

- Visszapillantó tükör (tinydeal.com) Nos, közel sem biztos, hogy itt volt a legolcsóbb, de páromnak és nekem is megtetszett ez a tükör és a régit mindenképp cserélni kellett már. Eséskor ugyanis a jobb oldaliból kitört a tükör és amikor egy üveges ismerőssel javíttattam, sajnos ő szépen be is ragasztotta és nem várta meg míg a szögét beállítom. Mivel az állító csavar a tükörlap mögött van és nekem nincs kedvem kiszedni, majd visszaragasztani azt, így maradt a szép új vásárlása. Ez így ebben a formában, a szállítással együtt (mivel kértem, hogy követhessem és így hamarabb is ér ide 10-15 nappal) 4911HUF + ~700HUF. :)

Ami beépítésre került:

- Első fékbetét (shox.hu) Idehaza vásároltam, mert sürgősen kellett cserélni. utángyártott ára 4900HUF volt.

Ami még várat magára:

- Hátsó gumi
- Lánc szett (kis lánckerék, nagy lánckerék, lánc, lánc vezető)
- Első lámpa
- Műszerfal
- Festés
- Sárvédő javítás
- Légszűrő
- Olaj szűrő
- Motor olaj

Amitől félek:

- Nem megy át a vizsgán... Tulajdonképpen ettől az egy dologtól.

Keresem még azt a műhelyt, ami nincs túl messze a Balassagyarmat - Budapest vonaltól és vállalják kicsiny motorom vizsgáztatását. A keret nem túl tág, amibe bele kell férjek, így igyekszem legjobb tudásom szerint mindent magam megcsinálni rajta. Ami biztosan nem fog elkészülni, az az alábbi listán szerepel majd.

Ami nem biztos, hogy elkészül:

- Első lámpa
- Műszerfal
- Festés
- Sárvédő javítás

De erre is még az idén sort kell kerítsek.

Ha bárkinek van ötlete, meglátása, jobban tudja, mi hol olcsóbb, azt kérem ne tartsa magában. :R

20150216 Ápdét:
A hétvégén sikerült kicsit foglalkoznom a motorral. Ennek eredményeképp, s annak, hogy megérkezett a fék és kuplung kar, tartalmasan telt a szombat. :))

Tehát megérkeztek a karok. Kinézetre, mint a képen levők. Fogásra kellemes, porfestett kivitelek. Masszív és stabil az állítható fékkar rögzítő csavarja. Nem félek rábízni az életem. A múlt hét elején (hétfőn), párommal beugrottunk Balassagyarmatra és vásárolgattunk. Ennek következményeképp vettem hőálló fekete festéket és olaj/benzin álló festéket. Az előbbivel a kipufogó rozsdáját sikerült eltüntetnem, jó pár óra csiszolás után bekövetkezett festés eredményeképp, majd az utóbbival a kormány kapott új színt.
Határozottan jót tett a járműnek ez a kis átalakítás. A fekete kormány és a fekete kipufogó masszívabbá tette a kinézetét.
Képeket még szánt szándékkal nem készítettem. Ugyanis a téli kosz egy része még rajta van és a lánc-lánckerék hibái miatt még mosóba se merem elvinni. Otthon meg még nem üzemeltem be a szivattyút.
De lesznek, csak még nem most :)

