2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Én tudok motorozni!

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Itt egy újabb gyöngyszem, előző csütörtök volt a balesete, tegnapelőtt tette fel a videót: [link]

A videó elején arról beszél hogy ezen az úton nem szabad gyorsan menni és nem érti a többiek miért mennek mindig gyorsan. Majd nekimegy a szembejövő kamionnak egy olyan kanyarban ami szinte egyenes :D

Maga az esemény 1 percnél következik be.

És persze, utánna azt állítja hogy a szél lökte neki. LOL.

Látszik hogy alapvető hiányosságok vannak tudásban. Ami valójában történt, az a "target fixation", saját szabadfordításban a "rámeredés".

Eme bevezető után lássuk, miért írtam ezt a bejegyzést:
Nagyon sokszor azt tapasztalom, hogy a "betartom a szabályokat nem megyek gyorsan, nem érdekel ha lehagynak bla bla" motorosok nem csak, hogy betartják a szabályokat (amivel végülis nincs bajom), de (és ezzel van bajom):

- azt hiszik azért mert A-ból B-ba el tudnak vezetni egy motort, már "tudnak motorozni". Nincs is meg bennük az igény a fejlődésre, hiszen "nem kell száguldozni". Holott ugye nem kell egyáltalán túllépni a sebességhatárt, hogy ledöntsük pár élesebb kanyarban a motort, vagy hogy bemenjünk egy lezárt parkolóba gyakorolni, esetleg versenypályára kimenjünk. A vérmérsékletükből fakad, hogy meg sem próbálják elérni a határokat. Ezzel az a probléma amit a videón is látunk. Nem képesek a motorral normálisan sem kanyarodni, sem fékezni.

Itt tételezzük fel, hogy nem mered rá a kamionra. Ettől függetlenül láttunk már olyat, hogy szűkebb a kanyar mint az illető gondolta, és simán be lehetett volna még venni, csak hát a tapasztalat hiányában nem sikerül.

- összekeverik a szezont a fazonnal, nevezetesen a motor technikai kezelését a közlekedéssel mikéntjével. A tudok motorozni dolognak semmi köze ahoz, hogy "lassítok ha látom hogy kigurul a labda mert biztos majd szalad utánna a gyerek". Az hogy "defenzíven" (mennyire utálom ezt a kifejezést, a védekezés általában reaktív dolog, itt aktívnak kell lenni), "tudatosan" (szintén, talán valaki tudalatt csinálja? :D ) vezet valaki nem fogja rövidebbre venni sem a fékutat, sem a kanyart nem fogja kiegyenesíteni.

Hozzászólások

(#1) AllTheBest


AllTheBest
senior tag

Szerencsére nálunk már egyre több az ingyenes vezetéstechnikai tréning, ahol kimehetsz a pályára gyakorolni a motoroddal, anno nekem is sokat segített amikor megvettem simsont után az első sportosabb motorom. Előtte még dönteni sem nagyon mertem, utána már teljesen másnak éreztem a motort. Ők meg csak megveszik, járkálnak a városban vele pár hónapig szépen óvatosan és már ,,profik,,.
Akárhogy nézem, akár a szél lökte meg, akár nem, simán elkerülhető lett volna a baj

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#2) BoB válasza AllTheBest (#1) üzenetére


BoB
veterán

Valóban. Csak azzal kell vigyázni, hogy ott általában csak a lassú manővereket szokták gyakorolni. Nagyobb sebességnél fokozódik a félelem és ezzel együtt a hibák száma, na meg kicsit máshogy kell vezetni :D . De mindenképpen pozitív dolog ha valaki elmegy. HA elmegy.

Később már beismerte amúgy hogy hibázott, a kommentek között olvasható.

[ Szerkesztve ]

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

(#3) AllTheBest válasza BoB (#2) üzenetére


AllTheBest
senior tag

Jó, szerencsére közel lakom az orfűi kanyarokhoz, szóval a lassú manőverek után tovább tudtam lépni :)

[ Szerkesztve ]

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#4) creation


creation
senior tag

Nekem csak egy kis VTr250-em van... Egy hegyi úton kopott fékbetéttel, kopott gumikkal próbáltam egy olyan kanyart bevenni 90-el, amit jó állapotú motorral is max 70-el lehetett volna. Hibáztam. Majd kicsit később cserélt betétekkel, de ugyanazokkal a gumikkal az első hóban elcsúsztam mikuláskor...
Tavasszal kis félelemmel ültem fel a motorra. Cserélve lett az első és hátsó gumi is, új betétek a fékben is és a gatyámban is... Mégis félve kanyarodtam.
Egyik hétvégén haverok elhívtak, mert a szomszéd városban egy motoros csoport lezárta a kamion parkolót és ott lehetett gyakorolni.
Kimentem... Az első pár kör ismerkedés a pályával, a motorral, önmagammal.
Úgy a 20. perc után már egyre bátrabban tettem rá az ívre a motort és megtörtént ami az előtt még soha... Leért a cipőm az aszfalthoz.
Ott meghúztam a határt.
Nem mondom azt hogy ettől jobb motoros lettem, de hogy tudom mire lehet képes adott helyzetben a motor és mire én, azt mindenképp állítom.

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#5) AllTheBest


AllTheBest
senior tag

Azért a sors iróniája :D Itt mondtam, hogy milyen jól érzem már a motort aztán egy kis traktornyom kifog rajtam :D

[link]

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#6) BoB válasza AllTheBest (#5) üzenetére


BoB
veterán

:))

You may corrupt the souls of men, but I am steel. I am doom.

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.