2019. augusztus 17., szombat

Gyorskeresés

Milyen 7 személyes autót családi támogatással?

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ahonnan mi elindultunk az az, hogy Anyókának jövőre szeretnénk venni valami mást a 20 éves F Astra helyett. És akkor jött, hogy lehetséges... azonnal el is vetettük, nekünk úgyse' lesz új autónk.
Aztán elkezdtük átvizsgálni, hogy mi hol mozdítható meg...
Egy hónapja vettük a fejünkbe, hogy milyet is... és akkor indult a lavina...
Jogi szabályozások, kérdések, lehetőségek, és persze az autók tömkelege...
Dízel vagy benzin, mekkorához milyet...

1, Jogi szabályozás

. . Tudnivalók a hivatalos oldalon
.. Tudnivalók letöltése
. . Igénylőlap letöltése

1.b Egy kis matek
Csak hirtelen eszembe jutott, hogy 2.5M az egész jó azoknak, akik igénybe vehetik, de az állam rögtön ~800k-900kFt-ot vissza is kap: áfa, vagyonszerzési illeték)
Meg hát javítja a statisztikát. Nem kicsit.

2, Na de akkor milyet is?

.. Mire is kell?
Hát családot fuvarozni ide-oda, vélhetően (remélhetően) nem meghaladva az évi 10000km futásteljesítményt.

. . Hát van kínálat az biztos
Ide teszek néhány linket, amiket a "Milyen autót vegyek" topikban már megtettek mások. Csak amolyan gyűjtemények.
VW Touran is lesz 5M alatt
Amit a kedvezményről tudni kell

Saját agonizálásaim..., és az érkező válaszok

Az értékvesztésről.

Vadászós típus vagyok, tehát átböngészem a netet, a technikai adatokat, a kinézetet, a belső elrendezést.

Már régebbről is, amikor az első 7 ülésest vettük (2010-ben), végigzongoráztam a piacot, úgy 2M Ft-ig. Sok időm ráment, és az alábbi feltételekkel indultam:
- 3 gyerekülés rendesen elférjen a középső sorban. A harmadik sor nem fontos, oda csak gyerek ül majd.
- Olasz, francia kilőve.
- Kisáruszállítóból átavanzsált családi nem tetszik (by Anyóka, de nekem sem tetszik)
Na ezek után nem volt más, mint a VW Sharan és unokatestvérei: Seat Alhambra, Ford Galaxy. Slusszpassz. Na jó, a Chrysler Grand Voyager még lehetett volna. Végül Galaxy 1.9 PDTDI lett (10 éves volt), a 116LE-s. = évig volt nálunk, imádtuk a méretét. Aztán egy Ford S-Max váltotta, 2.0TDCi (2009-es gyártás, 2010-es forgalomba helyezés), ami 7 éves volt vásárláskor. Azóta is azt gyűröm én, feleség az Astra-t.

Ha a fenti feltételeket továbbra is fenntartom az új autó vásárlásakor, akkor most sem sokkal bővebb a kínálat, ám a ráfordítható összeg ugye megnövekedett; így akár S-Max is lehetne.
Ha még finomítom, hogy már nem kell a gyerekeknek gyerekülés, akkor még bejöhet pár, így Ford C-Max Grand, Seat Tarraco, Skoda Kodiaq vagy VW Touran lehetne a válaszott.
Ha tovább engedek, és a franciákra is odapillantok, akkor a 3 gyártótól az Peugeot 5008, Citroen C4 Grand Spacetourer, Renault Grand Sceinc.

És akkor még az adalék, hogy feleségecske nem szereti a dízelt. 25 éve benzinest vezet, és ez meghatározza a dízellel kapcsolatos előítéletét.

És akkor szép sorjában az említett autókról:
. . Engedtessék meg, hogy totál szubjektív módon közelítsek...
Ja, utolsó sori üléssel nem foglalkozok, az csak akkor kell, amikor a nagyszülők is jönnek velünk egy-egy balatoni kiruccanásra.

