2019. március 26., kedd

Gyorskeresés

Felhasználói adatbázis eladó, kapcsolt termék egy weboldal

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nincs kegyelem senkinek aki az interneten van, mindenki aki weboldalt üzemeltet, pénzből él. És oda mennek az adatok akik többet fizetnek. Minden kattintással reklámok jönnek be, reménykedve, hogy rákattintasz. És mennek az ügyeskedések, weboldalak ide-oda passzolgatása olyan cégek között akik nevét soha nem is hallottuk, és a kajmán szigeteken vannak bejelentve. Egyszer még teljesen jó minden, ingyen kapsz valamit ami érték. Azért mert kultúra, kikapcsolódás, szórakozás, információ... Pörög a felhasználók számlálója, növekednek a reklámbevételek, kell egy nagyobb szerver, de ahhoz kell több pénz. És akkor elindul az egész a lavinán, mert kinek van kedve ezt a saját zsebéből finanszírozni. Nyugaton kulturáltan van megoldva, ott milliárdokért kelnek el a weboldalak, felhasználóstul, lehet észre sem veszi az ember. De ilyenkor érezni hogy itthon mennyire belénk ivódott a keleti kultúra, mert nálunk a maffiától csak egy lépéssel jobb emberek beszélik meg egy félreeső budai kávézóban a részleteket, hogy mennyiért hova és kiknek megy a weboldal, a rajta lévő 2-3-500.000 emberrel. Előkerül a számológép, megy az osztás, leosszuk az árat a felhasználói adatbázissal meg teszem azt hat hónappal. Mert ugye nagyon kellene már minél hamarabb az az x5-ös, mert szar ez az opel. Valamelyik okosabb ember egy éppen aktuális kormányból azt mondta, felesleges támogatni a magyar vállalkozókat, mert a magyar vállalkozó vesz magának egy mercit*, akkor is ha nem kellene, mert az a pénz hiányzik a kasszából, akár -3 hónap múlva, aztán persze csúszik a fizetés.
Le vagyunk húzva, minden egyes kattintásnál. Azt hiszed hogy nem,hogy ingyen van, persze... A reklám kivan fizetve a weboldal működtetőinek. Azt a termék/szolgáltatás pénzbe kerül, a reklám ára beleépül a termék árába. Azt meg te megveszed, kifizeted. Mit gondolsz, miért kerül annyiba? Néha kiszámolják elektronikai cuccok bekerülési költségeit, kijön hogy háromszor annyiba kerül. Kifizetted.
De persze a reklám lassú, kidobta az iPhone számológépe. Ennél több pénz KELL. Legyen SMS az oldalra. De akkor az oldal halott. Mivel a mikrotranzakcióban kettő idegen szó is van, ezért mi is idegenkedünk tőle. Szóval akkor csinálunk az oldalból valamit ami egy demó verziónak kb elmegy, teszünk rá meztelen nős képeket, aztán dől a lé, mert az kell az embereknek meg foci. Akkor az emberek nem fognak otthagyni minket az első másodpercben, talán megtérül. Aztán ha nem, akkor eladjuk az e-mailjüket annak a csoportos vásárlást kínáló weboldalnak, az meg majd küldi naponta az e-mailt.
Csoportos vásárlás...
Jönnek az e-mailek azokról a dolgokról amire semmi szükséged de akkor is megveszed, mert most 50%-al van leárazva. Fontos hogy naponta jöjjön, mert ugye csak 4 napig van, utána már soha. Dörzsölik a cégek a markukat, mert a mesterségesen magasan tartott áraikból most jól bevásároltak, a weboldal meg eltesz egy jutányos 30%-ot. De ugye ez a 30% épp elég az áramszámlára. Te meg kapsz érte valami demóverziót abból amit megvettél. Volt olyan étterem aki külön 2 asztalt tartott fent a csoportos vásárlók részére. Kb 500-an voltak. Máshol nem számít semmi, megpusztulnak a beosztottak annyian vannak.
De legalább lesz miből kifizetnem az egészet, mert itt van az az okos kártya. Feltűnik egy weboldal, igazából ugyanannyira teljesen érdektelen, mint az összes többi, de valami miatt ez átlépte azt abugyuta ember felhasználbázist, hogy szétterjed a neten mint egy vírus. Mém lesz, a 9gag előtti értelemben. Egy entitás aki weben él, és a főoldalon milliókat kínál, komolyabb munka nélkül. De ha milliomos nem leszel, akkor is 10-20-50%* kedvezménnyel vásárolhatsz. És ugye az ember kurvára nem tudja hogy mi az a százalék, csak sejti, mert általános iskolában az orrát túrta matekóra helyett. Bumm 150.000 felhasználó. Hogy a fenébe adta ki ennyi ember az adatait, egy nem létező dologért, el nem tudom képzelni. Aztán persze kiderül hogy az egész egy csodás piramisjáték, mint a magyar nyugdíjrendszer.

Bár az emberek szeretik a kártyákat. A kártya az egy megfogható dolog, ami mindig ott van, és akkor is megmarad, ha a rajta lévő hitelkeretet elköltöm, rámegy a házam, de a kártya megmarad a ház után is(én kérem nem a saját hibámból kerültem az utcára!). Van ugye a másik fajta amire pontokat lehet tölteni. Literenként. kedvesek, hogy ha 4500 litert náluk tankolok akkor kaphatok érte egy német piros ferraris kempinglámpát, beépített esernyővel. És tudod mi az idegesítő? Ha nincs ilyen szarod, akkor is te fizeted ki a szomszéd kempinglámpáját. NEM, NINCS KÁRTYÁM, adjál több szatyrot, mert leszakad a szarnak a füle, mert kispóroltátok belőle az anyagot. Mert kiszámolta valaki, hogy ha egy grammal könnyebb akkor az évi x millió ezért inkább hulljon az egész a földre.

Megy a pénzszívattyú, nincs mit tenni ellene. Mert ugye ezzel ugye tisztában vagy úgyis (te a monitor előtt). De senki más nincs. Egyedül vagy ezen a világon, mindenki más hülye és veszi a dolgokat/ felregisztrál/ facebookozik/ kifizeti a felárat. Olyan mint a sok hallal szemben úszni. Mindenki egy irányba megy, aki velük szemben azt elsodorják. Közben persze egyik sem veszi észre, hogy a halak egy részének a feje nem az áramalt irányában van, hanem vele szemben. És úszik teper, akkor is. Csak elsodorja a folyó, aminek a végén vízesés van. Persze hogy nem veszi észre, mert manapság már nem szokás a másikkal törődni.

Disclaimer: Lehet hogy ezek a szavak csak az én fejemben állnak össze teljes egésszé, de ha nem érted, valószínűbb hogy barlangban laksz és nem veszed észre mi folyik körülötted, vagy csak simán agyilag alultáplált vagy.

* vagy ferrarit, ezért kell még xms.
*szerintem írhatnának 1000%-ot úgyis ritkán látnak ekkora számot

Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.