2024. április 20., szombat

Gyorskeresés

Vettem egy Impreza-t! Avagy Subaru Impreza DIY - Csináld meg magad. :D

Írta: | Kulcsszavak: subaru . 4wd . awd . impreza . felújítás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Cca két éve (2013ban) elegem lett, hogy állandóan a "családi kocsi"-t kell használnom, s mivel ez az enyém, de mégsem, így gondoltam kell egy saját... milyen is legyen...

-Kombi
-Különleges
-Olcsó fenntartás, alacsony üzemanyag-igény (Vagy átalakíthatóság, alternatív tüzelőanyagra)
-Igénytelen futómű/motor
-4WD
-Turbo (utólagos sem gond)

Nézegettem, gyűjtögettem, párszor nekifutottam, aztán elment tőle a kedvem, de most februárban ismét valahogy megjött, s elkezdtem nézelődni mi is van a piacon...
Az Úr segítségével bukkantam egy Impreza 1998as kombira Március elején... Szerelem volt első látásra. :)
1.6L 16 szelep, 90LE, AWD (állandó összkerékhajtású a nyavajás, mindez 22km-re tőlem)
nyamm...
Felhívtam az eladót, aki mint kiderült egy autókereskedés (ő maga. :D ), és kizárólag a profit érdekelte.
350e-re tartotta a kocsit, lejárt osztrák papírokkal, de a szervizkönyv 2006ig volt vezetve, és cca 2012ben lehetett utoljára napi használatban az autó. (akkor volt olajcsere, és ma délután, miközben "lomtalanítottam" a belsőt, előkerült egy 20EUR tankolásról számla is, 2013-as dátummal.
A 150e km-es nagy szervizre 2006ban került sor. Hihető is, ahogy ketyeg a kicsike... ;)
Kasztni lelakott (na jó, annyira azért nem vészes, de legalább siralmas :DD), piszkos belső... Ki lehet takarítani, és egyébként is valószínűleg csere...WRX ülésekre, ill. belsőre.
Látszott rajta, és a szagán is érezni lehetett, hogy bizony egy ideje áll már, de ennek ellenére pöccre indult (hideg motorral is), és a futóműve 4x olyan jónak, hangtalannak hangzott az első 5km-es próbaúton, mint a 20éves F Astra kombié... A motorja is volt olyan jó, húzott is, viszont a turbo-t az elmúlt 10 évben már megszoktam (Isuzu 82LE TDI), így az, vagy annak a finom + húzása hiányzott.
Elvittem egyik sokat látott autószerelő ismerősöm is, aki szerint szar, rozsdás, stb, és sokat kell vele dolgozni... nem éri meg. Gondoltam, pont ez az amit keresek, de 200e magyar forintért, ~200e-km-t futott Osztrák Impreza, 20km-re tőlem... Hmm, nem lehet véletlen. Lefoglalóztam. (Március 26.-ot írtunk akkor)
Amit csak lehet, magamnak készülök megcsinálni rajta. Leginkább alvázvédelem, stb, amiket szinte mindenki meg tud csinálni magának, ha van egy garázs, lehetőleg aknával.
:))
Az alakításról, mi egyébről itt a logouton fogok írni, amint időm engedi.
Ma megyek érte, s elhozom szépen, aztán bedugom a garázsba, hogy újjáéledve jöjjön elő remélhetőleg pár hónapon belül. :)
Amit tervezek vele:
-CNG rendszer
-Utólagos turbo (alacsony nyomáson (kb 0.4-0.5 bar csak)
-Némi alakítás a motorban, hogy bírja a megemelkedett teljesítményt hosszú távon is (főtengely, hajtókarok, dugattyúk, ECU, stb)

Érkezést követően, a biztos garázsban... :)

http://logout.hu/dl/upc/2014-04/19/7170_ko8ujamqoiprxkqm_impreza_in_garage_1st_day.jpg

Remélem fogom tudni szerkeszteni ezt a cikket...
Építő hozzászólásokat szívesen fogadok!
:R

Update:

Rájöttem, hogy elég nehezen esnek kezem ügyébe a megvásárolt alkatrészek, szerszámok, nekiálltam gyakorolni, és eképpen a kezem ügyébe került az egyik lemezfelni, amit csili-vilire pofoztam. :)
Hamarosan felületkezelést, és festést is kap.

