2019. július 16., kedd

Gyorskeresés

Subaru Impreza 2.0R-WRX fék felújítás/upgrade, házilag, csináld magad

Írta: | Kulcsszavak: subaru . impreza . fékrendszer . wrx impreza . csináld magad

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Nos, mint a cím is mutatja, a 2 literes szívó Impreza fékrendszerét upgradelem komplett WRX fékekre.
(Elől 4 dugattyús nyergek 293mm átmérőjű tárcsákkal, hátul 2 dugattyúsak 289mm tárcsákkal)
Szerencsére bármi átalakítás nélkül felmennek a gyári helyére a nagyobb fékek. Gyárilag úszónyerges, 2 dugattyús elől 277mm tárcsával. Hátul 1 dugattyú a 266-os tárcsára....

Ez egy "low budget" projekt, nagyon jó áron jutottam hozzá használt nyergekhez, tárcsákkal együtt, amikből a hátsók sajna már nem használhatóak, de ez a legkevesebb.
Pár doboz festék, teljes felújító készletek, új fékbetétek és rögzítő készletek előre és hátra, valamint új tárcsák hátulra.

Elég leharcolt állapotú cuccok voltak, az első dolog az volt, hogy elvittem őket egy homokszóró üzembe, ahol 1 nap alatt gyönyörűen megtisztították a sok rozsdától és fékportól.

Nagyon jó építkezési alapnak bizonyultak.

Homokolás után zsírtalanítottam a nyergeket, a tiszta fémre alapnak kaptak egy nagyon vékony réteg hőálló ezüst festéket, majd arra ment a 2-3 réteg piros színű féknyereg festék. A végén a Subaru feliratot sima fehér hibajavító festékkel kihúztam.

Igen, a régi dugattyúkkal védtem le a nyergek furatát a festéktől. Ezek úgyis újra lesznek cserélve, így nem probléma, ha festékesek lesznek.

Az első tárcsák még egész vastagok voltak, azokat esztergán felszabályoztam.

Szabályzás után kaptak egy réteg hőálló fekete festéket a korrózió ellen.

Az első és hátsó nyergek a festésen kívül komplett felújító készletet kaptak (új dugattyúk, tömítő gyűrűk, porvédők, légtelenítő csavarok).

Összességében kis munka és pénz ráfordítással elég szépen felújítható a leharcolt fékrendszer, látványos különbséggel, ha az embernek van egy kis műszaki érzéke.

A felszerelésük még picit várat magára időhiány miatt, de majd az összképről is teszek fel képeket, valamit megosztom a tapasztalatokat a teljesítmény különbségről is, ha használatba veszem őket.

Folyt. köv....

Hozzászólások

(#1) Downsampling


Downsampling
(senior tag)

Szia!

Mivel erősen érintve vagyok a témában, több kérdésem is lenne (beszerzési források, költségek - ha nem is fillérre, stb.).

Amúgy anno a 2002-es és 2003-as WRX STI-vel mértünk fékutakat, nem a szokásos 100-0-át, hanem többször egymás után 200-0-kat. A lapunk történetében ez a két Impreza volt legrövidebb úton megálló autó erről a sebességről, és még a sokadik ilyen fékezés után is hozta ezt az eredményt (a negatív gyorsulás végig több volt, mint 1 G! )

Gratula az anyaghoz! ;) :R

(#2) blasko92 válasza Downsampling (#1) üzenetére


blasko92
(őstag)

Beszerzési forrás nekem az autodoc.hu volt.
De itthon unix/bárdi ugyan úgy megkapható minden alkatrész (felújító készletek, betétek, tárcsák)

90.e volt a használt csomag, és ~85.e forintért rendeltem hozzá mindent a két hátsó tárcsával együtt (TRW betétek előre és hátra, plusz TRW tárcsák) Tudom, nem egy EBC, vagy Ferodo kategória

Tőlem sajna nem lesznek olyan pontos, professzionális mérési eredmények előtte/utána, maximum "sokkal jobb", "megérte a ráfordítás", vagy "felesleges volt". :)

(#3) Downsampling válasza blasko92 (#2) üzenetére


Downsampling
(senior tag)

Köszönöm!

