2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Guild Wars 2 Stress Test 2012.08.16.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Kicsit aggódva figyelem a GW2 alakulását, s bár a 3. BWE után sokan nyugtattak, hogy javulni fog a helyzet, - CPU/GPU kihasználtság terén - én jelenleg nem így tapasztalom.

A gépem fontosabb paraméterei:

CPU: AMD Phenom II X6 1055T
RAM: 4GB Geil DDR2
VGA: Sapphire HD4850 Vapor-X
MONITOR: Samsung 2233BW (1680x1050-es felbontás)

BWE3: Itt még nem csináltam logokat, csak annyit láttam, hogy PvEben egész tűrhető volt a játék, WvW tömegjelenetnél pedig küzdött a gépem, mint malac a jégen...

Azóta bekerült a gépbe egy új Vga, Sapphire HD7770 GHz OC edition személyében - illetve egy Alpenföhn Brocken is, ha esetleg majd húzni kéne a CPUt a későbbiek során -.

A tegnapi teszt alatt csak egy rövid játékra volt időm ( ~ 22:00-től 22:40-ig), de ezalatt végig futott az AMD system monitor. A játék alatt végig WvW-ztem, kivéve, amikor kipróbálták a szerverek rangsorolását - pár perc volt csak a szünet -. A játék mellett csak a fent említett program, illetv a mumble futott.

GPU terhelési adatok:

Jól látható, hogy 1-2 csúcsponttól eltekintve nem igazán használta szerencsétlen kártyát. Ha átlagolom az értékeket, akkor 42%-os kihasználtságot kapok...

Lássuk a CPUt:

Terhelési átlag: 31%.

Terhelési átlag: 42%.

Terhelési átlag: 85%

Terhelési átlag: 47%

Terhelési átlag: 26%

Terhelési átlag: 34%

Összesített eredmény:

VGA kihasználtság: 42,5%
CPU kihasználtság: 44,8%

Sokakhoz hasonlóan az gépemet sem használja ki rendesen és sajnos ennek meg is van az ára: 1680-ban szinte mindegy, hogy low, auto, vagy highon játszom FPS különbség alig akad, valahol 15-60 FPS között vándorol, mikor, hogy...

Hogyan tovább részemről?

Már csak kilenc nap van a headstartig, kétlem, hogy addig jelentősen tudnak majd változtatni ezen. Részemről annyit tudok tenni, hogy kicsit rendet rakok a HDDn, kicsit több helyet hagyok a rendszer partíción - W7 megjelenése óta a gépemen van, egyszer sem tettem újra, viszont az eredeti 60 GB-os szeletet már jócskán felemésztette és már csak 1-2 GB szabad hely van, így megérett a tiszta install -.

Hardver bővítési lehetőségek is eléggé limitáltak:

CPU: Anyagilag - jelenleg - i5/i7-re váltás szóba sem jöhet, túl sokba kerülne, s az legalább bizakodással tölt el, hogy nem 1 vagy 2 magot használ a játék - hanem mind a 6ot, de szarul :B -.

RAM: jelenleg DDR2 van, amennyire láttam 4 GBot nem nőtte ki a játék, 8 Gbra bővíteni DDR2ből drága, DDR3hoz meg deszkát kéne váltani, ami tervben van, de ki tudja mi lesz az FX-ek után... X6ról FXre meg nem igazán éri meg váltani.

Végül egy jó hír - magamnak -: még 1 title + 2 armor és megvan a 30 pont a HoM-ba, jöhetnek a jutalmak 25.-én :DDD

Hozzászólások

(#1) kovsol


kovsol
titán

Hasonlóakat tapasztaltam én is, CPU -t is megrángattam a játék kedvéért és nálam is ilyen 40-60% között mozgott főleg a GPU terhelés, zárt helyeken felment 80-90% ra is.
FX6100@4Ghz és HD6850@850/1100Mhz en próbáltam a játékot. Zártabb részeken rendesen kihasználta a gépet és 60fps, de amint egy nagyobb nyílt terepre értem kész, ott bement 20fps re is. Próbáltam videót is rögzíteni közben és semmivel nem lett lassabb, szóval ebből is látszik, hogy bizony nem az a gond, hogy a cpu kifulladna.
Ha minden a tervek szerint megy akkor mondjuk egy i5 3570k val fogok majd már ősszel nyomulni, nem tudom ez bármi változást hoz-e majd GW2 ben.

