2024. április 23., kedd

Gyorskeresés

AEBS bitonsági rendszer, és amit nem ismernek az autósok

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ennek a biztonsági rendszernek több neve is van. Szinte márkánként más névvel látják el. Nem akarok angol szöveggel terhelni,
mert pont az a célom, hogy minnél több ember értse meg. Ez nem egy Totalcar leírás. Próbálok a árnyoldalára rávilágítani ami nálunk nagyon erős.
Természetes az árnyoldal nem a tulajdonosnál jelentkezik hanem a mögötte közlekedőt érinti. A lényeg nagyon egyszerű, de látom szinte senki fel se fogja.
A rendszer tud fékezni magától, és itt a nagy baj a követő autós számára. Senkinek a világon nincs olyan reakcióideje mint egy számítógépnek.
Mire a követő autós a fékre lép már a motorja az előtte lévő csomagtartójában van.
Minden nap látom a tükörben ezeket a magabiztos vezetőket. Sajnos nekik eszükbe se jut ez a lehetőség, mert nem saját autóba ül például, és digitálisan
használja. Csak egyszer fusson bele ilyen helyzetben, és én biztosra veszem, hogy a főnöke kirúgja a járulékos költségek miatt, miután azt ledolgozta.
Ezek a rendszerek új, vagy a legmagasabb prémium márkákban jelent meg először. Ezeket nagyjából fel is ismerik.
Az igazi gond, hogy ma már ez jelen van a kor Trabant megfelelőjében a Suzuki Swift-ben, Baleno-ban, Peugeot 208-ban, és még nagyon sok másban.
Térjünk vissza a Suzuki-ra, mert a nagy számok törvénye alapján ezzel fogsz találkozni a legtöbbet.
No, a Baleno-tól óvakodjatok ha mögötte haladtok, mert szinte lehetetlen megkülönböztetni a GL+ vs GLX.
A belső az más. :)
Az egyik nap ment elöttem egy, és észrevettem a kereke szélesebb, és alufelnije van. A többi változatnak virslije van. Elölről a Baleno-nak HID lámpája van. A lézer, és a kamera a középső tükör mögött látható a Swift-nél. Notch :) Baleno hátsólámpája LED-es. Az a pontsoros. Még nem láttam este, mert azért ritka, de veszélyes mögötte lenni. Króm kilincs.
A sport változatot felismerik.
Azzal nincs gond, de GLX az már veszélyes, mert nincs betű a fenekén, és szinte senki nem veszi meg a GL+ miatt.
A kedves követőnek aki nem tartja be a követési távolságot szeretnék segíteni a felismerésben. A Swift, vagy Baleno hátoldalán van egy felírat, HYBRID esetleg SHVS. A Baleno SHVS feláras. Nem része a GLX-nek. Természetesen nem ez a lényeg hanem az AEBS.
No, akkor illik egy picivel nagyobb távolságot tartani, vagy másik autó mögé állni ha nagyon siet valaki.
Van még egy fontos információ. Esetleg ha a lámpánál a tükörben ezt a változatot látod ne próbálj rátolatni, mert a rendszer miatt
szinte nulla az esélyed, hogy arra hívatkozz hogy beléd szaladtam. Tükörből pedig a féyszoró formájáról ismered fel. A HID, és a LED szinte azonos fényű, és alakú. Baleno HID, Swift LED. A Swift hútőmaszkjában a radar felismerhető.
Nyilván nem 100%-os a rendszer, de higgyétek el működik.
Olvastam néhány hozzászólást, és rendkivül nagy az ismerethiány.
A sport, és a GLX kizárólag a motorban különbözik.
Minden más azonos ABS, AEBS, HDC, ASR, ESP...
A sport változaton a vezetést azzal kezdik, hogy az összes ilyen segítséget baloldalt kikapcsolnak.
Ebben azért ne reménykedj. A GLX tulajdonos nem fogja ezt tenni, mert ponotosan ezért vette meg ezt a változatot.
A végére azért csak beszúrom a rövidítések néhány változatát.
Autonomous Emergency Brake System.
Advanced Emergency Brake System
Active City Brake
City Emergency Braking
[link]
[Itt] pedig egy érdekes teszt.
[link3] Másik bemutató. Jól látszik az autók kategóriája magas. Ne felejtsd el a Swift radar, és lézer érzékelővel van felszerelve. A Baleno pedig radaros. :Y


Jól mefigyelhető a Baleno apró figyelmeztető jegyei. Az első lámpa, a hátsó lámpa, a króm kilincs, és gyanítom a radar a Suzuki embléma alatt lehet, mert jó nagy, és persze az alufelni a szélesebb gumival.
Sajnos egyetlen jel a hátsó lámpa a követő számára (jól nézzétek meg). A króm csik már megjelenik a GL+ -nál.
[link]
Itt pedig a másik. Avatott szemek felfedezhetik a visszapilantóban az indexet is (a Baleno is ilyen), de a video magáért beszél. Itt könnyen felismerhető a radar, mert a maszkon látszik.
[link]
Hangsúlyozom ritka, de vigyázni ezzek mögött! Talán így jobban felismeritek. A videókat összehasonlítva a Baleno-t nagyon könnyű eltéveszteni, mert a radar is álcázva van a Suzuki emblémában. :D

ASR, vagy TCS

A téli időjárás átfogalmaztatta velem ezt a részt. El kell ismernem, hogy csúszós, hideg időben működik, és igenis segít. :R
Úgy látszik kötelezővé fogják tenni az AEB alkalmazását, de majd meglátjuk.
[link]

  • Nem lehet hozzászólni
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.