2015.10.10.
Jaj. Azt elfelejtettem, hogy ezt a cikket tavaly írtam áprilisban, csak a pipát a "publikálom" kockába nem raktam be. :D Azóta viszont kuporgattam a forintokat, rakosgattam az időt félre, és szabad unalmas délutánjaimon nekikezdtem szerelni gyakorolni, olvasni, tanulni. Egyáltalán megtanulni szerelni. :)
Szóval... pipa, hogy publikáljunk.
Meg is lepődtem, hogy 605 megjelenés tegnap óta... :)
Az azóta eltelt 1.5 évben nem sok minden változott. Az autó köszöni jól van, begyógyultak a sebei, eltűntek a lyukak a karosszérián.. A motorja, és a váltója mintha új lenne (209e km-en áll az óra, és télen fűtetlen garázsban állva, ált 2 hétben 1x, akkutöltése után, első tekerésre indult. (akik értenek hozzá tudják ez mit jelent egy motornál ami 1998óta teljesít szolgálatot). A futóművet elől nem bántottam, hátul kapott (illetve folyamatban az átépítése) egy legacyból származó független felfüggesztést. Tárcsafékkel, gólyalábakkal, kerékcsapággyal, és toronycsapággyal, így ha az Úr is úgy szeretné hátul a dobfék helyett tárcsafék (és belül természetesen dob) fog segíteni megállni. (köszi LOR). A turbo szettet (ECU, leömlő, kipufogó dobok, csövek (az egész rendszer), kormánymű, csiga, bekötőelemek, stb) Görögországból egy angol scooby fórumról hozza egy görög fórumtárs, remélhetőleg decemberben, ami nem került pénzbe, csupán el kellett költenem pár száz (500 egész pontosan) dollárt jótékony céllal. Ez azóta is tart, hála Istennek, és nagyon jólesik. A nincsből is tudok adni, és szinte nem is kapok érte cserébe semmit, csak öleléseket, puszikat, és ajándékokat gyerekektől. :)
Ő a zöld pokolba megy egy erdélyi (román?) barátjával szórakozni a nürburgring-be, útközben beadja a szettet.

Alkatrészeket nem, leginkább szerszámokat, emelőt, kulcskészletet, kerékkulcsot, stb vettem hozzá, és gyakorlatilag egy új kasztnit. :)
Amit szöges gumikat kaptam hozzá, borzasztó rozsdás felniken leledzettek. Mondhatni siralmas állapot volt (szó szerint), mikor párszor a szemembe ment (merminekazavédőszemüveg) 1-1 kis darabka rozsda a flex drótkorongjától, vagy a combomba állt 1-2 eltévedt leszakadt drótkorong darabka, nadrágon keresztül.
A nyári gumis felnik egész jó állapotban vannak. Azok kapnak egy fórumos kollégától vásárolt 185/60R14 téligumit (mind a 4en persze 1-1 darabot) :DD.
Illetve egy egész vékony festékréteget.
Hogy némi kép is legyen a dologról:
Autó vásárlásának dátuma:

2014.04.11. (Asszem :DDD)
Felújítás megkezdése

2014.05. (szétszedés, belső kipakolás, műszerfal lebontás, pucolás stb, ill. a kerekeket is itt kezdtem el drót korongozni, rozsdamarózni, stb)

Pihenés
2014.11. - 2015.04.
Ez idő alatt leginkább dolgoztam, pakoltam a pénzmagokat egymásra (megírtam a bitfenix outlaw tesztet, és összevásároltam 1 vízhűtőszettet a ketyeréhez), és sokat tanultam, ügyesedett a kezem, a lábam. Már lélekben felkészültem, hogy tavasszal lábra rakom az autót.
Sokan már rég letettek volna a kocsiról, hiszen amikor alámásztam, csak a rozsdát lehetett látni.
(itt lesz egy kép)
itt lett egy kép:

Igen, az ott egy lyuk. :) Volt.
Már ilyen:

