A 29. Falcon 9, amely a Kennedy Space Center LC-39A Cape Canaveral Air Force Station Space Launch Complex 40 (SLC-40) indítóállásán tesztelés alatt volt, és szeptember 3.-án vitte volna a világűrbe az izraeli Amos-6 műholdat, mintegy fél órája (magyar idő szerint 15:20 körül) felrobbant. Több másodlagos robbanás is hallatszott a szemtanúk szerint, és most is erős füstöt látni az élő videókon.
Élő videókép az SLC-40 indítóállásról
Szerk.: A hírek szerint a Falcon 9 FT rakéta teljes tolóerő hajtómű-teszt előtt állt, mikor a robbanás bekövetkezett. Normális esetben ilyenkor még nincs a hasznos teher a rakéta orrán, az a sikeres hajtóműteszt után kerül csak felszerelésre.
Ugyanakkor páran jelezték, hogy a rakéta orrán fent látták a robbanás előtt az áramvonalazó kúpot, ami azt sejteti, hogy a műhold már az indításra kész állapotban, a rakéta orrán volt.
Szerk.2.: A 45th Space Wing (a Floridai űrközpontot áttételesen felügyelő katonai egység) jelentése szerint szerencsére nincs sérültje a balesetnek.
Szerk.3.: Hivatalos SpaceX bejelentés, mely szerint a rakéta un. statikus hajtóműtesztre való felkészítés közben robbant fel, és ennek következtében a rakományával (az Amos-6 kommunikációs műhold) együtt megsemmisült.
Szerk.4.: Egy kép a már összeszerelt, statikus tesztre váró Falcon 9-ről:
Szerk.5.: Az indítóállvány jól láthatóan súlyosan megrongálódott a robbanástól, ami önmagában is hátráltathatja a későbbi Falcon 9 indításokat. A SpaceX egyik megnyilvánulása alapján a baleset nem a rakéta, hanem az indítóállás (pad) hibájából következett be, hogy ez pontosan mit jelent és mennyi az igazság tartalma, az nem ismert. Minden estre a SpaceX idén még legalább hat indítást tervezet, ebből négyet Floridából, köztük a CRS-10 űrállomás ellátó-missziót. Ezeknél lehetőség van arra, hogy a KSC SLC-39A indítóállását használják, viszont kérdéses, hogy a vizsgálat mekkora csúszást okoz az indítási tervekben.
A baleset egyben nehéz helyzetbe hozta az Amos-6-ot birtokló Spacecom-ot is, ugyanis őket felvásárolni szándékozta a kínai Xinwei cégcsoport, de kérdéses, hogy ez megtörténik-e a baleset után.
Szerk.6.: Videó a robbanásról (1:11-nél történik):
A videó alapján a robbanás a második fokozat tetején történt, de ebből mélyenszántó információkat még nem lehet leszűrni, maximum tippelni.
Szerk.7.: Hivatalos SpaceX update, a lényege, hogy a 2. fokozat folyékony oxigén (LOX) tartálya körül történt a robbanás, akkor, amikor az üzemanyag-feltöltés zajlott. A videó kapcsán megjegyzendő, hogy az első és a második fokozat LOX tartálya is már fel volt töltve, a mélyhűtött oxigént tároló tartályok falán jól látható a párakicsapódás. A SpaceX egyébként megköszönte a 45th Space Wing és a NASA KSC munkatársainak a segítséget, amelyet a baleset után nyújtottak.