2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Star Swarm Performance demó érdekesség...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Hogy a felesleges dolgokat egyszerűsítsük, a gép egy i5-3570K (@4,3Ghz), 8 giga ram, Radeon 7950 (@1050/1500Mhz) kombó, a tesztet RTS módban futtattam, 1920x1080 felbontás mellett, először Extreme, aztán Custom (Extreme minusz Motion Blur, full screen (a Custom alapból windowed módban fut)) az alap 6 perces teszttel. A GPU kihasználtságot MSI Afterburnerrel néztem:

Dx11, Motion Blur on:
Average FPS: 9.44
Average Unit Count: 4046
Maximum Unit Count: 5619
GPU usage: 35-37%

Mantle, Motion Blur on:
Average FPS: 27.15
Average Unit Count: 4068
Maximum Unit Count: 5269
GPU usage: 70-77%

Dx11, Motion Blur off:
Average FPS: 32.52
Average Unit Count: 4107
Maximum Unit Count: 5245
GPU usage: 55-59%

Mantle, Motion Blur off:
Average FPS: 58.13
Average Unit Count: 4234
Maximum Unit Count: 5371
GPU usage: 99% (konstans)

Mi a konkluzió?

A teszt erősen CPU limitált, egy tuningolt Radeon 7950-est egy detto tuningolt i5-3570K sem képes kifuttatni extreme részletesség mellett, még Mantle alatt sem, ebből azt lehet lekövetkeztetni, hogy a játék elég erősen támaszkodik a CPU-ra. Ebben az a legmeglepőbb, hogy a Motion Blur kikapcsolásával hirtelenjében 3x akkora lett az FPS Dx11 alatt, míg bő 2x akkor Mantle alatt, és egyedül az utóbbi esetében lehet látni, hogy a teszt GPU limitbe ütközik.

Persze érdekes kérdés, hogy mi köze a Motion Blur-nek a CPU kihasználtságához...

Hozzászólások

(#1) Buci21


Buci21
addikt

a motion blur több CPU-tól független terhelést tesz a GPU-ra. Ennyi :D Teljesen korrektek a fent látott eredmények, ha ennek az előnynek a fele megmarad a játékokban, már megérte várni

(#2) Garyka


Garyka
tag

Szép teljesítmény növekedés :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.