2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Szívó benzin tuning :)

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Annyira nem bonyolult a történet (mint kiderült), de a lelkes noob / boy / diy tuning racer társadalomnak lehet segíthetek pár gondolattal. Első körben, nem vagyok sem szakértő sem ebben az irányban képzet "szakember". Minden itt leírt tapasztalat és internet tudomány :)

Nagyon nem mennék bele, h működik egy (otto) motor de a lényege az üzemanyag és levegő keverék megfelelő "elégetése". Alap esetben mi kell a jobb égéshez? Több üzemanyag. De azt el is kellene használni. Ehhez mi kell vajon? Hát levegő. És kb. itt véget is ért a tudomány. Ha több üzemagyagot akarunk elfüstölni több levegőre lesz szükségünk. Igazából jobb levegőáramlásra de ez most mindegy. So, adjunk levegőt a gépnek. Én első körben lebontottam a szívósort és kipucoltam (meg a fojtószelepet). Ez a művelet (szerszámhiány és egyéb tényezők miatt) kb. 1 hét volt :D Denagyon megérte, majd 20 éves 1.6 szívó megtáltosodott. Ezt most komolyan mondom, mintha fellélegzett volna a motor (ami igaz is). Ezután hamár befele tud levegőt kapni (természetesen egy sport levegőszűrő és egy kis átalakítás a légszűrőházban azért kellett) a köv. lépés a kifele áramló levegő szabad útjának létrehozás - magyarán a fojtás megszüntetése. Kicsit olvasgatva az internetet a sport dob semmit nem ér ) csak hangja lesz, rendszerben kell gondolkodni. Így egy sport katalizátor (klarius, nem üres de sokkal nyitottabb), közép és hátsódob (paragi, made in hungary) lett beépítve. Na így már veszi a lapot a sárkány :) Egy jó hasonlatot idézve: mintha 3 emberrel kevesebben ülnének az autóban. Most úgy áll a dolog, h a lehetőségekhez képen nyitott a rendszer. Egy dolgot lehetne (rajta vagyok) még csinálni mégpedig a beáramló levegő menyiségét növelni (nem turbóval). Ehhez egy ram air nevű "eljárást" szokás még bevetni, ami annyit tesz, h a kocsi sebességéből adódó légáramot bevezetjük közvetlen a motorba (a légszürőn keresztül of course). Ezzel hideg és gyors levegőhöz juttatjuk a gépet. Ezen még dolgozok, de a koncepció már a fejben :)

Álljon itt pár kép a folyamatról. Még azt megjegyezném, h ezelőtt csak egy 9x évjáratú honda dioi robeszt tuningoltam :)

A sast persze a nagyobb teljesítményre fel is készítettem, futómű, fékek komplett csere.
Mindenből legalább közép de inkább felső kategóriát választottam (bilstein, febi, bosch).

Jah, igen. Nem volt szó az alanyról. z16xe (1.6 szívó benzin) b vectra. Ezen a képen éppen ködlámpát (izzót) csereélek amihez le kellett bontani az elejét :W

Nem ott hagyott németben úton Hollandiába? :D

Szívósor bejárata koszosan (a felső képen már tiszta)

Az a feketeség mind koksz

meleg volt a nyáron :D

új hátsó gátló

erősített rugók hátra

abs kocka felújítva

vmi készülhetett az elején is :D

ezt már le kellett cserélni sztem

folyadékok, tömítések, apróságok
Az apróságok: lambda szonda, vízhőfok jeladó, gyertyák, ...

paragi vs. gyári

szop@s a köbön

19 éves autó váltódekli belülről. Még azt mondják nem kell cserélni váltóolajat...

Régi / új katalizátor.

Hozzászólások

(#1) Hannibhál


Hannibhál
őstag

Jó ilyet is olvasni itt, de képek azért jó lenne ha lennének:)

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#2) body007 válasza Hannibhál (#1) üzenetére


body007
addikt

Már vannak :B

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#3) Hannibhál válasza body007 (#2) üzenetére


Hannibhál
őstag

Szívósort mennyire nehéz le és visszaszerelni?

Gépelés nem az erősségemasdsdk

(#4) body007 válasza Hannibhál (#3) üzenetére


body007
addikt

Nehéz. Vagyis ha tudod, h kell akkor nem is :)

Csillag - villással szedtem le. Mindenkit szidtam. Pedig ha van hozzá szerszám egyszerű

[ Szerkesztve ]

Mindenkit egyforma külső inger ér, de egyén függő, h éljük meg :P

(#5) hcl


hcl
félisten
LOGOUT blog

Szép munka!
Ha a szívósor pucolás ennyit számít, akkor lehet nekem sem ártana a 20 éves F Astrán :)

Mutogatni való hater díszpinty

(#6) tboldi


tboldi
nagyúr

Én is "tuningoltam" a Honda Jazzemet, K&N csereszabatos szűrő, EGR tisztítás, oil catch can, stb., de a legnagyobb változást a hagyományos gyertyák irídiumra cserélése hozta. Még mindig slow af, de legalább már nem olyan kelletlenül forog el a revlimitig. :D

Kipufogót nem cseréltem, ragaszkodom a gyárihoz, még véletlenül sem akarom, hogy hangosabb legyen.

szerk.: Illetve szívóbenzint még egy dologgal lehet egyszerűen jobbá tenni, kisebb méretű, nagyon könnyű felnikkel, hogy gyorsításkor kevesebb rugózatlan tömeggel kelljen megbírkóznia. :K

[ Szerkesztve ]

(#7) norbee2244


norbee2244
senior tag

" Egy dolgot lehetne (rajta vagyok) még csinálni mégpedig a beáramló levegő menyiségét növelni (nem turbóval). Ehhez egy ram air nevű "eljárást" szokás még bevetni, ami annyit tesz, h a kocsi sebességéből adódó légáramot bevezetjük közvetlen a motorba (a légszürőn keresztül of course). Ezzel hideg és gyors levegőhöz juttatjuk a gépet. Ezen még dolgozok, de a koncepció már a fejben" Nem tudom melyik járműnél tervezed,de a torlólevegős megoldás csak 200km/ó környékén érezteti a hatását és a légszűrőházat is illik hozzá átalakítani ami igen nehezen tervezhető :R

(#8) tboldi válasza norbee2244 (#7) üzenetére


tboldi
nagyúr

A Jazz-ben gyárilag van ilyesmi a lökhárító mögött, pedig 170-nél többet sehogy sem tud. :D

(#9) norbee2244 válasza tboldi (#8) üzenetére


norbee2244
senior tag

Pontosan ezért nincs hatással a teljesítményére. Nem tud akkora nyomást felépíteni amennyiből profitálna.

(#10) hcl válasza norbee2244 (#9) üzenetére


hcl
félisten
LOGOUT blog

Szinte minden autóban van ilyen, mert azért valamicskét segít, ha van torlónyomás.
Én az előzőben levágtam a légszűrő elől mindent (el volt törve úgyis a műanyag csatorna), a szűrő fele szabadon volt.
Valami nagyon haloványan könnyebben pörgött fel alacsony fordulatról, de nagyobb sebességeknél kicsit kevésbé volt rugalmasabb. Városi használatban valami nüansznyival jobb volt, de ennyi.

Mutogatni való hater díszpinty

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.