Úgy tűnik, hogy lesz első lámpa vásárlás is. Előteremtődött rá a pénzmag :R

20150225 Ápdét:
A mai napon megérkezett a motorra az új pár lábtartó és a 4db index. Akkora volt az öröm és a lelkesedés, hogy rögtön haza is mentem érte, természetesen motorral. Ahogy páromékhoz értem, neki is láttam a bontási és újraépítési munkáknak.
A lábtartókkal kezdtem, mert igen féltem, hoyg az indexek majd borsot törnek az orrom alá a csatlakoztatásukkal, így a lábtartókkal kb 10 perc után kész is voltam. Annyit érdemes írnom róluk, hogy a gumi részük nagyon jól tapad. Kicsit puhább mint a gyári és a végén, a külső végükön egy kicsit felfelé hajlanak. Megakadályozva ezzel a láb csúszását oldal irányban. Nagyon jók. A rúgók is amik a visszacsapódásért felelősek, kellően erősek, de nem túlságosan. A támasztó részük, amivel a vázon megtámasztják magukat is korrekt szélességű és vastagságú. Nem engedi nagyon lekonyulni (mi több kicsit inkább fent tartja).
Utána következtek az indexek. Nos, az anyaghasználat nem túl fényes. Azaz fényes... Vékony műanyag kis csavarokkal, kritikán aluli rögzítési megoldással. Már tudom, hogy miért nincs jobb fotó a csatlakozó részről a menetnél. Gyakorlatilag egy falat anyag. Ettől függetlenül azért egész jól áll. Ami pozitívum, hogy a csatlakozása pont olyan mint amilyen az én Hondámé, így forrasztás meg saruzás nélkül tudtam mind a négyet cserélni kb fél óra alatt. Ennyi pénzért nem várok el sokkal többet.
Ami lemaradt, hogy fekete lett a hátsó féknyereg és a hátsó fék munkahenger is. Nekünk tetszik :)

20150302 Ápdét:
Megérkezett a tükör :) Nem bírtam ki és este kicsomagoltam, meg lőttem róla egy gyatra képet :)

Ma reggelre megérkezett az árajánlat is a láncszetthez:
Árajánlat:

VTR. E.lánckerék 5000 Ft.
H.lánckerék 5600 Ft.
JTR 520 X1R2 108 tag 14500 Ft.

Mivel a gyári tagok száma csak 104, így azon töröm a fejem, hogy nem érné e meg a 14-es első lánckerék helyett a 17-es. Főleg annak tükrében, hogy nyárra egy közel 2000km-es túrára viszem a vasat. Kicsit hozna a fogyasztáson, nem kellene úgy pörögnie nagyobb tempónál, bár így a gyorsulása kicsit lomhább lenne... Valakinek ötlet? :F :U

Nos, mivel a bolt ahonnan rendeltem, nem tud beszerezni 14 fogú első lánckeréktől eltérő fogszámút, így a láncból néztünk egy "drágább" kivitelt:

DID 520 VX2 X-Ring 104 tag 18000 Ft.

Sebaj, van még motoros bolt a világon :) De ez most fog kelleni.

20150303 Ápdét:
Tükrök fel lettek szerelve... Nos, szépnek szépek :D De hogy alig látni bennük valamit az biztos. Bár már így, hogy kezdem megszokni, lehet javul majd ez is...

Közben megérkeztek a fékbetétek is hátra, s így Keresztapám járt pórul, mert még aznap fel kellett rakni őket. Szóval a végén már zseblámpa mellett szereltünk. Egy kis vasalgatás, majd 5-én Balassagyarmati távon megint vasalgatás :) Szép kékek... ha ez számít :DDD ;]

20150305 Ápdét:
Tegnap munka után megvártak Balassagyarmaton a GÁL és Tsa. motoros boltban. Maximális tiszteletem ezé a bolté, mert már nem először teszik meg ezt nekem. Minden esetben, korrekt, kedves és gyors a kiszolgálás.

Így 17:30-kor sikerült haza érnem... Beugrottam még keresztanyámékhoz, már nem is tudom miért... És valahogy elkapott a hév. Ráeszméltem, hogy én azonnal fel akarom rakni a láncot és a lánckerekeket!
Így szegény unokatestvérem bukta a legnagyobbat a dologban, mert felajánlotta, hogy jön és segít. Befűtöttem odahaza, majd a kinti reflektor mellett a jó kis hidegben, nekiláttunk a munkának. Lánckerék csere...