Kezdjük a kiesőkkel:
- 1.4 alatti motor: biztos jó egy SUV vagy egy egyterűben az 1.3, 1.2 motor, csak nem nekem, itt nincs kompromisszum részemről - annak ellenére, hogy nem én leszek a célszemély, de kontrolling formában mégiscsak itt vagyok.
- Normális középső sor. Lehet mindhárom egyenértékű, vagy a középső ülés kicsit keskenyebb, de tényleg kényelmes. Nem óhajtok a gyerekek részéről nyavalygást egy Győr - Debrecen útvonalon.
- "Dobozos kivitel". Itt elsődlegesen a kisáruszállítókra vonatkozó kinézetet takarja eme definíció. Ez már az első családi autó esetén is kritérium volt (2010 körüli idők: Peugeot Partner / Berlingo, Opel Combo, Ford Connetct és társai)

Opel Zafira
- megszűnt

Ford C-Max Grand
- megszűnt

Peugeot 5008SUV:
- kényelmes, ahogyan a franciák általában azt eléggé figyelik: körülötted van az autó.
- középső sor pipa, egyenértékű ülések.
- 1.2 benzines turbó... oké, megy, de... azért 5 személlyel, teli csomagtartóval megnéznék egy előzést, vagy egy autópályás 140-es tempójú folyamatos üzemet. Pl. Horvátországba.
- 1.6 benzines turbó... 9.3M... na ennyiért már S-Max-ot kapok...

Citroen C4 Spacetourer
- u.a
- nem tudom, hogy ennél hogy van, de a régebbi C4 műanyag hátsó ajtója riasztó :F

Renault Grand Scenic
- 1.3liter...
- Nem gyerebe' design...

Skoda Kodiaq, Seat Tarraco - eléggé unokatestvérek.
- 1.5 TSI, ez rendben van
- Középső üléssor... itt elvérzett. A középső ülés kb. az óvodáig elég, de a Balcsira már necces.

Toyota Prius+
- qrvadrága..., kár, mert olyan sportosan elegáns...

A lehetséges választottak:
VW Touran
- 1.5TSI, rendben
- 2.0Tdi - ez elég drága, ráadásul nem mondanak róla valami nagyon jót. A régi 1.9PDTDi állítólag jobb.
- Első ülések... háááát... még meg kell győznie az ErgoActive ülésnek, mert az alapülés az eléggé fapad. 60km-t bírtam benne vezetni derékfájás nélkül; szóval ha nem jön be a drágább, akkor kieső listára kerül.
- Középső üléssor. Úgy tűnik, hogy oké, annak ellenére, hogy a középső ülés keskenyebb a többinél. De úgy tűnik, vállalható - a 193cm-es fiam szerint, márpedig ő az egyik mérce.

Ford S-Max
- jelenleg is ez van, bár az új szerintem szűkebb beltérrel rendelkezik.
- 1.5Ecoboost - nehéz kaszni mellett... háááát.. nemt'om... inkább a dízelt választanám - dacára Anyóka dízel-iszony reakciójának.
- Anyó beleült, és csak annyit mondott: na... ez olyan, mint a másik. Kényelmes.
- Középső ülések: itt megint visszafejlődést vélek felfedezni. Szerintem nem olyan kényelmes, mint a jelenlegi 2009-es gyártású. Ez nem szimpatikus. De teljes értékű ugyanolyan 3 ülés.
- 2.0TDCi - ami ugye PSA motor. (Ezzel most sincs semmi bajom, a HDi elég jól sikerült)

3, Műszaki tartalom vs Kinézet

.. Tegyük hozzá, hogy a külcsín és a belbecs nem minden esetben járnak kéz a kézben.
Ezzel csak arra akarnék utalni, hogy hiába néz ki jól egy autó, ha a műszaki tartalma eléggé alultervezett - vagy szándékosan soványra.
Néztük a Peugeot 5008 SUV-ot. 1.4T, és van benne egy 3 hengeres, 1.2l-es turbómotor. Ez vajon 5 személy és teljesen telepakolt családot hogyan fog normálisan elvinni A-ból B-be.
Persze lehet vitatkozni, hogy mi a "normálisan elvisz" fogalma. Számomra egy autópályás vezetés ugyanúgy hozzá tartozik az autóhasználathoz, mint a városi, vagy a normál utakon közlekedés. A kis lökettérfogathoz egy relatíve nehéz kaszni elég érdekes tud lenni előzés közben.

