Az informatika oktatás színvonala az iskolánkban nagyon vegyes. Ebből mutatok most egy kis ízelítőt.
Az iskolában négy informatika tanár tanít. Ebből az egyikük már nagyon öregszik. A maradék háromból kettő nagyon szuper és, aki engem tanít: Szinte már-már borzalmas. Az informatika termünk mondhatni oktatásügyileg nagyon felszerelt, a tanár segítségére van például egy aktív tábla is, amit ő csal egy nagy fehér "vászonnak" használ. Az idei évben, nem túlzok, de egy kezemen meg tudnám számolni, hogy mekkora mennyiségű az az óraszám, amin értékelhető tudásanyagot tudtunk megszerezni. Az órák 80%-án szabad foglalkozás keretében internetezünk, a maradék ~20%-ban promoz valamit általában, de a többség nem is figyel rá, hanem netezik, és játszik. Az idei első áttörés az adatbázis kezelésről szóló órán történt, mikor is használta az eszközt, vázlatot írt a táblára, valamint próbálta magyarázni közbe az anyagot, mivel az áramot addig a diákok gépeinél kikapcsolta, mindenki figyelt. Ez a dupla óra sem volt 100%-os, hiszen nagyon sokszor elkalandozott az anyagtól, de 80%-ban értékes idő volt. (az ominózus óravázlat itt elérhető)
Egy bajom van az óráival, az hogy, amit csinálunk az idő túlnyomó részében (netezünk), azt itthon is tudnám csinálni, sokkal hatékonyabban. (éljen a fullosan leterhelt sulis net) Valamint, hogyha magyarázna is valamit a tanár, a többiek semmibe veszik. Egyszerűen nincs tekintélye, de úgy látszik neki ez így jó.
Én az informatika tantárggyal szeretnék tovább tanulni, ezért nekem ez különösen fontos lenne, hogy ne csak internetezzünk, jövőre a 11. osztályban kell választanom a tantárgyak közül, az informatikát fogom választani, amit következő évtől nem ő fog tanítani. Remélem hatékonyabb lesz.