Apropó végösszeg:
Első lánckerék: 5000HUF
Hátsó lánckerék: 5600HUF
Lánc: 18800HUF
Lánc olaj spary (Castrol): 2750HUF
-------------------------------------------------------
Összesen: 32000HUF :R

Este volt már 22:15, amikor abba hagytuk a lánc és lánckerék cserét, mert a kis lánckerék csavarja egyszerűen nem akart meglazulni, márpedig addig nem lehet sem a láncot, sem a kis lánckereket kicserélni. Kell egy légkulcs, nincs mese.
Ma reggel felhívtam a szomszéd faluban levő "Miskolci" gumis szervizt. Hihetetlen korrektségről tettek tanúbizonyságot. Megvárnak zárás után és megcsinálhatom náluk a lánccserét. :R

És még az időjárás is nekem kedvez :DDD :C :R

Szóval 20150305 este...
Elmentem a gumis műhelybe, hogy megcsináljam a lánccserét. Minden flottul ment, míg ki nem derült, hogy a nyomorult lánc patent szemes... Mire rájöttem, hogy talán a patentszemet össze kéne ütni, hogy be tudjam rakni a lezárót, az fél óra volt, addig szenvedtünk 3-an több módon is. A kedves piktogram gyártónak meg üzenem, hogy lopjon lovat, vagy a másik...

Közben megjött a vinnyogós index relé is, de sajnos már nem jutott erőm a beépítésére... Azt majd szombaton vagy vasárnap... :R :U

20150322 Ápdét:
Index relé beépítve.
Lassan érkeznek a holmik és lett pár kép is közben, meg videó... Így megosztom :DDD

Az új lámpa tartó:

Az új telefon töltő (ami még nem jött meg) kapcsoló:


Az új első lámpa:


20150331 Ápdét:
Pénteken viszem gumiztatni a motort...
A választásom egy Michelin Pilot Street 140/70 R17-es gumira esett.

Az ára a Kékhold Kft-nél: 24530HUF + 3900HUF szerelés

Holnap műszaki... 20150406
Holnap műszaki, ennek örömére még gyorsan megcsináltam az index visszajelzőt is... Szép lett, majd lesz róla fent videó is :R ...
Lehet szurkolni :) Délután háromra viszem Bercelre. :U

20150605 Ápdét:
Elugrottam a közeli Aszódra és a helyi rmc boltban gyorsan vettem olajat, szűrőt meg végre egy pár motoros kesztyűt... Ja... Meg páromnak új sisakot.
Olajból 3L Eneos 10W40-es motorkerékpárba valót szereztem be. 1890HUF/L áron.
Olajszűrő HifloFiltro HF111-es típusa 1050FT-ot kóstált.
Kesztyűből a B-Star 7500-as típusából a fehér-fekete verziót választottam ki. Ára 12590HUF volt.
Bukósisakból az AIROH Speed fire Grifo sisakja lett a nyer, leárazva 15eHUF volt.

Még hátra van az első gumi, a festés és a sárvédő, ja meg a műszerfal... :U

Apropó kék hold... Nem is meséltem, de nálam no1. a cég. Kedves kiszolgálás, gyors és szakszerű szerviz jellemzi őket. Intelligens és korrekt a szerelőbrigád is. Végignézhettem a cserét és a javítást. A hátsó gumi cserénél a szerelő a mellett, hogy elvégezte az általam kért munkát, felhívta a figyelmem a tényre, hogy a hátsó kerékagy csapágyaim már nem éppen jók, így ha kérem cseréli őket. Nos akkor és ott a hátsó gumi csere + kerékagy csapágy csere + szerelés és gumicsere díja együtt pár száz forint híján 30eHUF volt. Kellemes csalódás! Így már biztos, hogy az első gumit is oda viszem! Köszönet nekik újra :R

20150817 Ápdét:
A mai napon a motort átnézve némi olajfolyást fedeztem fel a jobb első teleszkópom oldalán. Így időszerűvé vált a két első teleszkóp szimering és lehúzó cseréje, valamint ha ott járok, akkor teleszkóp olajat is cserélek, meg utána járok ezeknek az állítható előfeszítőknek, amiket a gyári csavar helyére lehet tenni... :U

20150915 Ápdét:
Szóval az van, hogy megrendeltem a porvédő és lehúzó gumikat (ebay)... Nem több mint 1100HUF-os áron a párat. Mint kiderült a szimeringek szabványosak (értsd, nem tizedes mérettel rendelkezőek), így azt majd egy csapágyboltban veszem meg itthon, mert azt kint arany árban mérik, s így lehetőségem nyílhat akár a gyáritól is jobb vásárlására (remélem).

