2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Van itt, aki elektromos egykerekűn gurul?

Írta: | Kulcsszavak: EUC . electric unicycle . egyensúlyozó . Segway . Ninebot . Inmotion . Airwheel . Kingsong . Gotway

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nyáron megleptem magam egy másodkézből származó elektromos egykerekűvel (EUC: Electric Unicycle), pedig akkor még gőzöm nem volt arról, hogy vajon fogok-e tudni közlekedni rajta.


Itt még csak a lakásban tesztelem a keréknyomást

A néhány nap alatt abszolvált pár órányi izzasztó gyakorlást követően viszont egyszerűen beleszerettem, ma már vásárolni is ezzel megyek a faluközpontban lévő kisboltba. Megyek vele aszfalton, füves gyepen, murvás földúton, dombra fel, dombról le... imádom. És ez az 500 W-os, 14"-es csoda gond nélkül viszi a 194 centi magas, 90 kilós habtestemet! :D

A minap szembe jött velem egy MA! cikk, ahol a srácok egy elektromos kerékpárt teszteltek. Az írás kapcsán óhatatlanul szóba került az efféle elektromos közlekedési eszközök jogalkotók általi elismertsége és szabályozottsága, ami hát hogy is mondjam, eléggé foghíjas. És ugyan tudom, hogy ha az elektromos kerékpár és az elektromos roller is ingoványos (értsd: gyakorlatilag definiálatlan) talaj a KRESZ-ben, akkor vajon egy ilyen mechanikus fékkel nem rendelkező, kizárólag az egyensúlyozásra hagyatkozó csoda kivágja-e a biztosítékot a magyar rendőrben, ha a New York-i sorstársainkhoz hasonlóan én is az autók között szlalomoznék vele... mondjuk 50-nel? :D Oké, a választott modellemmel még a 20 km/h-s sebességet is ritkán karcolom, de vannak olyan erős gépek és olyan bátor (botor?) gurulók, akik a 75 km/h-t sem vetik meg. :Y Nem... nekem a falusi kis utcákon kívül eddig a Normafa hepehupás ösvényei és a belváros széles járdái (Moszkva - Blaha viszonylat) voltak meg, ahol legfeljebb futó tempóban kerülgettem a nem ritkán csodálkozva néző puhatestűeket. :B

De visszatérve az eredeti kérdéshez, és ahhoz, hogy amikor a fent említett cikk fórum topicjában arról ment a találgatás, hogy melyik a legideálisabb elektromos személyszállító eszköz, akkor hogy-hogy ez még csak fel sem merült? Vagyunk itt egyáltalán olyanok, akik ilyenen gurulnak? :)

Hozzászólások

(#1) cinemazealot


cinemazealot
addikt

Lássuk a tolongást! :)

(#2) nullpoint válasza cinemazealot (#1) üzenetére


nullpoint
senior tag

[link]

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#3) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

:R külső szemlélő konzervatív bútordarabként maradni fogok az elektromos bicajnál, arra lehet szatyrokat aggatni, stb.

A jogi oldal tényleg nem tiszta, tudtommal a magyar KRESZ gyalogosnak(!) minősít egy ilyennel (+gördeszkával, görkorival, stb).

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#4) nullpoint


nullpoint
senior tag

Nagyon keresem de nem találom azt a részt:

II./a meg III./a lehet érdekes, de az sem említi konkrétan. Jó lenne rendet tenniük.

II. A közúti járművekkel kapcsolatos fogalmak

a) * Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.

b) Gépjármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt. A mezőgazdasági vontató, a lassú jármű, a segédmotoros kerékpár és a villamos azonban nem minősül gépjárműnek.

c) * Gépkocsi: olyan gépjármű, melynek négy vagy több kereke van; a négy kerekű motorkerékpár azonban nem gépkocsi.

d) * Személygépkocsi: személyszállítás céljára készült olyan gépkocsi, amelyben - a vezető ülését is beleértve - legfeljebb 9 állandó ülőhely van.

e) Autóbusz: személyszállítás céljára készült, elektromos felsővezetékhez nem kötött olyan gépkocsi, amelyben - a vezető ülését is beleértve - kilencnél több állandó ülőhely van.

f) Trolibusz: elektromos felsővezetékhez kötött gépkocsi.

g) Vontató: pótkocsi vontatására készült, rakfelület nélküli gépkocsi.

h) Nyerges vontató: olyan vontató, amely a rajta levő nyeregszerkezet útján a vontatott félpótkocsi súlyának jelentős részét átveszi.

i) Tehergépkocsi: a személygépkocsit, az autóbuszt, a trolibuszt és a vontatót kivéve minden gépkocsi.

