2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Honda DIO Elite SR (SA50) - Back to life! - Part 1

Írta: | Kulcsszavak: Honda . robogó . DIY . rekonstrukció . javítás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nem is olyan rég vettem egy Aprilia Habana 50 ccm-es robogót, ami nagyon le volt amortizálva. Estek is vele, a gazdája meg nem törődött a jószággal és 2 évre száműzte a fészerbe. Lévén, hogy én amolyan DIY ezermester vagyok úgy döntöttem megveszem és kicsit kipofozom. Jó vétel volt: 70.000-ért megszereztem sisakkal és dobozzal. Ritka példány volt. Addig-addig ügyködtem, hogy sikerült beindítanom és kultúrált állapotba hoznom a szamarat. Azzal jártam munkába, téptem vele a városban és élveztem, ahogy a szél borzolja a borostámat. :)
Aztán, ahogy ez nálunk általában lenni szokott, kompromisszumot kellett kötnöm az élettel és a helyzettel: autócsere/vásárlás folytán a vásárláskor nem tudtam otthagyni a plusz 4db 85%-os Kléber téli abroncsot DEZENT Alu felnire szerelve. Értitek... Így a plusz kiadást a motorozás sínylette meg. A Habananak mennie kellett. R.I.P. motorozás.
Ám teltek-múltak a hetek és nem nyugodtam. "Kell nekem egy robogó! Így nem lehet élni..."
Egy régi jó barátom még hónapokkal ezelőtt megpendítette, hogy apósának ott áll egy Honda DIO-ja a fészerben. A minap újra előjött a téma és gondolkodóba estem. Gondoltam az is jobb, mint egy Babetta és időközben alakult egy kis rávaló összeg is. Pár hónapja tette le az öreg, mert megállt alatta és amúgy is valami gondja van "ott hátul". "Talán valami csapágy hiba..." Ennyi infóval és pár előzetesen készített képpel a mociról elindultam tegnap, hogy megnézzem és szénné alkudjam az öreget. :D A szénné alkudás nem ment, mert 2500-al többért kellett elhoznom, mint terveztem, de a 27500-as vételár még így is megérte. 35-nél kezdett a bácsi. Nem tetszett, pláne az alapján, amit élőben láttam.

Néztem-néztem és próbáltam vizualizálni a jövőt. Mit mondjak, nehezen ment...

Beindulni még véletlenül sem akart. Csak rugással lehetett próbálkozni, mert az akku halott volt. Néztem még egy darabig, morfondíroztam...hümmögtem. Aztán végül egymás markába csaptunk és beszuszakoltuk a gépet a Renault Scenic kirámolt hátsóüléseinek helyére. Befért. Nagy-nehezen.
Hazaérve rögtön lecsapattam róla a sarat - utálom a sarat a motoron - aztán betoltam a műhelyembe. Az viszont nem hagyott nyugodni, hogy nem hallottam még morogni. Párszor még rugdaltam gyújtás nélkül, hátha felveszi a naftát, majd ráadva a gyújtást is és láss csodát, mintha kicsit tovább hallottam volna forogni a főtengelyt, mint azelőtt. Még néhány rugás kellett és végre BEINDULT! Mentem is egy kört vele a kertben gyorsan. A motor relatíve halk volt, de érződött, hogy nincs erő benne. Vacsora helyett elkezdtem megbontani és a burkolat alatt várt még pár kiló olajsár.
A hibalista az első tüzetesebb felmérés után:
- akku totál száraz (jó, hogy gondozásmentes, na de kérem?! savszintet azért nem árt csekkolni)
- irányjelző csak vinnyog, de nem villog (tényleg vinnyog. Biztos reléhiba.)
- kürt nyekereg, de legalább aranyosan. Mint egy egy hetes macskakölök.
- első lámpa izzó cserés
- féklámpa nem működik
- burkolati idomok rögzítő fülei töröttek
- taposó törött
- légszűrő totál elkoszolódva
- km óra nem működik
- ülészárat csavarhúzóval akarták nyitni - zár cserés
- kipufogó elkoszolódva, félig eldugulva
- hajtóműház üres, olajnak nyoma sincs :( (talán szimering hiba..)
- fékek (nahát!) jók
- hajtásszíj - jó
- olajszivattyú - jó
- gyújtás - jó
- karburátor - jó
- berugó mechanika - jó
- festés, idomok állapota - kielégítő
- gumik, kerekek - jók
- kerékcsapágyak - rendben
- felfüggezstés rugózás - jó
- üzemanyagellátás - jó
- gyertya - jó
- üléshuzat - szakadt

Függőben:
- variátorház és görgők (jónak tűnik)
- henger, dugattyú, hengerfej
- főtengely

Ennyire jutottam. A célom az lesz, hogy amennyire lehetőségeim és pénztárcám engedi, eredeti állapotába hozzam a vasat.
Folyt.köv.

Hozzászólások

(#1) Veatta


Veatta
aktív tag

Hajrá!

A műanyagok eléggé napszítta állapotban vannak, azzal mit lehet csinálni, hogy újra szép legyen?

(#2) Borosz válasza Veatta (#1) üzenetére


Borosz
senior tag

Köszönöm a biztatást. :)
Azt lecsiszolom - legalábbis a felső elöregedett résztől amennyire lehet, megszabadítom - és műanyagápolóval lekezelem. Aztán majd rendszeresen megismétlem az ápolást...
Egy másik lehetséges megoldás, hogy gázlámpával kissé felhevítem a felületet és utána kezelem le. Bár ez utóbbi veszélyesebb.

(#3) Veatta válasza Borosz (#2) üzenetére


Veatta
aktív tag

Várom a következő beszámolót!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.