Ezen kívül berendeltem még egy darabot a LED-es ködlámpák közül ebből (ebay ) a típusból:

Hogy mennyire válik be, azt majd jelzem, s igyekszem dokumentálni is idővel :R

Pár tapasztalat eddig...

Az első lámpa... Nos annak az olcsó húsnak tényleg híg a leve... Ha a gyárilag hozzá adott 35W-os izzóval használja valaki vagy cseréli LED-re, akkor minden OK, de nekem a 55W-os H4 gyakorlatilag megolvasztotta a foncsort felül és behúzta a plexit elöl, szóval néznem kell egy másik lámpát előre...

A tükrök... Funkcionálisan rendben vannak, ám egy motormosás alkalmával sajnos a mosószer megkapta a festésüket s így a szára kicsit megmattult... Lehet hogy majd elviszem valahova festetni... Hála Istennek aluból van ez a része. A tükör háza viszont műanyag. :((( Szóval óvatosan kell bánni vele ha az ember igazgatja (kis motoron az 1 és a 2 személyes mód esetén van különbség, ha a teleszkóp nem állítható)...

Az indexek... Mint írtam már, az anyaguk nem túl acélos, de kiválóan teszik a dolgukat ahogy a reléjük is... Bár annak néha változik a hangja, attól függően, hogy éppen mennyire tölt a motor. De ez a dudára is igaz.

Lábtartók... Tökéletesek! De tényleg. Szóval azt nagyon megéri kintről venni.

Fék és kuplung kar... Utóbbi OK, előbbi... Nos lehet, hogy ez már a kapcsoló hibája, de figyelnem kell arra, hogy a kar visszatérjen az alap állásba és ha zötykölődök is ellenőriznem kell, mert a féklámpa önálló életet él... Szóval ezt még meg kell nézzem... Az állítócsavar már elkezdett rozsdulni... Mondjuk a gyári se volt fényes mikor cseréltem.

Lámpatartó... Minden rendben van vele, bár a rögzítő csavar itt is megindult a rozsdásodásnak. Filléres holmi, majd cserélem tavasszal.

20150922 Ápdét:
Megérkezett a telószárhoz a porlehúzó és a ködlámpa... Este jönnek az infók :)

Pár kérdés...

Van valakinek ötlete arra, hogy a kipufogórendszert mivel lehetne szépé varázsolni? Mi aza festék ami nem pattog le róla 10km után? Vagy hogyan csináljam, hogy ne pattogjon le? (Mondjuk a gyári színe sincs már rajta, szóval lehet hogy nincs is végleges megoldás?)
Van valakinek esetleg tapasztalata ezekkel a teleszkóp állító csavarokkal (előfeszítő utólag első telóba) kapcsolatban, esetleg valami javallott teleszkóp olaj? (Utoljára Repsol terméket tettem az ETZ első telókba...) :R

Folytatása következik, ha megjön a többi holmi :)

20160404 Ápdét:

Szóval VTR...

Ami kopik az a hátsó gumi. A héten megkapta a kis motor az új garnitúrát.
Elöl: 120/70 R17 Michelin Pilot Road 3 ~34eHUF
Hátul: 150/70 R17 Michelin Pilot Road 4 ~45eHUF

Első:

Hátsó:

Gumizást az első keréknél a Kék hold-nál, a hátsónál a Cribmoto-nál végeztettem. Utóbbi esetben, gyors, kedves és pontos kiszolgálásban volt részem. Előbbi a szokásos szintet hozta.

Ígértem, hogy adok infót a LED-es lámpáról... Nos ha az elég infó, hogy az autósok utálnak, akkor ennyi.
Ha nem, akkor kérlek semmiképp ne tedd ezt a típust egyvonalba a gyári lámpával. És/Vagy semmiképp ne tedd a motor bal oldalára! Pár méterrel érdemes a csóváját az első lámpa fénye elé lőni, de inkább a bozótost nézze, mint az utat! Tényleg vakít.
A lámpa 3 módban üzemel:
- Normál 12W LED teljesítmény
- "Tompított" 9W LED teljesítmény
- "Tömegoszlató"... Nos ilyenkor 12W teljesítménnyel stroboszkóp funkcióval üzemel. Idegesítő. Bárkinek.
Viszont felvonuláson hatásos, ha te vagy az egyik staff tag.