3.a Környezettudatosság: Dízel v Benzin?

Mostani trendi téma asszem'.
"Ne vegyél büdös dízelt, mert környezetszennyező!"
"Fúj, te még 2019-ben dízelt mersz ajánlani másoknak?"
"A mainstream újságírók is megmondták, hogy a dízelnek vége"
Magam sem vagyok dízel párti, de azért mintha tanultam volna belsőégésű motorokról, illetve arról, hogy miért jobb erre a benzines, arra meg a dízel.
Nos, össze is hasonlítottam a gyártók által megadott adatokat.
Nem meglepő módon arra jutottam, hogy minél nehezebb egy autó, annál inkább a dízel felé billen a mérleg nyelve. Adatokkal:
<kép, xls összehasonlító>
Ha most a kedvencemet nézzük, akkor látható, hogy az 1500ccm turbó 188 g/mk széndioxid kibocsátású, addig a 2.0l turbódízel esetén ez 164. Na akkor hogyan is állunk ezzel?
Ja, és akkor az 1.5T fogyasztása 8.2, a 2.0Tdci fogyasztása 6.2. Vagyis kevesebb üzemanyagot eszik, és kevesebb a CO2 kibocsátása.
Persze természetesen a tömeg csökkenésével ez az érték változik.
Na akkor nézzük meg az 5008 SUV-ot.
1.2T (130LE), 1310kg -> 117 g/km
2.0HDi (150LE) , 1490kg -> 118 g/km
1.6HDi (100LE), 1350kb -> 106 g/km
Tehát ennél az autónál van az hogy az 1.2T motor és a 2.0HDi motor CO2 kibocsátása azonosnak tekinthető.
Ilyenkor persze előjön, hogy "nodearákkeltőanyagok és a korom" -> Erre volna a FAP, DPF....
"De hát akkoris" - mit akkoris?
Ilyenkor eszembe jut, hogy tényleg mennyi autót nem tartanak karban, és ez alapján megy az ítélkezés...
Meg az is, hogy a részecskeszűrő akkor miért is kerül bele a mostani benzinesekbe?
Na ez a szakasz hosszúra sikeredett... bocsi.. :B

4, És a mi döntésünk... ja, még nem...
.. Hát erre bizony még várni kell.
Már nem kell sokat várni a tesztvezetésre, pontosan 1 napot.
1, VW touran, 1.5TSI
2, Ford S-Max, 2.0TDCi
Oszt' jónapot!
Csak sikerül választani egyszer - van még rá fél év. Nem kapkodunk, ésszel döntünk.

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

3.a Környezettudatosság: Dízel v Benzin?

Ha a környezettudatosság számít akkor Euró 6 minősítésű járműben gondolkozz.
Azon belül már mindegy az üzemanyag.

Donki Hóte: '... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

(#2) cappa72 válasza Hieronymus (#1) üzenetére


cappa72
(veterán)
LOGOUT blog

Ugye?
Magam is így gondolom. Ezért is nem értem a dízel megemlítése után miért kell rögtön virtuálisan felakasztani.

Death is the natural part of the life. "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#3) Hieronymus válasza cappa72 (#2) üzenetére


Hieronymus
(senior tag)
LOGOUT blog

Csípőből megy a dolog. Nagyon sok Euró 5 vagy régebbi előírásnak megfelelő dízel motor szaladgál az utakon.
Ezek az autómotorok valóban jelentősen terhelik a környezetet.
Ennyi.