Nem beszélve arról, hogy most hadd legyek büszke magamra: úgy tettem meg ezeket, hogy gyakorlatilag számítógép előtt ültem 1996tól 2013-ig (akkor töröltem magam fészbukról, és kezdtem szinte új életet)
Ha ezt nézem, akkor a számítógép javításon, és mások kritizálásán kívül nem sok mindenhez értek ( a főzésen, és a kereskedelmen, ill. a környezetvédelmen kívül), vagyis értettem.
Aztán megtanultam szépen a telefonszerelő (híradástechnikai) szakmai alapjait, hegesztettem optikai kábeleket, koaxokat telepítettem, és úgy egyáltalán ÉLTEM. :) Nem a gép előtt ültem, mint némely -korábbi éveimben én is- fotelfizikus. :C

Aztán 2015.(el sem hiszem, hogy ennyi van, még csak most volt '89) áprilisában betegszabadságon (enyhe vírusos hasmenés, max 30perces időközökkel) áprilisa...
Betegszabi alatt a fent említett szerelő ismerőssel voltunk a garázsnál.
Hozzam el a kasztnis ismerőséhez, majd ő megcsinálja.
(se papír, se semmi az autón.) Működött rajta minden. Fék, váltó, lámpák, irányjelzők, stb.
A kasztnis 35km-re volt a garázstól. Közúton.
Nagy bátorság kellett, de neki kellett indulni.... Átmentem vele a mátrán. Az ismerős alig tudott utánam jönni az autókájával! Bubu persze ment, úgy tetszett neki az út, hogy meg sem akart dőlni, vagy nyikkanni, egy kanyarban sem! Ívre tettem, és mintha sínen menne. Besz.rok, ilyet még nem pipáltam. (98 óta vezetek aktívan) Se komoly dőlés, se kerékcsikorgás, se semmi... olyan vezetési élményben volt részem, hogy egy összkerekesnek sem sikerült így megdöbbentenie... Vezettem már pedig 4wd autót, de ez... pedig nem is versenyautó. :) Azóta tudom, hogy az autó olyan, mint a ló. Annak is mind a négy lába tol, és húz.
FWD? RWD? játékok. :))

2015.10.12.
Időhiány miatt, egy linket szúrok be, képekkel. 2014.04. ->
További fejlemények várhatóak! Jelenleg E85-el agyalok, 1:1 arányban (93as F Astra, 1.4 8V, 60 szörnyű lóerő, bárminemű változtatás nélkül kajálja. :) Nem többet, mint benzinből. Szóval jónak tűnik. Tréfa miatt kissé borsos az ára a pár évvel ezelőttihez képest. :(

(Drive kissé lassú a defy+al, 0,5M uppal, így képeket fogom pótolni, kérlek legyetek türelmesek.
Igyekszem bepótolni a kimaradt 1.5 évet. :)
Köszönöm, hogy benéztél, remélem sok tapasztalatot szereztél az olvasással, és türelemmel viseltetsz a cikk írója, és embertársaid felé. :R
Folyt. köv.

edit.:
2015.10.24. A hosszú hétvégének hála, a péntek asszonyautó-vásárlás miatt a szerelés elmaradt, de a skacoknak is kell valamivel jönnimenni, nem lehet egy -jelenleg- futóműhiányos subaruval villogni. :D Tegnap azaz. 24.én egyedül(!) felküzdöttem a tankot a helyére. Szerencse, hogy a japánok hagytak némi szerelőablakot, pár dologhoz, amit kihagytam (üa szivattyú tápcsatija), be tudjam tenni. :D Így nem kellett lekapni, és ismét 2.5 órát gányolni alatta. :D
Most reggeli, és folytköv. szerelés, csak ne essen azeső. És hadd rakjam fel a bölcsőt, meg a diffit. Ja! A diffibe megvettem az olajat. 3e volt 1 lityi Valvoline GL-5 80W-90. szerencse, hogy 2évet, vagy 50k km-t bírnak. Szar lenne minden 10k km után cserélni.
Hamarosan lövök pár képet. :) :R