i/1. * Nehéz tehergépkocsi: tehergépkocsi, vontató, valamint e járművekből és pótkocsiból álló járműszerelvény, amelynek megengedett legnagyobb össztömege a 7,5 tonnát meghaladja.

j) * Motorkerékpár: a külön jogszabályban L3e járműkategóriába sorolt kétkerekű oldalkocsi nélküli, L4e járműkategóriába sorolt oldalkocsival rendelkező jármű, továbbá a motoros tricikli.

k) * Motoros tricikli: a külön jogszabályban L5e járműkategóriába sorolt háromkerekű és L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motorkerékpár.

l) * Mezőgazdasági vontató: kerekes vagy lánctalpas kialakítású, legalább két tengellyel rendelkező, pótkocsi vontatására és/vagy mezőgazdasági, erdészeti feladatú berendezések, gépek vontatására, hordozására, tolására, működtetésére alkalmas, 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni képes jármű, mely teher- és személyszállításra is alkalmas lehet.

m) Lassú jármű: olyan jármű, amelyet beépített erőgép hajt és sík úton önerejéből 25 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes.

n) * Pótkocsi: olyan jármű, amely gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval vagy lassú járművel történő vontatásra készült. A legfeljebb 750 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsi: könnyű pótkocsi, az ennél nagyobb össztömegű pótkocsi: nehéz pótkocsi.

o) Félpótkocsi: olyan pótkocsi, amely a vontató nyeregszerkezetére támaszkodik úgy, hogy súlyának jelentős részét a vontató veszi át.

p) Járműszerelvény: gépjárműből, mezőgazdasági vontatóból vagy lassú járműből és hozzákapcsolt pótkocsiból (egyéb vontatmányból) álló, a forgalomban egy vezetővel, egységként résztvevő járműkombináció.

r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.

r/1. * Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

r/2. * Quad: a külön jogszabályban

- L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár vagy

- L7e járműkategóriába sorolt négykerekű motorkerékpár,

amely nyitott utasterű, kormányműve nem áttételes és a motorkerékpárok esetében szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.

r/3. * Mopedautó: a külön jogszabályban L6e járműkategóriába sorolt könnyű négykerekű segédmotoros kerékpár, amely zárt utasterű, több személy szállítására kialakított, kormánykerékkel és a gépkocsikban szokásos kezelőszervekkel van felszerelve.

s) Villamos: olyan jármű, amely az úttestbe épített, vasúti pályaként meg nem jelölt sínpályán való közlekedésre szolgál.

sz) * Veszélyes anyagot szállító jármű: olyan jármű, amelyet elején és hátulján narancssárga alapszínű, felirat nélküli vagy felirattal ellátott táblával jelöltek meg (162. és 163. ábra).

162. ábra

163. ábra

t) * Sajáttömeg: üzemanyaggal feltöltött és a szükséges tartozékokkal (szerszám, pótkerék stb.) ellátott üres jármű tömege.

u) * Össztömeg: a jármű saját tömegének, valamint a rajta levő személyeknek, rakománynak és egyéb tárgyaknak az együttes tömege.

v) * Megengedett legnagyobb össztömeg: az illetékes hatóság által meghatározott az a tömeg, amelyet a jármű össztömege nem haladhat meg.

w) * Gyermekbiztonsági rendszer:

wa) integrált gyermekbiztonsági rendszer: hevederek vagy hajlékony elemek kombinációja, biztonsági csattal, beállító eszközökkel, tartozékokkal és egyes esetekben kiegészítő székkel és/vagy ütközésvédelemmel együtt, amit a saját beépített hevederrel vagy hevederekkel rögzítenek;

wb) nem integrált gyermekbiztonsági rendszer: részleges biztonsági rendszer, amely a felnőttek számára szolgáló biztonsági övvel együtt használva - amely körbeveszi a gyermek testét, vagy biztonságosan rögzíti azt a szerkezetet, amelyben a gyermeket elhelyezik - teljes gyermekbiztonsági rendszert képez.

x) * Betegszállító gépjármű: külön jogszabály szerint ilyennek megjelölt és üzemeltetett jármű.

y) * Iskolabusz: kizárólag gyermekek, tanulók, felnőtt kísérő melletti szállítására rendszeresített és a 48. § (12) bekezdésében meghatározott feltételeknek megfelelő autóbusz, amely a közoktatási intézmény munkarendjéhez igazodóan közlekedik.

y/1. * Gyermekeket szállító autóbusz: az y) pontba nem tartozó, kizárólag gyermekek, tanulók és felnőtt kísérőjük szállítására igénybe vett - nem menetrend szerint közlekedő - autóbusz, amelyet a 20. § (6) bekezdésében foglaltak szerint a „Gyermekszállítás” táblával, továbbá „Gyermekszállítás” felirattal megjelöltek.

z) Tengelyterhelés: a jármű egy-egy tengelyén levő kerekek által a vízszintes talajra átvitt súly.

zs) * Mezőgazdasági erőgép és vontatmánya: a meghatározott össztömeget, tengelyterhelést és méretet meghaladó járművek közlekedéséről szóló miniszteri rendeletben meghatározott járművek.