Donki Hóte: '... ha valaki örököl az őseitől egy NAS lejátszót de nem kell neki, akkor kidobja a szemeteskukába."

(#4) Tikakukac


Tikakukac
(félisten)

Q7, mi más? :DDD

Hieronymus: Ha nagyon környezettudatosra akarja valaki venni a figurát, számolja bele a kibocsátásba azt a retek sok marha drága és nagyon bonyolult alkatrészt is, amiket megesznek ezek a kocsik. Egy jó DPF-et mondjuk... :B

A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.

(#5) cappa72 válasza Tikakukac (#4) üzenetére


cappa72
(veterán)
LOGOUT blog

Ha nagyon környezettudatosra akarja valaki venni a figurát, számolja bele a kibocsátásba azt a retek sok marha drága és nagyon bonyolult alkatrészt is, amiket megesznek ezek a kocsik. Egy jó DPF-et mondjuk.
Asszem' az egész autózás nem a környezetvédelemről szól. Ha viszont a drága alkatrésszel marad a kevés károsanyag-kibocsátás, akkor azzal számolni kell, lévén hozzátartozik a karbantartáshoz.

Death is the natural part of the life. "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#6) plömplöm


plömplöm
(senior tag)

"- Olasz, francia kilőve."
pedig szívesen hozzászóltam volna értelmeset is, ha már 2008 óta van 7személyesem, az előzőbe belehajtottam 11 év alatt ~240ezer hibamentes km-t, a mostaniba június 14. óta belepördült 6ezer. de ha "olasz, francia kilőve" így ebben a formában szempont, akkor tényleg egy sokkkkkkal megbízhatóbb németet kell venni, bizony. valami remek td-t, kettőstömegűvel, részecskeszűrővel, annak biztosan nem lesz semmi baja, mi baja is lehetne :D
véletlenül sem lecsapni még amíg van egy egyhatos szívőbenzinesre.
az előzőnek az egész életét vezettem egy excel-ben, najó, a mosatásokat pld nem írogattam, de szó szerint az összes tankolásom, karbantartások, mindent, így a tokkalvonóval huf/km majdnem kerek 50huf.
egyébként a kilövésség hibás, mert a három f-betűset nem szabad, tudod, fiatot, fordot, franciát.

najó, egy nulladik kérdés, mennyit szánsz rá? mert ezt mintha nem látnám, csak hogy volt valaha 2M ft.

"A kis lökettérfogathoz egy relatíve nehéz kaszni elég érdekes tud lenni előzés közben", hát ha meg van fújva az a kis ccm, akkor ugye miről beszélünk? az az 1.9-2 diesel is fújt, szerinted ha nem lenne fújva, hogyan ménne? egy dízel lehet fújt, egy otto meg nem?

"minél nehezebb egy autó", ezért ne legyen nehéz az az autó, herr porsche is megmondta jó régen.

ez a soksok katalógusadatod meg örült szépen néz ki, de ne felejtsük el, hogy pontosan tudjuk, hogy ezek mennyit érnek. vagy ugyanilyen lelkesen és precízen számolsz a fogyasztási adatokkal is?

"1, VW touran, 15TSI
2, Ford S-Max, 2.0TDCi
Oszt' jónapot!"

jja, így is lehet. ezeknek a listaára olyan 10milliótól indul, ugye? értékvesztés eszedbe jutott már?

[ Szerkesztve ]

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#7) plömplöm válasza plömplöm (#6) üzenetére


plömplöm
(senior tag)

hehe, csak viccből megnéztem, az én előző autóm értékvesztése a 11 év alatt 210ezer huf/év volt. egy ilyen jelenleg 10millás ford s-max mondjuk 8ésfélért elhozva, és azt nézve, hogy most egy 2008-as s-max 1.7-2.3milla között van , az mennyi is, 591ezer? jajó, akkor ilyet kell venni! :)

All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!