2016.02.28.
Ma haladtam pár dologgal, illetve az elmúlt pár héten szintén.
Összeraktam a kipufogót pár hete.
Így az pipa.
A futómű, immár hátsó tárcsafékkel van felvértezve. Mindenhol új betétek, és új KF bovdent kapott. pipa. :)
A múlt hét végén a bal első alváznyúlványt kilakatoltuk. Mint kiderült, oda volt egy nem illő folt (balesetből eredő, ill kiderült miért rozsdál belül is), és az okos autószerelő hol emelte volna máshol, mint ott a télen, így lakatolni kellett (+5500 lakatosmunka).
Illetve akkor összeraktam a vonóhorog keretét, és fel is erősítettem. Ma, tegnap pedig helyére került a hátsó lökhárító, (kivágtam amit ki kellett, mert a vonóhorog nem egészen áll úgy kilakatolva, mint előtte a sok rozsda alatt), és az elsőnek a helyét felpróbáltam, meg beraktam a balos lámpákat, és a bal első sárvédőt, is. Az alapjáratszabályzó szenzor vagy kuka, vagy nemtom, de a legalacsonyabb állásban is (az egész szenzor részt kipucoltam, és így) 1100-1200 körül tartja az alapjáratot. (eddig volt 1400-1600)
A futóművet készre húztuk, már csak be kell hangolni, és ráfeszíteni az aszfaltra... :D
Új (90%) téligumikat ráraktam, pár benzinálló csövet kell még vennem, meg bilincset az üzemanyagtanhoz, és pár 1.25 menetemelkedésű csavart, (volt pár amin csak a beszakadás segített. :D ) felrakni, megigazítani a dolgait, és kitarkítani a belsejét, helyet vágni a pollenszűrőnek( gyárilag ebben nincs csak a háza), és vinni műszakira.
Már csak tudnám honnan veszek nagyhirtelen 200e-t a regadóhoz, és egyéb költségeket fedezendő... :D

Back to work. :)
All Be Good! :R
folyt. köv.

Hogy lássátok is:
https://drive.google.com/open?id=0B7CsGP0n13ZMcDlCRGg2b2dnWU0

Hozzászólások

(#1) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag
LOGOUT blog

Aztán óvatosan a japán pengével. ;]
Balesetmentes vezetést+szerelést.

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#2) bacsis


bacsis
Közösségépítő

jöhet a folytatás :R

(#3) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog

A videóhoz: és utána jött egy quattro és mindenki hazament szégyenében :DDD

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#4) Feruendios


Feruendios
aktív tag

Ennyi pénzért Új-Zélandon egy iker turbós Legacy GT-t vettünk. Azok a keret nélküli ajtók :C

Sajnos mar nincs magyar billentyuzetem :(

(#5) szőröscica


szőröscica
addikt

És a CNG-t hol fogod tankolni?

(#6) JoeYi


JoeYi
őstag

és induljon a szopóroller! Izgatottan várom a kocsi árának hányszorosát költöd el +40 lóerőre

(#7) #90933760


#90933760
törölt tag

Én szeretem a Subarukat, volt is egy. Úgyhogy hajrá, sok sikert hozzá. De amúgy sántít a dolog pár helyen, kevés pénzből drágaalkatrészes kocsit stb. Bár nem szokása elromlani, viszont ha valami mégis kell lehet hogy a fél kontinenst kell feltúrni utána, vagy meghozzák raktárról horror áron.
Gázt azt felejtsd el, ne akard már megszégyeníteni vele az autót.

A hajtás az nyitottnál 50-50 vagy 40-60?

(#8) bambano


bambano
titán
LOGOUT blog

mekkora linkelések vannak abban a videóban, rotfl...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#9) letepem


letepem
aktív tag

Impreza kombit még a Subaru se gondolta komolyan :O

látok, hallok, érzek és gondolkodom.

(#10) bambano válasza letepem (#9) üzenetére


bambano
titán
LOGOUT blog

de, teljesen komolyan gondolták. olyan országokban, ahol gyakori a dzsuvás idő, ott az impreza közkedvelt bevásárlókocsi anyukák számára, mint pl. Anglia.

nyilván nem a wrx sti, hanem a gyalog impreza.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.