III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak

a) * Vezető: az a személy, aki az úton járművet vezet, vagy állatot hajt (vezet). A segédmotoros kerékpárt és a kerékpárt toló személy nem minősül vezetőnek. A gépkocsivezetés oktatása és az azt követő gyakorlati vizsga során vezetőnek az oktató minősül.

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#5) t72killer válasza nullpoint (#4) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

Itt mindent szépen besoroltak, csak ami nem esik ezen kategóriákba, az elvileg gyalogos :F?

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#6) nullpoint válasza t72killer (#5) üzenetére


nullpoint
senior tag

Ez a jó kérdés. Egy komolyabb elektromos roller akár 60-nal is tud menni, akkor az is gyalogos? Simán tud úgy érkezni az átkelőhöz, hogy későn érzékelje az autós, és elüsse.

kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt

(#7) #90088192 válasza nullpoint (#6) üzenetére


#90088192
törölt tag

Azt úgy hívjak természetes szelekció, és Darwin fogalmazott meg törvényt róla :C

Különben, a fizika mibenléte miatt, igen jo muri lehet egy ilyen kacattal helyváltoztatást gyakorolni, de mivel a súlypont igen magasan van, illetve az egy kerek stabilitása személyemnek nem kielégítő, így személy szerint meghagyom az artista/adrenalin junky/potenciális Darwin-díjas egyedeknek :R

Jol pofára/hatra lehet vágódni, és meg hibáztatni sincs senki akit lehetne érte ;]

Különben nagyon alacsonynak tűnik a nyomás a kerekben, úgy az igazi kihívás, ha rendesen fel van pumpálva, semmi extra tapadas ;]

(#8) cinemazealot válasza #90088192 (#7) üzenetére


cinemazealot
addikt

Az artista/adrenalin junky/potenciális Darwin-díjas egyedek nevében is köszönöm a jókívánságokat. :R Egyébként 42 évesen cseppet sem érzem magam artistának vagy adrenalin junky-nak, sőt, kifejezetten beszari alaknak tartom magam, szeretek élni (szándékomban is áll még egy jó darabig), de nem is megyek ezzel gyorsabban annál, mintha futnék. Viszont kifejezetten jól eső érzés, hogy egy ilyen vackot ebben a korban sikerült megtanulnom hajtani. :B

A keréknyomás egy sarkalatos része a dolog "művészetének": ha laposan hagyod, akkor könnyebben lehet vele egyenesen haladni (kezdőknek is ezt szokták ajánlani) és a terepet is jobban viseli (ahogy a térded is), ha keményre fújod, akkor minden porszemet megérzel az úton, viszont sokkal könnyebben manőverezel. A baj csak az, hogy a géppel együtt bő 100 kilóval nehezedünk erre a 14×2,125"-es abroncsra, amibe 3,5 bar-nál többet nem nagyon ildomos pumpálni. :D A fényképen kb. 3 bar lehet benne.

(#3) t72killer
Bevásárlást itt hátizsákkal vagy kézben tartott szatyrokkal is lehet abszolválni. :K Jogi szempontból számomra is a gyalogos tűnik a legközelebb ehhez a szörnyhöz, akként is közlekedem vele (gyalogos tempóval). Szerencsére ezzel nem is lehet 24 km/h-nál gyorsabban haladni, mert elkezd visítani és leszabályoz.

(#9) #90088192 válasza cinemazealot (#8) üzenetére


#90088192
törölt tag

Mar majdnem vonat nemde? :DDD

Ne aggódj 70 eves korodig gurulhatsz vele bátran! :K

Nekem meg egy kerekezni sem sikerült megtanulnom, se bicajjal, se motorral, igaz lehet ezert vagyok meg életben(Nem mintha sok dolgon váltóztatna ha nem lennek életben ;] )

(#10) cinemazealot válasza #90088192 (#9) üzenetére


cinemazealot
addikt

A "hagyományos" egykerekezéssel csak sráckoromban próbálkoztam egy banánüléses Csepel Tacskón ülve, de még azzal sem tudtam huzamosabb ideig úgy maradni/haladni. Itt azért jóval könnyebb dolgom van, mert non-stop dolgozik alattam egy motor, ami legalább a haladás irányában tartja az egyensúlyomat. :K

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.