2024. március 28., csütörtök

Gyorskeresés

Ipon Computer kft, avagy az érem két oldala 2. rész

Írta: | Kulcsszavak: ipon . ipon computer kft . online vásárlás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Üdvözlök ismét minden kedves olvasót, nem is olyan régen megszületett eme kis blog első része.

Történet ott maradt annyiban, hogy február 5.-én megkaptam az automata levelet, miszerint megérkezett hozzájuk a hangfal, megkezdték a garanciális ügyintézést.

Nos itt a frissítés, tegnap érkezett a levél miszerint kész van a hangfalam, átadták a futárnak, másnap érkezni fog. Így is lett, ma reggel átvettem a futártól. Megjegyzem a futár kérdezte, hogy mi baja volt, új hangfal, vagy javítani volt? Mondtam rezonál a mélynyomó elég szépen, ez már a második szervizes kör, Ő pedig csak annyit mondott, hogy neki még sose volt gondja a Genius márkával hangfal terén, ezért csodálkozik. Történet folytatása az volt, hogy behoztam a kis hangfalat, vártam kicsit míg átmelegedik, majd tesztelés, rutinosan csak a mélynyomó kicsomagol, pendrive bedug, majd zene elindít.

Az eredmény? Siralmas, ugyan olyan módon rezonál, mintha valami öreg kis szekér lenne. Szervizesek tettek fel néhány számot a pendriveomra, nyilván azokkal tesztelték, azokat is végig próbálgattam, de szinte mindegyiknél megvolt ismét a rezonálás. Itt még koránt sincs vége a történetnek, édesapám nagyon szeretett volna beszélni velük, így készségesen átadtam a számuk. A hölgy ismét elmondta, hogy a szervizes kollégák biztosan letesztelték és a hangfal hibátlan, biztosan a hangkártyámmal, vagy a gépemmel van a baj. Apa említette neki, hogy ez lehetetlen, ugyan is a mélynyomó nem volt csatlakoztatva a gépemhez, pusztán a saját lejátszóján át volt kipróbálva. Hölgy csak annyit mondott, hogy írjunk a szervizes e-mail címre.

Így hát ismét írtam a szervizes e-mail címre, ahol leírtam, hogy ismét csalódnom kellet a szervizesekben és nagyon nem szeretnék egy harmadik kört, így két opciót jelöltem meg:

1, Kicserélik egy másik fajtára értékegyeztetéssel.
2, Fogyasztóvédelem viszi tovább az ügyet.

Az oldalukon az áll, hogy általában egy órán belül válaszolnak munkanapokon, 11:00 órakor elment az e-mail és türelmetlenül vártam a válaszra, majd fél négy fele rákérdeztem telefonon, mondván kicsit dühös és türelmetlen vagyok, a Hölgy azt mondta dolgoznak a kollégák folyamatosan... Rendben, vártam tovább, majd 17:00 után megérkezett a válasz.

Kíváncsiak vagytok? Nos kicsit nekem is leesett az állam , a válasz levélben ez állt:

Ha vissza küldöm eredeti csomagolásában a hangfalat, akkor vissza adják a vételárát, vagy akár webshop-ban is levásárolhatom egy másik fajtára, de a Genius márkát nem ajánlják.

Nagyon megörültem, mikor elolvastam, végre vége ennek a huzavonának. Vajon mért döntött így a bolt? Fogyasztóvédelemtől tartottak volna? Vagy csak nem akarták tovább húzni a történetet? Vagy nem akarták rontani a bolt nevét? Ezt valószínűleg sosem fogom megtudni, minden esetre jár a piros pont az Ipon-nak ezen lépése után.

Köszönöm a figyelmet.

Hozzászólások

(#1) Kolondrum


Kolondrum
félisten

Ez a végső megoldás, hogy szabaduljanak tőled vagy másik terméket vegyél, de ez a kör záruljon be.
Én is voltam hasonló helyzetben (azaz már változott a hangnemem). Ott felelőtlenül állított valamit egy boltban egy munkatárs amire én építettem és amikor mentem a boltba jött a pofára esés. Anyagi jellegű. Végül megoldottuk. Azt nem tudom, h a kolléga mit kapott a felelőtlen szavakért.

