2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

Friss jogsi, első autó...de milyet? Kis pénz, kis foci, tudom...

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Üdv!

A cím összefoglalja: 32 évesen meglett a jogosítványom, 44 órából, 350 ezer körül (2. vizsga sikerült, elsőt a visszaúton elrontottam az utolsó 5 percben). Ha van jogsi, nem akarom, hogy porosodjon, effektíve használnám is. Ehhez kell egy autó.
198 cm, 105 kg körüli vagyok. Első generációs Skoda Fabián tanultam, 1,4 liter, Tdi, 3 henger, jól megy. Legalacsonyabb ülésmagasság, leghátra tolva (mögém max egy gyerek). Így kb az ölemben volt a kormány, a combom és a kormány közé nem igen fért be a kezem. A lábaim közelebb voltak a derékszöghöz mint az egyeneshez. Ragaszkodtam az oktatómhoz (ritka jó). Épp befértem, megszoktam.
Ezek alapján keresem leendő autóm, nem ma, nem holnap, hanem megfelelő lehetőség esetén venném meg. Lényeges, hogy beférjek kényelme(sebb)en, legyen csomagtartó, és ne egy rom legyen, hanem megbízható, könnyen szerelhető típus. Márkahűség nincs (hülyeségnek tartom, pláne manapság). Pécsett használnám bevásárláshoz, helyi közlekedésre (város két vége között heti néhányszor oda-vissza), illetve évente 2-3 alkalommal hosszabb utakra (nyaralás, anyám illetve távolabbi rokonok látogatása az ország különböző pontjain, de tőlem minimum 200 km-re).
Erre van (lesz) kb 600 ezer Ft, ami gyakorlatilag nemigen lehet több, tanár vagyok, lakáshitellel, diákhitellel. Tudom, kis pénz. Ez van...
Igazából tanácsot kérnék, merre, mit érdemes nézni, saját autókra és sokéves tapasztalatokra is kíváncsi lennék, merre induljak, miben gondolkodjak. Azt megtanultam, hogy:
-a japán drága rozsda
-német osztrák import a só miatt rozsda,
-francia fúj,
-alfás szerint csak alfa, mások szerint csak azt ne
-fiat fúj
-ennyi pénzért nem érdemes venni semmit és társai. Ezeket nem venném feltétlen komolyan.
Pár típus a teljesség igénye nélkül, amit néztem: Ford Fusion, Skoda Octavia I, Opel G esetleg H Astra, esetleg VW Passat V. VW Polo, Golf, Opel Corsa és amin tanultam kb kiesnek, a méretemből fakadó problémák miatt, mert elvileg kicsik nekem. Gyakorlatilag Corsában, Poloban és Fabiaban ültem, a második bekezdés érvényes mindegyikre :(
Az első saját autómig tudom vezetni párom WV Polo 3-asát, ugyanaz a motor és méret kb mint a Fabia 1.
Ki mit javasol? Remélhetőleg nem lett túl hosszú.
Köszönöm előre is :)

Hozzászólások

(#2) M0ng00se


M0ng00se
őstag
LOGOUT blog

Hi,
fél éve szereztem meg a jogisítványt, nem sokkal utána vettem 2004-gyes G Astrámat
1.4 benzinmotor, 90 vérmes lóerő (volt gyárilag, azóta kitudja mennyi ló szaladt szét xD)
fogyasztás eddig 6.9-7.8 körül alakul attól függ mennyire nyomom
vezetőülés egész jól állítható, kormány is le-fel-előre-hátra, klíma van és működik is
ha nyomom neki (4-5-6 ezres fordulat) akkor az olajat csipegeti, 3000-ig vagy alatt maradva nem észleltem
fél év alatti hibalista:

főtengely jeladó csere (10k+5k munkadíj) de ez utólag lehet hogy nem is kellett volna mert az önindító volt a gond
önindító csere (35k+5k munkadíj)
zárbetét+elektronika csere (17k+10k munadíj)

olajcserét, nyárigumit nem írom ide mert ugye azt más autónál is kell csinálni.
engem kinézetre annyira nem fogott meg, de nem akartam lyukra futni szóval azért lett ez, de már egyáltalán nem bántam meg. azóta 1-2 optikai módosítást csináltam kicsit boyracer-esen de talán feldobtam valamennyire.

hétvégén volt egy 400 kilometeres kiruccanas majd másnap vissza, szerencsére minden gond nélkül. 130-as tempónál forog 4000-ret aminek azért van hangja, bár én szeretem a motorhangot úgyhogy nem zavar mást már lehet hogy igen. Plusz a zaj is megnő ezen a tempon, de ennyiért ezt kapni.
én 680-ért vettem gyári felnin nyárigumival, és egy szett télivel lemezfelnin, 156 ezer kilométerrel.