Szelepfedél rögzítő csavar tömítő alátét... Ez lesz a végem lassan.
A megoldás: Olaj álló pasztát alá, aztán meg kell húzni. Ez segít. 4 gyári tömítésem és 10eHUF ment rá erre a kérdésre.

Fékbetétből ha jót akartok nem vesztek olyat mint én. Hátra semmiképp! Nem fog valami jól, de legalább eszi a tárcsát is. Még 10-15e km és cserélhetem kompletten.

Új hiba jött elő rajta, kicsit ereszt a fékkarnál a munkahenger. Szóval csere/karmantyúzás lesz a következő project. De ha már ott járok, akkor fém fékcső + fékbetét + tárcsa is cserélve lesz.

Apropó, cseréltem kormányt... ETZ kormányt kapott mert a gyári nagyon rozsdult már. Egy kicsit magasabb, 2cm-el szélesebb... Más tőle az ülés pozíció, de nekem (mivel nem vagyok alacsony) jobb így.
:U

20160519 Ápdét:

Mert nincs olyan, hogy nincs mit csinálni...
Szóval index. Valamiért (szerintem közutaink minősége) sorban égnek ki az izzók. Nem gond, mert van tartalék. Előbb utóbb veszek hozzá LED-eset, 4db-ot meg elrakok tartalékba műszakihoz. :DDD
Következő szezonra aktuális lesz a karbi szinkron meg a szelep állítás.

Tapasztalatok a gumikkal:
Iszonyatosan jók. Voltunk pár hete Balassagyarmaton motoros "találkozón", ahol le volt zárva egy viszonylag nagy kamion parkoló. Volt lehetőség döntögetésre. Tapadnak.

Tapasztalatok az első fékbetéttel:
Nem fog rosszul... De feltételei vannak. Pl.: ne essen az eső. Ugyanis ha esik, akkor késik a tapadása. Esős tárcsán míg le nem húzza, nem fog azonnal jól. Fog, de nem rendesen.

Ismét új olaj...
Eljött az ideje az újabb olajcserének és szűrő cserének.
A jól megszokott ENEOS 10W40-et kapta ismét a HF111-es szűrővel. Az olajfolyás megszűnt a hengerfej rögzítő csavar tömítő alátétnél.

Javítások:
Korábban vettem bandázs szalagot a kipufogóhoz és mivel nekem a fekete szín tetszett, így abból tettem a kosárba. Jó ötletnek tűnt. De... De ereszti a színét. Szóval 2 mosás után nagy része szürke vagy fehér lett.
Ismét vettem fekete festéket. :)

20160530 Ápdét:

Szóval motoroztam egy kamion mögött a minap és bár nem voltam hozzá túl közel, a kőszállító futó kereke egy kb öklömnyi követ hajított ki magából. Ez szépen meg is repesztette a lámpa plexijét. Szóval ismét új lámpa... Még jó hogy akciós...

Vettem LED-es H4 "világítótestet". Ilyeneket e:

Ha lesz egy kis időm és megjönnek akkor csinálok egy kis összehasonlító teszt féleséget.

Sikerült színre fújt gyárival azonos utángyártott sárvédőt találnom "elfogadható" áron.

(Linkek a képekre kattintva többnyire elérhetőek)

Hozzászólások

(#1) zotyesz66


zotyesz66
(őstag)

Első lámpa kell hogy legyen műszakin. Szerintem nem szabad, hogy törött legyen. A többivel nem hiszem, hogy gond lenne.

Aranyszabály: akié az arany, az szabályoz.

(#2) creation válasza zotyesz66 (#1) üzenetére


creation
(senior tag)

Maga a búra rongálódott (pontosabban a króm keret és a tartója), a foncsor és az "üveg" nem sérült, stabil, nem mozog, beállítható a megfelelő pozícióba. Tartót lehet hogy gyártatok hozzá, mire műszakira kerül, hogy abba ne legyen hiba. De az első lámpa idehaza 30eHUF kint is 11-15 között mozog.

