2019. március 24., vasárnap

Gyorskeresés

Sony Xperia U garancia gondok (frissítve)

Írta: | Kulcsszavak: Sony . Xperia U . garancia . közelség érzékelő

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

A történet tavaly Decemberben kezdődött amikor is az előfizetésemmel nagyon jó áron hozzá jutottam a készülékhez. Szinte kihagyhatatlan ajánlat volt és egyébként is nagyon tetszett a telefon illetve mindig is Sony Ericsson készülékeim voltak, leginkább a jó ár/érték arányuk miatt. A gondok nem sokkal ezután kezdődtek, néha hívás közben a kijelzőn véletlenszerűen megnyomódott egy két gomb illetve volt, hogy szét is kapcsolt. Eleinte nem tulajdonítottam ennek túl nagy jelentőséget, viszont egy idő után kezdett ez egyre bosszantóbb lenni illetve egyre többször előfordult, volt, hogy egy 10 perces hívásban akár 3-szor is szétkapcsolt, vagy egy tucat szám benyomódott magától (ilyenkor ugye pittyeg is, vagy olykor rezzen). Így valamikor Januárban bevittem szervizbe mert már nagyon zavaró volt, hogy nem tudtam normálisan telefonálni. Reméltem, hogy megjavítják és utána rendben fog működni, de nem ez történt, elvileg cseréltek benne néhány alkatrészt és szoftvert frissítettek rajta. Ahogy kijöttem a szervizből az első hívásnál kb. 10 perc után újból jelentkezett a hiba. Így kb. 1-1.5 hónappal később újból bevittem, ugyanaz történt, mint előzőleg, tehát alkatrész csere (úgy tűnt, hogy az érintőt is cserélték) és szoftver frissítés, de a hiba továbbra is fennállt. Kb. 2 hónappal később újból bevittem immár harmadjára, ekkor már elég dühös voltam és reméltem, hogy végre megjavítják, de sajnos nem ez történt. Két hét múlva kaptam vissza egy jegyzőkönyvvel, benne a szerviz véleményével miszerint a problémát nem tapasztalták és a készülék az előírásoknak megfelelően működik (szoftvert ekkor is frissítettek). Ezután már többször nem is akartam bevinni, mivel tudtam, hogy úgy sem történik semmi. Viszont írtam a Sonynak egy reklamáló e-mailt amiben leírtam a történetet és kb. 2 hét után reagáltak is, hogy vigyem be újra a szervizükbe és adjam oda egy megnevezett kollegájuknak aki alapos teszteknek veti alá a készüléket. Így újból bevittem és reménykedtem, hogy végre történik valami, ma kaptam vissza egy újabb szakvéleménnyel melyben leírják, hogyan működik a közelség érzékelő (el kell takarni stb.) és, hogy megfelelően működik. Tehát nem csináltak vele semmit, ezúttal szoftvert sem frissítettek (igazából eddig sem frissítés történt, mert mindig 4.0-ról flashelték vissza 2.3-as androidra) így még a hívás listát is láttam, eszerint egy 4 perces hívás volt róla amíg a szervizben volt (talán ez volt az alapos teszt?). A lényeg, hogy a telefon egy tíz perces hívás után megint szétkapcsolt, pedig tényleg úgy tartottam a fülemhez, ahogy a szakvéleményben írták, de sajnos nem jött be. :D

Eddig négy alkalommal volt szervizben, de ugyanúgy nem lehet vele normálisan telefonálni mint féléve. Most a legutolsó alkalommal, amikor bent volt megkerestek azzal is, hogy használok e valamilyen hívás kezelő alkalmazást (skype, viber stb.) amire válaszoltam, hogy nem illetve az utóbbi időben alkalmazásokat is alig használok. Egyébként tökéletesen működik a telefon, csak épp telefonálásra alkalmatlan a hűség és a részlet pedig csak 1.5 év múlva jár le. Sajnos olyan hibáról van szó, ami nem feltétlenül jön elő egy pár perces hívásban, így elhiszem, hogy a szervizben nem tapasztalják a problémát, viszont normál használatnál elmondhatatlanul zavaró, hogy sokszor aktiválódik a kijelző és szétkapcsol. Persze azt is rá lehetne fogni, hogy én vagyok a hülye hozzá és biztos rosszul tartom stb. de érdekes módon a rengeteg készülék közül amiket eddig használtam, egyikkel sem volt ilyen gondom. Ez így normális telefonálásra alkalmatlan és nagyon bosszantó.

