2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

VW Passat B5.5 1.9 PDTDI (AVF motorkóddal)

Írta: | Kulcsszavak: Autó . Autónk . VW . Passat . 1.9 PDTDI

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Sziasztok!

Mivel abban az óriási megtiszteltetésben van részem ,hogy jó páran visszatérően olvasgatják a bejegyzéseimet (amit innen is köszönök) úgy döntöttem ,hogy most már kicsivel több, mint fél éve használt autómról írok egy kis szösszenetet.

Ott kezdeném, hogy az előző autóm egy Opel Signum V6 3.0 (Y30DT). Erős, komfortos, de piszok drága javíttatni. Mit is szoktak mondani a facebook-os hirdetésekben? MEKAFULL. Szerettem nagyon, de az automata váltó hidraulikatömbje megadta magát. Ezek mellett pedig természetesen kijött az egyik típushibája is: Az SCV (nyomásszabályozó szelepek) rendszerint szeretnek meghalni. Az alkatrész sem olyan olcsó és legalább a szerelés is nagyon gáz. Ez van ha egy teherautóba tervezett motort bebarkácsolnak egy személyautóba. Keresztmotoros V6, ami épp hogy befért. Na mindegy. Túladtam rajta és megvettem- az asszony unszolására is- a címben említett járgányt.

Neki egyébként is nagyon tetszett a kék szín és nekem is. Sokat olvastam előtte az 1.9 PDTDI motorokról. Leginkább a típusok Achilles-ínja érdekelt. A sokak által rettegett pd elem. Egyébként nagyon megbízható, hosszú életű konstrukciók. A népítélet, totalcar, szerelők véleménye és az ismerősi körben megtalálható néhány darab arra inspirált, hogy végül is megvegyem.

Elmentünk, átnézettük és megvettük.Egyébként ez egy késői darab (2005), ugyanis ezt a modellt 2001-2005 között gyártották. Sejthető volt, hogy nagy baja nem lehet, mert kaptam rá adásvételi szerződésbe is belefoglalt 6 hónapos kereskedő által vállalt garanciát. Ez nem a szokásos Ptk.-ban is megtalálható 1 éves kötelező szavatosság. Az első utam az eredetvizsga állomásra vezetett, ahol az autót le is műszaki vizsgáztatták. Hol volt ez? Hát a szigetszentmiklósi NKH vizsgabázison. Nem bízzuk a véletlenre. Arra készültem, hogy majd jön a szájhúzós, "lenne mit javítani rajta" duma. Nagyon nem. Nagyon meg lett dicsérve a német népautó. Miután ezzel megvoltunk elgurultunk a szerelőmhöz és nekiláttunk a szokásos dolgoknak és még egy-két plusznak is. Felsorolás következik:

- Vezérléscsere
- Olaj és az összes folyadék cseréje
- Hosszbordás szíj + feszítőgörgők cseréje
- Komplett első futómű
- Climatronic panel cseréje + klímaventilátor + kompresszor csere
- Bal, külső féltengelycsukló csere
- Kettőstömegű lendkerék + kuplungszerkezet + tárcsa+ kinyomócsapágy csere
- PD elemek kiszerelése + bevizsgálása
- Turbót leszedtük és megnéztük
- Féktárcsák + betétek (mindegyik)

Ez így egyébként nem kis meló, de a közúti közlekedésre nem árt, ha van egy műszakilag nagyon rendben lévő, biztonságos autód. Magunknak vettük és magunknak is csináljuk. Tudtam, hogy pár százezer rá fog menni, de úgy is vettem autót, hogy ezt gond nélkül rá tudjam költeni, ha kell és hát valljuk be őszintén sokszor tényleg kell. Tudom, hogy egyeseknek az lehet a véleménye, hogy kicsit átestem a ló túloldalára, de tényleg szeretem ha nagyon rendben van az autó és ezt fogadjátok el kérlek. Legalább nem kell sufniműszakira' elvinnem az autót Józsihoz, hogy "átmenjen" 35 ezeré'. Bárhova viszem vizsgáztatni, ez bárhol probléma nélkül meg fogja kapni az műszakilag alkalmas tanúsítványt. Azóta is probléma nélkül, biztonságosan szolgál. Olyan sok idő ugyan nem telt el, de ha figyelembe vesszük, hogy fél év alatt az autóval mentem 20.000 km-t, az nem is rossz. Valaki persze többet elmászkál, de ez is átlag feletti. 314.xxx-el vettem és most van benne 334.xxx. Most volt nemrég a harmadik olajcseréjén az én tulajdonlásom ideje alatt. Az első akkor volt, amikor megvettem, a második 324 ezer környékén, a harmadik pedig most. Castrol Edge Premium olajat használok és minden szűrőből MANN márkájút. A következőnél majd kipróbáljuk a XADO olajat, mert nagyon dicsérik. Még valami! Kizárólag OMV prémium gázolajat kapott, amióta nálam van. Mást nem tankoltam bele. Az úton egyébként nagyon magabiztosan viselkedik. Kicsit kemény, de még pont kényelmes a futómű. 6 sebességes manuális váltóval szerelt verzió van nálam. A váltókulissza igazi "németes" kemény. Tehát, ha beteszed a sebességbe, akkor azt is érzed, hogy az ott van a helyén, ahogy kell. Nem a "leveskavargatós" fajta.

Végszó gyanánt nagyon tudom ajánlani. Kényelmes hosszabb utakon is, alacsony a fogyasztása (5.3 liter vegyes használat alatt). Megbízható a konstrukció is. Remélem még sok évig szolgálni fog.

Felszereltség:

- Szövet ülések
- Tükörindex
- Ülésfűtés
- 4 elektromos ablak
- Esőszenzor
- Tolatóradar
- Androidos navi + multimédia
- Automatikusan sötétedő belső tükör
- Tempomat

Hozzászólások

(#1) bob011


bob011
tag

Használjátok egészséggel!

(#2) Carlytoo válasza bob011 (#1) üzenetére


Carlytoo
aktív tag

Köszönjük.

"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.