[ Szerkesztve ]

(#2) CptAdamica válasza Kolondrum (#1) üzenetére


CptAdamica
veterán

Igen, ezt is oda kellett volna írnom, hogy szabaduljanak tőlem. Minden esetre örülök a döntésnek, sok-sok e-mail váltás volt.
A történetedben pedig biztos jó nagy letolást kaphatott a kolléga. Én valahogy így képzelem el. :)

Megyen!

(#3) Krugszvele


Krugszvele
aktív tag

Érdekes, nálad happy end lett a vége, nálam nem.
Tavaly nyáron vásároltam a PCX-nél egy 4 gigás DDR3 memóriát. Megjött, elindult vele a windows, majd lefagyott. Egyből visszaküldtem, ugye nem volt garanciafutárom előfizetve, hát az oda-vissza küldés 2000 Ft. Megkaptam a "cseréltet", egyből láttam rajta, hogy ugyanazt küldték vissza. Jót röhögtem magamon, hogy mekkora balek vagyok, nem teszteltem rendesen, tuti semmi baja.
Beleraktam az azóta lecserélt gépbe, ott is ugyanaz a hiba...
Mondom biztos velem van a baj, még két másik alaplapba is beleraktam, ráadásul a chipset is más volt, hát egyik sem kezelte.
Ismét visszaküldtem a pcx-nek, immár nem tudtam hivatkozni semmire, mert az első körben általam az eszközzel visszaküldött számlát vissza sem kaptam, pedig volt még rajta pár eszköz.
Na, gondoltam gond letudva.
Rá egy hónapra ismét kifizettem az 1500 Ft-os futárt, megjött a ram, kibontottam és ismét UGYANAZ, immáron kicsit leharcolt, kopott matricás ram jött vissza! Tettem egy próbát, beletettem egy gépbe, természetesen nem működött.
Itt dühösen ismét visszaküldtem, de már elkövettem egy nagyon nagy hibát (nem az elsőt az ügyben!!) Nem fényképeztem le a memóriát.
November közepe körül küldték vissza újabb 1500 Ft-ért a ramot, most már reménykedtem, de ismét csalódnom kellett. UGYANAZT a szakadt, szutykos ramot küldték vissza negyedjére.
Januárban épp budapesten jártam és személyesen vittem be a PCX-hez.
Ott a garanciás ügyintéző megesküdött, hogy ő személyesen írkálta át a gyári számot minden egyes kiadáskor, az mindig más volt, de esetleg megnézi. Beletette egy gépbe és elindította a memtestet. Fél óra múlva a memtest 7%-nál járt, én ott hagytam az üzletet, gondoltam majd kibukik a hiba valahol és majd üzennek.
Két nap múlva jött egy email, hogy két napig ment a memtest hiba nélkül, a memória jó, mehetek érte.

Az 1500 Ft-ot már nem akarom kifizetni a nem működő ramért, de ha ott hagyom nekik, akkor eladják másnak, aki ugyanennyit fog szívni vele, hacsak nincs annyi esze és garanciafutárt rendel. Az a gyanúm, ha rendeltem volna garanciafutárt, akkor egyből cserélték volna, mert nekik is érdekük lenne. Így meg mindegy, a balek majd fizet, ha akar valamit, vagy járkáljon be vidékről.

Most itt tartok, még oldalakat tudnék írni az általam végrehajtott tesztelésekről, stb, de minek?
Le kell írni a veszteséget, tapasztalatokat le kell szűrni: többet pcx.hu-tól leginkább semmit sem rendelni, de ha mégis, akkor mindkét opciós plusz szolgáltatást kifizetni: azonnali cseretermék és garanciafutár.

Gyanítom tízezer esetből egy van ilyen, csak rossz épp a tízezrediknek lenni.