UPDATE: A Sony végül hosszas levelezés után kicserélte a készüléket egy teljesen új darabra, azóta már új gazdára is lelt a telefon. :C

Hozzászólások

(#1) Brianiac


Brianiac
(fanatikus tag)

Más tapasztalt esetleg hasonló hibát az U-nál? :F

Lumia 520

(#2) Švejk


Švejk
(őstag)

Ez a szervizhozzáállás az általam Cordon Electronics hatásnak nevezett dolog. Ez a zsivány cég a Sony hivatalos szervizpartnere, és tele van az internet rossz tapasztalatokkal.

(#3) Wictor válasza Švejk (#2) üzenetére


Wictor
(senior tag)

Ha megnyomod a bekapcsgombot hívásindítás után, nem zárja le a képernyőt?

(#4) Švejk válasza Wictor (#3) üzenetére


Švejk
(őstag)

Azt hiszem ez nem nekem szólt, ugye? :B

(#5) Mr X


Mr X
(PH! kedvence)

Eddig két SE droidos telefont adtam le hozzájuk szervizbe, az egyiknél nem tapasztalták azt a hibát, amit az átvevőnek meg is mutattam, a másiknál a gyári állapotú, sosem piszkált telefon garanciáját megvonták "illetéktelen beavatkozás" miatt.

Amíg ők szervizelik, nem veszek SE-t.

(#6) Brianiac válasza Wictor (#3) üzenetére


Brianiac
(fanatikus tag)

DE.., az agyam eldobom, erre eddig nem gondoltam, illetve nem is sejtettem, hogy így is le lehet zárni. Másrészt pedig akkor újból gratulálok a szerviznek, ha már ilyen kioktató szakvéleményt kaptam arról, hogy működik a közelség szenzor akkor ezt is igazán beleírhatták volna... Neked pedig köszi a tippet, magamtól sosem jöttem volna rá. :D :R

Viszont úgy látom akkor nem csak nekem vannak hasonló tapasztalataim, elég szánalmasak.

[ Szerkesztve ]

Lumia 520

(#7) fandrew


fandrew
(újonc)

Nekünk is van egy ilyen készülékünk, ugyanezzel a hibával. Még nem vittem szervizbe, de ezek szerint nem is érdemes.

A hiba szoftveres. A proximity szenzor működik, ezt a szerviz menüben ellenőrizni lehet. Gépeld be, mintha telefonálnál: *#*#7378423#*#*. A felugró szerviz-menüben válaszd a "Service tests" menüpontot, majd lefelé görgetve a "Proximity switch"-et. Ezzel leellenőrizheted, hogy a hardver működik-e, nálam rendben van. (A bal felső sarokban van az érzékelő.)

Hívás közben viszont hiába takarom le a szenzort, simán le lehet rakni a készüléket a touch screen-nel. Én csak azt nem értem, ilyen orbitális hiba hogy megy át egy szoftver-teszten... csak remélni tudom, hogy nem minden készülék ilyen, szóval mégis valamilyen hardver hiba miatt nem látja az op-rendszer, de erősen kétlem.

(#8) Brianiac válasza fandrew (#7) üzenetére


Brianiac
(fanatikus tag)

A bejegyzést frissítettem, a Sony jó néhány hosszú e-mail után hetekig "vizsgálgatta" az esetemet, utána pedig kicserélték a telefont. Tehát végül korrektek voltak! :)

[ Szerkesztve ]

Lumia 520

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.