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#3) Kolondrum


Kolondrum
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

Vizsgáról annyit tudok elmondani, hogy amit nagyon néznek az a fények és a fék. Ha rááll a padra és behúzza és az nem egyenletes fékhatást mutat akkor térdre. Prizma, index nem borostyán sárga és társai már csak apróságok. Arra is harapnak ha egy kar végén nincs meg a kis dudor, nekem egyik le van flexelve, mert letört, 15k-s tétel lenne.
A motort nem indították be, ez jó ötlet volt. Díjaztam is. :))
Nálam a 5000km az 1 hónap futása. Én személy szerint azt tudom értékelni, ha 20.000km alatt nincs olajon kívül hibája a történetnek. 6000km/olajcsere.

[ Szerkesztve ]

Suzuki 99Le (1185kg) és Kawasaki 72Le (174kg). Egyik tartós, másik "lép". Redmi Note 6 PRO 3/32 és 4/64 eladó Érdeklődni pü-ben!

(#4) Kolondrum


Kolondrum
(PH! félisten)
LOGOUT blog (1)

Azt szabad tudni miért ilyen kicsit léptél felfelé? Hány éves vagy?

Suzuki 99Le (1185kg) és Kawasaki 72Le (174kg). Egyik tartós, másik "lép". Redmi Note 6 PRO 3/32 és 4/64 eladó Érdeklődni pü-ben!

(#5) creation válasza Kolondrum (#4) üzenetére


creation
(senior tag)

A VTR oka egy jó vétel volt. Nem akartam ilyen "kicsit" lépni, főleg, hogy kicsi nekem a motor, nem csak ccm-re, méretre is (196cm...). Viszont egyik kollegám cserélte a VTR-t egy Ducati Monster 620-ra. És eladó lett a VTR-je. Mivel kollegák vagyunk, így meg tudtam venni részletre, hitel nélkül, kamat nélkül. Szóval így nem is bánom. Abban az 1 hónapban, míg nem volt motorom, minden bajom volt. Így harmincon túl, félidőben ez rossz választásnak tűnik de azóta párom is ráérzett a motorozás zamatára, s így, mivel Ő nem túl magas, meg is van a kezdő motorja. Ha minden jól megy jövő ilyenkor talán már a TDM850-ről beszélgethetünk :DDD

A kis VTR több szempontból ideális választás.
- Keveset fogyaszt
- Nem olyan gyenge mint az ETZ
- Kényelmes (még így is, hogy le lógok róla)
- Olcsó a fenntartása/karbantartása

Olaj csere 25000, légszűrő szintén. De én most lecserélem, hogy a szezont szépen kezdje (26400km).

Köszi a tippeket. Karok mind újak, bogyósak. Fékbetéteket addigra bejáratom. Indexek "sárga búrásak", sárga izzósak. Fényvisszaverők fent vannak. Hátsó féklámpa is szép. :R

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#6) pakriksz


pakriksz
(őstag)

A sípolós index az mire jó? Az én motoromon amikor megvettem volt ilyen (nem a relé olyan, hanem 2 kivezetésre köthető külön hangszórós), első dolgom volt lehúzni a hangszórót...

Troll (nemhivatalos definíció): az akinek véleménye nem tetszik nekünk/nem értünk vele egyet. (10-ből 9 fanboy ezt ajánlja) || Fanboy 8 in 1 (Intel, AMD, Nvidia, konzol, PC,+minden politikai oldal) hiszen "ahol nem mi vagyunk, ott az ellenség"

(#7) zotyesz66 válasza pakriksz (#6) üzenetére


zotyesz66
(őstag)

Tán hogy ne felejtse kinn az ember... Motoron szerintem elég könnyű kint felejteni.

Aranyszabály: akié az arany, az szabályoz.

(#8) creation válasza pakriksz (#6) üzenetére


creation
(senior tag)

Két dolog.

1: Nem felejted úgy
2: Az autósok azt hiszik, most tolat rájuk egy IFA

Az utóbbi a hasznosabb, mert nem csak látják a motorost, hanem figyelembe is veszik a szándékát.

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#9) creation válasza zotyesz66 (#1) üzenetére


creation
(senior tag)

Maga a búra rendben van,. csak a ház és a tartó "görbült meg".

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#10) creation


creation
(senior tag)

Hmmm ma meg van bolondulva a PH...

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.