(#4) horush válasza Krugszvele (#3) üzenetére


horush
addikt

Öhm, rammal nyugodtan lehet szívni akkor is, ha tökéletes, csak az alaplapoddal nem működik együtt. Én azt már rutinosan helyben szoktam megvenni, így ha bármi baja van, visszaviszem és rögtön más fajtát kérek, hogy tuti jó legyen. Mondjuk rendesek is itt, szó nélkül cseréltek eddig bármit.

(#5) CptAdamica válasza Krugszvele (#3) üzenetére


CptAdamica
veterán

Érdekes történet a tied is, én is szemeztem a PCX-el, mikor még a komplett gépet akartam össze rakni, egyik barátom esküdött, hogy remek hely, jobb mint az ipon, de végül az iPon mellett döntöttem. Nekem olyan is szemet szúr, mint például a honlap minősége, megjelenése, egy bolt legyen igényes és igen is áldozzon ilyen téren is.

Szerencsére az iPon-nál nem kerül külön pénzbe a garancia futár. Csak akkor, ha a termék elméletileg hibátlan.

Én azon is erősen fogok gondolkodni a jövőben, hogy merjek e számítástechnikai eszközöket rendelni webshopból, csábítóak, de ha beüt a baj, akkor sok a kellemetlenség velük. Inkább kifizetem itt Debrecenben a két-három ezer forinttal drágább árat. Így elkerülöm a garancia futár és személyesen meggyőzőbb előadni hibát, vagy prezentálni a boltosoknak ilyen esetben például.

[ Szerkesztve ]

Megyen!

(#6) kecskebégető


kecskebégető
aktív tag

ha jól értem márciustól havul a helyzet:[link]

Asszonták nekem,hogy szabadujjak meg azoktó a halotttizéktő

(#7) vimes válasza CptAdamica (#5) üzenetére


vimes
senior tag

Nem akarom a webshopokat védeni, de én csak azt tudom ismételni, amit a korábbi bejegyzésedhez írtam. Tapasztalataim alapján nem kapsz jobb garanciát egy szaküzletben, az hogy minden jól menjen az csak álom (legalábbis nálam az volt), ugyanez lesz nagy valószínűséggel a helyzet. Pl. nem egyszer fordult elő az Extreme Digitalnál, hogy ugyanazt a terméket hibásan visszaadták.

"Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!

(#8) Krugszvele válasza CptAdamica (#5) üzenetére


Krugszvele
aktív tag

Azóta ugyanígy vagyok vele, ráadásul találtam itt szolnokon egy boltot, ami nagyjából ipon árban dolgozik, csak max. 5 százalékkal több.
Ennyit megér nekem, hogy garanciális probléma esetén nem néznek totál hülyének.
De az érdekes, hogy ugyanazt mondod, mint a szervizes, ti ismeritek egymást? :DDD
KILENC alaplapban HÁROMFÉLE chipsettel próbáltam ki a ramot, egyikkel sem ment :( Nála meg két napig hibátlan a memtest, jelentsen az akármit. A memtest nekem is ment 24 órát hibátlanul, aztán a windows telepítés első 5 percében újraindult majd megfagyott.

(#9) fesii válasza CptAdamica (#5) üzenetére


fesii
aktív tag

Egy 1-2ezerrel drágább alkatrészeknél, ha egy teljes gépet raksz össze már 20-30ezerrel többet fizetsz ki a végén.
Amiből már bármelyik alkatrészt megveszed újból. Tapasztalalt!
Igaz ezt nyugati országrészre tudom csak állítani itt rendkívül pofátlanok az üzletek. Amikor összeraktam a 120e ft-os gépet iponról. Nem volt ritka az olyan szombathelyi bolt ahol ugyanez 40e ft-al volt drágább!

(#10) Thrawn


Thrawn
félisten

Egyik ismerősömnek a novemberben vett tablete van a mai napig garanciában náluk. Már harmadjára lett visszaküldve ugyanazzal a hibával, mert kétszer úgy kábé meg sem próbálták reprodukálni a hibát. Most eljutottak odáig, hogy visszaküldték a beszállítónak, aki azóta is ül rajta.
Karácsonyi ajándéknak szánta, de ha így megy tovább lehet mégis az lesz belőle mire visszakapja használható formában :(

Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.