2012. november 10-én vettem észre,hogy a telefonom (Nokia C7-00) valamiért nem érzékeli az USB csatlakozást. Azt gondoltam,hogy valami szoftverhiba lehet,mert előző napokban még működött az USB a telefonon,ezért csináltam rajta egy hard reset-et,de az sem segített.Amikor megbizonyosodtam róla,hogy ez már hardver hiba lesz,egy részt elszomorkodtam,hogy most darabig nem lesz telefonom,más részt meg még szerencsére a garancia végén voltam,de még alig 1 hónap garancia volt a telefonon.
A lényeg majd csak ezután kezdődik,hogy édesapámmal elvitettem a szervizbe a telefont,mert én aznap elutaztam barátnőmhöz és nem bírtam elvinni,mert hétfőn este értem haza,meg egyrészt,akkor kellemest a hasznossal,meg spóroltam magamnak egy utat a telefon szervizbe.
Már teltek a napok,amikor már kezdtem sokallni a várakozást,igaz még csak 10 napja volt bent a telefonom. Megkértem barátnőmet,hogy hívja már fel nekem a Nokia Care szervizt,ahová leadattam a telefonomat. Felveszi egy csaj,aki azt mondja,hogy a telefon ár el lett küldve a szerviz központba. Utána még barátnőm még felhívta a Nokia Szerviz Központot is,hogy megérkezett-e már a telefonom,de nem találták az imei számát az adatbázisban,hogy meg tudják nézni,ezért a csaj,akivel beszélt,azt mondta,hogy vissza hívja ezen a számon,miután utána nézett a telefonnak,de nem lett belőle semmi.Szerencsére a neten rábukkantam egy olyan oldalra,ahol ingyen fel tudtam hívni és én erre másnap a neten keresztül felhívtam a Nokia központot,hogy megérkezett-e már a telefonom,de sajna ott se tudtak kielégítő választ adni a kérdésemre,mert nem volt meg az adatbázisban az imei. De egyet megjegyeztem,hogy ott sok olyan ember van,akik nem oda valóak,mert egyszerűen,amikor beszélek némelyikkel (tisztelet a kivételnek) falra tudnák mászni tőlük.Amikor megtörtént a kapcsolás,akkor ugyan azt a választ kaptam,mint tegnap,de mondtam a nőnek,akivel beszéltem,hogy előző nap is ugyan azt a választ kaptam és nem lett belőle semmi.Mondta nekem,hogy utána jár gyorsan és megnézi és vissza hív.Csodák csodájára 1 óra múlva csörög a telefonom,és azt a választ kaptam,hogy sajnos még nem érkezett meg a telefon a szervizbe.
Na innentől már kezdtem aggódni,meg idegeskedni,hogy most akkor mi lehet a telefonnal és reméltem,hogy nem tűnt el.Újra megkértem barátnőmet,hogy hívja már fel nekem a Nokia Care-t,ahová leadta faterom a telefont,de most egy csávó vette fel és utána nézett a telefonnak.A válasz a következő volt,hogy még nem küldték fel a telefont a központi szervizbe és elkeveredett. Ilyenkor ment fel benne ma pumpa,hogy egy ilyen cég,mármint a magyar szervizek,hogy engedhetik meg maguknak ezt.Bezzeg,amikor elsőnek fel lett híva a Nokia Care,akor meg azt mondta a csaj,hogy már rég elküldték (jegyezném meg,hogy szerintem ezt se az eszéért vették fel).Amikor volt munkalehetőség és elmentem állásinterjúra,hozzájuk,akkor nem ez látszott,hanem,hogy korrektek,de amikor vége lett az állásinterjúnak,akkor az egyik hardveraprós kollégával beszéltem meg 4 órakor egy találkát a Nokia Care előtt és ő mondta nekem,hogy nem jó hírük van nekik és reméli,hogy engem vesznek fel és, akkor jobb lesz a hírük,de sajna nem én kellettem nekik.Pedig szétszerelési útmutató nélkül én bírtam szétkapni egy telefont és elég hamar,míg a többiek szétszerelési útmutató nélkül meg voltak halva még akinek már volt komolyabb munkahelye még az is. Ráadásul még telefonnal se méltattak vissza hívni,hogy sikerült-e a munka vagy nem,pedig meg ígérték.Szerintem az egyik ok az lehetett,hogy pályakezdő vagyok és a másik,hogy még nem dolgoztam sehol se ilyen helyeken vagy a szakmámban,de telefonokban sok tapasztalatom van és gyakorlatom, ráadásul van START kártyám is és még így se kellek a fenének se.
Na de vissza térve a történtekhez,akkor minek vettek fel oda új embert,ha így is szerencsétlenek???? (elnézést a sértő szóért,de már elég idegesítő az ilyen hanyagság).
Olvastam jó pár blogot,ahol mások is panaszkodnak ilyen helyzettel,sőt súlyosabb helyzettel,hogy egyszerűen a szervizek nagyon elkanászosodtak és olyan dolgokat engednek meg maguknak,amiket meg sem szabadna tenniük és még nekik áll feljebb.
És amikor mind ez megtörtént, amiket leírtam,utána gondolkodtam el,hogy,amit mondott a hardveraprós kolléga,tényleg igaz és maga a szerviz adta meg az igazat,de el sem akartam elsőnek hinni,mert amit állás interjún mondtak és mutattak,abból egyáltalán nem az látszott.
És még az ilyen szerviz várja el a pontosságot a precizitást,meg a komoly szakembert??
Komolyan mondom,hogy sokszor nem látják a munkahelyek a megfelelő embert,hanem mindig arra mennek,akiknek,már van sok gyakorlata még,ha nem abban is,akkor azt veszik fel,de persze még így se tökéletes semmi se és a pályakezdőknek esélyt sem adva a munkához.Pedig fogadni mernék rá,hogy némelyik pályakezdő se perc alatt legyalázna néhány gyakorlattal rendelkező embert,mert azok is tudnak újat mutatni.
Sajnos ilyen a mai világ!Hiába van garancia a telefonon,ha még egy normális szerviz sincs a közelben és aggódni meg telefonálgatni kell a telefon után,mert egyszerűen felháborító,hogy képesek ilyeneket megengedni maguknak,hogy elkeverjék a telefont.
Ha akkor sem telefonáltam volna be,akkor még most is várhatnám,hogy felküldik a szervizbe a telefont.