Hallottátok már a mondást, hogy az a rossz a fogyasztói társadalom javítás helyett vegyél egy újat hozzáállásában, hogy azt neveli bele az emberekbe, hogy javítás helyett mindig újjal pótolják a hibásat. Hogy ez szépen áttevődik az emberi kapcsolatokra is. Ha gond van vele, akkor nem megbeszéljük, megjavítsuk, hanem cseréljük. Ami jobb esetben is csak 50% esélyt ad a javulásra, mert, ha a hiba bennünk van, akkor az újra és újra elő fog jönni.
Plusz lehet, hogy egy új TV-t venni olcsóbb, mint megjavítani, de egy barátot, párt lelki társat már nem akaszt le olyan könnyen az ember. Egy szülőtársat meg nem is lehet lecserélni, lehet külön élni, de a gyerek örökre összeköt.
Az agy sémákban gondolkodik. Nagyon előnyös, nagyon adaptív, de vannak hátrányai. Az egyik, hogy szereti mindenhol alkalmazni. Ismerős a mondás, hogy egy kalapácsnak minden beverésre váró szög?
Ha a telefonnál bevált a csere és még jobb is lett, a TV-nél miért ne lenne jó? Rádiónál? Kocsinál? Munkahelynél? Barátoknál? Társnál? Oké, van egy határ, hisz aki minden megsóz, az édes sütit nem fogja pluszban megsózni. Bár kivétel van: sóskaramell? Valamint ma már szintén nem divat 40 évet lehúzni ugyanannál a cégnél, de a három év is hihetetlenül sok idő.
Ha szolgáltatást veszünk igénybe, akkor nem kell birtokolni, vigyázni rá, törődni vele, odafigyelni, hogy tartósan meglegyen. Ha igényeink változnak, akkor csettintésre lehet szolgáltatást igénybe venni. Ha nem kell, felfüggesztjük, alkalmanként használjuk. Miért is lenne ezzel baj? Emlékszik még valaki arra, mikor gyerekkorában háziállatot kapott, azzal a feltétellel, hogy akkor vigyáznia is kell rá? Nem csak kell egy kutya, hanem, akkor etetned kell, sétáltatni stb. Megtanított arra, hogy felelősséggel tartozunk a másik iránt. Szolgáltatásnál nincs ilyen. Jó, ha a bérelt autót koszosan adjuk vissza, akkor a „mocskok” ránk terhelik a tisztítás költségét, de ennyi. Míg, ha mienk az autó, akkor beszálláskor a sarat lerázzuk a cipőnkről, figyelünk a kárpitra, hogy ne szakadjon ki, időnként kiporszívózzuk, lemossuk, örülünk neki és büszkék vagyunk rá, ha szép, ha működik, ha gyors. Hogy az a mienk. Arra mennyire tudok büszke lenni, hogy egy napra kibéreltem egy drága tiszta autót? A birtoklása viszont egyrészt megtanít a törődésre, tiszteletre, kitartásra, és növeli az önbecsülésünket.
Hallotta már valaki azt, hogy a bérautónak lelke van? A sajátnak?
Saját kocsi tükrözhet minket. Légfrissítő: Bólogató kutya és kitudja még mikkel tudjuk a saját képünkre formálni. Béreltetnél arra a fél napra fogjuk vinni a bólogató kutyát? Melyikhez fogunk ragaszkodni?
Mindig bosszús lettem, ha azt láttam, hogy egy CD/DVD lemezt fordítva tesznek le, hagy karistolódon. Egy tárgyra vigyázunk. Nem csak azért mert díszdobozban van, hanem, mert számunkra értéket képvisel. Egy Netflix milyen értéket tud képviselni? Mármint ja, rajta keresztül jutok hozzá a kedvenc filmjeimhez, de mivel virtuális, és ugyanúgy megtehetem ezt egy tucat steaming szolgáltatón keresztül, milyen értéke van a netflixes jelszavamnak? DVD lemeznél is van másik, meg van streaming, de az ott kézzelfogható. Azt kaphattam valakitől. Egy streaminget is, de ki gondol nosztalgiával egy utalványra?
Félek attól, ha rászokunk a szolgáltatásokra, akkor elfelejtjük értékelni a dolgokat. Személyeket.
Ha a javítás helyett vegyél újat eredménye a válás és a partner válogatás, akkor mi lesz a szolgálatásnak? Már tudjuk. Hisz mit csinálunk akkor, ha fizikai igényeink vannak, de érzelmileg nem akarunk kötődni? Régen ősi mesterség volt, de ma új életstílus.
Érdekes írás, és sajnos sok igazság van benne
Gigabyte b360 hd3+i5 8400+4×4 gb ddr4 2400 mhz+fsp 460 80+Gtx 1060 6 Gb +zalman z1 neo