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#2) Cathfaern


Cathfaern
nagyúr

Egyszer végig kéne próbálni pár konfigurációt, és kideríteni végre, hogy az MMO-k esetében melyik hardverelem a leggyengébb láncszem... Mert alapvetően nem csak a GW2-nél néznek így ki a grafikonok, hanem kb. az összes MMO-nál.
Az tiszta sor, hogy az esetek 99%-ban nem a VGA. Ugyancsak egyértelmű, hogy a jobb CPU javít a helyzeten (frekvencia növelés is). De. Szarabb CPU esetén sem fut 100%-on a CPU, olyan helyzetekben sem, ahol egyértelműen nem szólhat bele a VGA.
Innentől kezdve ha nem CPU, nem VGA, akkor milyen limit lehet? Memóriát kéne megnézni, illetve amire én inkább gyanakszom, az valamiféle alaplapi sávszélesség probléma. WoW-nál ugyanis van olyan tapasztalat, hogy ugyanolyan konfig esetén, csak más (drágább) alaplappal jobb FPS értékeket produkál...

(#3) kovsol válasza Cathfaern (#2) üzenetére


kovsol
titán

Itt az X6+7770+ddr2 és régebbi alaplap és nálam a fx6100+6850+ddr3 és egy modern alaplap is hasonlóan szenved így én arra gondolok főleg, hogy lehet maga a játék engineje nem tökéletes még, meg úgy tudom még a GW1 ben lévőt próbálják felturbózni. WoW is agyon van már foltozva, így köze nincs ahhoz, hogy rendesen tudja kezelni a modern eszközök nyújtotta lehetőségeket.

[ Szerkesztve ]

May the Force be with you!

(#4) Cathfaern válasza kovsol (#3) üzenetére


Cathfaern
nagyúr

Aion ugyanez, SwTor ugyanez :) Talán egyedül a TERA kivétel, az meglepően jól fut.

(#5) DeltaPower


DeltaPower
őstag

Az itt leírtak alapján elkezdhetem tervezni a konfig fejlesztését, ha normálisan akarok majd játszani vele... Minimum körüli konfiggal próbálta már valaki?

"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser

(#6) #57919488 válasza Cathfaern (#4) üzenetére


#57919488
törölt tag

Tera szerintem az UT3 engine miatt. A többit meg csak próbálják csiszolgatni.

(#5) DeltaPower:
Szerintem október/november környékén lehet majd megmondani pár patch meg driver/catalyst után, hogy mi mit hogy merre. Addig még sokat változik "minden".

(#7) DeltaPower válasza #57919488 (#6) üzenetére


DeltaPower
őstag

Legyen igazad, akkor a karácsony jó alkalom lesz szükség esetén procit-vga-t cserélni :)

"Moonshine Whiskey (70°, ízesítés nélküli) van. Fincsi" - Teebee - "De az kiírtaná az egész családomat..Akkor is ha csak én innék belőle.." - forintuser

(#8) CactuS válasza kovsol (#3) üzenetére


CactuS
Arcképgyáros

Igen, nálam DDR2 + Asrock A770DE+ deszka.

Engine:

Guild Wars 2 uses a heavily modified Guild Wars game engine which includes support for true 3D environments, more detailed environments and models, better lighting and shadows, new animation and effects systems, plus new audio and cinematics engines and a more flexible combat and skill-casting system.[7] It uses Havok to provide destructible environment and ragdoll animation of creatures[8] and Umbra's occlusion culling technology.[9]

There will not be a "click-to-move" control system, [10] but target-locking will be available.

forrás: [link]

Mondjuk GW1-et egy kis idő elteltével kiválóan összerakták, remélem a 2. résszel is így lesz és nem marad az az állapot, hogy az aktuális hardvert 50%on használja.

Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.