A történet tavaly Decemberben kezdődött amikor is az előfizetésemmel nagyon jó áron hozzá jutottam a készülékhez. Szinte kihagyhatatlan ajánlat volt és egyébként is nagyon tetszett a telefon illetve mindig is Sony Ericsson készülékeim voltak, leginkább a jó ár/érték arányuk miatt. A gondok nem sokkal ezután kezdődtek, néha hívás közben a kijelzőn véletlenszerűen megnyomódott egy két gomb illetve volt, hogy szét is kapcsolt. Eleinte nem tulajdonítottam ennek túl nagy jelentőséget, viszont egy idő után kezdett ez egyre bosszantóbb lenni illetve egyre többször előfordult, volt, hogy egy 10 perces hívásban akár 3-szor is szétkapcsolt, vagy egy tucat szám benyomódott magától (ilyenkor ugye pittyeg is, vagy olykor rezzen). Így valamikor Januárban bevittem szervizbe mert már nagyon zavaró volt, hogy nem tudtam normálisan telefonálni. Reméltem, hogy megjavítják és utána rendben fog működni, de nem ez történt, elvileg cseréltek benne néhány alkatrészt és szoftvert frissítettek rajta. Ahogy kijöttem a szervizből az első hívásnál kb. 10 perc után újból jelentkezett a hiba. Így kb. 1-1.5 hónappal később újból bevittem, ugyanaz történt, mint előzőleg, tehát alkatrész csere (úgy tűnt, hogy az érintőt is cserélték) és szoftver frissítés, de a hiba továbbra is fennállt. Kb. 2 hónappal később újból bevittem immár harmadjára, ekkor már elég dühös voltam és reméltem, hogy végre megjavítják, de sajnos nem ez történt. Két hét múlva kaptam vissza egy jegyzőkönyvvel, benne a szerviz véleményével miszerint a problémát nem tapasztalták és a készülék az előírásoknak megfelelően működik (szoftvert ekkor is frissítettek). Ezután már többször nem is akartam bevinni, mivel tudtam, hogy úgy sem történik semmi. Viszont írtam a Sonynak egy reklamáló e-mailt amiben leírtam a történetet és kb. 2 hét után reagáltak is, hogy vigyem be újra a szervizükbe és adjam oda egy megnevezett kollegájuknak aki alapos teszteknek veti alá a készüléket. Így újból bevittem és reménykedtem, hogy végre történik valami, ma kaptam vissza egy újabb szakvéleménnyel melyben leírják, hogyan működik a közelség érzékelő (el kell takarni stb.) és, hogy megfelelően működik. Tehát nem csináltak vele semmit, ezúttal szoftvert sem frissítettek (igazából eddig sem frissítés történt, mert mindig 4.0-ról flashelték vissza 2.3-as androidra) így még a hívás listát is láttam, eszerint egy 4 perces hívás volt róla amíg a szervizben volt (talán ez volt az alapos teszt?). A lényeg, hogy a telefon egy tíz perces hívás után megint szétkapcsolt, pedig tényleg úgy tartottam a fülemhez, ahogy a szakvéleményben írták, de sajnos nem jött be.
Eddig négy alkalommal volt szervizben, de ugyanúgy nem lehet vele normálisan telefonálni mint féléve. Most a legutolsó alkalommal, amikor bent volt megkerestek azzal is, hogy használok e valamilyen hívás kezelő alkalmazást (skype, viber stb.) amire válaszoltam, hogy nem illetve az utóbbi időben alkalmazásokat is alig használok. Egyébként tökéletesen működik a telefon, csak épp telefonálásra alkalmatlan a hűség és a részlet pedig csak 1.5 év múlva jár le. Sajnos olyan hibáról van szó, ami nem feltétlenül jön elő egy pár perces hívásban, így elhiszem, hogy a szervizben nem tapasztalják a problémát, viszont normál használatnál elmondhatatlanul zavaró, hogy sokszor aktiválódik a kijelző és szétkapcsol. Persze azt is rá lehetne fogni, hogy én vagyok a hülye hozzá és biztos rosszul tartom stb. de érdekes módon a rengeteg készülék közül amiket eddig használtam, egyikkel sem volt ilyen gondom. Ez így normális telefonálásra alkalmatlan és nagyon bosszantó.
UPDATE: A Sony végül hosszas levelezés után kicserélte a készüléket egy teljesen új darabra, azóta már új gazdára is lelt a telefon.