én underground-on és hansonló játékokon nevelkedtem, ezért kicsit fáj hogy csak 90 lóerő, meg amúgy sem egy nagy presztízsű autó, cserébe nem fogyaszt sokat, beltér is normális, a komfort sem olyan rossz.
mosógépet, és egy kondigépet (szétszedve) már vittem benne, nem volt baj :DDD

ui: anyámék 3-mas poloját vezettem, hát ég és föld a különbség az enyém javára. bár tegyük hozzá, hogy a polo kb 300-ba került...
szerk.: 185/75 vagyok sztem befért ebbe is :DDD

[ Szerkesztve ]

V6

(#3) zuhi_ válasza M0ng00se (#2) üzenetére


zuhi_
senior tag

g astra nagyon kényelmes autó. szerettem menni ilyennel nagyon. ;)

(#4) BigBlackDog


BigBlackDog
veterán

Ha jól látom, akkor a szaktopikba még nem kérdeztél be. Érdemes lehet futni egy kört arrafelé is, viszonylag sokszínű az ottani tapasztalat.

Egy tippet én is bedobok; 1-es Megane PH2 (faceliftes), 1.6-os benzinmotorral. Esetleg Laguna is szóba jöhet (megfelelő motorral az sem nyűgös az olvasottak alapján. Ahogy szokták írni-mondani; ilyen ársávban már fontosabb az ismert előélet, a folyamatos karbantartás és jó állapot, mint a konkrét típus kiszemelése.

[ Szerkesztve ]

(#5) Egon


Egon
nagyúr

Egy plusz voks a G Astra-ra, ennyi pénzből, ilyen paraméterekkel én is azt vennék.
A foglalkozásodhoz: maximális respekt, kitartás, remélem legalább valamennyire szemmel láthatóan rendezik a béreteket; én mindenesetre nagyon drukkolok ezért... :R

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#6) MasterDeeJay

Na G Astrára plusz egy!
Én ideiglenes bejárósnak vettem egy 1.8-as automata kombit 380e-ért [link]ami kapott az élettől rendesen de kis foglalkozással használható lett. Fogyasztásra nem lehet panaszom, nekem átlagban 8L körül állt meg. [link]
El lehetett benne férni, kombi volt így pakolni is lehetett. Költöztem is vele, szekrény, bojler stb. Persze döglődtek benne az elektromos dolgok (elektromos ablak, tükrök, klíma nem működött). Nem volt egy kifejezett rakéta de lehetett vele előzni. Furcsa módon motorilag nem volt vele baj és olajat sem ette pedig nem volt kímélve. Szerelők is értenek hozzá vagy legalábbis hozzá mernek nyúlni. :DDD
Ilyen árkategóriában nem kell márkát nézni, csak az állapot számít de nem kell tökéleteset keresni mert nincs.
Km óra állást sem érdemes nézni, totál mindegy mi van beleírva. H astrát ilyen áron nem biztos hogy vennék, G szerintem egyszerűbb és olcsóbban fentartható. A legfontosabb hogy csak hozzáértővel vagy állapotfelméréssel vegyél autót.
Szóval szerintem valami Astra G benzines kombi amit néznék ha konkrétan keresni kellene.
De sem a franciákat sem az olaszt nem írnám le, cégnél volt Berlingo szívódízel az kiment a világból (igaz extrém lassan), de volt fiat punto is a régi azzal sem volt kifejezetten probléma pedig csakváros csakpadló és szadista kolléga is vezette.

[ Szerkesztve ]

Vintage Story PH szervere újra fut!

(#7) Geller72


Geller72
veterán

Opel?
Kár, hogy úgy rohad, mintha rohadási versenyen lenne. :U

[ Szerkesztve ]

(#8) mephi666 válasza Geller72 (#7) üzenetére


mephi666
nagyúr

...akkor trabant: a papír nem rozsdásodik :DDD 195+ szomszéd srác is elvolt a sajátjukban

"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris

(#9) N€T0X|N válasza BigBlackDog (#4) üzenetére


N€T0X|N
őstag

+1 a Megane-ra. "Fos francia", ezért nulla presztízse van és az ára is ezt tükrözi (a megadott keretbe elvileg befér és nem csak a legalja). Cserébe egyáltalán nem egy problémás autó.

Sent from my keyBoard

(#10) M0ng00se válasza N€T0X|N (#9) üzenetére


M0ng00se
őstag
LOGOUT blog

havernak van 'egyes', megane-ja ott elég csúnyán öregedett a beltér (ragad) bár ő nem szereti azt az autót...
plusz volt két motorcseréje, de azért kettő, mert az elsőt elcseszte a szerelő :DDD
váltó kicsit furcsán hosszú úton jár, a poloé meg furcsán rövid úton, de ez csak az opel után tűnt fel :B
utaztam már abban a renaultban párszor, ezen a téren nem vészes

V6

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.