(#8) cappa72 válasza plömplöm (#6) üzenetére


cappa72
(veterán)
LOGOUT blog

2008 óta van 7személyesem, Hát bizony lemaradtam 2 évvel... ;)
Nem írtad, milyet használsz, használtál. Dízel, benzines, márka, típus...

kettőstömegűvel, részecskeszűrővel, annak biztosan nem lesz semmi baja, mi baja is lehetne
Mai benzinesekben is egyre gyakoribb, nem?

az az 1.9-2 diesel is fújt, szerinted ha nem lenne fújva, hogyan ménne? egy dízel lehet fújt, egy otto meg nem?
Miért ne lehetne fújt (turbó)?
De jobbára 1.5T, 1.6T benzinest akar mindenki összehasonlítani 2.0TD-vel. Az rendben van?
Ha lenne az 1.7 tonnás autóhoz 2.0T benzines, vagy 2.2T benzines akkor más lenne a helyzet.

hát ha meg van fújva az a kis ccm, akkor ugye miről beszélünk?
Nyomatékgirbegurba megvan? Rugalmasság megvan? Tömeg/LE, Tömeg/Torque arányok megvannak?

én előző autóm értékvesztése
Nem ez alapján fogok választani. Használni akarom hosszú távon. 3 gyerek normálisan férjen el, ne legyen dobozos, és ezek a fő szempontok. Nem úgy akarnék választani, hogy most legyen olcsóbb, és kevesebbet vesztek majd rajta a használt piacon. Most nem erről szól.
Amúgy meg igen, ezt is átbeszéltük. Tudom, hogy a divatos SUV-ok értékvesztése kisebb. Ettől még nem lesz szempont.

Francia cégnél dolgozom. Tudom, miről beszélek. Olaszokkal is kapcsolatban állok...
Ettől még nem állítom, hogy a németek hullaprecízek.

véletlenül sem lecsapni még amíg van egy egyhatos szívőbenzinesre.
7 személyes autónál? Nem. Nekem nem.

egy nulladik kérdés, mennyit szánsz rá?
Ha minden összejön, akkor 6.2M a felső limit (plusz a 2.5M állami támogatás); majd jövőre, ha lejárnak az életbiztosítások (nem hajt a tatár, előre és hosszú távra gondolkodok). Ebből kijön egy VW Touran, vagy egy készleten lévő S-Max. Mindkettő benzines példány - ahogyan feleség óhajtá vala.

Na és nálunk 1 dolog biztos: a változás. (na meg persze a halál, csak azt most nem számítottuk a képletbe)

[ Szerkesztve ]

Death is the natural part of the life. "A melodic death metal, olyan mint egy csendes romantikus boncolás"

(#9) wody21


wody21
(tag)

Nem könnyű bármi hasznossal szolgálni, mikor olyan kritikus tényezőről, mint a "felhasználás módjáról" 10 percnyi kutakodás után találtam elrejtett említést, a linkelt topikban a témainditodat követő huszonharmadik hozzászólásodban. -> Max 10k km tervezett futás per év - gondolom ennek jelentős része városon belül... Ilyen felhasználás mellé nyilván egy csöppet overkill a 2.0 TDCI batár-busz.

Másik dolog: próbáltad már az eddig csípőből lehurrogott, "kávédaráló" 1.0-1-2-3-4 turbó-benzines, egy-néhány éves kocsikat? Az 1.6 Fasztra rettenetből átülve meglepetésben lesz részed, az hótziher!

"Fiat, Francia, Olasz: nem." Ehhez már inkább én sem fűznék semmi egyebet.

(#10) CactuS válasza plömplöm (#6) üzenetére


CactuS
(Arcképgyáros)

Bár nem rímel, de Franciák közül inkább csak a PSA cuccait nem érdemes - így ugye a Ford duplán kiesik -, a Renaultok nem vészesnek egyáltalán.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.