Szerintem a TRW igen jó minőség.
Nem is gondoltam számszerű eredményekre, nekem is csak a munkám miatt van meg (véletlenül) az STI. Nyilván érzésre is jobb lesz, de ami a lényeg, hogy sokadik erős fékezés után sem csökken a fékhatás.
Kíváncsi leszek majd az én autómra gyári állapotban, hogy mit tud, kb. két hete vezettem utoljára, akkor elég jónak tűnt, de más, amikor az ember hosszabb távon, csak saját maga, egyedül kóstolgatja... :)

(#4) blasko92 válasza Downsampling (#3) üzenetére


blasko92
(őstag)

Én hosszú távra tervezek ezzel az autóval, és a féket éreztem az autó leggyengébb láncszemének.
Tanácskoztam a szerelőmmel, azt mondta a gyári tárcsákkal + betétekkel sem lesz érezhetően jobb az eredmény, csak sokkal többe kerül.
Ezért döntöttem a "nagyfék" upgrade mellett. :)

Egyébként most is TRW cuccok vannak fent a gyári méretekkel, a tárcsák meglepően jól néznek ki 15.000 kilométer után is.

(#5) Qru


Qru
(MODERÁTOR)

Gratulálok! Nagyon ügyes vagy! :C

(#6) Downsampling válasza blasko92 (#4) üzenetére


Downsampling
(senior tag)

Mindenképpen érdekel ez a projekt, mivel én is hosszabb távra terveznék az autóval... De ugye idén megveszem, van még rajta lakatosmunka (szokásos rohadós történet a hátsó sárvédőknél, de erről már mutattam fotót a topikban), kipufogócsere, apró gyújtásprobléma... Ezek elvileg már meglesznek oldva, mire hozzám kerül, de az én költségemen. Év végén, decemberben legkésőbb műszaki, ahol nem fog átmenni a mostani felnikkel, gumikkal, tehát egy használt felnigarnitúra, plusz új (vagy használt) téligumik biztosan kellenek, meg ami még ami kiderül. Mivel a fék, futómű, motor pár ezer kilométerrel ezelőtt rendbe lett rakva, így azoktól annyira nem félek, de pl. akár az összes gátló cserés lehet addigra.. szóval ez nekem év végéig nem kevés pénzbe fog fájni... Szóval, egy ilyen projekt biztosan csak jövőre lenne esedékes... De nagyon is reális a megvalósítása...
Amúgy más márkákon, típusokon én sem a Brembo, sem a Bosch fékeket nem éreztem jobbnak, sőt!

(#7) The DJ


The DJ
(PH! addikt)

Szép munka :)

Itt is hasonló felújítás van folyamatban, szintén 2 dugattyús rendszer kerül fel a gyári egy dugattyús 288 helyére. Az új delikvens egy Lucas HP2 nyereg, 320-as ATE PowerDisc mart tárcsákkal, új betétekkel. Meg akkor már fékcső, fékolaj csere is, hogy ne maradjon ki semmi.

Kíváncsi leszek az eredményre/változásra.

[ Szerkesztve ]

https://wpszaki.hu - Minden, ami WordPress, cikkek kezdőknek és haladóknak. || http://kepfeltolt.es - A kedvenc képfeltöltő oldalad a weben!

(#8) D1Rect


D1Rect
(PH! félisten)

Szép.

"Sok hűhó semmiért, lehetne mondani, de egy tetszett pecséttel azért értékelem a mérnökök igyekezetét. Még akkor is, ha a Galaxy Note-tal nem sikerült kategóriát teremteniük. " - 2011

(#9) blasko92 válasza The DJ (#7) üzenetére


blasko92
(őstag)

Akkor nálad jóval nagyobbak kerülnek fel :)
Én inkább a nyergektől várok többet. Még így sem mondanám nagynak a 293-as tárcsákat.

D1Rect köszi! :R Próbáltam a lehető legtöbbet kihozni magamból.

[ Szerkesztve ]

(#10) Downsampling válasza blasko92 (#9) üzenetére


Downsampling
(senior tag)

Na, én szépen félreolvastam eddig... :)
Nem tudom, miért, én azt gondoltam, hogy az STI fékjeit raktad fel, pedig ugye a WRX-ét.
Mert ugye az STI elöl-hátul szellőztetett féktárcsás, elöl 330 milliméter átmérővel és 30 mm vastagsággal... :)
És az tutira Brembo.
Csodás, hogy most jöttem rá, sima WRX-szel nekem még sosem volt dolgom... :D

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.